|
Şerit takip asistanlı araçlar, şeridi ortalayıp giden araçlar
-
-
otonom sürüşlü, dizel, otomatik, sedan. uygun fiyattan kastınız en az 200 bin olmalı. -
Otonom, hatta yarı otonom araçlar bile çok pahalı.
Ama bu araçlara ne kadar yaklaşabilirim.
Hız sabitleme güncel birçok araçta var.
AAC hangi modellerin hangi yıllarında başlıyor, alınabilir mi? yoksa hiç hayal etmeyelim mi onu merak ediyorum. -
Bırakayım kendş kendine gitsin denicek araçlar gerçekten çok pahalı 200 bine adaptif hız sabitlemesi olan bulunur anca
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Opel Astra K 1.6 CDTI Dynamic veya Excellence.
Dizel, otomatik, 160-170 bin civarında, adaptif hız sabitleme, şerit takip sistemi, tabela okuma, çarpışma uyarıcı ve önleyici, apple car play, anahtarsız giriş çıkış.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Egeanın hblerinde urban plus donanım üzeri donanımlarda mevcut acc. 1.6 dizel dct ve 1.6 benzin tam otomatik versiyonları da var. Uygun fiyatlı bu olur ancak.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
200.000 civari corolla flame x-pack benzinli veya hybrid dream olabilir Yari otonom surus icin.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Verdiğiniz tavsiyeler için teşekkürler.
Bu özellikler lüks sınıftan orta sınıfa doğru inmeye başladı, muhtemelen 5 sene sonra ikinci el uygun fiyatlı araçlarda da bulabileceğiz. Ama şimdi fluence nin 75 bin ettiği zamanlarda onu satıp bu özellikleri almak hayal gibi.
Aslında araçların otonom özelliklerine göre bir tablo/çalışma olsa çok güzel olurdu. -
Subaru, Honda ve Volvo'nun sistemleri iyi çalışıyor. Ancak Subaru elinizi bırakmanız durumunda bir süre sonra sistemi devre dışı bırakıyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam çoğu hafif bi' direksiyon hamlesi yapıp şeride sokunca direksiyonu tutma uyarısı veriyor.
Ford'un 'Tekno Paket' donanımı içerisinde şeritte tutma yardımcısı/asistanı vardı. Dikkat edin tutması lazım, mesela Reno Scenicler sadece uyarı veriyordu. ACC ise son kasa araçlarında geldi. Tekno paket olup olmadığını sinyal kolunda, şerit içerisinde araba simgesi varsa tekno paket diyebiliriz. bknz
Volvo'da şerit takibi bilmiyorum ama ACC için ön panjurda ACC radarının plastik siyah kutumsu çıkıntısı var. panjura dikkat
VAG grubunda direksiyon sol alt tarafında hız sabitleyici kolu var. Bu grupta bu kol ortak, eğer o kolun üzerinde ses açıp kapama gibi "distance" yazan düğmemsi bir şey varsa bu öndeki araçla mesafeyi (Cruise controlün Adaptif mevzusu) ayarlamaya yarıyor. Oradan anlayabilirsiniz. bknz
Subarularda eyesight donanım ekliyse vardır. bakmaya devam
Mazdada power pakete plus ekliyse var. Ayriyeten direksiyon üzerindeki tuşlarda araç ve arkasında çizgiler varsa yine ACC'ye işaret. bknz
Opellerde konsolda ve üst donanımda çevre görüş2 opsiyon paketi ile geliyordu bir zamanlar. Aynı zamanda volvodaki gibi panjurda plastik kapağı var radarın. devam
Hyundai yeni donanım listesinde Elite Plus paketli araçlara ek smart paket ekliyse var diye biliyorum ACC ve lane keeping assist (havalı oldu değil mi ). Kardeşi Kia'da da yine üst paketlerde standart. Hyundai için sol dizinizin üstündeki hizada tuşlar var. Orası kalabalıksa bilin ki dolu bir Hyundaidesiniz bahsettiğim
Renault'ta da opsiyon. En azından talisman ve yeni meganlarda öyleydi. Direksiyonun solundaki tuşlara dikkat
Fiat 500x ve Egea araçlarda yüksek donanıma sahip paketlerde ACC standart, 500x'te çapraz trafik, kör nokta vs. de vardı. Egea için
Toyota passion'du sanırım yeni modellerin üst paketleri. Bu pakette standart diye biliyorum. bknz
Nissanda ACC yok diye biliyorum güncel modellerinde ancak yeni kasayla kesinlikle yer bulur diye düşünüyorum.
PSA Grubu için konuşursak üst donanımlarda genellikle standart, C5 Air cross için otoyol sürüş destek sistemi olması lazım, bu paketle geliyor. VAG ile benzer
Premium kardeşlerde ise her şey bence çorba gibi. İyi hoş premium araba da her şey opsiyon yapılır mı arkadaş?! onları tam bilemiyorum.
Uzak doğunun güllerinden Honda'da "Sensing" diye bir şey duyarsanız onda da vardır bu aradıklarınız. civic
Benim bildiklerim bunlar hocam.
Özet geçersem eğer direksiyond ya da direksiyon arkasındaki kollara göz atarak bu aradığınız donanımların ekli olup olmadığına karar verebilirsiniz.
Ek olarak da konuya şunu da ekleyeyim:
XBR Cars & BikesyoutubeAutomatic braking system test failshttps://www.youtube.com/watch?v=o9O-aejD0vI&feature=youtu.be
Ekleme: İşim yok, sizi de kırmayayım. Tablo değil ama:
C Sınıfı Hatchback Otomobillerde:
Volkswagen Golf, Renault Megane HB, Ford Focus HB, Opel Astra, Peugeot 308 ve Seat Leon'da opsiyon olarak bu donanımları alabilirsiniz. Toyota Corolla HB, Mazda 3 HB, Honda Civic HB (Umarım HB'dir :), Egea HB ve Hyundai i30 için en üst donanımı itibariyle bu donanımlar standart.
[Uzakdoğu firmaları, bu güvenlik önlemlerine isimler vermişler (Avrupa menşeili firmaların varsa da paket adları hatırlamıyorum). Toyota Safety Sense, Honda Sensing, Subaru Eyesight, Mazda i-ACTIVESENSE adlarını vermiş.]
C Sınıfı SUV Otomobiller için:
Peugeot 3008'de Allure Selection ve GT-Line paketi ile standart, C5 Aircross için "Otoyol Sürüş Destek Sistemi" adı altında opsiyon, Ford Kuga "Teknoloji Paketi" adı altında opsiyon, Tiguan (?), Hyundai Tucson, Mitsubishi Eclipse Cross ve Kia Sportage için en üst pakette standart
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Abdülhak Hamit Tarhan -- 25 Ağustos 2020; 8:18:49 >
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
-
Bende mercedes örneğini vereyim. Tempomat A,B,C,E serilerinin hepsinin şimdiki ve önceki kasalarında mevcut. Çarpışma önleyici ve şerit takip asistanının sadece uyarı yapan ilkel versiyonları bir önceki kasalarda var, E kasanin makyajlisi ile gelen müdahale eden versiyon Güncel kasaların hepsinde var. Otonom sürüş E serisinden başlıyor
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BAYOKAN84 -- 25 Ağustos 2020; 7:54:11 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ellerine sağlık hocam, çok detaylı açıklama olmuş.quote:
Orijinalden alıntı: Abdülhak Hamit Tarhan
Hocam çoğu hafif bi' direksiyon hamlesi yapıp şeride sokunca direksiyonu tutma uyarısı veriyor.
Ford'un 'Tekno Paket' donanımı içerisinde şeritte tutma yardımcısı/asistanı vardı. Dikkat edin tutması lazım, mesela Reno Scenicler sadece uyarı veriyordu. ACC ise son kasa araçlarında geldi. Tekno paket olup olmadığını sinyal kolunda, şerit içerisinde araba simgesi varsa tekno paket diyebiliriz. bknz
Volvo'da şerit takibi bilmiyorum ama ACC için ön panjurda ACC radarının plastik siyah kutumsu çıkıntısı var. panjura dikkat
VAG grubunda direksiyon sol alt tarafında hız sabitleyici kolu var. Bu grupta bu kol ortak, eğer o kolun üzerinde ses açıp kapama gibi "distance" yazan düğmemsi bir şey varsa bu öndeki araçla mesafeyi (Cruise controlün Adaptif mevzusu) ayarlamaya yarıyor. Oradan anlayabilirsiniz. bknz
Subarularda eyesight donanım ekliyse vardır. bakmaya devam
Mazdada power pakete plus ekliyse var. Ayriyeten direksiyon üzerindeki tuşlarda araç ve arkasında çizgiler varsa yine ACC'ye işaret. bknz
Opellerde konsolda ve üst donanımda çevre görüş2 opsiyon paketi ile geliyordu bir zamanlar. Aynı zamanda volvodaki gibi panjurda plastik kapağı var radarın. devam
Hyundai yeni donanım listesinde Elite Plus paketli araçlara ek smart paket ekliyse var diye biliyorum ACC ve lane keeping assist (havalı oldu değil mi ). Kardeşi Kia'da da yine üst paketlerde standart. Hyundai için sol dizinizin üstündeki hizada tuşlar var. Orası kalabalıksa bilin ki dolu bir Hyundaidesiniz bahsettiğim
Renault'ta da opsiyon. En azından talisman ve yeni meganlarda öyleydi. Direksiyonun solundaki tuşlara dikkat
Fiat 500x ve Egea araçlarda yüksek donanıma sahip paketlerde ACC standart, 500x'te çapraz trafik, kör nokta vs. de vardı. Egea için
Toyota passion'du sanırım yeni modellerin üst paketleri. Bu pakette standart diye biliyorum. bknz
Nissanda ACC yok diye biliyorum güncel modellerinde ancak yeni kasayla kesinlikle yer bulur diye düşünüyorum.
PSA Grubu için konuşursak üst donanımlarda genellikle standart, C5 Air cross için otoyol sürüş destek sistemi olması lazım, bu paketle geliyor. VAG ile benzer
Premium kardeşlerde ise her şey bence çorba gibi. İyi hoş premium araba da her şey opsiyon yapılır mı arkadaş?! onları tam bilemiyorum.
Uzak doğunun güllerinden Honda'da "Sensing" diye bir şey duyarsanız onda da vardır bu aradıklarınız. civic
Benim bildiklerim bunlar hocam.
Özet geçersem eğer direksiyond ya da direksiyon arkasındaki kollara göz atarak bu aradığınız donanımların ekli olup olmadığına karar verebilirsiniz.
Ek olarak da konuya şunu da ekleyeyim:
XBR Cars & BikesyoutubeAutomatic braking system test failshttps://www.youtube.com/watch?v=o9O-aejD0vI&feature=youtu.be
Ekleme: İşim yok, sizi de kırmayayım. Tablo değil ama:
C Sınıfı Hatchback Otomobillerde:
Volkswagen Golf, Renault Megane HB, Ford Focus HB, Opel Astra, Peugeot 308 ve Seat Leon'da opsiyon olarak bu donanımları alabilirsiniz. Toyota Corolla HB, Mazda 3 HB, Honda Civic HB (Umarım HB'dir :), Egea HB ve Hyundai i30 için en üst donanımı itibariyle bu donanımlar standart.
[Uzakdoğu firmaları, bu güvenlik önlemlerine isimler vermişler (Avrupa menşeili firmaların varsa da paket adları hatırlamıyorum). Toyota Safety Sense, Honda Sensing, Subaru Eyesight, Mazda i-ACTIVESENSE adlarını vermiş.]
C Sınıfı SUV Otomobiller için:
Peugeot 3008'de Allure Selection ve GT-Line paketi ile standart, C5 Aircross için "Otoyol Sürüş Destek Sistemi" adı altında opsiyon, Ford Kuga "Teknoloji Paketi" adı altında opsiyon, Tiguan (?), Hyundai Tucson, Mitsubishi Eclipse Cross ve Kia Sportage için en üst pakette standart
Bazı resimler açılmıyor ama sorun benim bilgisayarda olabilir. Adres satırına müdahale edince açabiliyorum.
-
Benim iş bilmezliğimden de olabilir hocam. Başka cihazda da olmazsa ben gözden geçireyim.
Hocam bu arada Egea ve i30 şerit ortalamıyor ancak ACC donanımını bulunduruyor. Ben en az ikisinden birini bulunduranları eklemişim yazdıklarıma.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Abdülhak Hamit Tarhan -- 26 Ağustos 2020; 11:19:22 >
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
2 sene sonra zaten tüm sıfır otomobillerde zorunlu olarak bulunacak. -
iyi de hocam o sistem stabil çalışmıyor ki..olmasada olur olan bir özellik!! -
Hocam zaten sorun sıfır otomobil alamamak.quote:
Orijinalden alıntı: edgar1899
2 sene sonra zaten tüm sıfır otomobillerde zorunlu olarak bulunacak.
Bu sebeple hangi otomobilde, hangi yılda, hangi teknoloji seviyesinde başladığını merak ediyordum.
mesela 120bin e ACC alıp 130bin e ACC+şerit takibi alabileceksem o marka model i radarıma eklerim.
Ama 120bin e ACC alınırken, şerit takipli model 170bin olacaksa bakmaya gerek yok,
Not: fiyatlar örnek verilmesi için afaki yazılmıştır, -
Yanlizca soruyorum: Neden boyle bir ozellik istediniz?
Benim kendi aracimda var ve ilk kapattigim ozellik arabaya biner binmez. Cunku bazen cok sert hamleler yapiyor ve acikcasi beni panikletiyor.
Aracim Volvo V90 bu arada.
Bence cok gerekli degil ; ha dersenizki tam otonom (Volvo da o da var) ; evet o mukemmel birsey ; ozellikle trafikte kesinlikle elinizi degmiyorsunuz
-
Hem rahatlık hem güvenlik için diyebilirim. Bir nevi yardımcı şoför.
Sorumluluğu ona bıraktığım zaman bende yolu izlemeye ve her an müdahale etmeye hazır olacağım tabiki, aynı şekilde ben veya eşim araç sürerken herhangi bir dalgınlık veya hata durumunda uyarması ve müdahale etmesi iyi olur.
Basit bir hız sabitleyicisi bile 7-8 saatlik yolculukta bana büyük rahatlık veriyordu. Bunlar ile uzun yolculuk daha az yorucu olacaktır.
Çok güvenir miyim, hayır. Ama olursa kullanır mıyım, kesinlikle.
-
otomatik fren desteği hariç ne şerit asistanının ne de adaptif cruise control'ün bir işe yaradığını tecrübe ettim.
Cruise'da önüne araç girer takip mesafesi düştüğü için araç birden fren yapmaya çalışır. Yan taraftan olmadık yerde andavalın biri sıkıştırır direksiyonu sola veya sağa ani kırmak istersin ama sinyal olmadığı için araç seni şeritte tutmak için diretir.
bu özelliklere sahip ne zaman bir araç kullansam uzun yol öncesi hepsini kapatıyorum. Şehir içinde ise zaten bunları kullanamazsınız.
Otomatik frenin ise her araçta yer alması gereken bir özellik olduğunu düşünüyorum. Önüme çocuk atladığında devreye girerek beni uyarmışlığı oldu ama ben de bunu fark ettiğimden sistem daha müdahale edemeden ani frene basmıştım.
Full otonom araçlarda durum belki değişir.
-
quote:
Orijinalden alıntı: kasifHem rahatlık hem güvenlik için diyebilirim. Bir nevi yardımcı şoför.
Sorumluluğu ona bıraktığım zaman bende yolu izlemeye ve her an müdahale etmeye hazır olacağım tabiki, aynı şekilde ben veya eşim araç sürerken herhangi bir dalgınlık veya hata durumunda uyarması ve müdahale etmesi iyi olur.
Basit bir hız sabitleyicisi bile 7-8 saatlik yolculukta bana büyük rahatlık veriyordu. Bunlar ile uzun yolculuk daha az yorucu olacaktır.
Çok güvenir miyim, hayır. Ama olursa kullanır mıyım, kesinlikle.
Oyle dusunuyorsaniz pek dusunmeyin derim ; cunku Turkiye de yol sartlari belli.
Dedigim gibi otomatik pilot gercekten buyuk konfor ama serit takip sizin dusundugunuz gibi ortalayip gitme diye birsey degil ; siz seritten disari cikarken sizin iceride tutuyor sadece.
Oyuzden sordum yani yanlis anlasilabiliyor sanki kendigisi ortalayip gidecekmis gibi.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
Hocam çoğu hafif bi' direksiyon hamlesi yapıp şeride sokunca direksiyonu tutma uyarısı veriyor.
Ford'un 'Tekno Paket' donanımı içerisinde şeritte tutma yardımcısı/asistanı vardı. Dikkat edin tutması lazım, mesela Reno Scenicler sadece uyarı veriyordu. ACC ise son kasa araçlarında geldi. Tekno paket olup olmadığını sinyal kolunda, şerit içerisinde araba simgesi varsa tekno paket diyebiliriz. bknz Volvo'da şerit takibi bilmiyorum ama ACC için ön panjurda ACC radarının plastik siyah kutumsu çıkıntısı var. panjura dikkat VAG grubunda direksiyon sol alt tarafında hız sabitleyici kolu var. Bu grupta bu kol ortak, eğer o kolun üzerinde ses açıp kapama gibi "distance" yazan düğmemsi bir şey varsa bu öndeki araçla mesafeyi (Cruise controlün Adaptif mevzusu) ayarlamaya yarıyor. Oradan anlayabilirsiniz. bknz Subarularda eyesight donanım ekliyse vardır. bakmaya devam Mazdada power pakete plus ekliyse var. Ayriyeten direksiyon üzerindeki tuşlarda araç ve arkasında çizgiler varsa yine ACC'ye işaret. bknz Opellerde konsolda ve üst donanımda çevre görüş2 opsiyon paketi ile geliyordu bir zamanlar. Aynı zamanda volvodaki gibi panjurda plastik kapağı var radarın. devam Hyundai yeni donanım listesinde Elite Plus paketli araçlara ek smart paket ekliyse var diye biliyorum ACC ve lane keeping assist (havalı oldu değil mi ). Kardeşi Kia'da da yine üst paketlerde standart. Hyundai için sol dizinizin üstündeki hizada tuşlar var. Orası kalabalıksa bilin ki dolu bir Hyundaidesiniz bahsettiğim Renault'ta da opsiyon. En azından talisman ve yeni meganlarda öyleydi. Direksiyonun solundaki tuşlara dikkat Fiat 500x ve Egea araçlarda yüksek donanıma sahip paketlerde ACC standart, 500x'te çapraz trafik, kör nokta vs. de vardı. Egea için Toyota passion'du sanırım yeni modellerin üst paketleri. Bu pakette standart diye biliyorum. bknz Nissanda ACC yok diye biliyorum güncel modellerinde ancak yeni kasayla kesinlikle yer bulur diye düşünüyorum. PSA Grubu için konuşursak üst donanımlarda genellikle standart, C5 Air cross için otoyol sürüş destek sistemi olması lazım, bu paketle geliyor. VAG ile benzer Premium kardeşlerde ise her şey bence çorba gibi. İyi hoş premium araba da her şey opsiyon yapılır mı arkadaş?! onları tam bilemiyorum. Uzak doğunun güllerinden Honda'da "Sensing" diye bir şey duyarsanız onda da vardır bu aradıklarınız. civic Benim bildiklerim bunlar hocam. Özet geçersem eğer direksiyond ya da direksiyon arkasındaki kollara göz atarak bu aradığınız donanımların ekli olup olmadığına karar verebilirsiniz. Ek olarak da konuya şunu da ekleyeyim: XBR Cars & Bikesyoutube Automatic braking system test fails https://www.youtube.com/watch?v=o9O-aejD0vI&feature=youtu.beEkleme: İşim yok, sizi de kırmayayım. Tablo değil ama: C Sınıfı Hatchback Otomobillerde: Volkswagen Golf, Renault Megane HB, Ford Focus HB, Opel Astra, Peugeot 308 ve Seat Leon'da opsiyon olarak bu donanımları alabilirsiniz. Toyota Corolla HB, Mazda 3 HB, Honda Civic HB (Umarım HB'dir :), Egea HB ve Hyundai i30 için en üst donanımı itibariyle bu donanımlar standart. [Uzakdoğu firmaları, bu güvenlik önlemlerine isimler vermişler (Avrupa menşeili firmaların varsa da paket adları hatırlamıyorum). Toyota Safety Sense, Honda Sensing, Subaru Eyesight, Mazda i-ACTIVESENSE adlarını vermiş.] C Sınıfı SUV Otomobiller için: Peugeot 3008'de Allure Selection ve GT-Line paketi ile standart, C5 Aircross için "Otoyol Sürüş Destek Sistemi" adı altında opsiyon, Ford Kuga "Teknoloji Paketi" adı altında opsiyon, Tiguan (?), Hyundai Tucson, Mitsubishi Eclipse Cross ve Kia Sportage için en üst pakette standart |
otonom sürüşlü, dizel, otomatik, sedan. uygun fiyattan kastınız en az 200 bin olmalı.
|
Benzer içerikler
- konforlu arabalar
- doblo alırken nelere dikkat etmeliyiz
- koleos 1.3 tce yorum
- bmw 316i kronik sorunlar
- opel zafira neden tutulmuyor
- en az yakan arabalar
- renault logan
- uçan araba fiyatları
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X