Arkadaşlar ben arabamı aldığımda üzerinde normal lpg seti vardı sıralı sisteme dönüştürdüm.Performans oldukça iyi oldu benzinden farkı yok diyebilirim ancak malum bu sistemde motor suyu sıcaklığı belli bir ısıya (15-28C) çıkana dek benzinden lpg ye geçmiyor.Buda fazladan benzin yakma anlamına geliyor.Bu sistemlerde suyu elektrikle ısıtmak mümkün mü ya da böyle bir uygulama var mı dizeldeki kızdırma bujileri benzeri ne dersiniz?
tamamda amaç motor suyunu ısıtmak degil motoru etkili sıcaklıga getirip gaz için tam yanma saglamak cig kalmasın diye , motor suyunu ısıtsak mutlaka motor ısısına etkisi olacaktır ancak yinede etkili sıcaklıga getirecegini sanmaıyorum , ayrıca önce benzin calışarak gerekli aksamların ıslak kalması saglanıyor diye biliyorum hurafede olabilir
Daha önceki sistemde gaza yüklenince belli bir devirden sonra lpg ye geçiyordu.İlk etapta yine benzinle çalışacak.Benim amacım 5 dakika yerine 1 dakika benzinle çalışsın.Özellikle kısa mesafede insanı sinir ediyor tam gideceğin yere gelince gaza geçiyor.
LPGye geçiş ısısına bağlı bir durum unutmayın soguk motor bloğuna ani sıcak su uygularsanız motoru elinize alırsınız.
Size çok ekonomik bir yöntem daha tavsiye edebilirim 14-15 lira verip motor termostatını 89 derecelik olanla değiştirin bu arada araç ne marka ve motoru kaç?
99 megan 2000 motor
Tamam işte aracınızın yedek parçası bol ve ucuz yapmanız gereken termostatınızı değiştirmek önce 89u deneyin bu olmazsa 82yi deneyin bu olay araçtan araca farkeder nedeni şu radyatörünüz ne kadar büyükse o kadar geç ısınır ama küçükse bi okadar erken ısınır tahminen aracınızın termostatı 84-87 derece olmalı önce 82yi deneyin