Şimdi Ara

Seagate ST3500320AS; BIOS problemi için çözüm (resimli anlatım) (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
297
Cevap
5
Favori
67.944
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İşlemleri yaptıktan sonra anlatılanlardaki gibi başarılı bittiğinde verdiği cevabı da aldın mı? Bir de 7200.12 de mi bozuldu?
  • düzelttim hepsini

    fakat nedense bir çok topikde bilgiler eksik verilmiş malesef
    bilerek olduğuna inanmıyorum ama tr dekiler hariç yurt dışındakilerde aynı. disk modelleri yada firmware farkı sebebiyle olabilir.

    şöyleki

    Z ile spin down komutu verildiği zaman spindown comlete yazdıktan sonra power ı çekip 10 saniye sonra takıp ondan sonra kağıdı çekin ve devam edin denmiş

    bendeki 4 disktede böyle denedikçe hüsran oldu aynen devam ettim hepsinde başarılı oldu demesine rağmen diskler RAW modda 0 Size 'Da kaldı

    sonra kendimce hadi bir deniyim dedim ve

    Z komutundan sonra
    kağıdı çektim
    vidayı taktım ve U komutunu verdim elektrik kablosunu çıkarmadan yaptım bu işlemi ve devam ettim
    bu şekilde 4 diskte kurtuldu
    fakat

    ST3100034AS
    firmware SD01 Olan disk'im de uçmuştu bu serilere bir türlü Z komutu veremedim
    seagate'den bios update indirip iso cd oluşturarak diskleri bios update yaptım
    ve sonra bu disklerde düzeldi
    bozulan diskler ve firmware leri
    ST31000340AS FW : SD01 ---- 7200.11 1TB
    ST31500341AS FW : SD17 ---- 7200.11 1.5 TB
    ST31000528AS FW : CC34 ---- 7200.12 1TB
    ST31000340AS FW : SD14 ----- 7200.11 1TB

    disklerin hepsi düzeldi ve çalışıyor fakat 4 gündür uğraşıyorum emeğime yazık.

    16 adet diskten hangisi ne zaman uçacak die diken üstünde durmak hoş değil

    Raid 10 ile çalışmak mecburi oldu seagate kullanıcak isek.




  • ESKİ YAZDIĞIMA BİR EKLEME VE DÜZELTME SAYILABİLİR:

    NOT: İlk SpinDown Complete yazısını gördükten sonra (0,162 msec vb. kısa süreli olan değer.) ben elektrik kablosunu çıkartmadan direk kağıdı çektim daha sonra temassızlık olmaması için oraya gelen yeşil PCB ye iletken olmayan birşey ile biraz bastırdım ki arada boşluk kalmasın diye. Daha sonra U yapınca diskin motoru dönmeye başladı. U dan sonra tekrar Ctrl+Z yapmadim. Ondan sonrasına devam ettim. Ancak bazen işin ortasında bağlantımız kopup yazdıklarımız orada gözükmezse Ctrl+Z yapıp kaldığımız yerden devam etmeyi deneyebiliriz. Ben öyle birşeyle karşılaştığımı hatırlıyorum. Kolay gelsin herkese.

    Ayrıca buraya da bakabilirsiniz. Bu sayfadaki Mustiy in uzun olan yazısında çok ufak farklarla anlatılıyor. Aradan kartı çıkartırkenki anlatım biraz farklı.http://forum.darkhardware.com/viewtopic.php?f=4&t=174389&st=0&sk=t&sd=a&start=510




  • evet berkerden

    oradaki mustiy adlı arkadaş daha doğru anlatmış keşke ilk gün görseydim :) 4 gün uğraşmazdım :)
  • Dostum olayı bitirmişsin:)
  • Benim En Çok Canımı sıkan durum şu
    datagate 'i aradığımda kimsenin bana yardımcı olmamış olması yahu ben 1 saatlik bir araştırmadan
    4 tane forum sitesinde ne yapacağımı öğrenip sorunumu düzelttim
    bana verdikleri cevap disklerinizi kurtaramayız diskler yenisi ile değiştirilicek ve datalarınız malesef gitti isterseniz paralı kurtarabilirizzzzzz

    zzzz yapıcam ben onları.


    şunu burayada ekliyim yapamayanların dikkatını çeker

    çünkü makinede 16 disk olduğu için tek power ile çalışmam söz konusu değil di kasa değiştirdim ve dışarda kalan diskleri hepsini tek kasa içine topladım eski kasadaki termaltake power'ı taktım ana power olarak ve 2. power 350 wat dandik bir kasa power'ı idi

    hadi biraz daha iyidir die frisby marka 400 wattpower taktım ilk power zaten termaltake.

    2. power'a takılı olan diskler uçtu 1er gün arayla şu anda o power a takılı olan diskler var ve çalışıyorlar ama net olarak yaşadığım bu

    burda şu ayrıntıyı çıkarabiliriz.

    kullandığınız power ların marka modeli ne ?

    eğer çoğu aynı marka ise sebep az çok belli olucak demektir.

    burda marka lar değişse de çıkış fabrikası aynı olabilir bunu öğrenebiliriz.

    buarada bu LED hatasıyla ilgili şu ayrıntıyı ekleyebilirsin onuda çözdüm

    eğer /2 yaptıktan sonra Z yapınca hata alıyoriseniz.
    FLASLED ile başlıyor ise disk'in firmware update'ini mutlaka yapın
    sonra /2 yaptıkdan sonra Z yapınca LED0000 die bir hata alıyoriseniz. ozaman şunu yapın
    disk' ile bağlantı kurduğunuzda yani tx rx takılı ve diske power verdiniz hyperterminal'i açtıkdan sonra bekleyin
    1-2 dakika kadar sonra /2 Z yapın spin down işleminin olduğunu görüceksiniz.




  • Haklısın ben de bütün Seagate getiren distribütörlerin sitesine baktım hatta bazıları ile iletişime geçtim. Halbuki sorun belli ve çözümü de belli en azından bir yol gösterilebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkerden -- 12 Ağustos 2009; 11:13:41 >
  • Kablosuyla işi bitmiş arkadaşların kablosunu alabilirim, İstanbul içi adresten alım Pm bekliyorum.
  • seagate hdd' lerim olduğu sürece kabloyu satmam :)
  • Kusra bakma ben de satamam, tekrar yapmayacağı konusunda garantimiz yok, hem de 7200.12 serisinde de bu sorunun olduğunu duyduktan sonra...
  • Bari emanet verinde bilgilerimi kurtarayım
  • Arkadaşlar o düzenek artık banada lazım eğer paylaşmak isterseniz çok memnun olurum.Saygılar
  • arkadaşlar gidin telefoncudan 10liraya alın yav kabloyu bulunsun zaten seagate harddiskiniz varsa. arkadaşların yazdığı gibi kablo DKU-5.
  • Ben böyle rezillik görmedim bir sürü para ver .Ondan sonra firma arkasında durmasın ,biz niye uğraşyoruz bilgilerimizi getirmeye bu onların hatası ,bilgilermizide geri getirmeleri gerekli.
    Seagate ve maxtorun bu seriyi geri çekmediği gibi bayağıda satttı .Kardeşimde seagate 'nin ST3500320AS modelinde aldı bozulunca ona kızdım boş yere 3 kez garantiden değişti.
    Evvelsi gün benim aynı seri maxtorda bir süür bilgimle uçtu ,ama acele edip firmaya yolladım bilgilerimi onları geri getirmesi gerekli .Şimdi kurcalasaydım kurcalayıp bozmuşunuuz garanti dıiı diyebilirlerdi.Bilgilerimi geri getiremezlerse harddiski geri isteyip bu yöntemi kullanacağım.Tabii harddiski geri yollarlarsa .bir sürü işimin arasında bir de bu çıktı ne zman gelecekte ,sistem kuracağım,bilgilerimi alcağım v.s ,v.s Seagate ve Maxtora ve türkiyedeki satıcılarına
    Sizin bu kullandığınız yöntem sonrası harddisk ne kadar süre çalışıyor bilgilerimi ve sistemi yedekleyecek kadar çalışır mı ?




  • Merhaba arkadaşlar,
    Benim ST3500320AS disk te uçtu. Power Management ile ilgili bir bios ayarı yapmıştım. Yeniden başlattığımda hiç açılmadı. Bip sesi de yoktu. Bios'tan kilitlendi sandım. Clear Cmos yaparak bios'u sıfırladım. Yine aynı şekilde açılmadı. Anakart arızalandı sandım. Bütün parçaları tek tek sökerek denedim. Ta ki diski söktüğümde bilgisayar boot yapınca anladım ki disk sorunu var. Biosa girip SATA ile ilgili ayarları varsayılan hale getirdim. Yine olmadı. Forumda bir bakayım dedim. Görünce şok oldum. Bu ürünü 10 aydır kullanıyorum. Yapılan duyurudan nasıl haberim olabilir? Her ürün için sitesinden kayıt olmak çözüm getirir mi emin değilim. Ama böyle büyük bir hatayı firma yapıyor. Parasını ödediğimiz ürün ise güvenilir değil. Olacak iş değil.

    Forumu okuyunca hemen bir kablo siparişi verdim. DKU-5 umarım anlatılanlar ile verileri kurtarabilirim. Birçok verim yedeklidir ama 400GB'lık verinin tamamını yedeklemek, güncel tutmak, izlemek kolay değil. Ben yedekleri değil asıl verilerimi istiyorum.

    Konuyu burda anlatan, paylaşan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.

    Esen kalın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scorpion2000

    Ben böyle rezillik görmedim bir sürü para ver .Ondan sonra firma arkasında durmasın ,biz niye uğraşyoruz bilgilerimizi getirmeye bu onların hatası ,bilgilermizide geri getirmeleri gerekli.
    Seagate ve maxtorun bu seriyi geri çekmediği gibi bayağıda satttı .Kardeşimde seagate 'nin ST3500320AS modelinde aldı bozulunca ona kızdım boş yere 3 kez garantiden değişti.
    Evvelsi gün benim aynı seri maxtorda bir süür bilgimle uçtu ,ama acele edip firmaya yolladım bilgilerimi onları geri getirmesi gerekli .Şimdi kurcalasaydım kurcalayıp bozmuşunuuz garanti dıiı diyebilirlerdi.Bilgilerimi geri getiremezlerse harddiski geri isteyip bu yöntemi kullanacağım.Tabii harddiski geri yollarlarsa .bir sürü işimin arasında bir de bu çıktı ne zman gelecekte ,sistem kuracağım,bilgilerimi alcağım v.s ,v.s Seagate ve Maxtora ve türkiyedeki satıcılarına
    Sizin bu kullandığınız yöntem sonrası harddisk ne kadar süre çalışıyor bilgilerimi ve sistemi yedekleyecek kadar çalışır mı ?


    Kurtardıktan sonra kısa süreliğine olmuyor. Başka bir arıza çıkmazsa uzun süre kullanabilirsin. Mesela ben kurtaralı 3 ay civarı oldu çok şükür hala kullanıyorum. Hallettikten sonra yedekleme için vakit sıkıntısı çekmezsin umarım. Ancak firmware buna neden olduğu için çözdükten sonra ilk yeniden başlatmanda firmware i güncellemende fayda var. O yüzden firmware cd sini önceden hazırla derim.

    @Erosm umarım senin de hard diskin çalışır hale döner. Dediğim gibi firmware güncellemeyi ertelemeden yapmak lazım HDD düzeldikten sonra. Firmware güncellemesi yaparken UPS falan varsa iyi olabilir. Güncelleme çok kısa sürüyor ama belli olmaz elektrik giderse ne olacağını bilmiyorum. Kolay gelsin.




  • Bu arada ARENA kesinlikle sorduğum sorulara cevap vermiyor .Adamlara 7-8 mail attım saçma sapan 2 tane cevap geldi .
    Yok servise nakledilmiş ,v.s .Müşteri hizmetlerine neden bilgili birilerini koymazlar ,sözde piyasaya mal veren en büyük toptancılardan biri bu firma .
    Arıza takip modülünde ,zaten serviste olan alet için yetkili servise gönderilmiştir, yazyor bu ne demek yurtdışına mı yollamışlar .
    Eski harddiskimide istedim bilgilerimi kurtarmak için geri yolluyorlar mı bu adamlardan hiç cevap alamadım çünkü .
    Arenayla daha önce işi düşen varsa yazabilirse sevinirim kendilerinden bilgi almak deveye hendek atlatmaktan daha zor çünkü.
  • Onlar bilgiğim kadarıyla tamir etmiyor. Birisinden duymuştum Asbis bilgisayar tamir ediyor diye ancak ben ona sorduğumda benim hdd oranın değilmiş. Diğer firmalara sorduğumda da doyurucu sonuç alamadım. En iyisi kendin uğraşman ve çözmen. Yada yakınında bunu başaranlardan yardım alman. Sen kısa süre mi çalışıyor bu yöntem dedin ama bu yöntem direk tamir ediyor. Yani uzun süreli kalıcı bir yöntem. Ama FW güncelleme yapman lazım yine düzelttikten sonra. Kolay gelsin.
  • Keşke yollamasaydım kendim yapabileck kadar el becerim ve bilgisayar bilgim vardı.
    Ama hiç aklıma gelmedi böyle arızalı harddiskler satacakları kargoya verdikten sonra araştırdım.Aslında o akşam kargodan alıp kendim yapabilirdim .
    Ama garanti bozulur diye tereddüt ettim.İnşallah bilgilerim ile geri gelir .Onlara açıklaycı 7-8 mail attım(donanımında sorun yoktur firmware sorunu diye,seagate sitesinden de alıntılar yaptım) biraz önce yetkili servise firmware yüklemek üzere yollanmıştır dedi.
    Şimdi bu hardiske firmware yüklense ben bunu nasıl güvenip kullanıcam, o da soru işareti ....
  • Güvenmek mecbur. Benim güven problemim yok şu an çünkü her firmada FW problemleri oluyor. Sony deriz mesela ama o da PS3 3.0 FW sinde problemler varmış. Asıl korkulacak olan mekanik problemler. Çok şükür disklerde öyle bir problem yok. Ayrıca FW sorunu olsa da tamirinin olabilmesi avutucu bir sonuç. Ancak düzeldikten sonra önemli verileri yedeklemek için başka bir hdd almanı öneririm. Biz öyle yaptık. İçin rahat olur, bahaneyle al gitsin :D
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.