Şimdi Ara

Satılmayan Araçlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
49
Cevap
0
Favori
10.665
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Akılma takılan 2 soru var çok merak ettiğim.Özellikle otomotov sektöründe çalışan arkadaşlar yanıtlayabilir galiba sorularımı.
    1.Mesela 2009 modeller üretildi,2010 yılına girildi,şirket bu ürettiği arabalardan 1000 tanesini satamadı,bu satılamayan arabalar kesinlikle 2011 ve sonraki yıllarda satılıyormu,yoksa başka bir şekilde değerlendiriliyormu?
    2. sorum ise örneğin İzmirdeki Opel fabrikası. Bu fabrikada Astra üretiliyor,belli bir süreden sonra Astra üretimden kaldırıldı yerine aynı fabrikada Vectra üretilmeye başladı diyelim.Fabrikadaki bütün makinalar değiştirilip yeni makinalarmı getiriliyor,yoksa eski makinaların ayarları değiştirilip öylemi Vectra üretimi yapılıyor?
    Bu sorular hiç bir işimede yaramayacak ama naparsınız merak işte







  • Bende şimdi merak ettim?
  • Hocam 1. sorunu bende çok düşündüm ve adamların yaptıkları kesinlikle düşündüğün gibi. 2009 senesinde üretilen araçlar o yıl içersinde satılıyo satılmayanlar yada o aracın yeni modeli çıkıcaksa eğer yani meganın bi süre sonra megan 2 sini ürettiler o 2yi üretene kadar 1 leri satabiliyolar sonrasında 2 üretilcekse eğer 1 in üretimi bitiyo kesinlikle 2 nin üretimi başlıyo ellerinde kalan araçları ise uygun fiyatta rent a carcılara yada filo araçlarla ilgilenen kişilere veriyolar çünkü elinde kalırsa eğer onları çıkarmaları gerekiyo bi şekilde çıkaramassa 2de gidicek..
    2. Sorunada gelince örnek 1metreye 1 metre bi kare düşün onun üzerindede bilmem kaç tonluk kalıplar var onlar üzerine basıyo ve aracın yan çamurluğu yada herhangi bi parçası çıkıyo ordan tabiki astra ve vectranın tipleri farklı olduğu için o kalıpları değiştiriyolar zaten tamamı demir yada çelik kalıp olduğu için üretimden kalkan bi aracın kalıplarını geri dönüşüme gönderip eritiyolar ve yeniden kalıp yapıyolar farklı modeller için.. umarım anlattıklarım yardımcı olmuştur sana




  • Teşekkür ederim açıklamalarınız için hersey kalıp dökmekte bitiyor o zaman,peki şase veya diğer teknik aksamların değişimi nasıl oluyor ?[
  • Elde kalan araç yoktur. HEPSİ SATILIR. Satılamayan araç diye bir tabir düşünülemez otomobil dünyasında. En son çare hediye veya ödül olarak yarışmalarda dağıtmak olabilir ama şaka bir yana hakikaten elde otomobil kalmamaktadır. Bu sistem kendi kendini temizleyen fırın, yıkadığı bulaşığı kendisi kurutan makina gibi otokontrol işlemektedir.

    Üretim değişikliği zaten 1 saniyede vb. olmuyor. Son araç banttan çıktıktan sonra her departman kendini yeni modele hazırlıyor. Olağanüstü lojistik destek gerektiren bu işlemi hangi otomobil şirketi en verimli, etkili, hızlı, hatasız ve tasarruflu yapıyorsa bunun karşılığını yeni modeli en az sürede piyasaya koyabilme ve satabilme fırsatı ile alıyor. Bilhassa en önemli yer PRES (STAMPING) olup demir çelik tesislerinden alınan 0.8 mm galvanizli sac ruloların beslendikleri büyük makinalardır. Aynı anda birkaç parçayı birden çıkartabilen bu devasa makinaların durması zarar demek. Son model banttan çıkar çıkmaz fabrikada kalan tüm parçalar Yedek Parça olarak kodlanıp stoklanmaktadır. Yeni modele ait deneme üretimleri yapılır, işçilere eğitim verilir, el alışkanlıkları yerleşene kadar bir kaç düzine otomobil "öylesine" üretilir. Bunlar daha sonra hurdacıya gider (veya ülkemizdeki gibi Trafik Polisine hibe edilir). Zaten büyük otomobil fabrikaları STOK çalışmaz, JUST-IN-TIME çalışır. Yani üretim aşamasındaki otomobile takılacak olan komponent (arabada bulunan herhangi bir parça) fabrikaya montajdan en fazla 1 saat önce gelir.

    Milyarlarca dolar/euro değerindeki bir sanayinin tökezlemesi, araçların satılmamaması tüm ülkeyi, dünyayı etkileyen krizi tetikleyen bir gelişme, sizlerin de gördüğü gibi.




  • Çok ilginç belgiler edindim,teşekkürler
  • Eski araçlar fabrikaya dönmüyor. Ucuzdan da olsa elden çıkartılıyor.

    Farklı model üretileceği zaman makinalar değil yazılımları değişiyor. Kalıpları değiştiriliyor.

    Opel İzmir fabrikasını kapattı sanırım diye hatırlıyorum. İzmir'de sadece genel müdürlük duruyordu.
  • Daha neler neler var...

    Almanya'nın Köln kentindeki FORD Fabrikasına yan sanayi tarafından üretilen parçalar (koltuk, kablo bağları, kapı içi armatürler, camlar, silecek, far ve stoplar, yürür aksam, lastik ve jantlar vb.) uzun bir YÜRÜR BANT (KONVEYÖR) ile taşınır, köprü gibi ve üstü kapalıdır. Köln'deki FORD fabrikasını görenler teyit edeceklerdir.

    Her otomobil fabrikası LOJİSTİK olarak en avantajlı yerde kurulmuştur. Liman ve/veya demiryolu bağlantısı çok yakın yerlere. Kendi elektriğini üretir, doğalgaz, su, atıksu, havalandırma, baca ve baca filtreleri, teshin merkezi, kendi hastanesi, acil durum helikopteri, kendi polisi, itfaiyesi, otobüsü, çok geniş ve gelişmiş güvenlik sistemi, lokantası, yemekhanesi, spor tesisleri, havuzu, okulu, eğitim tesisleri mevcuttur.

    Kendi başına bir devlettir.

     Satılmayan Araçlar




  • araç almak isteyince bazen 6 ay beklendiği oluyor 2 ay 3 ay arabasına göre. sipariş gelir araba üretilir. stok maliyeti fazla olur.
  • İzmirdeki Opel fabrikası nerede yahu? Yedek parça falan da değil,araç üretiliyor demişsiniz.

    İzmirliyim diye geçiniyorum bir de.
  • tanergode arkadaşıma katılıyorum tv programlarına vs hediytye olarak hem reklamı yapılmış oluyo bankanın hemde zaten aracın maliyeti bişey değil vergiler önemli olan onlarıda kazanan ödüyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: deserthawk

    İzmirdeki Opel fabrikası nerede yahu? Yedek parça falan da değil,araç üretiliyor demişsiniz.

    İzmirliyim diye geçiniyorum bir de.

    Torba mı Torbalı mı ne öyle bi yerde.
  • OPEL'in İZMİR'in TORBALI ilçesindeki "fabrikası" aslında bir fabrika değil, Almanya'dan gönderilen CKD (Completely Knocked Down = Tamamen Parçalarına Ayrılmış) otomobil setlerini birleştiren bir montaj tesisiydi.

    Çok iyi niyetlerle başlamış ancak o zamanki hükümetin yerli üreticiler OYAK ve TOFAŞ'a daha yakın ve daha samimi olması, hatır ilişkisi ve sub-komünist mentaliteden halen kurtulamamış olmasından dolayı OPEL'in talep ettiği vergi kolaylıkları, teşvikler, prim indirimleri gibi cazip imkanları sunmamış, kelimenin tam anlamıyla kendi cesareti ve Türkiye'de yerleşik herhangi bir şirketle değil, davet edilmediği halde ve münferiden gelen OPEL'i bağrına basmamıştır. OPEL Türkiye'den gitmedi, kovuldu! OPEL'i Türkiye'de istemediler, çünkü bağımsız bir otomobil şirketiydi, herhangi bir yerli şirketle ortaklık yoluyla gelmemişti. OPEL'in o zamanki Türkiye müdürü "ne kadar büyük bir hata yaptığımızı şimdi anlıyorum" diyor, suçu kendine yükletiyor, kesinlikle "burayı bize dar ettiler, nefes aldırmadılar, Bursa'dan ve Adapazarı'ndan uzak bir yere yerleştirdiler" demiyor. Çünkü OPEL Türkiye'ye geri gelmek istiyor.

    FORD'a sağlanan imkanlar (teşekkürler M. Yılmaz) OPEL'e de pekâlâ sağlanabilirdi. Ama OPEL'in bir "koç"u yoktu...

    Taner Göde




  • FORD FABRİKASI KÖLN / ALMANYA
    ARALIK 2008'DE YENİ FORD FIESTA ÜRETİMİNE BAŞLANDI

     Satılmayan Araçlar
     Satılmayan Araçlar
     Satılmayan Araçlar
     Satılmayan Araçlar
     Satılmayan Araçlar




  • Haberler 2005'ten ama şu ana kadar herhangi bir gelişme yok, hatta "gelişmeme" var; GM 2009'da SAAB ve OPEL'den kurtulmaya çalışıyor.


    İzmirli işadamları Opel'e 'geri dön' dedi

    İzmirli yerel yöneticiler ve işadamları da General Motors (GM) Başkanı Rick Wagoner'e mektupla 'Opel üretime Torbalı'da yeniden başlasın' çağrısı yaptı. İzmirli işadamlarına cevap veren GM Avrupa Yönetim Kurul Başkanı Frederick A. Henderson GM'in Türkiye'deki iş hacmini büyütmeyi amaç edindiğini belirtti. Handerson, "İleride üretim kapasitemizi artırma gereği duyduğumuz, takdirde Opel ve Chevrolet markalarının Türkiye'deki başarısı karar vememizde yardımcı olacaktır" diye konuştu. GM Başkanı Wagoner daha önce yaptığı açıklamada Türkiye'nin yükselen değer olduğunu belirterek, "İzmir fabrikasını kapattık ama yanlış yaptık. Türkiye'deki fabrikamızı kapattığımız için şimdi üzgünüz" demişti. 2000'de Avrupa'da sıkıntılı günler geçiren Opel, Torbalı'daki Vectra montaj tesisini kapatma kararı alınmıştı.



    Opel 5 yıl sonra yeniden Türkiye´de

    Otomotiv piyasasında yaşanan durgunluk ve ekonomik kriz nedeniyle 2000 Aralık ayında İzmir Torbalı´daki fabrikasını kapatan Opel, Türkiye´de üretime yeniden başlıyor.

    2000 krizi ile dünya otomotiv piyasasında yaşanan durgunluk birleşince Türkiye’de yaptığı Vectra üretimini durdurarak, İzmir fabrikasını kapatan Opel, 5 yıl sonra yeniden Türkiye’de üretime hazırlanıyor. General Motors, Opel’in Avrupa’da büyük başarı elde eden modeli Astra’nın Sedan versiyonunu Türkiye’de üretmeyi planlıyor.

    2000 yılı sonunda hem ekonomik kriz hem de dünya otomotiv sektöründe yaşanan durgunluk yüzünden Vectra üretimi yapılan İzmir Torbalı’daki Opel Türkiye fabrikasını kapatan dünyanın en büyük otomobil üreticisi General Motors (GM), 5 yıl aradan sonra yeniden Türkiye’de üretime hazırlanıyor. General Motors, Opel’in Avrupa’da büyük başarı elde eden modeli Astra’nın Sedan versiyonunu Türkiye’de üretmeyi planlıyor.

    SİNYALİ WAGONER VERMİŞTİ: General Motors’un (GM) Türkiye’de yeniden üretimi düşünmesinin sinyalleri aslında geçtiğimiz yıl şirketin CEO’su Rick Wagoner tarafından verilmişti. Türkiye’deki üretimden vazgeçtikleri için pişman olduklarını dile getiren Wagoner, Türkiye başta olmak üzere Doğu Avrupa ülkelerinin parlayan değerler olduğunu belirtmiş, ‘Türkiye’deki fabrikamızı kapattığımız için şimdi üzgünüz. Asıl şimdi Türkiye’nin yıldızı parlıyor’ açıklamasını yapmıştı. Wagoner, ayrıca Türkiye’deki otomobil pazarının kelimenin tam anlamıyla patladığını belirterek, ‘Türkiye’de genç nüfus ve doymamış bir pazar var’ yorumunu yapmıştı.

    DOĞU AVRUPA İÇİN SEDAN: Wagoner’in Türkiye pazarıyla ilgili bu önemli açıklamalarının ardından, 2005 yılında Opel’in Avrupa’da çok başarılı olan Astra modelinin Sedan versiyonunun üretilmesi gündeme geldi. Sedan modellerin özellikle Doğu Avrupa ve Türkiye’de büyük talep görmesi nedeniyle Astra Sedan’ın üretilmesi için öncelikli olarak Polonya, Türkiye ve Çin düşünüldü. Ancak iç pazarın büyüklüğü ve Doğu Avrupa’nın içinde yer alması hesaba katılınca, Astra Sedan’ın üretilmesi için Türkiye birinci sıraya yükseldi. Geçtiğimiz hafta GM’in İsveçli markası Saab’ın yenilenen modeli 9-5’in Budapeşte’de gerçekleşen uluslararası tanıtımında sorularımızı yanıtlayan GM’in Doğu Avrupa Bölgesi Pazarlama Direktörü Thomas Owsianski, Türkiye’nin bölgenin en büyük pazarı olduğunu belirtti. Owsianski, Türkiye’nin GM için Rusya’dan bile daha büyük bir pazar olduğunu söyleyerek, ‘Türkiye çok açık bir pazar. Astra modelimizde çok beğenildi ve Türkiye’de bir numara oldu’ dedi.

    TÜRKİYE HEP KALBİMİZDE: Türkiye’nin her zaman kalplerinde yeri olduğunu söyleyen Owsianski şöyle konuştu: ‘Biz Türkiye’de başarılı olamazsak Doğu Avrupa’da başarılı olamayız. O yüzden bu pazara ilişkin yeni planlarımız var. Özellikle Doğu Avrupa’da Sedan modelleri talep gördüğü için biz de bu doğrultuda bir çalışma yapıyoruz. Şu an için kesin bir karar yok ama Astra’nın Sedan versiyonunu üretirsek bunu Türkiye’de yapmayı planlıyoruz. Çünkü hem Türkiye’nin iç pazarı çok kuvvetli ve gücünü her geçen gün artırıyor, hem de Türkiye üzerinden bu modeli Doğu Avrupa’ya çok rahat satabiliriz.’ Owsianski’nin açıklamasının dışında GM’in diğer üst düzey yöneticileri de Astra Sedan üretimi için Türkiye’nin öncelikli ülke olduğunu ifade ediyorlar.

    Rahmi Koç, yeniden gelecekler demişti. EKONOMİK krize denk gelen 2000 yılı sonunda GM’in İzmir’deki fabrikayı kapatması piyasada şok etkisi yaratmıştı. Koç Holding Başkanı Rahmi Koç, ‘Yabancılar hava bulutlu olursa nem kapıyorlar. Fırtına da bavulunu alıp gidiyorlar’ yorumunu yapmış ve yabancıların bu sıkıntılar geçtikten sonra geri geleceğini öne sürmüştü.

    Türkiye’nin üçüncü otomobil fabrikasıydı. 1989 yılında 40 milyon mark yatırımla yüzde 100 yabancı sermaye olarak kurulan Opel Türkiye fabrikası, Türkiye’nin Renault ve Tofaş’tan sonra faaliyet geçen üçüncü otomobil fabrikasıydı. Yıllık üretim kapasitesi 10 bin adet olan fabrika 1994 krizine direnmiş ve diğer fabrikalar işçi çıkarırken, işçilerini diğer GM tesislerine eğitici olarak göndermişti. Kriz yıllarında, aralarında birçok Avrupa ülkesinin de bulunduğu pazarlara, İzmir’den ihracat gerçekleştirilmiş ancak Euro’nun değer kaybı nedeniyle ithalatın daha cazip hale gelmesi, Opel Türkiye’yi 2000 yılında ithalatçı yapmıştı. Hem ithalat rakamlarının yükselmesi hem de Türkiye’de 2000 sonunda ekonomik krizin patlamasıyla, İzmir’deki fabrika zarar etmeye başlamıştı.

    427 MİLYON EURO ZARAR: Aynı dönemde Avrupa’da da sıkıntılı günler geçiren ve 427 milyon Euro zarar eden Opel, maliyetlerin kontrol altına alınması kararı almıştı. Artan maliyetler karşısında şirket, imalat işlemlerinin yüksek kapasiteli tesislerde gerçekleştirilmesi, malzeme maliyetlerinin düşürülmesi ve ölçek ekonomisiyle çalışmayı hedeflemişti. Bu önlemler çerçevesinde İzmir Torbalı’daki Vectra üreten tesisini kapatma kararı aldı. 2000 yılı sonunda Türkiye fabrikasını kapatmasının ardından dönemin Opel Türkiye Genel Müdürü, ‘Bu kararın Türkiye’deki krizle ilgisi yok’ açıklamasını yapmasına rağmen, yine de kriz ortamında alınan bu karar ‘şok’ etkisi yaratmıştı. GM’in Türkiye’de kriz dönemine denk gelen önlem paketi kapsamında, İzmir’deki Vectra üretimi Almanya Russelsheim’deki yüksek kapasiteli tesislere kaydırılmıştı. Opel daha sonra 6 milyon dolarlık yatırımla 17 bin 500 metrekarelik Torbalı tesisini yedek parça deposu haline getirmişti.

    SATIŞLAR ETKİLİ OLDU: Türkiye’de Opel, Chevrolet ve Saab markalarıyla faaliyet gösteren General Motors’un, yeniden üretimi düşünmesinin sebepleri arasında iç pazarda artan satışların da etkisi bulunuyor. Geçtiğimiz yıl üç markayla birlikte toplam 67 bin 902 adet satış gerçekleştiren GM, özellikle Opel markasıyla bir önceki yıla göre satışlarında yüzde 96’lık artış kaydetti. Bu artış Opel’i tüm otomobil satışlarında ikinci ithal otomobillerde ise birinci sıraya yükseltti. Yeni Astra satışları Opel’e bu başarıyı getirirken, özellikle Sedan satışlarının ağırlıkta olduğu Türkiye’de Astra Sedan üretiminin gündeme gelmesinde etkili oldu.




  • FORD FABRİKASI KÖLN / ALMANYA
    ARALIK 2008'DE YENİ FORD FIESTA ÜRETİMİNE BAŞLANDI

     Satılmayan Araçlar
     Satılmayan Araçlar
     Satılmayan Araçlar








  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ünal Korkmaz

    Fusion? Fiesta?


    http://www.zimbio.com/pictures/bI6I-8ZVW57/Ford+Car+Factory

    % 100 FORD FIESTA

    General picture of Ford employee during the production of the new Ford Fiesta is seen at the Ford Fiesta manufacture in Cologne Niehl on December 4, 2008 in Cologne, Germany. Cologne Ford manufacture has started on August 14 the world wide production of the new generation of Ford Fiesta.




  • arkadaslar burdai cvplara baktimda olayi dogru dürüst bilen yok...
    2. soruna cvp veremem ancak 1. sorunu cevabi:
    OTOMOBIL BORSASI....
    Hic duydunuz mu? Hayir mi? anlatayim simdi, stajimi Renault-Mais A.S. de yaptim,ordan biliyorum....
    Simdi RENO firmasi TR icin gönderdigi/ürettigi araclari bayilerin hepsinin görebilecegi ortak ONLINE bir sistemden duyurur. Ancak burada borsa olusur iste, NAsil mi? olusan borsa GECEN SENE üretilmis ancak bu seneye kdr halen DAHA SATILAMAMIS araclar icin gecerlidir. Bayi online sisteme girer, amaci ucuza 1 sene önce üretilmis ancak HALEN DAHA GARAJda YATAN SIFIR KM otomobili cok cok cok ucuza kapatmaktir,bunu da teklif vererek yapar,en yüksek teklifi veren bayi ARACI ALIR, Misal gecen sene bayinin biri 37,000 TL lik Megane Authentique bilmem ne modelini 22,000 TL ye kapattiydi ben gördüm yanimda kapatirken, sonrasini anlatmaya grk yok sanirim, bayi aldigi o araci SIFIR KM die sana normal fiyattan SATAR.... Sende dersin vayyy be oglm 2009 model sifir bi araba aldim... Ancak arac 08 dir...

    yani olay yine suraya geliyor; Fabrikanin üretmis oldugu ve satamadigi arac YOKTUR... Bunu bayilere ucuza vermek suretiyle de olsa elinden cikartir tüm üreticiler, sonrasi bayinin bilecegi is. Yani bundan sonra bayiden arac alirken sorun borsadan mi bu arac diye? yoksa bayi sana nasil 5,000-8,000TL indirim yapabilir bir düsün bakalim....???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi met.nar -- 2 Mart 2009; 0:43:09 >




  • güzel bilgiler paylaşım için teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    OPEL'in İZMİR'in TORBALI ilçesindeki "fabrikası" aslında bir fabrika değil, Almanya'dan gönderilen CKD (Completely Knocked Down = Tamamen Parçalarına Ayrılmış) otomobil setlerini birleştiren bir montaj tesisiydi.

    Çok iyi niyetlerle başlamış ancak o zamanki hükümetin yerli üreticiler OYAK ve TOFAŞ'a daha yakın ve daha samimi olması, hatır ilişkisi ve sub-komünist mentaliteden halen kurtulamamış olmasından dolayı OPEL'in talep ettiği vergi kolaylıkları, teşvikler, prim indirimleri gibi cazip imkanları sunmamış, kelimenin tam anlamıyla kendi cesareti ve Türkiye'de yerleşik herhangi bir şirketle değil, davet edilmediği halde ve münferiden gelen OPEL'i bağrına basmamıştır. OPEL Türkiye'den gitmedi, kovuldu! OPEL'i Türkiye'de istemediler, çünkü bağımsız bir otomobil şirketiydi, herhangi bir yerli şirketle ortaklık yoluyla gelmemişti. OPEL'in o zamanki Türkiye müdürü "ne kadar büyük bir hata yaptığımızı şimdi anlıyorum" diyor, suçu kendine yükletiyor, kesinlikle "burayı bize dar ettiler, nefes aldırmadılar, Bursa'dan ve Adapazarı'ndan uzak bir yere yerleştirdiler" demiyor. Çünkü OPEL Türkiye'ye geri gelmek istiyor.

    FORD'a sağlanan imkanlar (teşekkürler M. Yılmaz) OPEL'e de pekâlâ sağlanabilirdi. Ama OPEL'in bir "koç"u yoktu...

    Taner Göde




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.