Merhaba motosiklete başlamak istiyorum önce 50 cc ile acemiliği atıp hedefim honda forza... Kendime 10 bin civarı bütçe ayırdım piyasa malum... Sıfır cappuccino 12 bine satılıyor ama bazı arkadaşlarım 2.el japon malı al dediler.. Neos 4 2019 2 binde 16 bine satılıyor. Değer mi ne dersiniz bilgili arkadaşlar ? |
Sıfır Arora mı? 2.EL Yamaha Neo's 4 mü ?
-
-
Uzun süre kullanmayacaksan 50cc 2. El Çinli al yarı fiyatına 2 3ay sonra satarsın. Hatta ehliyet varsa 100 110cc scooter al direkt 50cc ilk aydan sonra sıkıyor git git yol bitmiyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
tecrübe ve ehliyet yok şuan hocam
-
Ben de 50cc kullanıyorum 16bin vermek çok saçma paran kenarda kalsın. Ehliyete yazıldığımda sıfır ns200 23bin civarıydı pandemiden ehliyeti hala alamadım 28bin lira oldu motor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
selamlar,
2. el 50 cc capucino al, 2. eli canlı hemde keyifli ve güzel bir motor almış olursun, kasa kalitesi de güzel, (yani keyif alırsın motoruna bakınca)
80cc lik revize edilmiş bir tane alırsan 70-75 km hız sana yeterli gelirse hemen satmayıp kullanmayı da düşünebilirsin... bu model de 70-75 km hıza çok rahat çıkıyor (tabi uzun süre bu hızda gitmek motor ömrü için iyi değil vs.)
ben aktif kullanıyorum tavsiye ederim.
-
selam çin ile japon arasında aşırı kalite farkı var diyorlar.
yamahanın su soğutmalı olması frenlerinin brembo olması filan kafamı karıştırdı açıkçası..
-
Çin malı motor diye tabir edilen motorları sıfır alıp satmaya çalışırsan çok zarar edersin.
İkinci el Japon malı bir motor alıp satmaya çalışırsan zarar değil büyük ihtimalle kar bile elde edersin.
Aradaki kalite konusu bile başlı başına tercih sebebi.
-
quote:
Orijinalden alıntı: MEMATİselam çin ile japon arasında aşırı kalite farkı var diyorlar.
yamahanın su soğutmalı olması frenlerinin brembo olması filan kafamı karıştırdı açıkçası..
Sıfır mı alıcaksın yoksa az km de 2. el mi bakıyorsun?
İkinci el alıcaksan Cappucino aldığında zaten 2. el olarak (2. elde çoooookkkk değer kaybettiği ve zarar ettiği algısı oluşmuşsa bunu da kolayca görerek yaşaman için) sıfırına göre uygun fiyata alırsın. sıfırı 13.000 ise 2. el de 1000-1500 km de 11.000-11.500 TL'ye satanlar var.
Sıfır alacaksan da yukarı da gördüğün gibi 2. el zararın net ortada, yamaha da 50 cc motor aldığın için 2. al o kadar parayı sıfı yerine 2. el alacak birini bulduğundan emin ol biraz fiyatı düşecektir...
Neyse, Malzeme kalitesi olarak dediğim gibi Cappucino gayet kaliteli Çinliler ile kıyaslanmaması lazım... hatta ben sym fiddle 3 2020 modelinden daha kaliteli kaporta ve daha teknolojik kadran olduğunu sana iddia ederim (iki modeli de aktif kullandım)
Kalite farkı Motor, fren, karburatör ve diğer aksamlarında olacaktır tabiki... bu Fiat ile Mercedes arasında da var :) Cherry de Volvo 'da Çin de üretiliyor... hayatımıza giren ve hergün alıp sattığımız bir çok avrupa markası da çinde üretim yaptırıyor, hatta gündem de bir Çin aşısı iyidir kötüdür muhabbeti de var..... Bu uzar gider... Iphone da çin de üretiliyor. niye kimse bunu eleştirmiyor yada kötülemiyor anlamıyorum... neyse ...
Honda PCX aldığında üzerindeki lastikler beş para etmez çin malı, bunlarda da lastikler çin malı, söküğ city grip taktırmak pcx kullanıcısına koymuyor, çin malı alana koyuyor, bir örnek daha yamaha bakım maliyeti ile çin malı bakım maliyeti arasında büyük ihtimalle 2 katı fark vardır bu yamaha kullanıcısına koymaz ama para verip kaliteli yağ yada kayış taktırmaz Çin malı kullanan niye ? çünkü motoru çin malı :) ...
Özetle (kişisel fikrim) Kore, Japon ve aktif olarak ÇİN motorlarını kullanmış biri olarak ÇİN parasına göre mal üreten bir ülke, sen hangi kalite istersen o kalite ürün alabiliyorsun, Bu net bence... Kötü de en kalitelisi de aynı ülkeden çıkıyor...
Gelelim Arora'ya bu marka nın sahibi yada ortağı değilim, senin alman durumunda benim bir kazancım olmayacak :)
( + Bilgi Arora TR'de montaj, üretim yapılıyor, bunu da es geçmeyelim)
Ben yerinde olsam gider bakarım bir arora bayisine otururum, incelerim, hatta yolda cappucino görünce durdurur sorarım kullanıcısına... Yani kişisel tecrübe yapman lazım, burada yazanlara göre direkt karar vermeni tavsiye etmem. burada 50cc motora 40.000 TL verecek biri de yazıyor, 3500 tl ye almaya çalışan da yazıyor...
Arorayı aldıktan sonra (ben öyle yapıcam) 2.000 km bakımında servise gittiğimde en kaliteli kayışı, ve arka fren balatasını da en kalitelisinden değiştiririm, en kaliteli de yağ ı koyarım, bakımına dikkat edip çok da zorlamazsam uzun zaman keyifle binerim diye düşünüyorum çünkü kasası ve dizaynı benim çok hoşuma gidiyor. yakıt tüketimi de çok az vs...
Yine bir sürü yazmışım :) hakkında hayırlısı olsun... karar senin...
-
Bana kalsa 2. el japon herzaman iyidir 2. el pazarıda canlıdır fazla para verirsin ama düzgün kullanırsan satarken kaybın olmaz.
Arora ya gelince eniştem daha yeni aldı 9 bine ar 50 kasırga modelini ve direk 110 cc ye çevirdiler ruhsatta 50 cc ama motorun çekişi vs süper. Fiyat ve ülke şartlarından dolayı çoğu vatandaş artık küçük cc kullanıyor alıp kullanıp acemiliğini atınca elden çıkarabilirsin.
Benzer içerikler
- honda dio yorum
- r25 yakıt tüketimi
- hem motor hem araba ehliyeti aynı anda alınır mı
- motosiklet kontağı çevirince elektrik gelmiyor
- a2 ehliyet kaç cc
- en uzun menzilli elektrikli motosiklet
- aprilia tuareg 660 teknik özellikleri
- honda 50 cc
- honda activa 125 yakıt tüketimi
- honda hornet 750 fiyat
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X