Şimdi Ara

Soğutma suyu DEĞİŞİMİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
17
Cevap
1
Favori
56.234
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • araştırdım benzer bir konu bulamadım, eğer vardıda ben bulamadıysam konu silinebilir.

    Değerli arkadaşlar aracı alalı 3 sene falan oldu daha radyatör kapağını açıp su eklemedim hararet falanda yaşamadım.

    Neyse şimdi soğutma suyunu değiştirmeye taktım gidip bu işi sanayide yapmaya gerek olmadığı düşüncesindeyim ancak arac hava yaparmı %kaç antifiriz koyacaz bunlarıda pek bilmiyorum, bu arada işlem nasıl yapılacak onuda bilmiyorum,

    radyatörde mutlaka bir tıpa var onu açıcaz ama motor kapalımı olacak, çalışıyormu olacak? diyelim boşallttık nasıl dolduracaz ??

    tecrübe ve bilgisini paylaşan arkadaşlara teşekkür ederim.



  • Arkadaşım bu işi sen yaparsan sorun yaşarsın,işin ehli olmayan ustalar yüzünden insanlar neler çekiyor.Antifiriz su oranları yaşadığın ile göre değişir.Benim kitapçıkta 60 ay sonra yapılır diyor radyatör su değişimi,senin araç için erken diye düşünüyorum.Suyu boşaltıp,doldurmaktan ziyada havasını alabilecekmisin,alamazsan hararet sıkıntın olur.
  • netten buldum umarım fikir verir.

    MOTOR SUYU DEĞİŞİMİ

    Radyatörün düzenli olarak temizlenmesi araç bakımının can alıcı bölümlerinden biridir.

    Aracınızın soğutma sistemi, motorun ürettiği fazla ısıdan aracınızı korur ve motorun doğru sıcaklık aralığında çalışmasını sağlar. Soğutma sistemini pas, tortu ve kirleticilerden korumak radyatörün ve motorun en iyi çalışma koşularında kalmasına yardım edecektir.

    Radyatörü her iki yılda bir temizlemelisiniz.

    İHTİYACINIZ OLANLAR
    • Antifriz (4-8 litre)
    • Damıtılmış Su (4-8 litre) Drenaj kabı ya da kovası
    • Püskürtme ağızlı bahçe hortumu
    • Bir çift çalışma eldiveni (tercihen su geçirmez)
    • Yumuşak kıllı naylon fırça
    • Bir kova dolusu sabunlu su
    • Koruyucu gözlük

    Sıcak radyatör kapağını asla açmayın!

    ADIM 1 - BAŞLAMADAN ÖNCE
    İlk olarak ve her şeyden önce motorun soğuk olduğundan emin olun.
    Isınmış bir motor, radyatörde yüksek basınç altında ve sıcak olan bir soğutma suyu demektir – ve radyatör kapağını açtığınızda muhtemelen fışkırma yapacaktır.

    ADIM 2 - RADYATÖRÜ TEMİZLEYİN
    Motor kapağını kaldırın ve kazara kapanmasını önlemek için güvenli bir şekilde açık kalmasını sağlayın. Naylon fırça ve sabunlu suyu kullanarak radyatör ızgarasında toplanan ölü böcekleri ve parçaları yavaşça fırçalayarak temizleyin. Fırçalamayı radyatör plakaları doğrultusunda yaptığınızdan emin olun. Metal narin olduğundan tersi yönde fırçalandığında kolaylıkla eğilebilir. Bu şekilde temizlendikten sonra, tüm parçaların yok edilmesi için ızgaranın üzerine hortumdan yavaş bir hızda çıkacak şekilde su püskürtün.

    Sadece iki yılda bir radyatörü temizlemeniz zorunlu olsa da, radyatör ızgarasının yaklaşık her 20.000 km.de bir temizlenmesi iyi olacaktır.

    ADIM 3 - BOŞALTMA KABINI YERLEŞTİRİN

    Soğutma suyunun doğru bir şekilde boşaltılması çok önemlidir. Soğutma suyu çok zehirlidir ancak çocuklara ve hayvanlara çekici gelecek derecede tatlı bir kokuya sahiptir. Sıvının boşaltılması sırasında araç başıboş bırakılmamalı ve boşaltılan su öylece yere akıtılmamalıdır. Kullanacağınız kabın mutfakta da kullanılmadığından emin olun- tek kullanımlık bir kap en idealidir. Kabı aracın altına kaydırın ve radyatörün tahliye valfini (çekvalf olarak da bilinir) ortalayacak şekilde yerleştirin.

    ADIM 4 - RADYATÖR KAPAĞINI KONTROL EDİN
    Radyatör kapağı, motoru soğuk tutması için radyatör içindeki soğutma suyunu kapalı ve basınç altında tutar. Soğutma suyunun basıncı motor tipine göre değişir ve basınç derecelendirmesi kapağın üzerinde gösterilmiştir.

    Radyatör kapağı; geniş ve düz metal üst taraf ile alt taraftaki daha küçük kauçuk conta arasında gerilmiş bir bobin yayı içerir. Yay ile kauçuk conta arasındaki gerginlik kapağın basıncı tutmasını sağlar. Yani bu ikisini sıkıştırmak kolaylaşmışsa kapak yıpranmış demektir ve değiştirilmelidir. Kapağı değiştirmenizi gerektiren bir diğer işaret kauçuk contanın paslanmış ya da kurumuş olmasıdır. Genelde kapak en az iki yılda bir değiştirilmelidir, böylece bu değiştirme işleminin radyatörü temizlerken sizin rutinlerinizden birisi olmasını sağlayabilirsiniz. Unutmayın; farklı basınç derecelendirmeleri için farklı kapaklar mevcuttur. Aracınızın özelliklerine uygun derecelendirme bilgisini not edin.

    ADIM 5 - KELEPÇE VE BORULARI KONTROL EDİN
    Bir sonraki adım radyatörün boru ve kelepçelerini kontrol etmektir. Biri radyatörün üstünde biri altında olmak üzere iki boru mevcuttur. Boruların değiştirilmesi için radyatördeki suyun boşaltılması gerekir. Bu nedenle motoru temizlemeden önce onları kontrol etmeniz iyi olacaktır. Bu yolla, eğer boruların çatlak ya da sızdırıyor olduğu ile ilgili işaretler bulursanız veya kelepçeleriniz paslanmışsa, radyatörü yeniden doldurmadan önce onları değiştirebilirsiniz. Boruların yumuşamış olması, değiştirilmeleri için önemli bir göstergedir.

    ADIM 6 - ESKİ SOĞUTMA SUYUNU BOŞALTIN
    Radyatörün tahliye valfinin (çekvalf), kolayca açılabilir olması için bir kolu olmalıdır. Çekvalfi çevirerek açın (soğutma suyu zehirli olduğundan çalışma eldivenlerinizi giyin) ve sıvının aracın altına yerleştirdiğiniz kaba akmasını sağlayın. Tüm suyu boşalttıktan sonra çekvalfi değiştirin ve eski soğutma suyunu yanınızda bulundurduğunuz kapanabilir başka bir kaba koyun. Sonra boşaltılan soğutma suyunu toplamak için kullandığınız kabı tekrar valfin altına koyun.

    ADIM 7 - RADYATÖRÜ TEMİZ SU İLE DURULAYIN
    Şimdi asıl durulamayı yapmak için hazırsınız! Bahçe hortumunuzu alın, püskürtme ağzını radyatörün doldurma ağzına koyun ve dolana kadar su ile doldurun. Valfi açın ve içerdeki suyu valfin altındaki kaba akıtın. Su temiz olarak akana kadar işlemi tekrarlayın ve durulama işleminde kullanılan tüm suyun, eski soğutma suyunda olduğu gibi, kapanabilir kaplara koyulduğundan emin olun. Bu noktada gerekirse yıpranmış boru ve kelepçeleri değiştirmelisiniz.

    ADIM 8 - SOĞUTMA SUYU EKLEYİN
    İdeal bir soğutma suyu karışımı %50 antifriz ve %50 sudan oluşur. Musluk suyunda yer alan ve suyun işini doğru olarak yapmamasını sağlayan mineraller soğutucu karışımının özelliğini bozabileceğinden, formülde damıtılmış su kullanılmalıdır. Çoğu radyatör yaklaşık iki galon sıvı tutabilir. Bu nedenle kullanacağınız sıvı miktarına karar vermeniz zor olmayacaktır.

    ADIM 9 - SOĞUTMA SİSTEMİNİN HAVASINI BOŞALTIN
    Son olarak soğutma sisteminde yerleşmiş olabilen hava boşluklarını almak gerekli olacaktır. Radyatör kapağı açıkken motoru çalıştırın (basınç oluşumunu engellemek için) ve yaklaşık 10 dakika çalışır durumda bırakın. Sonra kaloriferi sıcak konumuna getirerek açın. Bu, soğutma suyunun devir-daimini sağlayacak ve sıkışan havayı dağıtacaktır. Hava dışarı bırakıldıktan sonra biraz daha soğutma suyu ekleyin ancak dikkatli olun; radyatörden serbest bırakılan hava kabarcık şeklinde çıkabilir ve çok sıcak olabilir.

    Sonra kapağı takın ve taşan suyu bir bezle silin.




  • Komple antifriz koysak olmuyor mu?
  • Komplesini bilmiyorum (yapanı da duymadım)

    Aşağıdaki adreste antifriz hakkında bir açıklama,Türkiye koşullarında motor suyundaki antifriz oranının %33 ile %50 arası olmasını önermişler:

    http://www.gec.com.tr/antifiriz.htm
  • benimkine komple antiriz koydu usta. pek sorun olacağını zannetmem ama şöyle birşey var komple antifriz koyunca daha az düşük sıcaklıklarda donuyor -10 felan gibi ama suyla karışınca daha güçlü oluyor -39 gibi dereceler kadar çıkıyor.
  • Arkadaşlar servise bunu sorduğumda soğutma sıvısının ömürlük olduğunu, araç hararet yapmadığı, eksilmediği sürece değişimine de gerek olmadığı söylediler. Aynı şey fren sıvısı içinde geçerli yani ömürlük.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Sıvı Soğutmada Oto Radyatör
    12 yıl önce açıldı
    Soğutma suyu seviyesi sorunu
    11 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • yavuz arkadaşım,

    İzninizle bir düzeltme yapmak istiyorum, servisler bazen hatalı ilgi verebiliyorlar.

    ömürlük diye bir şey olmaz, olmamalıdır.her şeyin bir kullnım ömrü bir de raf ömrü vardır.Soğutma sıvılarının en uzun ömürlüsü de 5 senedir.fren sıvısı için de belrili süreler vardır ama kabaca 3-4 sene denilebilir.
  • dikkat edin komple antifiriz suyla karışık antifirizden daha çabuk donar
  • fren hidrolik değişimi kaça malolur acaba ?
  • fren hidroliği aracın sudan sonra en ucuz sıvısıdır. 1 kutusu 5-10 tl arasındadır ancak işçilik ne kadar tutar bilemem. havasını iyi almalıdırlar yoksa fren şişmesi dene durum olur. O yüzden işin ehline başında duruarak yaptırmak gerekir. Zaten fren pedalını pompalamak için birisi illa ki gereklidir. Üzeri yağlı , koltuklarda ve direksiyonda leke bırakan usta çırağı yerine kendinizin bulunması en doğrusudur.
  • Neden komple antifriz daha çabuk donuyor, asıl görevi donmayı engelemekse suyun bunu düşüreğini düşünüyordum,

    Ayrıca komple antifrizin bir faydası yok o halde?
  • ahmet hocam,

    antifizin ilginç bir kimyasal etkisi var. su ile derişimi yapıldığında donma derecesi düşmektedir.Saf haliyle kullanıldığında -13 derece civarında yanlış hatırlamıyorsam donmaktadır.

    yeşil renkte olanı etilen glikoldür

    http://en.wikipedia.org/wiki/Antifreeze

    teknik açıklamaları ekte bulabilirsiniz.Donma derecesi -12,9 imiş.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Ethylene_glycol



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 30 Temmuz 2008; 17:16:39 >




  • Teşekkür ederim vezir üstad.
  • konu vezir hocamın katılımıyla baya bir bilgilendirici olmuş,
    teşekkürler
  • Bilgilerini benimle ve forumla cömetce paylaşan değerli üstadlarıma teşekkürü bir borç bilirim.

    Soğutma suyu değişimi, antifreeze ve fren hidroliği hakkında bilgi edinmiş olduk.
  • komple antifriz koyarsan, radyatöründe oluşan ama kireçle kapanmış küçük deliklerin de tekrar oraya çıkmasına neden olabilirsin. %50 %50 koymak daha mantıklı.


    quote:

    Orjinalden alıntı: _ahmet_

    Komple antifriz koysak olmuyor mu?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.