Şimdi Ara

Sıfır Opel Astra aldıktan sonra yaşadığım sıkıntılar (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
3
Favori
3.894
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
27 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Öncelikle geçmiş olsun, ayrıca annenize de acil şifalar dilerim hocam. Dilerim tüm problemleriniz sıkıntısız şekilde çözülür.

    Konuya gelince, PSA alınmaması hakkındaki görüşlere ben de katılıyorum. 10.5 yıl önce bir PSA aracı satın almıştım abuk sabuk (gerizekalıca, meslek lisesi öğrencisinin yapmayacağı hatalar) tasarım ve malzeme hataları vardı. Sonra baktım tüm seride var ve kabul edip o tarihten beri biniyorum, bazı parçalar garantiden değişmişti tabii, lakin beni götürüyor sayılır. O tarihlerde kendi kendime "herhalde talihsiz bir üretim sürecine veya modele denk geldim" demiştim ve ileride koskoca PSA'nın kendini geliştirip düzelteceğini ummuştum. Sizden önceki çok sayıda skandal ve rezelet içeriklerinin yanısıra son olarak sizin PSA aracınızın durumunu görünce bir arpa boyu yol alamadıklarını, hattâ çok daha kötüye gittiklerini anladım. Buraya kadarki kısım "PSA'dan bir halt olmaz" özetine binaen idi. Hele hele Opel markası GM bünyesinde iken zaten fıtratı itibari ile sorunlu iken, sonradan PSA'ya geçince layığını bulmuş bir konuma geldi net olarak.

    Sorunuza gelince şahsi tavsiyem, heryere ve en üst mercilere mail veya görüşme yoluyla ulaşmanıza rağmen size para iadesi veya değişim yönünde yardımcı olmamaları ve tahminimce yardımcı olmayacakları nedeniyle serviste garanti süresi dahilinde onarım/parça değişimi bakımından garanti sürecine konu olabilecek ne kadar imkan varsa zorlamanız, eğer bunlar onarım/parça değişimi yoluyla randıman vermezse ondan sonra dava yoluna kaçınmadan gitmeniz yönündedir. En baştan dava açarsanız hem onarım/parça değişimi sebebiyle sorunların giderilmesi ihtimalini elinizin tersiyle itmiş olacaksınız, hem de araçtan istifade edemeyeceksiniz. Baktınız onaramadılar, veya sorunlar tekrarladı, veya aracı onaralım derken içine ettiler, o zaman avukat marifetiyle gereğini yapmaktan kaçınmayın. Yasa, onarım hakkınızı kullandıktan sonra sorunun devamı halinde dava yolunu size kapatmıyor sonuçta. Umarım sizi fazla yormadan süreci lehinize evrilir. Hele hele sizin ve ailenizin araca ihtiyacı varken bu vebali alıp, yaşadığınız zorlukları umursamadan pişkince davranmaları kabul edilemezken, öte yandan sizin de pratikte lehinize olan en makul yolu izlemenizi öneririm.

    Kolaylıklar diliyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 23 Ekim 2024; 2:19:33 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Değerli yorumunuz ve tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim hocam. En makul yol dediğiniz gibi öncelikle onarırımı denemek olmazsa dava etmek gibi gözüküyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşım geçmiş olsun.

    Sizi kısacası Stellantis grubu mağdur etmiş.

    Sıfır otomobilde olmaması gereken şeyler.Ben olsan mahkemeye verir ve hakkımı sonuna kadar arardım.Çünkü gerçekten haklısınız ve mağdur edilmiş birisiniz.Fazlasıyla para ve tazminat isteyebilirdim.Belki mahkemelert uzun sürer ama sonuçta bir gerçek var.Sıfır otomobilde ki sorunlar ..!


    Bu olay ve benzerleri göstermiştir ki Stellantis Grubundan otomobil almak saatli bomba gibi her an elinde patlayabiliri kabul etmektir.


    O nedenle artık Stellantis grubundan bir çöp alınmaz ..!




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bamorex -- 24 Ekim 2024; 0:19:3 >
  • Evet orta sınıf bir arabaya servet ödüyoruz haklısınız

    Yapilmayacak sıkıntı değil onlar yapsınlar binin içinize sinmez ise 1-2 yıla satın gitsin


    İnanın Avrupa'da vs 100 bin km yağ filtre su değişmeden binip araba arıza verince yenisini alıp binen biliyorum , üreticide bu kafa üretiyor artık hızlı pratik çok yüksek işçilik ve kalite kontrol olmadan


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu tar durumlar Türkiyede arabaların aşırı pahalı olmasının da etkisiyle abartılıyor. Bunlar olabilecek olaylar , bırakırsınız servise adamlar değiştirir. Uygun dille söylersiniz , ikame araç da verir mis gibi devam. Biz inşaat projesine yüzbinlerce dolarlık sıfır iş makinesi alıyoruz o bile arızalı gelebiliyor , servise söylüyoruz gelip garantiden yapıyorlar. Alırken kontrol etmek lazım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2 gün önce sıfır taigo teslim aldık. 100 km sonra dijital kadran ekranı tamamen gitti. Şimdi serviste. Ekran değişicek filan diyolar. Araç değişimi filan diyende yok, mahkemeye verin diyolar. VW olunca bu başlıklar açılmıyor sadece dünyanın en mantıklı işini yaptıklarına inandıkları için :D

  • [Mandalina] kullanıcısına yanıt

    Bir tanıdığımız da vw almış, her 1000 km de 0.25 litre yağ yakıyor aracı servis normal 2000 km de bir yarım litre ekleme yapın demiş öyle kullanıyor, yağ bidonuyla geziyor , aracı aldığımdan beri arıza yapmadı diyor çok memnunum aracımdan.( 20 bin km de 8-9 kez servise girdi araç) en son kapılar kilitlenmiyor diye gitti


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peugeot,Opel vb PSA grubu araçlar;ne kadar kendilerini tasarım anlamında geliştirmiş olsalar da,ne kadar fiyat anlamında da premium markalara yakın olsalar da benim gözümde kalitesiz araçlardır.Alınmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Verilecek önerim yok, şu saatten sonra ilk exper raporu tutanak gösterip birşey yapılabilir belki.

    Toplamda 8 civarı sıfır araç motosiklet aldım,

    Sıfır astra da almıştım. Aracı görmeden satın aldım ve üstünde gelen lastikleri dandik çıkmıştı.

    Araç alınırken tek gitmeyin,

    Size verecekleri aracı önceden iyice inceleyin, resimlerini çekin, o an gözünüzden kaçabilir, resimler kalıcıdır.


    Sonuç olarak sürdüğüm araç 2017 ve uzun süre daha değişmeyi düşünmüyorum. PSA veya VW ile Çin araçlarının farkı yok gözümde. Japonların yeri ayrıdır.

    Bayiye de güvenmem.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Metufkcr kullanıcısına yanıt

    Hocam sifir arac almis konu sahibi ve arac kusurlu cikmis. Ne demek degistirmemek bu olay yurt disinda olsa direk degistirirler ama ulkemiz muz cumhuriyetinden hallice oldugu icin firmalarda bu durumu cok iyi kullaniyor. Kanunda bir yaptirim yok ne yazikki.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • usoyosu U kullanıcısına yanıt

    Dava edip geçin. Öyle tahmin ettikleri gibi o kadar uzun süreceğini zannetmiyorum. Delilleriniz kanuna hukuka uygunsa değişim talep edin. Dava dilekçenizede ihticanınızı belirtip örnek veriyorum 1 sene içinde değişim talebim gerçekleşmezse verdiğin ücretin tamamen kaybı ve faizi ile talep edin.

    Bakalım muz cumhuriyetimi değilmi öğrenirsiniz. Kesinlikle kazanacaksınız.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Garantisi devam eden ve Tamiri mümkün arızalarda dava açsanız kaybedersiniz zaten,yaptırın binin veya satın,sinir strese girmeye gerek,ülkecek gerginiz zaten,geleceğimiz belli değil

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tırla gemiyle gelen ithal arabalar bunlar. Türkiye ekonomisine faydaları yok. Neidüğü belirsiz kendi vatandaşlarına satmayacakları kalite kontrolden geçemeyen arabaları Türkiye'ye göndermediklerinin garantisini kim verebilir? Hiçkimse. Öyleyse bu ithal araba sevdasından vazgeçmek gerekir.

    Zamanında, Philips CEO'su 'nerede en dandik üretim varsa onları Türkiye'ye gönderin' demiştir örneğin. Bunu haber olarak okumuştum.

    Bizdeki yabancı sevdası, onlardaki ise yabancıya dandiği iteleme. Halbuki onlar kazanıyor biz kaybediyoruz. Şekil A

    Geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mystiery_ -- 24 Ekim 2024; 20:59:51 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ahmet8989 A kullanıcısına yanıt
    Sizin dışınızda da bu yorumu çok fazla görüyorum, Arkadaşlar yurtdışını biraz fazla abartıyor olabilir misiniz? Cidden soruyorum. Direk değiştirirler gibi laflar fazla iddialı. Tamam ülkemizin hali belli de yurtdışında tak diye aracı çöpe atıp 0 araç verildiğini düşündüren nedir sizlere?
    Araçta kusur var buna ne hacet ama ben size en iyi ihtimali söyleyim.
    Güzelce yaptırılır araç serviste 3 bakım olur ücretsiz boya koruma vs gibi bir hediye alınır. Hayata devam edilir.
    Kanun sizi korumuyor değil lakin biz ülkemizde daha çok konuşanları susturmak veya boş iddanamelerle mahkemeleri meşgul ettiğimiz için süreç uzun sürüyor. Öte yandan aziz milletim servetini bağışladığı için bir arabaya fazla kendini kaybediyor.

    Açın davayı takılın kafanıza göre boş yere geçen zaman para araçtan da oluyorsunuz tabi bu süreçte.

    Buna ek olarak garanti böyle durumlar için mevcut. Sizce garantinin tanımı nedir mesela?

    Tekrar ediyorum böyle bir şey yaşanması rezalet lakin çözüm önerisi sunulmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 25 Ekim 2024; 8:38:18 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/159848478


    @RX 480



    @Metufkcr


    Hocam siz üstteki mesajınızda bir soru yöneltmişsiniz, demişsiniz ki yurtdışını biraz fazla abartıyor olabilir misiniz? Gerçekten güzel ve yerinde bir soru.


    Üstte Rx 480 hocamız da bahsetmiş, kısaca demiş ki iş makinesi alıyoruz arızalı çıkıyor garantiden tamir edip veriyorlar demiş.


    Örnek vereyim, Youtube üzerinde bir kanal var, adamın Amerika da lojistik şirketi var. Tır alıyor, tır iki ay içinde dört kez servise giriş yapıyor. Firma her seferinde garanti kapsamında tamir yapacağını söylüyor. Garanti kapsamında tekrar tekrar serviste işlem görüyor. 2 aydaki zararı ise 138 bin dolar zaten videoda da bahsetmiş. Burada mesele fabrikadan gelen garanti kapsamındaki parçaların tekrar tekrar arızalanması.

    https://www.youtube.com/watch?v=tHKWERx780I



    Benim izlediğim bir kanal vardı eskiden, Japonya da olan biri vardı. Sıfır bayiden araba alıyor işte araba bir hafta sonra arıza yapıyor motor kısmından. Aldığı yere götürüyor diyor bunu alın bana başka verin. Diyorlar öyle bir şey yok garantiden tamir edilecek sana verilecek. Bu kanal ya kapanmış ya isim değiştirmiş maalesef bulamadım on dakikadır arıyorum ama bulamıyorum yoksa link ekleyecektim. Bu mesajı 04:26 da yazıyorum yarın yine detaylıca bakarım


    Veya geçelim Almanya örneği verelim. Meşhur Tır şoforu Ali abi vardı herkes tanır Youtube da takılanlar bilirler. Araba almışlardı (ya kendisine ya eşine ya da yakınına idi tam hatırlayamadım) araba Bmw idi arıza yaptı götürdüler servise kimse al sana yenisini vereceğiz demedi garantisi kapsamında yapılıp geri verilmişti


    Yani bilmiyorum hocam bakın her şeyi boşverelim şunu düşünelim


    Üstte Rx 480 demiş ki yüzbinlerce dolarlık aletlere bile garanti kapsamında işlem yapılıyor demiş yani daha bunun üzerine ne laf edelim, kimse sıfırını vermiyor yani ucuz ya da pahalı farketmiyor garantisi varsa garantiden işlem görüyor.


    Bir soru daha sormuşsunuz sizce garantinin kapsamı ne demişsiniz ben bu soruyu aslında bu konudaki kişilere de sormak isterim.


    Bu arada bir hususa daha değinmek isterim


    Bu konuya gelip dava aç kazanırsın diyenler zannederim hukuk mezunu ya da hakim veya savcı ya da avukat. Başka açıklaması olamaz bu kadar kesin yazanlar neye göre kesin yazıyor bunu da asla anlamış değilim


    Konu sahibi hocamız da yanlış anlamasın istediği yoldan gidebilir elbette kendisinin bileceği bir konu. Bizler burada fikir beyanı yapıyoruz sadece




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 25 Ekim 2024; 4:37:13 >




  • Metufkcr kullanıcısına yanıt

    Cozum onerisi yeni sifir alinan bir malin tamir edilip geri verilmesi mi? Satis sozlesmelerinde satici mali saglam tam ve eksiksiz olarak teslim etmelidir yaziyor. Burada mevzu bahis aslinda arac da degil. Her firma neredeyse boyle yapiyor. Sifir satilan arizali urununu degistirmiyor. Belliki bir uretim hatasi var degiseceksin o mali. Samsungdan sifir telefon aldiniz cihazin kutusunu evde actiniz ve sarj yerinin hafif temassizlik yaptigini fark ettiniz. Cihazin tamir edilmesini kabul edermisiniz? Sahsen ben etmem. Midem bulanir o urunden. Yarin ibur gun baska ariza vermeyecegi mechul.

    Yurt disi olayina gelirsek. Nokia 8.3 telefon almistim. Amerikandan gelmisti urun sifir olarak. Hatta burdan bi abim getirmisti. Amerikada telefon garantileri 1 yildir. 1.5 yil sonra cihazin sarj soketinde ariza oldu. Cihazin burda satisi olmadigi icin, burda da tamir ettirmek istemedim daha dogrusu acmaya cesaret edecek birini bulamadim.

    Mecbur garantiye gonderdik ve garantinin doldugunu biliyordum ( garanti dedigim Amerikaya, burdan getiren o.abiye soyledim cihazi ona yolladim oda amerikaya gittiginde servise verip yaptirip getirdi)

    Ne oldu biliyormusunuz hocam garantisi dolmasina ragmen ucretsiz tamir etmisler musteri memnuniyeti kapsaminda. Ulkemizde sizce boyle bisey olabilir mi garantisi bittigi halde tamir isi yapan. Sahsen olacagini dusunmuyorum.

    Son olarak yurt disinda tak diye degisip.sifirini vereceklerini dusunduren nedir demissiniz. Bunun cevabi cok net oranin kanunlarinda yaptirim olayi var. bizde yok.

    Bu arada amacim sizinle tartismak inatlasmak degil ama tuketicilerin birlikte hareket etmesi gerektigini dusunuyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • ahmet8989 A kullanıcısına yanıt
    Hızlı tüketim Elektronik ile otomobili bir mi tutuyorsunuz şuan?

    Ona kalırsa türkiyede de. Ben sony xperia z bilmem kaç (2015yılları) almıştım 2 sene sonra kamerası buhar yaptı. Telefonun dış aksamını baştan sona yenilemişlerdi ücretsiz. Veyahut annemin iphone 6sı home tuşu 1 sene sonra bozuldu. Telefonu yenisiyle değiştirdiler. Yani bunlar türkiyede de oluyor ve olmalı zaten.

    Bana otomobil örneği verin. Konu amacından sapıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Metufkcr -- 25 Ekim 2024; 9:59:20 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • XpressMusic34 kullanıcısına yanıt
    Jaoonya'daki (şimdi Hollanda'da) dediğin Youtube kanalı adı Japonic olmasın?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Ben o kişiyi hiç seyretmem ama arabalarla ilgili videolar yüklediğini biliyorum




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 25 Ekim 2024; 15:56:0 >
  • ahmet8989 A kullanıcısına yanıt

    Garantisi dolmasına rağmen iyi niyet kapsamında ücretsiz çok işleme tanık oldum ben ülkemizde. Başımdan da geçti hatta. Bu arada otomobil konusunda elektronik cihaz örneği pek olmamış hocam


    Eski telefonumda bir arıza vardı garantisi de yoktu. Yetkiliye götürdüm ücretsiz onarım geri verdiler ne para ne fatura bir şey sorulmadı. Bunlar zaten bizim ülkemizde de oluyor (Kulaklık girişine kulaklığı taktığın anda telefon reset atıyordu)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi XpressMusic34 -- 25 Ekim 2024; 15:59:26 >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.