Şimdi Ara

SKODA OCTAVIA FSI (biraz yardım lütfen...)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
3.003
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • öncelikle herkese slm lar arkadaşlar siteye yeni kayıt oldum ve bir konuda yorumlarınıza ve yardımınıza ihtiyacım var yaklaşık 4 aylık bir arayıştan sonra scoda oktavıa FSI elegance aldım ama şimdi çevremden binbir türlü sözler duyuyorum FSI lara LPG takılmıyormuş galiba onuda şimdi sitenizden öğrendim sanırım BRC marka lpg takılıyormuş. Yok parçası pahalı, çok yakar falan birçok olumsuz haber aldım. Gerçi aracımdan son derece memnunum rahat ve keyifli bir araç ama işte bu konular biraz kafamı karıştırıyo açıkçası... eğer daha önce bu araçtan kullanan veya aracı bilen arkadaşlarım varsa yorumlarınızı bekliyorum... teşekkürler.



  • Üzerindeki motor FSI motor ise lpg takılamıyor.Bir marka mı ne vardı sadece o takılabiliyor gibisinden konuşulmuştu bir ara ama hatırlamıyorum.Onun haricinde güzel bir seçim yapmışsınız.Öyle sorunlu bir araç ta değil ama bu eksikliği var.
  • Merhaba,

    Forumda sayfalarca yazı var.Kısaca söylemek gerekirse.BRC'nin kitinde araba rölantide benzin yakıyor,yolda %92 LPG %8 benzin yakıyor.Karışık yani.Vitalle'nin kiti var,o pahalı biraz (3500 TL falan deniyor).Fakat şu anda verimli mi bilmiyorum.

    Arabanız güzel.Güle güle kullanın.
  • FSI zaten benzinli bir motor için çok yakmıyor. Aracınızda gayhet güzel. Hayırlı olsun
  • FSI hakkındaki önyargıları doğru çıkaracak tek bir arıza görmedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Onur.K

    FSI hakkındaki önyargıları doğru çıkaracak tek bir arıza görmedim.



    Bilmeyenlerin konuşması işte.LPG uyumsuzluğuna laf edilebilir de,motorun bir sorunu yok (İnşallah da böyle devam eder).
  • yorum yapan tüm arkadaşlarıma teşekkür ederim... e ne yapalım lpg takılamıyorsa bizde böyle kullanırız gerçi öyle aman aman çok yakan bir araçta değil... birde diyelimki tamir veya bakım için servisine mi götürsek yoksa bir usta yamı skoda dan anlayan ustalar varmı dır acaba...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yaw parças,ı servisi neresi pahalı , nerden çıkarıyorlar anlamıyorum, benim octavia rs'in 2. yıllık bakımı motor yağı hariç 159 tl tuttu bu mu çok? 2.0 litre 200 hp lik araba için tam sentetik mobil 1 motor yağı dahil 280 tl bakım tuttu bu mu pahalı.
  • Dizel teknolojisinin (yakıtı yüksek basınç altında doğrudan silindirin içine püskürtmek) benzinli motora uygulanmış hali olan FSI (ve turbo/kompressörlü hali olan TSI) motorlar hakkında "piyasada" dolmadan kulak bilgilerle yaygınlaştırılan hurafe, yalan ve kötüleştirme ülkemiz otomobil kültürünün daha katetmesi gereken uzun bir yolunun olduğunu gösteriyor.

    FSI'lerin (ve TSI'lerin) sıralı sistem LPG'ye uyumsuz olması sanki kasten yapılmış bir düzenlemeymiş gibi ilk golü bacak arasından atmak tamamen bilgi eksikliğine dayanıyor. Gut olana kadar kırmızı et yiyebilen birisi neden makarna ve ot yesin ki? Benzinin ülkemize göre nispeten ucuz olduğu piyasalar gözönüne alınarak geliştirilen bu motorlar benzinin çok pahalı olması nedeni ile aşağı yukarı herkesin LPG'ye yöneldiği ülkemizde doğal olarak FSI/TSI motorlar da sıraya girmiş ancak teknolojileri nedeni ile uyumsuz oldukları anlaşılmış (her ne kadar çözüm bulunmuşsa da tamamen benzinsiz devamlı bir çalışma sıralı sistem LPG'lerde elde edilememiştir). Kısaca, benzin pahalı diye Türkiye'de satılan FSI/TSI'lerin LPG'ye uyumlu olması gerektiği husunu motorları geliştiren mühendisler satılan araç sayısının çok düşük olmasından ötürü mevzuubahis etmemişlerdir.

    FSI'ler sesli çalışıyor (TSI'ler de), dizel motor gibi ses çıkartıyor. Bu sistemin aynı çalışma prensibine dayanıyor. Dizelde de olduğu gibi FSI ve TSI'de benzin ÇOK YÜKSEK BİR BASINÇ altında silindirlerin içine doğrudan püskürtülüyor ve çıkan ses de enjektör sesi, arıza sesi, bozuk/bozulma sesi veya kötü çalışma sesi değil.

    Optimum kullanımda FSI ve TSI motorların yakıt tüketimleri öyle şikayet edecek kadar da yüksek değildir. Karbüratörlü motorlardan çok daha az, MPI motorlardan biraz daha az yakıt tüketmektedirler. Pahalı benzin ve sıradan LPG sistemlerine uyumlu olmaması nedeni ile FSI/TSI motorlar bilinen çevrelerce bu sebeplerden ötürü kötüleştirilmektedir. Çok ses yapan benzinli motor kötüdür. LPG'ye uyumlu olmayan benzinli motor kötüdür, 1.5 tonluk araba için 1.6 veya 1.4 (yakında 1.2) motor kaldırmaz, çekmez, yürümez, gitmez, götürmez.

    Herşeyi yıkabilecek bir bomba yapabilirsiniz ama önyargıyı hiçbirşeyle yıkamazsınız...




  • Taner Göde T kullanıcısına yanıt
    Taner bey;
    5,5 aylık , 2009 model LPG siz FSİ octavia elegance kullanıcısı olarak mesajınızı yeni buldum okudum ama teşekkür etmek için cevap yazma ihtiyacı hissettim.
    verdiğiniz aydınlatıcı ve rahatlatıcı bilgiler için gerçekten çok teşekkür ederim.5,5 ay önce severek beğenerek aldığım arabamı verdiğiniz aydınlatıcı bilgilerden sonra daha rahat ve huzurlu kullanacağım.

    size bir sorum var cevap verirseniz sevinirim.
    6 yıl sonra yani teknolojinin biraz daha geliştiği bugün aracıma tavsiye edeceğiniz lpg markası ve toplam maliyeti ne kadar olur?


    size yazdığım bu hesap yeğenime ait. mail aderesime cevap veriseniz sevinirim. omerekrem57@hotmail.com
    çok teşekkür ederim.

    bu arada aracımın bi resmini ilave ettim :-)

    Bu mesaja eklenen görseller:
    Bu mesaja eklenen görseller:

     SKODA OCTAVIA FSI  (biraz yardım lütfen...) SKODA OCTAVIA FSI  (biraz yardım lütfen...)




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.