Şimdi Ara

Sıfır Polo 1.6 tdi trendline mı ? 1.0 Comfortline mı ? Kararsızım! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
0
Favori
5.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İkisini de kullandım. 1.6 motorun küçücük polo’da nasıl şahlandığını, açıldıkça açıldığını, 2’den 3’e atarken bile pati çektiğini, klimanın bile en ufak etkilemediğini çok iyi biliyorum ama hususi kullanacaksan, rahatına önem veriyorsan gır gır hiç gerek yok dizele. Al 1.0 tsi. Mis gibi sessizlik, huzur. Uzun vadede çok daha karlı. Pakette de illa comfort. Trendline şirketler için. Comfort olmazsa ha sümbüle binmişsin, ha c3’e.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1.6 motor altına binmemişler çekmez diyor zaten 1.0'a. turbo 95 beygir araba deli gibi çeker. 1.2 atmosferik 1200kg arabaya binen birisi olarak söylüyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CheckVizoR

    Daha önce dizel arabası olup tekrar dizel araba alan adama pek akıllı gözüyle bakmam ben. Hele şuan parası olup hala gidip sıfır dizel araba alan adama enayi gözüyle bakarım. Sıfır aldığın arabanın dizeli ile benzinlisi arasında 15 20 bin neredeyse fark var. Sen bu farkı yakıtta kaç yılda amorti edersin ki ? Diyelim 5 yıl sürdü. 5 yıl içinde satma aşamasına gelmeyeceğine emin misin? 5 6 yıl sonra zaten insan sıkılır ve satar. O sürede de zaten benzinli araba sürmenin keyfinin anlar. Bir daha dizel mi ? ASLA !
    Yıllarca ben de böyle düşünürdüm ama durum pek de düşündüğümüz gibi değil. Son aracımı da bu mantıkla hareket ederek aldım ama yanlışımı görüp 7. ayın sonunda sattım. Ya da yazdığınız durum sadece tsi/tdi arasında yapılabilir. Diğer markaların benzinli araçları insanın canına okuyabiliyor.

    Örm:

    Benzinli araç 100.000 tl

    Dizel Araç 125.000 tl

    Aradaki 25 bin'i asla amaorti edemem mantığı ile 100 bin'e benzinli alıyorsun. Ortalama 10 lt yakan aracı 5 yıl kullandın diyelim. Sattığında diyelim 100 bin'e sattın. Diğer dizeli tercih eden kişi 5 yıl boyunca ortalama 6 lt yakacak ve aracını gene 125 bin'e satacak. (Ya da fiyat bazında eşit oranda değerlenecekler)

    Sonuç? Ayda benim gibi ortalama 2 depo yakıt alan biri 36 bin tl yakıt parası harcayacak. Dizeli alan kişi bu bedelin %60'ını ödeyecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DeadLifter -- 7 Mart 2019; 9:51:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeadLifter

    Yıllarca ben de böyle düşünürdüm ama durum pek de düşündüğümüz gibi değil. Son aracımı da bu mantıkla hareket ederek aldım ama yanlışımı görüp 7. ayın sonunda sattım. Ya da yazdığınız durum sadece tsi/tdi arasında yapılabilir. Diğer markaların benzinli araçları insanın canına okuyabiliyor.

    Örm:

    Benzinli araç 100.000 tl

    Dizel Araç 125.000 tl

    Aradaki 25 bin'i asla amaorti edemem mantığı ile 100 bin'e benzinli alıyorsun. Ortalama 10 lt yakan aracı 5 yıl kullandın diyelim. Sattığında diyelim 100 bin'e sattın. Diğer dizeli tercih eden kişi 5 yıl boyunca ortalama 6 lt yakacak ve aracını gene 125 bin'e satacak. (Ya da fiyat bazında eşit oranda değerlenecekler)

    Sonuç? Ayda benim gibi ortalama 2 depo yakıt alan biri 36 bin tl yakıt parası harcayacak. Dizeli alan kişi bu bedelin %60'ını ödeyecek.

    Alıntıları Göster
    Son çıkan modellerde bu kadar yakan olacağını sanmıyorum hocam. Benzinli araçlarda da az yakan motor seçenekleri var. Benzinli araç sürerken arabanın çalıştığını bile anlamıyor insan. Hele dizel arabanın şu partikül fitresi saçmalığı yok mu sırf onun için yine alınmaz. Yok arabayı belli zamanlarda belli bir hızda sürecekmişim, yok arabayı devirsiz kullanmayacakmışım, yok sabah çalıştırınca ısıtacakmışım falan falan .. Herkes bir şey söylüyor. Normal devrinde bile kullanınca belli bir süre sonra dizel partikül filtresi aşırı yüklü uyarısı veriyor sürekli.
    En son motoru komple yakacağız diye korkuyorum. .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CheckVizoR

    Son çıkan modellerde bu kadar yakan olacağını sanmıyorum hocam. Benzinli araçlarda da az yakan motor seçenekleri var. Benzinli araç sürerken arabanın çalıştığını bile anlamıyor insan. Hele dizel arabanın şu partikül fitresi saçmalığı yok mu sırf onun için yine alınmaz. Yok arabayı belli zamanlarda belli bir hızda sürecekmişim, yok arabayı devirsiz kullanmayacakmışım, yok sabah çalıştırınca ısıtacakmışım falan falan .. Herkes bir şey söylüyor. Normal devrinde bile kullanınca belli bir süre sonra dizel partikül filtresi aşırı yüklü uyarısı veriyor sürekli.
    En son motoru komple yakacağız diye korkuyorum. .

    Alıntıları Göster
    Aynen, 1.4 TSI Golf ile şehir içi 1 depo net 600 km yapıyordum. Durup dururken satıp makyajlı tdi aldım. Onunla da 680 km gittim. Dediğim gibi tsi/tdi arasında makas çok dar. Ama diğer markalarda mesela Opel'de BMW'de makas çok açılıyor.




  • 1.0 benzinliyi alın geçin hocam tüm dünya dizel motorları yok etme peşinde ülkemizdeki gidişatı ne olacak belirsiz benzinli araçlar , motor lar artık çok gelişmiş olsa dahi halen bana daha sorunsuz araçlar gibi geliyor motor-sorun çıkartma oranı anlamında benzinli araçlar şıkır şıkır kafa rahat bana en azından öyle geliyor daha sessiz motor istenildiğinde sesi daha güzel ayrıca dpf problemleri kışın sogukda yaşanan problemler yüksek bakım maliyetleri daha kısa ömürlü bir motor vb dizelin temel dezavantajları günümüzdeki benzin-motorin fiyatları ile dizel almanın eskisi gibi mantıklı olduğunu düşünmüyorum bu benim şahsi fikrim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • arabada donanım daha onemli bence.
    uzun yol yapacaksanız donanım olarak yuksek olanı alın
  • net w kullanıcısına yanıt
    1.2 ve 1.4 leri ayrı tuttum hocam ama 1 lik o kmleri görmez o kadar ufak hacimli ve yüçlü2 bi motor 500binleri görmez

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bu paralara kesinlikle makyajlı 308. 1.6 dizel AT6 otomatik. Katalog fiyatı 160 bin lerde olmasına rağmen 2018 leri bayilerde 105-110 bin bandında bulunabiliyor.
  • DeadLifter kullanıcısına yanıt
    Bakın varsayımsal konuşmayalım.
    Eğer çok çok ayrıntılı bir hesap yapmak istiyorsanız amortisman hesabı yapmanız gerekir. Aracın 5 sene sonraki hurda değeri , 5 yıllık amortisman oranı , 5 sene bakım maliyetleri farklarını mtv farklarını hatta ve hatta dizel scr li aracınıza koyduğunuz adblue bile hesaba katılması lazım. Sen dizelin 5 sene sonra enflasyon farkıyla birlikte aldığın fiyata satabileceğinin garantisini verebilirmisin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NazımHikmetRan -- 6 Mart 2019; 12:10:54 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • sitesinde 2018 model trend dizel 118 bin, comfort tsi 99 bin yazıyor, pazarlıkla o kadar indirim yapılıyor mu, özellikle dizeli çok indirmişler ? herhalde insanların dizele o kadar fiyat farkı vermeyeceğini gördüler.
    size naçizane önerim tsi comfort olur, zaten dizelin pek bir ekonomisi kalmadı hem daha donanımlı ve benzinli bir arabanın keyfi daha iyi olur, vergi avantajı da cabası.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NazımHikmetRan

    Bakın basit bir hesap yapalım , ( bakım mal. vs. Maliyetleri hesaba katmadan )
    1.0 TSİ ve 1.6 TDİ
    6,54 * 4,5 = 29,43 TL / 100 km
    6,41 * 3,8 = 24,35 TL / 100 km
    Fark : 5 TL/ 100 km
    Yıllık 20000 km için hesaplarsak : 1000 TL / YIL
    Mtv 1.0 motor için : 1033 TL / YIL
    1.6 motor için : 1799 TL / YIL
    Fark : 766 TL / YIL
    Yakıttan 1000 TL zarar , mtvden 766 kar ediyorsun. 1.0 motor bakım maliyetlerini koyduğun zaman zararın olmaz bu fiyatlarda.
    Peki şunuda düşün arada verdigin dizel motor farkını aracı satacağın zaman alabilecek misin ?
    Karar senin... Ben dizel aldım ama pişman oldum sonradan , aldığım dönemde mantıklıydı şuan değil.
    Referans degerleri aşağıda belirttim. Ortalama fab. Degerleri baz alınmıştır.


    Bu adamı dinle...

    Tsi sorunsuz ve maliyetsiz motor...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tdi al geç

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Uzun yol ağrılıklı kullanımda ikisi arasındaki tüketim farkı 1 litrenin altında kalır.
    Birinin vergi avantajı öbürünün az buçuk yakıt farkını amorti ettirir. Tam tersi şehiriçi yoğun kullanılsa dizel derim.

    Bu şartlarda aynı yürütme maliyetleriyle daha dolu araba olacağı için 1.0 derim.

    Önümüzdeki yıllarda dizel yakıtın litre fiyatlarının ne olacağı meçhul. Vergilere ne kadar zam yapılacağı meçhul. Her zamda 1.3 - 1.6 ile 1.0 - 1.3 makası git gide açıldı.
    Bunu da unutmamak gerek.

    EDIT. 1.0 TSI Polo agresif kullanımda yakıt makasını çok açan bir araç değil. Birkaç sefer Jetta 1.4 TSI 122'lik ile dip gaz uzun yol yapmıştım 14 litre tüketti. Öyle 15 - 20 olur diyenleri çok takmayın.
    Agresif kullanımda 10 litrelere gelir ama çok zor o değerlere de çıkması. Aynı kullanımla 1.6 dizelin de 7 de kalmasını ummak hayalcilik olur. TDI'da dip gazla bayağı kendini aşan bir motor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tekkral34 -- 7 Mart 2019; 22:37:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeadLifter

    Yıllarca ben de böyle düşünürdüm ama durum pek de düşündüğümüz gibi değil. Son aracımı da bu mantıkla hareket ederek aldım ama yanlışımı görüp 7. ayın sonunda sattım. Ya da yazdığınız durum sadece tsi/tdi arasında yapılabilir. Diğer markaların benzinli araçları insanın canına okuyabiliyor.

    Örm:

    Benzinli araç 100.000 tl

    Dizel Araç 125.000 tl

    Aradaki 25 bin'i asla amaorti edemem mantığı ile 100 bin'e benzinli alıyorsun. Ortalama 10 lt yakan aracı 5 yıl kullandın diyelim. Sattığında diyelim 100 bin'e sattın. Diğer dizeli tercih eden kişi 5 yıl boyunca ortalama 6 lt yakacak ve aracını gene 125 bin'e satacak. (Ya da fiyat bazında eşit oranda değerlenecekler)

    Sonuç? Ayda benim gibi ortalama 2 depo yakıt alan biri 36 bin tl yakıt parası harcayacak. Dizeli alan kişi bu bedelin %60'ını ödeyecek.

    Alıntıları Göster
    Kesinlikle yanlış çünkü sıfırdaki dizel benzinli makası 2. elde çok daralıyor.

    Sıfırda 25 bin TL fark iş ikini ele gelince yaş ve km'ye bağlı olarak 15 hatta 10 binlere düşüyor. Bir de oradan kayıp var. Bugün bana 1 tane bile sıfırdaki farkını koruyabilen aynı aracın benzinli ve dizelini gösteremezsiniz.




  • Tabii ki dizel. Aradaki fiyat farkı çok az. Donanım farkı önemsiz. 2. Elde dizel olan daha az değer kaybeder. 1.0 tsi da çok iyi motor ama. Poloda çok az yakacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tekkral34

    Kesinlikle yanlış çünkü sıfırdaki dizel benzinli makası 2. elde çok daralıyor.

    Sıfırda 25 bin TL fark iş ikini ele gelince yaş ve km'ye bağlı olarak 15 hatta 10 binlere düşüyor. Bir de oradan kayıp var. Bugün bana 1 tane bile sıfırdaki farkını koruyabilen aynı aracın benzinli ve dizelini gösteremezsiniz.

    Alıntıları Göster
    Bu analiz tam tersini söylüyor:

    Sekiz Silindir
    VW Passat dizel mi benzinli mi daha mantıklı olur?
    https://www.sekizsilindir.com/2017/06/dizel-passat-mi-benzinli-passat-mi.html

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Bu analiz tam tersini söylüyor:

    https://www.sekizsilindir.com/2017/06/dizel-passat-mi-benzinli-passat-mi.html

    Alıntıları Göster
    2017 yılının çalışması. Geçen yıl döviz krizi yaşadı bu ülke her şey alt üst oldu. Esas analizi açarsınız sahibinden.com'u aynı paket benzer km hatasız araçların ortalamasını alır karşılaştırırsınız. O nedenle gayet iddialıyım sıfırdaki makasını 2. elde koruyabilen bir dizel yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mr.yasoo

    Bu paralara kesinlikle makyajlı 308. 1.6 dizel AT6 otomatik. Katalog fiyatı 160 bin lerde olmasına rağmen 2018 leri bayilerde 105-110 bin bandında bulunabiliyor.
    Şimdi bir de mazdacı eksik kaldı, daha önceki sayfalara bakmadım ama eminim biri 2. El 520i al demiştir bile.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mantık olarak dizel alınır

    lakin size yakıt yakmayan hatta üreten tsi ciler gelir ve ısrarla

    benzinli aracı aldırlar.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.