Şimdi Ara

Skandal Audi e-tron kazası: Bataryası yola fırladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
51
Cevap
0
Favori
2.152
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Skandal Audi e-tron kazası: Bataryası yola fırladı



    Audi e-tron ciddi bir kazada bataryasını kaybetti. Evet yanlış okumadınız elektrikli araçtaki batarya paketi gövdeden ayrılarak yola fırladı. Otomobildeki olası tasarım hatalarına işaret eden bu kaza şüphesiz ki denetim makamlarının da dikkatini çekecek.



    Ayrıca Bkz.Otoyolda alev alan Tesla sönmek bilmedi: 22.700 litre su harcandı



    Audi e-tron sürücüsü kırmızı ışığa hızla yaklaşırken dikkati dağılıyor. Direksiyondaki kişi ışıkta duran araçlara arkadan çarpmamak için sağlarından geçmeye çalışıyor ancak bu kez yeşil ışıkta ilerleyen Toyota Corolla'ya süratli bir şekilde çarpıyor.






    Batarya elektrikli araçların en ağır parçası



    Kaza görüntülerine baktığımızda bataryanın gövdeden koparak araçtan birkaç metre uzağa uçtuğunu görüyoruz. Bu normalde kabul edilemez bir durum. Zira son derece ağır olan batarya insanlara ve çevreye ciddi zarar verebilir. Neyse ki kimseye çarpmadı ve her iki sürücü de kazadan hafif yaralı şekilde kurtuldu.



    Skandal Audi e-tron kazası: Bataryası yola fırladı
    Batarya, bir elektrikli aracın toplam ağırlığının üçte biri ila dörtte birini oluşturuyor. Yani yüzlerce kilogramlık ağırlıktan bahsediyoruz. Örneğin Tesla Model 3'ün bataryası 480 kg, GMC Hummer'ın bataryası ise 1.320 kg ağırlığında.



    Audi güçlü şekilde tutturulduğunu söylemişti



    Elektrikli otomobillerin tasarımı, batarya paketlerinin gövde yapısının bir parçası olarak üretilmesi üzerine kurulu. Bu da burulma direncini artırarak yüksek düzeyde güvenliğe katkıda bulunur. Fakat Audi e-tron'da durum pek de böyle görünmüyor.



    Skandal Audi e-tron kazası: Bataryası yola fırladı
    Audi daha önce e-tron'un bataryasının gövdeye 35 noktadan vidalandığını ve bu sayede gövde yapısının son derece sağlam ve güvenli olduğunu açıklamıştı. Ancak Kanada'da meydana gelen trajik kaza bu iddiaya gölge düşürmeye yetti.




    Kaynak:https://www.autoevolution.com/news/audi-e-tron-loses-its-battery-pack-during-a-collision-hinting-at-structural-problems-209641.html







  • Aklı selim ile düşününce bence de olması gereken bu, batarya pakedi araçtan ayrılarak uzağa fırlamalı.

    Fakat AUDI aracını tanıtırken "batarya pakedini özel olarak tasarladık, kaza anında kolayca araçtan ayrılarak uzağa fırlayacak ve böylece ekstra güvenlik önlemi oluşturacak" diye mi söyledi?

    Yoksa "batarya pakedi araca 35 ayrı noktadan punta kaynak ile bağlanmıştır, aracın ana şasesinin bir parçasıdır" diye mi söyledi?

    Bu ikisi arasında büyük farklar vardır.
    Yalnız resmen güvenlik önlemi, bataryayı fırlatarak aracın yanmasını engelliyor :D Elbette kaza ölümlü veya ağır yaralanmalı olmadığı için sevinçliyim ve rahat yazıyorum fakat ciddileşirsek burada sorulması gerekenin batarya paketinin fırlamasından ziyade “Eğer araç bir elektrikli değil de bir benzinli araç olsaydı bu kadar ağır kazada sonuç ne olurdu?” şeklinde bir soru olması gerektiği düşüncesindeyim. Sonuçta videoda açıkça görüldüğü şekilde aracın attığı taklalar kazanın ne kadar ciddi olduğunu gösteriyor ki elektrikli araçlar çok daha ağır ve ağırlık merkezi bataryadan dolayı yere yakın olduğundan kazada çok daha zor savrulur. Burada aslında belki de takdir edilmesi gereken bir durum var, öyle bir kaza şoförünü korumayı başarabilen bir araç var ortada. Önünde devasa içten yanmalı motor ve elemanları olan bir araçta sürücü bu kadar şanslı olur muydu gerçekten?
    Nasıl olması gereken bu olabilir? Kazaların neredeyse hepsi sivilin çok bulunduğu bölgede geçer. Fırlayan batarya karşıdan gelen okul otobüsünü boydan boya biçse bunun hiç mi sorunu olmayacak? Çok daha hızlı kazalarda o batarya birden Fazla aracı içlerindekiyle birlikte pert eder. Olması gereken yazıda da belirtildiği gibi bataryanın, gövde yapısının bir parçası olarak kalması.
  • Kalitenin 1 numaralı adresi, ne de olsa ne mühendisliğiydi...

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yalnız resmen güvenlik önlemi, bataryayı fırlatarak aracın yanmasını engelliyor :D Elbette kaza ölümlü veya ağır yaralanmalı olmadığı için sevinçliyim ve rahat yazıyorum fakat ciddileşirsek burada sorulması gerekenin batarya paketinin fırlamasından ziyade “Eğer araç bir elektrikli değil de bir benzinli araç olsaydı bu kadar ağır kazada sonuç ne olurdu?” şeklinde bir soru olması gerektiği düşüncesindeyim. Sonuçta videoda açıkça görüldüğü şekilde aracın attığı taklalar kazanın ne kadar ciddi olduğunu gösteriyor ki elektrikli araçlar çok daha ağır ve ağırlık merkezi bataryadan dolayı yere yakın olduğundan kazada çok daha zor savrulur. Burada aslında belki de takdir edilmesi gereken bir durum var, öyle bir kaza şoförünü korumayı başarabilen bir araç var ortada. Önünde devasa içten yanmalı motor ve elemanları olan bir araçta sürücü bu kadar şanslı olur muydu gerçekten?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 3 Şubat 2023; 2:1:57 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Her iki seçenekte kazanın durumuna göre tehlikesi değişir o yüzden elektrikli yada benzinli satın almak için karar vermesi zor gibi

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Çok merak ediyorum. Acaba ileride togg yola çıktığında olur ya benzer bir durum yaşanacak olursa dh editörleri yine Skandal! başlığı ile haber yazabilecekler mi? Yoksa ''Muhalif vatandaş toggu kötülemek için bilerek kaza yaptı.'' başlığı mı atacak?

  • Şöyle düşündüm de, aslında bu iyi bir şey. Batarya arabanın altında yansaydı arabadaki herkes ölürdü.

  • Koskoca geçmişleri olan araba üreticilerine bak.Bataryayı bile sağlam yerleştirememiş arabaya.Geçende Tesla nın direksiyonu düşmüştü.

    Şu araba iyidir algısı eskide kaldı artık.Teknoloji saçmalamaya başladı sanki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Kaza anında motorlar kulaklar hemen kopsun sürücüyü içeriye doğru sıkıştırmasın diye güvenlik önlemleri var.

    Pilinde kaza anında hemen kopup uzaklaşması buna örnek olabilir.

    Araçların ön kaputları yangın anında hemen erimeside bu tarz güvenlik önlemlerinden biridir.

    Moturu hemen söndürebilmek için kaput erir.

    Pil fırmalamasaydı sürücüde araçta sıkışmış olsaydı sürücü yanıp gidecekti.

    Herşeyi bir tarafa koyalım şahsi yorumum bence pilin çıkması fırlaması daha iyi olmuş söndürmek için uğraşmaya gerek kalmaz. Yansın dursun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İstan34bul -- 3 Şubat 2023; 7:15:29 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Olması gereken bu değil mi zaten yoksa ben mi yanlış biliyorum ilk önce yolcu güvenliği gelmiyor mu ? Bataryanın kaza anında araç içinde patlaması yada yolculara zarar vermemesi için bu şekilde olmasi gerekmiyor mu ? Motorlu araçların; motorları ve direksiyon simidi sebebiyle milyonlarca insan öldü onun için çarpışma anında katlanan direksiyon tertibatı ve çarpma anında kopan motor kulakları sayesinde binlerce ölümlü kaza engellendi. Yanlışım varsa duzeltiniz yazımı düzeltirim ama burada facia yok olsa olsa fırlayan bataryanin başka araca maddi hasar vermesi yada bir yayaya çarpıp öldürmesi sonucu doğabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • muaz1984 kullanıcısına yanıt
    Nasıl olması gereken bu olabilir? Kazaların neredeyse hepsi sivilin çok bulunduğu bölgede geçer. Fırlayan batarya karşıdan gelen okul otobüsünü boydan boya biçse bunun hiç mi sorunu olmayacak? Çok daha hızlı kazalarda o batarya birden Fazla aracı içlerindekiyle birlikte pert eder. Olması gereken yazıda da belirtildiği gibi bataryanın, gövde yapısının bir parçası olarak kalması.

  • Olması gereken bu bence diğer türlü batarya bir yandı mi bir daha sönmüyor sürücü çıkamazsa araçtan cızbız köfte olur.

  • muaz1984 kullanıcısına yanıt
    yoldan gecenin ya da ışıkta duranın sucu ne. arabada kalsın kaza yaptıysa kendi yansın şerronun. şuna bak bu adamı cinayete teşebbüsten iceri atacaksın. yok daldım yok o bu şu kabul etmeyeceksin.

  • Motoru uçan fosil yakıtlı araçlar varken bataryanın haber olması saçma geldi. O hızla çarpınca her şey olabilir

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Elekrikli araçlar hala public-beta testinde.

  • emrekaradag kullanıcısına yanıt
    Donanımhaberden tarafsız olması beklenir. Benzer durumda ne ekleyerek ne çıkararak haber olmalı. Togg yerli otomobil projenisi hükümetler üstü görüyorum. Togg tamam Recep Tayip Erdoğan'ın talebi ve vizyonu ile başladı ve bu günlerede geldi. Hükümet vermesi gereken teşvikleri sonuna kadar verdi tam destekledi. Sahip çıkmalarını anlarım. Ama yerli otomobil hakkında firma yetkilisi gibi konuşlmaları sahiplenmelerini sığ buluyorum. Aynı zamanda muhalif kesimin Ak partiye mal edip herşeyine karşı çıkmasını da sığ buluyorum.

  • Bloodin kullanıcısına yanıt
    Kaza çok şiddetli içindekilerin ve çevredekilerin hayatta olması güzel bir haber. Ama başlıktada skandal kelimesini haklı bulduğum gibi bataryanın kontrolsüz bir biçimde çıkıp araçtan kopması kabul edilemez. Bu ve benzer araçları inceleyip gerekirse geri çağırıp düzelteceklerini bekliyorum.

  • emrekaradag kullanıcısına yanıt
    togg ne alaka, yaşanan ne marka ne olursa olsun skandal... daha üretimi tamamlanmamış arabaya kaza yaptırıp bir de yola pilini fırlattırdınız ve bunun hayalini kurdunuz hahahahahahahahaha iyi güldüm

  • İstan34bul kullanıcısına yanıt
    motor aracın ön aksamında yer alıyor ve aracın gövdesinin bir parçası değil. önden kaza durumlarda iç kabini korumak amacıyla motorun kopması kabul edilebilir ama motorun bir yerlere fırlaması yine kabul edilemez. elektrikli araçlar pil şasenin sağlamlığına da katkıda bulunan temel bir parça ve çok ağır bir parça. bunun fırlaması durumunda çevreden geçenlere, diğer araçtakilere, vb. ölümcül sonuçları doğabilir

  • Aklı selim ile düşününce bence de olması gereken bu, batarya pakedi araçtan ayrılarak uzağa fırlamalı.

    Fakat AUDI aracını tanıtırken "batarya pakedini özel olarak tasarladık, kaza anında kolayca araçtan ayrılarak uzağa fırlayacak ve böylece ekstra güvenlik önlemi oluşturacak" diye mi söyledi?

    Yoksa "batarya pakedi araca 35 ayrı noktadan punta kaynak ile bağlanmıştır, aracın ana şasesinin bir parçasıdır" diye mi söyledi?

    Bu ikisi arasında büyük farklar vardır.

  • Mylevi M kullanıcısına yanıt

    Yeni araçların motorları bu şekilde dizayn ediliyor. Yanlışım varsa düzeltin dedim zaten. Kaza olacak diye insanlar dışarı çıkmasın o zaman ? Tr de trafiğe çıktığın an 8 de 1 suçlusun zaten. İnsanların yoğun olduğu yerde o bataryayı dışarı fırlatacak kadar hız yapan manyak sadece bizim ülkemizde olur yurt dışında da tek tük böyle manyak çıkar.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.