Çok geçmiş olsun. Ne zaman gerçekleşti kaza < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
''Şişiril-miş'' Hasar Kaydı, Buyurun Canlı Örnek (7. sayfa)
-
-
Araç fiyatları da parça fiyatları da fahiş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Geçmiş olsun 4800 tl hasar kaydı var benim aractada yetkili serviste yapılmış far değişmiş tampon boyanmış bana normal geldi pek takmıyorum böyle şeylere kaza bu ansızın olur herkesin başına gelir
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Izgara dediğiniz şey sandığınız gibi ucuz değil. İlginç bir şekilde oldukça pahalı oluyor.
https://www.zntyedekparca.com/s40-v40-on-panjur-logosu-ile-birlikte-orijinal--pmu1815
Mesela Volvo s40'ın ön kaputundaki plastik ızgara.
Kaldı ki yetkili servisler bir işi yaparken tam yaparlar. Faturada da gözüktüğü gibi bakalitler, braketler v.b hepsi değişmiş. Sanayide sadece kaput değişip tampon tamir görüp farlara ayak kaynatılıp aradaki braketlerin falan da cırt kelepçe ile tutturulduğu bir onarım tabii ki daha ucuz olacaktır.
Ama ben araç alacak olsam yetkili serviste onarılmış, kayda değer hasar kaydı oluşmuş aracı tercih ederim. Sonuçta resimdeki hasarın onarımı için 3-4 bin lira değil 17 bin küsur lira harcanmış. Daha iyi bir onarım olmuş.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 10 Aralık 2020; 0:24:16 >
-
@goodorevil "Izgara dediğiniz şey sandığınız gibi ucuz değil. İlginç bir şekilde oldukça pahalı oluyor."
Gerçekten çok ilginç ama, sonuçta ABS plastik ve kilo ile satın alnına bir malzemeden üretiyorlar.
Bundan 5-6 sene öncede alttakine benzer bir anahtar kabı için Subaru servis 800 lira istemişti.
Biraz yan sanayisi etkili birazda yan sanayi parçaların kalitesi.
Bir de hak veriyorum tamiri daha düzgündür diye düşünülüyor doğal olarak ama her yetkili servis için geçerli değil maalesef.
"braketlerin falan da cırt kelepçe ile tutturulduğu"; bizim burada marka isim vermiyim, bir yetkili servis tampona akıllı vida atmıştı.
Arkadaş sigorta firmasına şikayet etti geri çağırıp değiştiler.
-
Merhabalar ben de diğer köşeden öndeki aracın önüme kırmasıyla çarpmıştım radyatör tampon çamurluk far kaput değişti. Allahtan direklerde ya da motorda herhangi bir sıkıntı çıkmadı. 29 bin tl yazdılar bana da. Aynı araç -
quote:
Orijinalden alıntı: iGroN@goodorevil "Izgara dediğiniz şey sandığınız gibi ucuz değil. İlginç bir şekilde oldukça pahalı oluyor."
Gerçekten çok ilginç ama, sonuçta ABS plastik ve kilo ile satın alnına bir malzemeden üretiyorlar.
Bundan 5-6 sene öncede alttakine benzer bir anahtar kabı için Subaru servis 800 lira istemişti.
Biraz yan sanayisi etkili birazda yan sanayi parçaların kalitesi.
Bir de hak veriyorum tamiri daha düzgündür diye düşünülüyor doğal olarak ama her yetkili servis için geçerli değil maalesef.
"braketlerin falan da cırt kelepçe ile tutturulduğu"; bizim burada marka isim vermiyim, bir yetkili servis tampona akıllı vida atmıştı.
Arkadaş sigorta firmasına şikayet etti geri çağırıp değiştiler.
Yetkili servisin kasap işçiliği de olabiliyor dediğiniz gibi ama genel olarak ödemeyi kasko yaptığı için servisin hasar görmüş her parçayı değiştirmesi söz konusu.
Mesela sanayide tampon tamir görürken şu köpüğü alıp takarlar mı? Araç sahibi taktırır mı ya da?
https://www.zntyedekparca.com/s40-v40-on-tampon-kopugu-pmu835
Bu arada panjur gene üstünde işçilik olan, nikelaj olan, logo olan, bir sürü detayı olan parça. Yahu Volvo S40'ın kapı üstündeki plastik bandı 635 lira. Dümdüz siyah plastik.
https://www.zntyedekparca.com/s40-v40-kapi-bandi-arka-sol-pmu645
Serviste yapılınca fiyat şişmiş gibi gözüküyor ama aslında sanayide yapılan iş çok zayıf ve sadece "Temel" parçalar değiştiği için fiyat düşük kalıyor.
Bu Fiesta'daki hasar da dışarıda yapılsa tampon tırnakları tamir edilir, tamponda yırtık v.b varsa fiberlenir, far ayakları tamir edilir. Tamponun altında olması gereken pek çok parça ise yerine takılmaz.
Mesela şu yukarıdaki köpük dediğim parça, tamponu ufak dokunmalarda falan arkadan desteklediği için tamponun çatlamasını v.b önlüyor. Sanayide onu yerine takmadıkları için sonraki tıklamada arkası boş olan tampon kırılmayacakken kırılabiliyor mesela. Bunun gibi ufak detaylar söz konusu.
-
Boya, degisen mevzularini galerici ve al satcilar aklimiza soktu. Cunku bu mevzular uzerinden alacaklari araclarin fiyatlarini olduresiye kirdilar. 3 araba sattim sadece ilkinde adam bakti bindi motorunu dinledi oyle aldi, digerleri ekspere soktu motormus, klimaymis, frenmis alt takimmis sorun ciksa bile sallamadi. Cunku bazi adamlar icin boya namus gibi ama motor??? Teklese de uflese de olur modundalar. Simdilerde bakiyorum ilk aracini alacak adamlar sigorta, kasko nasil calisir bilmez, yetkili servis nasil tamir eder araci bilmez AMA on camurluk boyali araca taklali diye teshis koyar. Bilen de konusuyor bilmeyen de. Hasar kaydina bakar 1500 tl cikar. Sanir ki 1500 tl ye arabanin yarisi yenileniyor, oysa ki suan en dandik arabanin tamponu bile boyasiyla 1500den pahali serviste yapilirsa. Egitilemez bu vatandas gerceketen.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bir dizi ornekten biri... Satarken adam bu resmi faturasini ve meblagi gorse bile bu arabaya pert muamelesi yapacak, ya fiyatini oldurecek yada almayacak korkup.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
C200d kaza resmi kapı ve çamurluk yetkili servis değişim faturası 10.500tl
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şişirilmiş demek 3 liralık parçayı 5'e takmak demek.
Bu olay çok yanlış anlaşılıyor bu yüzden art niyetle belirtiliyor.
Sigorta şirketleti 1 liradan dahi kaçan firmalar. En büyük yalan sigortayla anlaştık fazla para almak için 5 lik hasara 10 yazdık demek. 1 liradan kaçan firmalardan bahsediyoruz. Arabada tek çamurluk değişmiş misal ama 30 bin hasar kaydı var. Bin tane laf salatası yapılıyor adına da "şişirilmiş" denip sıyrılıyorlar. O arabada yürüyen takımda airbagde şanzımanda mutlaka ilk etapta görünmeyecek yerde hasar oluyor. Sel hasarlı da olabiliyor. İşte bu tarz hasarlardan dolayı o rakam çıkıyor.
Sigorta şirketleri yetkili servislerle bile rahat dalaşıyor onu niye yazdın bunu niye yazdın. Asla müsade etmezler fazla yazılmasına. Yedek parça fiyatı belli işçilik belli.
Şişirilmiş kelimesi geçen her ilanı kapatın geçin. Fazla çıkıyorsa kağıt yazacak şu değişti bu değişti. 1 çamurluk değişmiş ama 30 bin kayıt yersen.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Kaza değer kaybi aldi mk karşı taraf?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hangi taraf suçluydu?
Kaza değer kaybi aldınız mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
atıyorum ben cepten yaptırsam bana vereceği fiyat 500 tl, işin içine kasko girdi mi 2000 tl oluyor. benim şişirilmişten anladığım bu, sigorta şirketinin karı zararı umrumda olmadığı için cepten hasar yaptırmam. seneye kasko poliçesi 150 lira artar olur biter.
-
evet üstadım
-
biz suçluyduk, karşı taraf da bir hasar oluşmadı. değer kaybı talebinde de bulunmadılar.
-
olay kaskoya gidince fiyatlar gerçekten uçuyor. bu bir gerçek.
-
Bu yüzden buna şişirilmiş hasar kaydı diyemeyiz.
Adamlar arabayı pert ediyor, tabi artık galaricilerin baskısı üzerine pert kaydı kalktığı için. Iyi ya da kötü ağır hasar kaydı olarak kalıyor.
Açıkçası ben 50binlik hafif hasar kaydını bu nedenle 20binlik ağır hasar kaydına tercih ederim.
Tabi olması gereken hafif hasar, ağır hasar, pert üçlüsünün net bir şekilde ayrılması. Bazı ülkeler pert olan ama tamir edilerek trafiğe çıkan araçlar için faklı ruhsat veriyor. (Mesela ABD'de clean, salvage, rebuild gibi durumlar söz konusu) bizde de aynı olup tüketici korunmalı ama tam tersi olup, üçkağıtçılar, dolandırıcılar korunuyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Ön köşeden çarpmalarda, dışardan şasenin ne kadar yamulduğu anlaşılmaz, kullandıkça, 2000-3000 km de lastikler içten veya dıştan aşırı bir şekilde yenmeye başlıyor, balans veya ayar da kurtarmıyor!
Adam keyfine ağır hasar yazmıyor oraya, araba yengeç gibi yan gidiyor, zaten önden darbe almış aracın teker, çamurluk arasını ölçün, aynı değildir.
Yarın, birgün yağmurda süratliyken manevra yapmaya kalksanız, teker yere tam basmadığı için savrulur gider, bariyerlerde ölümcül kaza yaparsınız!
Bu araçların şaseleri prese , diğer parçalar ekonomiye kazandırılması lazım..
Hele, şaseler kesilip, kaynakla, ekleme, bükleme yapılan.araçlar daha vahim, onlarda, şase geometrisi tam kaçmış oluyor, şase rigit liği, sertliği, ek yerlerinde esneye esneye kazaya davetiye çıkarıyor, virajda kıçı, başka tarafa, başı başka tarafa gidip, takla veya savrulma meydana geliyor.
Sigorta ağır hasar yazıyor ki yarın biri ölümcül kaza yaparsa hapis cezası yemesin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selamivural -- 1 Ocak 2021; 12:12:15 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X