Şimdi Ara

Silindir şeklindeki yelkenler gemilerde yakıt tüketimini yüzde 90 azaltıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
736
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Silindir şeklindeki yelkenler gemilerde yakıt tüketimini yüzde 90 azaltıyor
    İlginç bir çağda olduğumuz bir gerçek ve iklim krizi bu çağın en büyük gerçeklerinden. Dolayısıyla araştırmacıların verimliliği artırmak için geçmişe baktığını sıklıkla görüyoruz. Bu bağlamda gemilerin yakıt tüketiminde yüzde 90’a varan tasarruf sağlayabilen bir yelken geliştiriliyor. Eski olanı yeniden yeni hale getiren CoFlow Jet adındaki girişim, kargo gemilerinin güvertelerine monte edilecek dev silindirler üzerinde çalışıyor. Bu silindirlerin havayı emerek, basınçlandırarak ve daha sonra farklı bir yöne doğru fırlatarak itme gücü oluşturduğu belirtiliyor.



    Silindir yelkenler geliyor



    Kargo gemileri için son yıllarda tasarlanan yelken sistemlerine aşinayız. Ancak bu tip yüksek yelken sistemleri çoğu liman için uyumlu değil, bu da benimsenmeyi zorlaştırıyor. Ayrıca çoğunda hareketli parçalar da bulunuyor. Ancak CoFlow Jet, geliştirdikleri silindirlerin alçalabilir yapıda olacağını ve hareketli parçalarının olmadığını söylüyor. Böylece köprülerin altından geçmede veya limanlara girip çıkmada bir endişe yaşanmıyor. Ayrıca yelkenler mevcut gemilere de takılabiliyor.



    Ayrıca Bkz.Türkiye’de yapay zekalı insansı robot geliştirildi



    CoFlow Jet’in en büyük avantajı ise elbette çevre dostu olması. Silindir yelkenler, küresel sera gazı emisyonlarının yaklaşık yüzde 3'ünden sorumlu olan denizcilik sektörünü karbondan arındırmada önemli bir rol oynayabilir. Şirket henüz tasarım ve simülasyon aşamasında olsa da belirli nakliye rotalarında yüzde 50 ila 90 arasında bir yakıt tasarrufu öngörüyor. CoFlow Jet, kendi sistemlerinin şu anda az sayıda kargo gemisinde kullanılan rüzgar destekli tahrik ünitelerinden çok daha verimli olacağını söylüyor.






    Kaynak:https://newatlas.com/transport/cylinder-sails-promise-90-reduction-cargo-ship-fuel-consumption/







  • Şunun aynısını rüzgar türbinlerine de uygulasalar müthiş olacak. Nedense kimse bu konu üzerinde durmuyo veya arge yapmıyor.

    Bunun örneğini death stranding oyununda görmüştüm mesela

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Eski buharlı gemi bacalarına benziyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi naymann -- 3 Ağustos 2024; 21:2:51 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Farkı nedir?

  • anilk91 kullanıcısına yanıt
    Bu konuda hem fikirim. Bu şekilde kapakları açılan yelkenleri rüzgara göre yönünü değiştiren silindir uzun direklere yapsalar. Yelkenler salyangoz iç yapısı ile geniş alandan toplayacağı rüzgarı dar bir alana yönlendirip dinamoyu çevirtse. Normal rüzgar trübünlerinin kanatları 160, 200 mt kanat açıklığına sahip. Bu yüzden çok fazla yan yana yerleştirilemiyor. Ama bu kapaklı rüzgar trübünlerinden muhtemelen yanyana 4 kat daha fazla dikilir. Böylece rüzgarı bol alanlardan 4 kat daha fazla elektrik üretimi sağlanabilir diye düşünüyorum. Ayrıca belli bir açıda arka arkaya dizilirse öndeki ilk tribünün tahliye edeceği hava arkadaki kanatlı trübüne kayıpsız aktarılabilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • isakoc kullanıcısına yanıt
    İşte akıl akıldan üstündür diye buna derim ben ama onca mühendis onca arge yapan insan bunları neden düşünmüyor da donanım haber sitesinde yorumlarda biz düşünüyoruz 😂

    Bence biz burda harcanıyoruz 😁

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Nasıl uygulasalar mesela? Bu arada bu teknolojideki ilk uygulamalardan birisi Enercon (bir rüzgar türbini üreticisidir) un E-Ship 1' idir. Bu gemi yukarıda da belirtilen Magnut Etkisi ile çalışır. Hatta bu gemi zaman zaman İzmir limanını ziyaret edip firma için izmirde üretilen türbin kanatlarını taşımak için gelir.
    en.wikipedia.org
    Magnus effect - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Magnus_effect

    en.wikipedia.org
    E-Ship 1 - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/E-Ship_1





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • anilk91 kullanıcısına yanıt
    Uzerine uygulanan rüzgar kuvvetini gemiye aktarıyor, rüzgar türbinlerinin gövdesi sabit, neden hareket etmeyen zemine kuvvet aktarılsın ki? Zaten şiddetli rüzgarlar, ratora binen ve gövdeye aktarılan yük yeterince santrali zorluyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raxetul -- 4 Ağustos 2024; 15:55:10 >
  • raxetul kullanıcısına yanıt
    Siz yazdıklarımı anlamamışsınız sanırım. Benim ürettiğim fikir rüzgar güllerinin yerine getirilebilecek bir sistem. Bunun aynısını karada kuracaksın, tabanda dikine bir alternatör duracak ve alternatöre bağlı olan dikey ve açılı ve rüzgara göre yön alabilen kanatları olan bir pervane alternatörü döndürerek enerji üretebilir. Bu sayede yerden de kazanç elde edilmiş olur.

    Anlatmak istediğim sistem Death Stranding oyununda rüzgar santrali bölgesinde mevcuttu, ekran görüntülerini ekliyorum, incelersiniz. Silindir şeklindeki yelkenler gemilerde yakıt tüketimini yüzde 90 azaltıyor Silindir şeklindeki yelkenler gemilerde yakıt tüketimini yüzde 90 azaltıyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • anilk91 kullanıcısına yanıt

    Burada verim devreye girer, DS' deki türbinlerin kanatları yok denecek kadar küçük, o kütledeki bir ataleti (bir de dinamonun manyetik direngenliğini katarsak işin içine) yenmek verimi düşürecektir.


    Bu arada bu tip türbinler de var, sadece kanatları bu kadar küçük yapmak verimi düşüreceği için daha büyük kanatlı olarak tasarlanıyor.


    Örneğin;



    Silindir şeklindeki yelkenler gemilerde yakıt tüketimini yüzde 90 azaltıyor
  • camelon kullanıcısına yanıt
    Merak ettiğim soruları tek mesajda cevaplamışsınız, teşekkür ederim 😊

    Ama yerden kazanç olduğu için bir rüzgar gülünün kapladığı alana bunlardan konularak kazancı karşılaştırmak lazım

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • anilk91 kullanıcısına yanıt

    1 Öncelikle bu bir oyun, tasarımın gerçek hayatta çalışan bir prototipi olabilir ama büyük olasılıkla verimli değildir.

    2 Oyundaki gerçekçilik: Çizimlerin alt kısmına baktığımızda bunlar titreşimi enerjiye dönüştürüyor, mevcut sistemlere göre daha az verimli ya da üretimi miktar olarak daha düşük

    3 Gemilerdeki prensip biraz daha farklı, demek istediğim enerji üretiminde amaç sabit bir santral üzerinde sadece bir parça üzerinde hareket üretmek üzerine, gemilerde ise bütün platformun üzerinde hareket ürettirmek üzerine olması gibi bir farklılık var. Dolayısıyla sabit kanat/kule kullanımı deniz ulaşımı için verimli ve manalı, elektrik üretimi için manasız.

  • anilk91 kullanıcısına yanıt

    Yerden kazanç amaç olmalı mı? Bunu yaparken daha uzun kule yapmak gerekir, burada da F x l'den kulenin tepe noktasına daha küçük bir kuvvet uygulandığında zemin montajı üzerinde daha fazla yük oluşur ve çok çok daha sağlam yapılmaları gerekir. Kısaca mevcut rüzgar santralleri yer kaplama, dayanıklılık bakımından en optimize tasarlanmıştır zaten.


    Evde Ingiliz anahtarı ya da penseyi ağzına yakın kısımdan ya da uca yakın kuvvet uygulayarak sıkmaya çalışın. Uç noktada az bir kuvvetin merkezde vida üzerinde nasıl daha fazla kuvvete dönüşüyorsa merkeze yakın noktada uyguladığınız kuvvet kadar uç noktada kuvvet uygulandığında olacağı düşünün. (Rüzgarın uyguladığı kuvvet sabit, yanı kule uzadıkça tehlike artıyor)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi raxetul -- 5 Ağustos 2024; 13:3:42 >
  • raxetul kullanıcısına yanıt
    Ben bu fikriöi gemiler için söylemedim ki zaten, sadece karada da uygulanabilir manasında söyledim.

    Kaldı ki oyun diyerek geçmemek lazım, sonuçta insanların ufkunun nasıl açıldığını, nelerden nelerden fikir ürettiğini kimse bilemez. Ayrıca gerekli çalışmalar yapılıp prototipler üzerinde deneme yapılmadan asla mutlak sonuca ulaşamazsınız.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • raxetul kullanıcısına yanıt
    Anten kulelerine dikkat ettiniz mi hiç? Neden en tepe noktaları çelik halatlarla yere sabit düşündünüz mü?

    Bahsettiğiniz mantıkla gökdelen de yapılmamalı o zaman. Herşeyin bir hesabı bir oluru olmazı vardır. Üzerine düşünmeden kafa yormadan kestirip atmak biraz yenilikçilik karşıtı olarak adlandırıyorum ben.

    Sonuçta gemiler için bu üretilen sistem yıllar önce üretilmedi, gerekli incelemeler, araştırmalar ve prototip çalışmaları sonucunda bir karar verildi ve yeni keşfedildi dimi.

    Bahsettiğim konu da imkansız bir icat değil. Yıllar öncesinde kimin aklına gelirdi rüzgar gülleri ile enerji üretileceği. Bu da ileride gelebilecek bir teknoloji demedi demeyin. Dünya küçülüyor, heryer betonlaşıyor, yarın öbür gün o rüzgar güllerine de yer kalmadığında daha minyatür, daha yenilikçi enerji üreten icatlar çıkacak. O zaman geldiğinde olasılık vermediğiniz çoğu şey gerçekleşmiş hatta daha yenilikçileri çıkmış olacak.

    O yüzden bu tarz fikirleri düşünürken olmaz diyip kestirip atmak yerine üzerine koyup daha imkanlı hale getirmek daha mantık çerçevesinde olur. Bu konumuzla alakalı değil, her konu için geçerli.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • camelon kullanıcısına yanıt
    Bu olay en son yalan oldu. Kayda değer bir fayda sağlamadığı kanısına varıldı. Zaman zaman böyle çevre fonlarından iş yapmak adına bubtür girişimlerde bulunuluyor abladığım kadarıyla ancak daha bu zamana kadar adam akıllı işe yarar ve fizibıl bir uygulama görmedim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • anilk91 kullanıcısına yanıt
    yapıldı bile:
    Silindir şeklindeki yelkenler gemilerde yakıt tüketimini yüzde 90 azaltıyor

    rüzgarda titreşerek elektrik üretiyor dönen kanatlar olmadığından kuşlara çarpmıyor doğal görüntüyü de çok bozmuyor.

    teknoloji haberlerinde herşey mümkün

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • gemiler resimlerdeki gibi boş gitmiyor yalnız o var

  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt
    Demekki herşey mümkünmüş ve imkansız birşey yokmuş 😁

    Teşekkürler ✋

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • raxetul kullanıcısına yanıt
    herkese bilim teknoloji
    Dikey türbin kanadı yerine yatay kanat geliyor - Herkese Bilim Teknoloji
    https://www.herkesebilimteknoloji.com/haberler/son/dikey-turbin-kanadi-yerine-yatay-kanat-geliyor


    İki paragrafınıza istinaden atıyorum. Yerden kazancın amaç olması ve merkez kaç kuvvetine yaptığınız göndermenize ithafen.

    Saygılar ✋

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.