Şimdi Ara

SAYGIYI HAK EDEN ARABA TOYOTA - NEDEN?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Toyota hakkında bazı bilgileri ve bilinmeyenleri paylaşmak istedim.

    Dünyayı Değiştiren Makina adlı kitap da( Massachusetts Institute of Technology'nın 5 milyon $ tutan ve 5 yıl süren çalışmasına dayanmaktadır) Japon oto imalatçılarının Avrupalı ve Amerikalı meslektaşlarından daha iyi olduğunu tartışma götürmez bir biçimde kanıtlayarak otomobil endüstrisini kasıp kavurmuştu. Aslında Japonlar biraz değil, oldukça iyilerdi. (bir dizi performans ölçüsüne dayanarak, iki ila on kat daha iyi olduklarını söyleyebiliriz) Toyatanın çığır niteliğindeki yalın üretim kavramı ; daha iyi, daha hızlı ve daha ucuz; daha az mekana, buluşa ve çalışma saatine ihtiyaç duyan; israflı uygulamaları ortadan kaldıran bir üretim sistemidir.

    Toyota Üretim Sistemi (Toyota Production System) olarak adlandırılan üretim anlayışı,en düşük maliyetle,  kıt kaynakların çok daha tasarruflu kullanılacağı, müşteri tatmininin en üst düzeyde olacağı, üretim ve  siparişlerin yerine getirilme süreleri minimuma indirilmiş, minimum stokla her türlü israftan ve değer
    katmayan unsurlardan arınmış bir sistem olarak geliştirilmeye başlandı. 

    Yalın Üretim Teknikleri; en az hata ile değil sıfır hata ile üretim yapmak, maliyetleri  azaltarak her türlü
    israfı (muda) (işgücü, zaman, hammadde…) ortadan kaldırmak olarak adlandırılabilir. Dünyadaki ilk ve
    en iyi uygulayıcısı “Toyota”dır. “Toyota üretim sistemi”nin (Toyota Production System) en temel ilkesi
     “üretimin müşterinin istediği anda ve istediği miktarda yapılması ve stok fazlasının bulundurulmaması” dır

    Toyotanın piyasaya sürekli mükembel ürünler sürme, pazar payını küreselleştirme ve her yıl artan oranlarda kar elde etme konusundaki şaşırtıcı başarısı gerçekten etkileyici olsa da, bu tek başına yalın üretime bağlanamaz. Toyota Tarzı'nı oluşturan felsefe 3 temel yetkinlik içinde birbirine paralel gelişme yolları açmıştır: imalat, satış ve ürün geliştirme. Toyota sürekli olarak daha hızlı, daha düşük maliyetli, rakiplerine göre daha karlı, daha kaliteli arabalar geliştirmektedir.

    Başarının bir sebebide Toyota ürünlerinin kalitesidir. Yeni ürün kalitesinde Toyota'nın üstünlüklerini gösteren nesnel veriler içinde, yeni araba almış olanlarla arabayı satın almalarından sonraki 90 gün içinde yapılan ve arabanın başlangıç kalitesini ölçen JD Powers araştırmaları da vardır. Bu araştırma özellikle ürün geliştirme kalitesinin göstergesi olarak bilinir. Toyota, 2001'den beri ilk sıradaki 39 arabasıyla bu araştırmada önde gidiyor.

    Pazara ulaşma hızına ve ürün tazeliğine gelirsek; Toyota sürekli olarak, şasi ve aktarma organlarıyla birlikte yeni bir araba karoserini tasarımın kesinleştirilmesinden üretime geçişe kadar yalnızca 15 ay içinde ortaya çıkarabilmektedir. Corolla gibi daha temel oto kategorilerinde 12 ay yeterlidir. Rakiplerinin çoğu aynı işlemler için 24 ila 30 ay arasında zamana ihtiyaç duyar. Bu tutarlı performans avantajı, Toyota'nın ortalama araba yaşı sadece 1,2 yıldır. Bu karşılık rakiplerinde ortalama yaş neredeyse 3 yıldır. Toyota toplamda olağanüstü bir maliyet avantajı elde eder. Sapmaları en aza indirerek ve öngörülmez bir ortamda öngürülebilir sonuçlar elde etme potansiyelini artırarak hıza ve kaliteye ulaşır.







  • Sonra hatalı bir gaz pedalını milyonlarca arabaya taktılar. Hatayı bildikleri halde.

     SAYGIYI HAK EDEN ARABA TOYOTA - NEDEN?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Sonra hatalı bir gaz pedalını milyonlarca arabaya taktılar. Hatayı bildikleri halde.

     SAYGIYI HAK EDEN ARABA TOYOTA - NEDEN?
    Kusura bakmasın ama HONDA gerçeği var

    Sorunsuzluk deyince aklıma başka marka gelmiyor.
  • Japonlar atom bombasindan sonra hizla ilerlemeye baslamistir avrupa ve amerikadan muhendisler getirmis japon gencleri avrupada egitim almislardir bilim sanayi ve teknoloji gibi dallarda ''yakala ve gec'' felsefesiyle haraket etmistir... nagazaki ve hirosimayi oldugu gibi birakip bir acik hava muzesi haline getirmistir ve yetistikleri genclere kimin dost kimin dusman oldugunu gosterip ve eskiden nasil muamele gorduklero izah edip vaktiyle dusman olduklari toplumlarin bilim sanayi teknoloji gibi gelismelerinden ggeri kalmama hususunda egitilmislerdir...

    Kafadan sallamiyorum ntv de bir belgeselde seyrwtmistim
  • Konuyu okuyamadım arabaya tapanları anlamıyorum ulenn ben buna para vermişim ne diye marka hastası olacam bir arabadan zevk almaya bakarım suan 2010 Honda civicim var ulen satıp 5-10 koyup e46 cabrio yada subaru impreza Aliyim diyorum benden cok herkes işime karışıyor sat 0 km Toyota al diyen bile oldu ulen 23 yaşındayım 24 e ramak kalmış tutup emekli arabası al diyorlar beni durduran tek şey soyle kafama yatan temiz birşey bulamamam bir tane 2.25 cabrio buldum Antalya'da adamı aradım arabaları takas felan konuştuk arac sahibi düşünecekti ertesi güne arac muglaya satıldı şans iste. Yazım Toyota'ya asla kötülemek değil aksine toyotayi ülkeme yaptıgı yatırımdan ötürü seviyorum ve bende saygınlık kazanan iki marka Volvo ve Mercedes-Benz dir.
  • Bi 40 yil sonra saygimi hakedebilir. Malum emeklilige cok var.
  • Kusura bakmayında bu eskiden geçerliydi toyotada şuan her üretici gibi belli başlı sorunları olan bir marka.
    Örnek isterseniz d4d motora ve mmt şanzumana bakabilirsiniz.
  • 99 yılından beri Toyota kullanmaktayim cok sukur hic bir sorunla karşılaşmadık km bakımı hariç servis nedir bilmeyiz. D4D motor son aracımız 4 senedir biniyoruz.
  • Tuvnera konuyu görmesin Toyota'yı yerin dibine sokar ne de olsa adamın Auris'i var haklı.Ama Toyota müşteriye önem veren bir marka olması kazandırıyor birde verdiği güven ne kadar son auriste kırılsada.Ama Türkiye'de kendini çldürüyor şu an çektiği fiyatlar şaka gibi.Ama onlarda haklı şu piyasada şu an d sınıfı sedanla c sınıfı sedan arasında ne kadar fiyat darkı kaldı ki?
  • Sorunsuzluk bana direkt honda' yi cagristiriyor.

    Land cruiser baya iyi fakat onun sifirini almaya gucum suan icin yetmiyor. Gercek bir SUV.

    Edit: kelime



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkayacan -- 10 Mart 2014; 8:05:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Sonra hatalı bir gaz pedalını milyonlarca arabaya taktılar. Hatayı bildikleri halde.

     SAYGIYI HAK EDEN ARABA TOYOTA - NEDEN?










  • Toyotanin imaji bitti
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EmreGLC

    Toyotanin imaji bitti
    Toyotanın yalın üretim mantığı sadece kendisine fayda sağlıyor şu anda.
    Ki zaten diğer firmalar da aynı mantıkta üretim yapmaktalar.
  • İyi hoş da ; bu felsefesiyle arka davlumbazsiz arac yapmak arasinda bi baglantı kuramadım.
  • Hocam öncelikle kaynak belirtmeniz gerek böyle konularda. onun dışında Toyota kendi sınıfındaki araçlarla kıyaslayınca kesin üstünlük kurabilen bi araç değildir. artıları ve eksileri vardır. kız arkadaşımda yaris var adamlar tasarrufun suyunu çıkarmışlar torpidoda ışık yok cam açma düğmelerinde ışık yok gece karanlık oluyor :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: colifact

    Hocam öncelikle kaynak belirtmeniz gerek böyle konularda. onun dışında Toyota kendi sınıfındaki araçlarla kıyaslayınca kesin üstünlük kurabilen bi araç değildir. artıları ve eksileri vardır. kız arkadaşımda yaris var adamlar tasarrufun suyunu çıkarmışlar torpidoda ışık yok cam açma düğmelerinde ışık yok gece karanlık oluyor :D
    "Dünyayı Değiştiren Makina" otomotiv üretimini merak edenler için bence güzel bir kitap. Başından sonuna kadar okuyacaklara tavsiye ederim. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Türkçe'ye çevirmişti.

    Kitap japon deneyimine geniş yer ayırmış. Lean Production'ı, Ford'un tecrübesini, GM-10 tasarım anlayışını ve Volvo Uddevalla ssitemlerini mukayese eder. Ne var ki bence seri üretimin ne olduğunu pek bilmeyen, üretim ve tasarım ortamlarına yabancı kimseler bir de kitabı yarım okurlarsa yanlış sonuçlar çıkarabilirler.

    80'ler işletmenin meslek olma iddiasını kanıtlamaya çalıştığı yıllardı. Kaotik tasarım sürecini de ölçeülebilir hale getirmek için çok çalışıldı. Ama neticede çok az somut ve çok fazla hipotezden oluşan bilgi setlerine büyük isimler verildi. Bu isimlerin hepsi de geçici oldular. Ar-Ge sürecini meslekten çıkarıp kontrol edilebilir bir ekspertiz haline getirmek akıllıca görünse de bu hep duvara çarptı. Çünkü tasarım sürecinde kaotik olmanın avantajları vardır ve bir gün bir rakip bunu kullanır. Siz de elinizde "suzumi"lerle kalırsınız. Ar-Ge de kestirme bir yol yoktur. Neticede 'lean-production' da, 'six-sigma' da 'suzumi'ler de hepsi çok kısa ömürlü heyecanlar oldular.

    Neticede büyük bir işletmenin anakuralları konulmak zorundadır. Bunların isimleri oldu ve olacak. Ne var ki tasarım ve üretimin fizik koşullarla ilgili hem günlük, hem de uzun vadeli problemlerine yabancı olanlar bu zorunlu kuralların nerede gerçekçi, nerede geçiştirici (hipotez) olduğunu pek kestiremeyebilirler. Bence güzel bir kitap ama eleştri kanallarını kapatmadan okunmalı.

    Orijinal baskı: Macmillan Publish. Co. NY, 1990



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 10 Mart 2014; 17:01:53 >




  • İki sene önce gittiğim konferansta da toyotayı övmüş, mercedes problemli bir araç demişti adam. Vay efendim merso da çok özellik varmış da toyota da yokmuş gereksiz özellikler. Dedim hadi oradan sen de.
  • Karbon 12 K kullanıcısına yanıt
    Arkadaşlar öncelikle marka fanatiği vs değilim. Hatta Toyota bile kullanmışlığım yok. Sadece okuduğum bir kaç kitapdan öğrendiklerimi aktarmak istedim. Ve Toyota kurucularının otomotiv sanayisinde devrim niteliğinde buluşlarını öğrendiğimde saygıyı hak ettiklerini belirtmek istedim. ( en azından benim gözümde öyle)

    Sayın Karbon 12 nicki arkadasımızın söylediği ''Neticede 'lean-production' da, 'six-sigma' da 'suzumi'ler de hepsi çok kısa ömürlü heyecanlar oldular.'' sözüne karşılık anladığım bu sistemlerin artık kullanılmadığını söylemektedir. buna karşılık aşağıda bu sistemin tüm dünyada kopyalanarak kullanıldığını gerek alınan ödüllerle gerekse işe alım sürecinde en büyük etkenin toyota sistemleri bilgisi olduğunu göstermeye calıştım.

    Sayın colifact nickli arkadasımızın söylediği '' Hocam öncelikle kaynak belirtmeniz gerek böyle konularda.'' sözüne karşılık kaynaklarım linklerde belirtilmiştir. Ayrıca yukarıdaki ana konuda yazdıklarımım tamamı Massachusetts Institute of Technology'nın 5 milyon $ tutan ve 5 yıl süren çalışmasına dayanmaktadır diyerek zaten kaynak göstermiştim.

    daimler yalın üretim uygulamasında son iki yıl içinde 300 milyon $ kar elde etmiştir.
    aşağıda linki mevcuttur.
    http://www.prnewswire.c...t-savings-73591667.html

    mercedes-benz Stuttgart da düzenlenen yalın üretim konferansında otomatik şansıman üretim hattı yalın üretim ödülünü almıştır.

    bir önceki yılda Mercedes-Benz Motor fabrikaları üretim merkezi almıştır.
    aşağıda linki mevcuttur.
    http://mercedes-benz-bl...duction-award-goes.html

    volkswagen yalın üretim ödülünü 2012 yılında almıştır.
    aşağıda linki mevcuttur
    http://www.volkswagenag...news/2012/11/award.html

    audi yalın üretim ödülünü 2009-2010 yıllarında almıştır.
    http://www.audi.com.au/...duction_award_audi.html

    Günümüzde geçerli olan Toyotanın bulduğu-başlattığı ve halen dünyada en iyi uygulayıcısı olmakla birlikte toyota üretim sistemi, yalın üretim sistemi ve six sigma hakkında bir kaç iş ilanı veriyorum. Avrupalı ve Amerikalı firmaların işe alacakları mühendis kriterlerinde yalın üretim six sigma toyota production system kaizen vs. gibi toyotanın bulduğu uyguladığı üretim sistemlerini bilen ve haberdar olan mühendis arayışları tesadüf olmasa gerek.

    iş ilanlarından bir kaç örnek

    http://jobview.monster....gusta-GA-129969788.aspx

    http://jobview.monster....xboro-MA-130397298.aspx

    http://jobview.monster....ville-KY-130371622.aspx

    http://jobview.monster....ville-TN-130417694.aspx




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruzbe_

    Arkadaşlar öncelikle marka fanatiği vs değilim. Hatta Toyota bile kullanmışlığım yok. Sadece okuduğum bir kaç kitapdan öğrendiklerimi aktarmak istedim. Ve Toyota kurucularının otomotiv sanayisinde devrim niteliğinde buluşlarını öğrendiğimde saygıyı hak ettiklerini belirtmek istedim. ( en azından benim gözümde öyle)

    Sayın Karbon 12 nicki arkadasımızın söylediği ''Neticede 'lean-production' da, 'six-sigma' da 'suzumi'ler de hepsi çok kısa ömürlü heyecanlar oldular.'' sözüne karşılık anladığım bu sistemlerin artık kullanılmadığını söylemektedir. buna karşılık aşağıda bu sistemin tüm dünyada kopyalanarak kullanıldığını gerek alınan ödüllerle gerekse işe alım sürecinde en büyük etkenin toyota sistemleri bilgisi olduğunu göstermeye calıştım.

    Sayın colifact nickli arkadasımızın söylediği '' Hocam öncelikle kaynak belirtmeniz gerek böyle konularda.'' sözüne karşılık kaynaklarım linklerde belirtilmiştir. Ayrıca yukarıdaki ana konuda yazdıklarımım tamamı Massachusetts Institute of Technology'nın 5 milyon $ tutan ve 5 yıl süren çalışmasına dayanmaktadır diyerek zaten kaynak göstermiştim.

    daimler yalın üretim uygulamasında son iki yıl içinde 300 milyon $ kar elde etmiştir.
    aşağıda linki mevcuttur.
    http://www.prnewswire.c...t-savings-73591667.html

    mercedes-benz Stuttgart da düzenlenen yalın üretim konferansında otomatik şansıman üretim hattı yalın üretim ödülünü almıştır.

    bir önceki yılda Mercedes-Benz Motor fabrikaları üretim merkezi almıştır.
    aşağıda linki mevcuttur.
    http://mercedes-benz-bl...duction-award-goes.html

    volkswagen yalın üretim ödülünü 2012 yılında almıştır.
    aşağıda linki mevcuttur
    http://www.volkswagenag...news/2012/11/award.html

    audi yalın üretim ödülünü 2009-2010 yıllarında almıştır.
    http://www.audi.com.au/...duction_award_audi.html

    Günümüzde geçerli olan Toyotanın bulduğu-başlattığı ve halen dünyada en iyi uygulayıcısı olmakla birlikte toyota üretim sistemi, yalın üretim sistemi ve six sigma hakkında bir kaç iş ilanı veriyorum. Avrupalı ve Amerikalı firmaların işe alacakları mühendis kriterlerinde yalın üretim six sigma toyota production system kaizen vs. gibi toyotanın bulduğu uyguladığı üretim sistemlerini bilen ve haberdar olan mühendis arayışları tesadüf olmasa gerek.

    iş ilanlarından bir kaç örnek

    http://jobview.monster....gusta-GA-129969788.aspx

    http://jobview.monster....xboro-MA-130397298.aspx

    http://jobview.monster....ville-KY-130371622.aspx

    http://jobview.monster....ville-TN-130417694.aspx
    benim için toyota artık kalite demek değil. bir zamanlar öyleydi tabii ancak dediğim gibi bir zamanlar.

    teneke denilen, onu alacağıma şahine binerim denilen hyundai bile son dönemlerde daha iyi araba üretiyor toyota'dan.




  • Toyota müsterilerini anlamak için saha kalite verilerini, pazar araştırmalarını ve rakiplerinin ürünlerini değerlendirir. Bu doğrultuda keşfetme sürecinin ilk kritik basamağı baş program liderini ve ekibini kurmaktır. Hedef müsteriyle duygusal bir bağ kurmaları için program liderlerini geçmişlerine ve deneyimlerine göre seçerler. Buradan anladığım kadarı ile sizin görüşünüze göre bir program lideri seçilememiş. :)
    Hyundai sizin gözünüzde daha iyi araçlar üretebilir. Eğer bu düşüncenizi somut örnekler makaleler ve kaynaklarla gösterirseniz bilgilenmiş olurum. Kesinlikle toyota iyi hyundai kötü vs demiyorum.
    Bana göre Toyota genel anlamda en başarılı otomotiv firmasıdır. Zaten buda sıralamada görünüyor. Toyota'nın başarısının sırrının ele geçirilemez olmasının nedenlerinden biri, hepsini birleştiren tek bir sırrın var olmamasıdır. Toyota'nın başarısı: çok çalışmaktan,
    mükemmel mühendislerinden, ekip çalışması kültüründen, optimum hale getirilmiş bir süreçten, çalışan basit ama güçlü araçlardan ve tüm bunları sürekli olarak iyileştiren kaizen'den kaynaklıdır. Kısacası, sözünü ettiğimiz şey sürekli evrimleşen gerçek bir sistemdir.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.