Şimdi Ara

Sibop arızası tespiti /Rölantide silkeleme, vuruntu (Tsi) (Son mesaj güncel)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
0
Favori
8.308
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba. Son birkaç aydır arabayı ilk çalıştırdığımda (birkaç gün kullanmayıp sonra kullandığımda) araç 20-30 saniye silkeliyor hatta alttan alttan vuruyor. Bunu önceden her zaman yapmıyordu arada sırada yapıyordu, belki 2-3 çalıştırmada bir şeklinde. Geçen ay da bakımı yaptırmaya götürdüm bu durumu da belirttim serviste değişken hava koşullarının böyle bir duruma sebep olabileceği ama herhangi bir sorun teşkil etmediği söylendi.

    Neyse bakımı yaptırdık, buji değişim zamanı geldi onu da değiştirttik. O günden beri aracı her çalıştırdığımda rölantide araba silkeliyor, alttan alttan vuruyor hani alışveriş merkezlerinde masaj koltukları var ya neredeyse onlar gibi. Bir süre sonra kendiliğinden düzeliyor. Bir de bunun üstüne zor çalışma durumu eklendi. Kontağı çevirip aracı çalıştırmak istediğimde araç çalışıyor ama devir birkaç saniyeliğine düşükte kalıyor 700-800 gibi sonradan ilk çalıştırmadaki normal devir olan 1200'lere geliyor. Boğulup kalıyor gibi bir durum oluşuyor. Sonra kesiliyor.

    Dün iki defa marş almadı, üçüncüsünde çalıştı. İki denememde zincir sesi gibi bir ses geldi sonra çalışmadı araba. Bir süre sonra üçüncü denemede çalıştı. Bu sorunlar neden kaynaklanabilir sizce? Bahsettiğim ilk çalışmadaki vuruntu, silkeleme önceden olmuyordu hadi havalar serinledi desek bunu yazın sonlarına doğru yapmaya başladı ve geçtiğimiz kış aylarında bile böyle bir şey yoktu. Üstüne zor marş almaya başladı araç. Buji değişimi sonrası böyle bir şey olması da kafamı karıştırdı. Biraz uzun oldu ama yorumlarsanız sevinirim arkadaşlar. Teşekkürler.

    Güncelleme: Konuyu cuma gününden beri bir türlü güncelleme şansım olmadı. O gün bahsettiğim gibi aracı servise bıraktım, akşama kadar motorun soğumasını bekledik. Akşama doğru servise gittim, aracı servis danışmanı ve ustayla birlikte çalıştırdık, silkeleme ve vuruntuyu tekrardan yaptı araç. Sonra aracı cihaza bağladılar, bujilerin bağlantısında herhangi bir problem yok, sorunun kesinlikle ateşleme bobinlerinden kaynaklandığını söylediler. Söylediklerine göre aracın 4 bobininden 2 tanesi yan sanayiymiş, 2 tanesi de 2010 yılında değiştirilmiş. Eski işlevini yerine getiremediği için böyle bir sorun yaratıyormuş. Bobinleri bizden önceki sahibi değiştirmiş galiba. Durum bu şekilde arkadaşlar. :)


    ----------------------
    Son mesajda yeni sorunu açıkladım arkadaşlar yardımcı olursanız sevinirim. :)
    ----------------------



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sasa_iliç -- 28 Mayıs 2019; 12:14:28 >







  • arkadaşa katılıyorum. Octavia kullanıcısıyım buna benzer durum başıma geldi. Sibop yanık diyeninden enjektör bozuk diyenini mi ararsın beyinde sıkıntı var diyeninden üst kapak açılacak diyenini mi ararsın birsürü şey söylediler.

    Buji buji kablosu ve bobinleri değiştirdim düzeldi. Bobinin birisi ateşleme yapmıyordu tek buji eksik çalışıyordu. Şuanda düzeldi.
  • buji ateşleme kablo sıralama hatası var gibi geldi bana hocam . yada bujilerde bir sorun var yada kablo arızalı olabilir iyi bir ustaya gösterin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DA7034F2D -- 11 Ekim 2018; 16:22:59 >
  • Araç kaç model? Akü den olabilir mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Soğuk havalarda garajda 1 hafta falan çalıştırmadığımda bende de kısa süreli bu titremeler oluyordu. Seat forumunda da bundan çok şikayetçi olan var bazıları dediğim gibi soğuk havadan deyip geçiliyor servis tarafından bazıları da ciddi problemli.

    1200 devirden 1000 devir civarına düştüğü anda kesiliyor rölantide.

    Ancak çalışmama gibi bir durumla hiç karşılaşmadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 11 Ekim 2018; 16:42:35 >
  • O titresim bende de oluyor. Titresim gibi degil de sanki biri arabayi hafifce salliyor gibi hissettiriyor. Bir problem oldugunu dusunmuyorum.

    Mars almama durumu olmadi hic. Arac 1.2 tsi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle hava koşuluyla falan bir motorun çalışması o kadar değişmez. Sonuçta Sibirya soğuğundan bahsetmiyoruz. Motor teknolojileri çok gelişti artık. her türlü koşula adapte olabiliyorlar. Bu açıdan servisin normaldir demesine kulak asmayın. Neredeyse 300 bin km'deki arabam 3-4 gün yattıktan sonra tek marşta sarsıntısız çalışıyorsa, sizinkinin hayli hayli çalışması lazım.
    Araçta bir sıkıntı olduğu ortada. Geç çalışması da bunu kanıtlıyor zaten.
    Sırayla benzin basıncı, ateşleme kontrol edilmeli. Motor biraz çalıştıktan sonra düzeldiğine göre sorun zamanlama sorunu değildir.
  • @Lukany: Bujileri yetkili serviste değiştirmiştik hocam tekrardan servise götüreyim en iyisi.

    @commandx: Hocam akü değişeli yaklaşık 2 sene oldu, aracın kilometresi 205 binlerde şu anda.

    @TheCaliph_: Bu titreşim ve silkeleme durumlarının üstüne çalışmama sorunu eklenince iyice can sıktı hocam. Sadece havalardan desek son bir-iki aydır bu ilk çalıştırmadaki vuruntu olayı mevcut. Yaz aylarını da bir süre kapsıyor yani. Önceden arada yapıyordu bakımdan sonra devamlı olmaya başladı. Bugün de arabayı kullandım marş sorunu yaşamadım ama yine vuruntu durumu vardı.

    @trexin: Hocam 8 yıldır aynı aracı kullanıyoruz, şu son dönemde bu durumlarla karşılaşınca can sıkmaya başladı.

    @nacker: Hocam ben de böyle düşünüyorum. Kaldı ki bahsettiğim gibi aracı aldığımızdan beri kaç kış geçirdik (aracı alalı 8 sene oldu) bir sorun olmadı da geldi bu zamanlarda yapmaya başladı. Bir sorun olduğu aşikâr. En kısa zamanda servise götüreceğim incelesinler aracı.

    Yorumlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Hocam merhaba,sorununuz ateşleme ile ilgili gibi duruyor.özellikle çok sarsıntılı ve vuruntulu çalışması bana bobinden dolayı olabilecegini düşündürdü.Bujilere,kablolara ve bobine baktırın.zincir sesi ise araç zor çalıştığı için volant dişlisinden gelmekte onuda bir gösteririp sonucu bizimle paylaşırsınız kolay gelsin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence pistonu kırıyorsun

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bluefear8

    Hocam merhaba,sorununuz ateşleme ile ilgili gibi duruyor.özellikle çok sarsıntılı ve vuruntulu çalışması bana bobinden dolayı olabilecegini düşündürdü.Bujilere,kablolara ve bobine baktırın.zincir sesi ise araç zor çalıştığı için volant dişlisinden gelmekte onuda bir gösteririp sonucu bizimle paylaşırsınız kolay gelsin.
    Teşekkür ederim hocam. Bugün sabah servise götürdüm arabayı. Bahsettim durumları. Orada arabayı çalıştırdık hâliyle motor sıcak olduğu için zorlama yapmadan çalıştı. Arabayı bıraktım akşam gideceğim tekrardan çalıştıracağız.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wicked66

    Bence pistonu kırıyorsun
    Hocam piston kırma meselesi ciddi bir durum diye

    biliyorum. Sizi hangi durum bu kanıya itti acaba çok ciddi bir durum mu var ortada?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sasa_iliç kullanıcısına yanıt
    Bilgisayara bağlayıp hata kodlarına bakın. Buradan size kimse yardımcı olamaz.
  • FSI motorlu araç almıştım, ondaki vuruntu hat safhadaydı. Işıklarda falan titreşimli tel gibiydi. Sonra kullandığım 1.4 122 ve 125’lik motorlarda da vardı. Hakkını yememek lazım 1.6 tdi’da olmuyor. Şimdi kullandığım 136’lık twinturbo denen motorda da nadiren de olsa çok hafif oluyor.

    Buji, motor kulakçığı ve Boğaz kelebeği değilse ülkedeki yakıtta sıkıntı olduğunu düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeadLifter -- 14 Ekim 2018; 12:40:2 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bujileri değiştirdikten sonra oldu demişsiniz bana ateşleme sıkıntısı gibi geldi. Bujiye gelen gerilimde bir sorun olabileceği gibi bujiler orjinali ile değişmemiş olabilir. Yine de ayrıntılı bir inceleme yapmak gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Acil Stop -- 13 Ekim 2018; 16:50:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • soğukta marş almayan motorun hiçbir usta tarafından çözülemeyen sorununun acemi tarafından akıllara ziyan çözümü
    https://forum.donanimhaber.com/boyle-birsey-mumkun-mu-evet-mumkunmus--131444195#131444195

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ateşleme bobini yerine tam oturmamış olabilir veya soketi. aynısı focusta başıma gelmişti. soketi tam oturtunca sorun gitmişti.
  • Nacker hocama katılıyorum. Basınç veya yakıt hattı ile ilgilidir diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kesinlikle bobinde bir sıkıntı var...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aviregal

    Kesinlikle bobinde bir sıkıntı var...
    arkadaşa katılıyorum. Octavia kullanıcısıyım buna benzer durum başıma geldi. Sibop yanık diyeninden enjektör bozuk diyenini mi ararsın beyinde sıkıntı var diyeninden üst kapak açılacak diyenini mi ararsın birsürü şey söylediler.

    Buji buji kablosu ve bobinleri değiştirdim düzeldi. Bobinin birisi ateşleme yapmıyordu tek buji eksik çalışıyordu. Şuanda düzeldi.
  • @diatta1903 , @DeadLifter, @Acil Stop, @CeyKalDa, @Senkei, @anaconda41, @aviregal, @ns.xombe

    Yorumlarınız için çok teşekkür ederim arkadaşlar.

    Konuyu cuma gününden beri bir türlü güncelleme şansım olmadı. O gün bahsettiğim gibi aracı servise bıraktım, akşama kadar motorun soğumasını bekledik. Akşama doğru servise gittim, aracı servis danışmanı ve ustayla birlikte çalıştırdık, silkeleme ve vuruntuyu tekrardan yaptı araç. Sonra aracı cihaza bağladılar, bujilerin bağlantısında herhangi bir problem yok, sorunun kesinlikle ateşleme bobinlerinden kaynaklandığını söylediler. Söylediklerine göre aracın 4 bobininden 2 tanesi yan sanayiymiş, 2 tanesi de 2010 yılında değiştirilmiş. Eski işlevini yerine getiremediği için böyle bir sorun yaratıyormuş. Bobinleri bizden önceki sahibi değiştirmiş galiba. Durum bu şekilde arkadaşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sasa_iliç -- 15 Ekim 2018; 13:15:11 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.