Şimdi Ara

Skoda Octavia 1.6 Dizel mi - 1.0 Benzinli mi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
1
Favori
4.011
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar;


    Skoda Octavia 2018 almayı düşünüyorum.

    Ama benzinli mi dizel mi konusunda sizlerin fikrini almak istedim.




    Aşağıdaki seçeneklerin hızlanma süreleri , maksimum hızları hemen hemen aynı.



    Benzinli: (Tork 200 nm)

    1.0 TSI 115 PS otomatik vites - şehir içi 5,7 lt/km (Gerçekte 7.2 lt duydum)

    1.0 TSI 115 PS manuel vites - şehir içi 5,9 lt/km


    Dizel : (Tork 250 nm)

    1.6 TDI 115 PS otomatik vites - şehir içi 4,2 lt/km

    1.6 TDI 115 PS manuel vites - şehir içi 4,6 lt/km




    -1.0 benzinli motor bu kasaya zayıf kalır mı?

    Araçta 5 kişi yolcu ile yokuşlarda sıkıntı yaratır mı?


    -Şu an benzin 20 TL , motorin 28 TL. Bu fark daha da açılır mı merak konusu.

    Bu farkı da göz önünde tutarsak km başına aynı miktar ücret ödenir gibi.

    Bu durumda hangisi mantıklı olur?



    Şimdiden çok teşekkür ederim




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musti35 -- 17 Ekim 2022; 22:55:22 >







  • abicim nacizane sektör içerisinde uzun yıllar çok km yapmış ve hali hazırda

    1.4 TSI 150hp ACT ve 1.4 TDI DSG kullanan biri olarak şunları paylaşayım...


    bir kere kağıt üstü verisi ve şehir içi şu kadar yakarrım lt'si şu kadar hesabı bizim ülkede tutmaz...


    hergün birşeyler yaşıyoruz... yakıt konuşacaksak en çabuğundan LPG setli fabrika çıkışlı bir araç bulunmalı...


    Octavia 1.0 115hp araç İstanbul'da durk kalk trafiğinde ve ortalama kullanımda 8.5-9LT'leri çok rahat görüyor

    hele ayağının ayarı olmayan birisi 10LT'leri rahat gördürürü... yani km'de 2lira yapar...


    aynı şekilde 1.6 TDI ise 6.5LT-7 litre tüketiyor istanbul'da 1.7lira yapar km'de... bu hesapta şimdi için uzun vadede ne olur ne biter bilemezsin...


    gel gelelim TDI dediğin ünite 100bin km'den sonra senden triger isteyecek... dpf doldu diyecek... TDI gerçekten dert...

    dizel üniteye bakmak başlı başına dert...kullanırken verdiği keyif ve ekonomisi ala...ama sonrası pek keyifli değil...


    ben bakılabiliyorsa ve bütçe yeter ise ACT'li bir 1.5 TSI bakılmalı derim...

  • tsi motor gayet yeterli dizel alıp bakımı vergisi uğraşmaya gerek yok
  • 1.0 çekişte sorun yaratmıyor. Şehir içi ortalama 7,5 LT civarı yakıyor normal kullanımda. 1.6 TDI zaten herkesin bildiği bir motor şehir içi ortalama 6 LT yakıyor. İkisini de kullandığınızda TDI motorun daha performanslı olduğunu söyleyebilirsiniz ama arada büyük farklar yok. Ben dizel tercih ettim herhangi bir pişmanlık duymadım, 1.0 tercih etsem muhtemelen onda da pişmanlık duymazdım.

  • Dizel ile benzinli arasında 1-1.5 lt yakıt farkı oluşur. Ancak vergi avantajı ve benzin fiyatı sebebiyle 1.0 motor daha mantıklı. Eğer Kamiq'teki motor ise dizeli aratmayacak kadar iyiydi.

  • 1.0 TSI alınır
  • Gaza bastıktan sonra performans sorunu olacağını sanmıyorum 1.0 tsi motorun ama 5 kişi, klima açık, yokuşları 130da çıksın gibi dertleriniz varsa bence 1.5 tsi ya da dizeline bakın. Alternatif civic 1.5 turbo, megane 1.3 turbo.

  • abicim nacizane sektör içerisinde uzun yıllar çok km yapmış ve hali hazırda

    1.4 TSI 150hp ACT ve 1.4 TDI DSG kullanan biri olarak şunları paylaşayım...


    bir kere kağıt üstü verisi ve şehir içi şu kadar yakarrım lt'si şu kadar hesabı bizim ülkede tutmaz...


    hergün birşeyler yaşıyoruz... yakıt konuşacaksak en çabuğundan LPG setli fabrika çıkışlı bir araç bulunmalı...


    Octavia 1.0 115hp araç İstanbul'da durk kalk trafiğinde ve ortalama kullanımda 8.5-9LT'leri çok rahat görüyor

    hele ayağının ayarı olmayan birisi 10LT'leri rahat gördürürü... yani km'de 2lira yapar...


    aynı şekilde 1.6 TDI ise 6.5LT-7 litre tüketiyor istanbul'da 1.7lira yapar km'de... bu hesapta şimdi için uzun vadede ne olur ne biter bilemezsin...


    gel gelelim TDI dediğin ünite 100bin km'den sonra senden triger isteyecek... dpf doldu diyecek... TDI gerçekten dert...

    dizel üniteye bakmak başlı başına dert...kullanırken verdiği keyif ve ekonomisi ala...ama sonrası pek keyifli değil...


    ben bakılabiliyorsa ve bütçe yeter ise ACT'li bir 1.5 TSI bakılmalı derim...





  • Aracın benzinlisinde, kağıt üstü rakamlara 1.0 benzinli ile yaklaşman imkansız gibi bir şey. Dizelinde, Antalya trafiğinde, 5 lt şehir içi tüketim sürebiliyorum. Bazen 4,5'e düştüğü oldu. İstanbul'da köprü, otoyol trafiğinde en kalabalık sabah ve akşam saatleri dahil 6 lt civarında sürdüğüm de oldu. 1,5 tsi yeni nesil torku ve beygiri yüksek modeller tavsiye ederim. Yoksa yavaş değil ama az hantal gelir. 1,0 motorlar çok üzmez ama yüksek hızlarda eksikliğini çok çabuk fark edersin. Sollarken falan sorun olmaz o konuda endişe verici bir yanı yok.


    Max hızları aynı olabilir ama max hızda yaktığın yakıtları kıyaslarsan benzinli baya baya üzebilir. Dizelde bu bir sorun değil. 7 lt yaktırman için her yere topuklayarak gitmen lazım.

  • 1.6 tdi benim cevabım


    istanbulda 4-5 litrelerde dolanıyorum.Düz yollar için bu söylediğim.

    istanbulun yokuşlarına geldiğinizde 6-7 litrelere çıkıyor sonra tekrar düşüyor tabi


    full çakılı araba ile yokuşları da güzel çekiyor


    dezavantajı yok mu var tabi ki ama yapacak birşey yok

  • Dizel mi kalmiş allah aşkina. Benzin 20.8 ,dizel 28
    Üstelik mtv farkina girmiyorum bile. Performans deseniz benzinli 1.0tsi unite hiç de yabana atilacak cinsten degil.
  • Sessizliği, konforu, vergi avantajı ile tsi ünite.
    Dizeller belli kmden sonra traktöre dönüyor "kar kar kar" sesi çekilmiyor, belli km üzerine çıktığında arıza durumunda ciddi maliyetli oluyor ve alınmıyor satılmıyor. Yakıt olarak ikisi arasında 1-1.5 lt fark var, malum akaryakıt fiyatlarıda ortada. Dizel alman için hiçbir sebep yok.
  • Yakıt için hesap yapmayın çünkü Kasım ayindan itibaren OPEC ülkeleri petrol üretimini günlük 2 milyon varil kisacak yani yakıt fiyati yeni zirvelere gider ...
  • Dizel bitti, alınmaz bu saatten sonra
  • Ben dizelciyim ama VAG'da benzinli alınır. Dizeli fazla gırıltılı, benzinlileri ise ekonomik.
  • Dizelin işi bitti kardeşim, dizel alıp uğraşmaya gerek yok. Ha bir dizel alacaksam vag grubu traktör motoru olmayacağı kesin ama yukarda @;infinite dediği gibi tercihim önce lpg li olurdu. Basın ekspres trafiğinde ben 3-5 litre benzin yakacak babayiğit tanımıoyrum. :D Belki hybrid motorlar o veriyi yakalar istanbul trafiğinde.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ARTHUR. -- 14 Ekim 2022; 9:36:39 >
  • Tüm arkadaşlarıma değerli yorumları için teşekkür ederim.


    Tüm yorumlardan özetleri toparladım.

    iki modelin de artı ve eksileri var haliyle.


    TSI 1.0 motor gayet yeterli, dizel alıp bakımı ve vergisi uğraşmaya gerek yok.

    - İkisini de kullandığınızda TDI motorun daha performanslı olduğunu söyleyebilirsiniz ama arada büyük farklar yok.

    - Dizel ile benzinli arasında 1-1.5 lt yakıt farkı oluşur. Ancak vergi avantajı ve benzin fiyatı sebebiyle 1.0 motor daha mantıklı.

    - TDI dediğin ünite 100bin km'den sonra senden triger isteyecek... dpf doldu diyecek... TDI gerçekten dert...

    dizel üniteye bakmak başlı başına dert...kullanırken verdiği keyif ve ekonomisi ala...ama sonrası pek keyifli değil...

    - 1.0 yavaş değil ama az hantal gelir. 1.0 motorlar çok üzmez ama yüksek hızlarda eksikliğini çok çabuk fark edersin. Sollarken falan sorun olmaz, o konuda endişe verici bir yanı yok.

    Max hızları aynı olabilir ama max hızda yaktığın yakıtları kıyaslarsan benzinli baya baya üzebilir. Dizelde bu bir sorun değil. 7 lt yaktırman için her yere topuklayarak gitmen lazım.

    -Benzin 20.8 TL ,dizel 28 TL. Üstelik mtv farkina girmiyorum bile. Performans deseniz benzinli 1.0tsi unite hiç de yabana atilacak cinsten degil.

    -Sessizliği, konforu, vergi avantajı ile tsi ünite.

    Dizeller belli kmden sonra traktöre dönüyor "kar kar kar" sesi çekilmiyor, belli km üzerine çıktığında arıza durumunda ciddi maliyetli oluyor ve alınmıyor satılmıyor. Yakıt olarak ikisi arasında 1-1.5 lt fark var, malum akaryakıt fiyatlarıda ortada. Dizel alman için hiçbir sebep yok.

    - VAG'da benzinli alınır. Dizeli fazla gırıltılı, benzinlileri ise ekonomik.

    - Dizelin işi bitti kardeşim, dizel alıp uğraşmaya gerek yok. Ha bir dizel alacaksam vag grubu traktör motoru olmayacağı kesin.


    @en1gma @_RapiD_ @şubart kedisi @lojistisyen @commandx @infinite @Huan8 @speedman @tafo0911 @escanor_ @beyazakbil @DoğanGörünümlüToros @turkeril @ARTHUR.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musti35 -- 15 Ekim 2022; 23:33:13 >




  • 1.0 tsi alın geçin.

    2-3 sene önce olsa farklı konuşurduk ama zaman değişti.

  • Otomobil firmaları dizel üretimini bitirdi bitirecek diye dizel motor tercih edilmez diye piyasa etkisi altında kalanlar ne çok. Neye göre dizel bitti deniliyor hala anlayamadım.


    Şu anki yakıt fiyatlarına rağmen dizel her türlü benzinliden az yakar. Fabrika verilerini geçin. Benzinli araba şehir içinde 10 lt yakıyor her türlü, hadi en olmadı 9 yaksın.


    Kaldı ki bütün iş makinaları, büyük taşıtlar hepsi dizel kullanmak zorunda. Dizel motor benzinden önce bitmeyecek emin olun.


    Uzun yol çok yapıyorsanız dizel alın geçin.

  • 50 tork için fazla para vermeye değmez. ben zaten dizel arabayı sevmeyen biriyim. duster bile alacak olsam benzinli alırım. o yüzden 1.0 benzin alınır tertemiz bilinir. kamyon sesi de olmaz hem.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.