Bildirim
son hız gitmek zararlı mı?
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
bu nasıl sorudur yaw -
yoo bence hiçbir zararı yok.hatta motorun açılmasına bile yardımcı bir durumdur bence.quote:
Orijinalden alıntı: eradnan
bu nasıl sorudur yaw -
quote:
Orijinalden alıntı: JackDaniels
yoo bence hiçbir zararı yok.hatta motorun açılmasına bile yardımcı bir durumdur bence.
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: JackDaniels
yoo bence hiçbir zararı yok.hatta motorun açılmasına bile yardımcı bir durumdur bence.
bu nasıl cevaptır ya
son hızla gitmek istersen 1 saat boyunca bi süre sonra pistonları kucağına alıp öle yoluna devam edersin tabi birazda alevlenerek yerden yükselirsin
-
şöle diyim;quote:
Orijinalden alıntı: eradnan
bu nasıl sorudur yaw
ısıdan etkilenen parçalara zararı dokunabilir özellikle de yıpranmışlarsa
örnek: contalar
başıma geldi;
golf vardı eniştede çıktık iskenderundan ankaraya doğru. iskenderun adana arası 180-190 gidiyoduk bi 406 coupe geçti bizi. enişte gazı aldı kökledi.
sonuç: 406coupe u geçtikten 35 40 sn sora araç ötmeye başladı hararet 130C belkide daha fazla.
radyatör pompasının contası sen saol
normalde 6 saatte gittiğimiz yolu, servis süresiyle birlikte 14 saatte gittik
Kısaca sen gerekmedikçe fazla yüklenme
-
zararı olmaz mı?bak mesela ford focusu ele alalım.araç 7000d/d gösteriyor ama 6450d/d de sürekli gitmeye izin veriyor 6750d/d ise aralıklı hızlanmaya izin veriyor.yani aracı çok aşırı zorlarsan ki son devire gelmesi de çok zor bi ihtimal, aracın pistonlarını kaputtan çıkarken görmen mümkün.bende inanmazdım ama silindir kaputtan çıkınca herşey belli oluyo (tabi bana olmadı da).zaten araç belli bir yerden sonra gazı keser.yani bu dediklerim zor bi ihitmal yırtman lazım motoru ya da modifiyeli aracı zorlaman lazımki bu olaylar olsun.ama yapma yazıkquote:
Orijinalden alıntı: JackDaniels
yoo bence hiçbir zararı yok.hatta motorun açılmasına bile yardımcı bir durumdur bence.
Alıntıları Göster
-
son hız 1 saat gitmekquote:
Orijinalden alıntı: CanTuran
şöle diyim;
ısıdan etkilenen parçalara zararı dokunabilir özellikle de yıpranmışlarsa
örnek: contalar
başıma geldi;
golf vardı eniştede çıktık iskenderundan ankaraya doğru. iskenderun adana arası 180-190 gidiyoduk bi 406 coupe geçti bizi. enişte gazı aldı kökledi.
sonuç: 406coupe u geçtikten 35 40 sn sora araç ötmeye başladı hararet 130C belkide daha fazla.
radyatör pompasının contası sen saol
normalde 6 saatte gittiğimiz yolu, servis süresiyle birlikte 14 saatte gittik
Kısaca sen gerekmedikçe fazla yüklenme
Alıntıları Göster
arabanın 1 saat boyunca sürekli 5500-6000 devir çalışması demek.
motoru geç bide benzini depo delikmiş gibi akıtırsın.
zararlıdır tabikide. sen son hıza çık sonra in
-
ya eradnan asıl seninkisi nasıl cevap bir soru sorduk sırf cevap sayılarını arttırıp binbaşı albay falan olmak mı amacınquote:
Orijinalden alıntı: CanTuran
şöle diyim;
ısıdan etkilenen parçalara zararı dokunabilir özellikle de yıpranmışlarsa
örnek: contalar
başıma geldi;
golf vardı eniştede çıktık iskenderundan ankaraya doğru. iskenderun adana arası 180-190 gidiyoduk bi 406 coupe geçti bizi. enişte gazı aldı kökledi.
sonuç: 406coupe u geçtikten 35 40 sn sora araç ötmeye başladı hararet 130C belkide daha fazla.
radyatör pompasının contası sen saol
normalde 6 saatte gittiğimiz yolu, servis süresiyle birlikte 14 saatte gittik
Kısaca sen gerekmedikçe fazla yüklenme
Alıntıları Göster
hem hararet yükselmedikçe bir sorun olmaz diye söyledi bir usta bana.
-
quote:
Orijinalden alıntı: powertech
ya eradnan asıl seninkisi nasıl cevap bir soru sorduk sırf cevap sayılarını arttırıp binbaşı albay falan olmak mı amacın
hem hararet yükselmedikçe bir sorun olmaz diye söyledi bir usta bana.
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: powertech
ya eradnan asıl seninkisi nasıl cevap bir soru sorduk sırf cevap sayılarını arttırıp binbaşı albay falan olmak mı amacın
hem hararet yükselmedikçe bir sorun olmaz diye söyledi bir usta bana.
ben bu forumda rütbe kaygısı taşımıyorum yaw ulen ne adamsın güldürdün beni zaten binbaşı olmuşum post arttırıp albay mı olacam bu saatten sonra
bide arkadaşım bak teknik olarak aracınla 1 saat boyunca vites 5 'te gaz köklenik durumda gitmen mümkün değil yani devir 7000 i geçerki aracının bırak 1 saat bu devirde kalması 20 dak. bile 7000 devir ve üstünde gitmesi pistonların yerinden fırlayıp kuş avlayacak kadar fırlamasına neden olur,bunları aracında kesici olmadığını varsayarak yazıyorum.eğer ki aracında kesici mevcutsa zaten aracınla tam gaz gidemeyeceğin için onun hakkında yorum yapmıyorum.ayrıca devri yüksek araba hararet yapar bunu da bil ustan hararet yükselmedikçe bi şey olmaz demiş madem.
-
Bunu teorik bir soru olarak mı almalıyız. 5. Vİteste son hızla kaç km kaç dk gidebilirsin ki . Ama bir süre sonra motor için tehlikeli olabilir motora bariyer falan girerse motorda aksamalar hatta bozulmalar olabilir.quote:
Orijinalden alıntı: eradnanquote:
Orjinalden alıntı: powertech
ya eradnan asıl seninkisi nasıl cevap bir soru sorduk sırf cevap sayılarını arttırıp binbaşı albay falan olmak mı amacın
hem hararet yükselmedikçe bir sorun olmaz diye söyledi bir usta bana.
ben bu forumda rütbe kaygısı taşımıyorum yaw ulen ne adamsın güldürdün beni zaten binbaşı olmuşum post arttırıp albay mı olacam bu saatten sonra
bide arkadaşım bak teknik olarak aracınla 1 saat boyunca vites 5 'te gaz köklenik durumda gitmen mümkün değil yani devir 7000 i geçerki aracının bırak 1 saat bu devirde kalması 20 dak. bile 7000 devir ve üstünde gitmesi pistonların yerinden fırlayıp kuş avlayacak kadar fırlamasına neden olur,bunları aracında kesici olmadığını varsayarak yazıyorum.eğer ki aracında kesici mevcutsa zaten aracınla tam gaz gidemeyeceğin için onun hakkında yorum yapmıyorum.ayrıca devri yüksek araba hararet yapar bunu da bil ustan hararet yükselmedikçe bi şey olmaz demiş madem.
Alıntıları Göster
-
quote:
Orijinalden alıntı: xspecial
Bunu teorik bir soru olarak mı almalıyız. 5. Vİteste son hızla kaç km kaç dk gidebilirsin ki . Ama bir süre sonra motor için tehlikeli olabilir motora bariyer falan girerse motorda aksamalar hatta bozulmalar olabilir.
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: xspecial
Bunu teorik bir soru olarak mı almalıyız. 5. Vİteste son hızla kaç km kaç dk gidebilirsin ki . Ama bir süre sonra motor için tehlikeli olabilir motora bariyer falan girerse motorda aksamalar hatta bozulmalar olabilir.
evet bariyer bayağı zarar verir motora dorudur
-
şimdi ısınan ve de sürekli ileri geri giden bir cismin yüksek devir atması sonucu çok çok ufakta olsa sağa sola yalpa olması bir fizik kanunudur.6500-7000d/d gibi değerlerde sürekli gezen bir araba silindir gömleğini genişletir ve de yağ yakmaya başlar ve bundan sonrada hatalar birbirini takip ederquote:
Orijinalden alıntı: eradnanquote:
Orjinalden alıntı: xspecial
Bunu teorik bir soru olarak mı almalıyız. 5. Vİteste son hızla kaç km kaç dk gidebilirsin ki . Ama bir süre sonra motor için tehlikeli olabilir motora bariyer falan girerse motorda aksamalar hatta bozulmalar olabilir.
evet bariyer bayağı zarar verir motora dorudur
Alıntıları Göster
-
yanlış anlaşılma olmasın ben modifiyeli arabaları sormuyorum.quote:
Orijinalden alıntı: eradnanquote:
Orjinalden alıntı: powertech
ya eradnan asıl seninkisi nasıl cevap bir soru sorduk sırf cevap sayılarını arttırıp binbaşı albay falan olmak mı amacın
hem hararet yükselmedikçe bir sorun olmaz diye söyledi bir usta bana.
ben bu forumda rütbe kaygısı taşımıyorum yaw ulen ne adamsın güldürdün beni zaten binbaşı olmuşum post arttırıp albay mı olacam bu saatten sonra
bide arkadaşım bak teknik olarak aracınla 1 saat boyunca vites 5 'te gaz köklenik durumda gitmen mümkün değil yani devir 7000 i geçerki aracının bırak 1 saat bu devirde kalması 20 dak. bile 7000 devir ve üstünde gitmesi pistonların yerinden fırlayıp kuş avlayacak kadar fırlamasına neden olur,bunları aracında kesici olmadığını varsayarak yazıyorum.eğer ki aracında kesici mevcutsa zaten aracınla tam gaz gidemeyeceğin için onun hakkında yorum yapmıyorum.ayrıca devri yüksek araba hararet yapar bunu da bil ustan hararet yükselmedikçe bi şey olmaz demiş madem.
Alıntıları Göster
orjinal motor ve fabrikanın limitlediği makinalarda verilen tam gazdan sözediyorum.
7000 devirin üstüne zaten çıkmıyor araba 5. viteste.
-
Pratik olarak bunu denemesi bile mümkün değildir dünya şartlarında. Çünkü 1 saat o kadar hızda gidecek dünyada bir yer var mı bilmiyorum.quote:
Orijinalden alıntı: powertech
yanlış anlaşılma olmasın ben modifiyeli arabaları sormuyorum.
orjinal motor ve fabrikanın limitlediği makinalarda verilen tam gazdan sözediyorum.
7000 devirin üstüne zaten çıkmıyor araba 5. viteste.
Alıntıları Göster
Teorik olarak da bu zaten olamaz. Motor aşırı yüklenir ve ısınır. Hararet sürekli artmaya başlar. Soğutma da yeterli kalmayabilir. Silindirde aşınmalar olur. Motor önce gaz keser ve yavaşlar. Motoru yakma ihtimalin bile vardır. Daha sonra zaten o motordan da fazla birşey beklenmez.
Kısacası bu iş olmaz. Yani otomobille 1 saat boyunca pratik ya da teorik olarak tam güç gidemezsin.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Turetskiy_Muj
Pratik olarak bunu denemesi bile mümkün değildir dünya şartlarında. Çünkü 1 saat o kadar hızda gidecek dünyada bir yer var mı bilmiyorum.
Teorik olarak da bu zaten olamaz. Motor aşırı yüklenir ve ısınır. Hararet sürekli artmaya başlar. Soğutma da yeterli kalmayabilir. Silindirde aşınmalar olur. Motor önce gaz keser ve yavaşlar. Motoru yakma ihtimalin bile vardır. Daha sonra zaten o motordan da fazla birşey beklenmez.
Kısacası bu iş olmaz. Yani otomobille 1 saat boyunca pratik ya da teorik olarak tam güç gidemezsin.
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: Turetskiy_Muj
Pratik olarak bunu denemesi bile mümkün değildir dünya şartlarında. Çünkü 1 saat o kadar hızda gidecek dünyada bir yer var mı bilmiyorum.
Teorik olarak da bu zaten olamaz. Motor aşırı yüklenir ve ısınır. Hararet sürekli artmaya başlar. Soğutma da yeterli kalmayabilir. Silindirde aşınmalar olur. Motor önce gaz keser ve yavaşlar. Motoru yakma ihtimalin bile vardır. Daha sonra zaten o motordan da fazla birşey beklenmez.
Kısacası bu iş olmaz. Yani otomobille 1 saat boyunca pratik ya da teorik olarak tam güç gidemezsin.
italya otobanları müsait saat başı hafif bir viraj(200 le falan alınabilecek) sonra yardır.
-
İtalya, otomobillerin maximum hıza çıkmasına izin veriyor mu orada? Orası bir devlet yoludur ve bir hız sınırlaması mutlaka vardır. Sen sanırım orada maximum hızda 1 saat boyunca giden birisini biliyorsun. Sırf bu test için o yolun trafiğe kapatılacağını sanmıyorum.quote:
Orijinalden alıntı: shakedownquote:
Orjinalden alıntı: Turetskiy_Muj
Pratik olarak bunu denemesi bile mümkün değildir dünya şartlarında. Çünkü 1 saat o kadar hızda gidecek dünyada bir yer var mı bilmiyorum.
Teorik olarak da bu zaten olamaz. Motor aşırı yüklenir ve ısınır. Hararet sürekli artmaya başlar. Soğutma da yeterli kalmayabilir. Silindirde aşınmalar olur. Motor önce gaz keser ve yavaşlar. Motoru yakma ihtimalin bile vardır. Daha sonra zaten o motordan da fazla birşey beklenmez.
Kısacası bu iş olmaz. Yani otomobille 1 saat boyunca pratik ya da teorik olarak tam güç gidemezsin.
italya otobanları müsait saat başı hafif bir viraj(200 le falan alınabilecek) sonra yardır.
Alıntıları Göster
Bunu test etmeye bile zaten gerek yok. Son hızda (örneğin 160Km/s) 1 saat boyunca normal bir otomobil nasıl gidebilir? Hızdan da kastımız, en son devirde. Yani motorun devri hiç düşmeyecek, ayağımızı gazdan hiç çekmeyeceğiz. 1 saate bile kalmaz, motorun iflahı kesilir.
İllaki motor yavaşlıycak, tam güçten düşecektir. Senin anlayacağın bu şekilde motor, Steady-State halde(stabil olarak) aynı devirde kalamaz. Sistem responsu deteriorate olur. Yani kararsız hale gelir. Araç yalpa yapmaya başlar ve mutlak son olarak yavaşlamak zorundasındır. Yavaşlamak istemesen bile artık motor kendini durdurmaya çalışacaktır. Fazla inat edersen daha kötü sonuçlarla karşılaşablirsin. Daha teorik olarak anlatmak isterdim ama yazacak fazla vaktim yok.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Turetskiy_Muj -- 11 Nisan 2005, 1:15:30 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: eradnanquote:
Orjinalden alıntı: JackDaniels
yoo bence hiçbir zararı yok.hatta motorun açılmasına bile yardımcı bir durumdur bence.
bu nasıl cevaptır ya
son hızla gitmek istersen 1 saat boyunca bi süre sonra pistonları kucağına alıp öle yoluna devam edersin tabi birazda alevlenerek yerden yükselirsin
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: eradnan
quote:
Orjinalden alıntı: JackDaniels
yoo bence hiçbir zararı yok.hatta motorun açılmasına bile yardımcı bir durumdur bence.
bu nasıl cevaptır ya
son hızla gitmek istersen 1 saat boyunca bi süre sonra pistonları kucağına alıp öle yoluna devam edersin tabi birazda alevlenerek yerden yükselirsin
asıl senin verdiğin nasıl bir cevaptır anlamadım.bilip bilmeden ne konuşuyorsunki.hiç son hızda uzun süre araba kullandınmıkide sallıyorsun.
örnek vereyim ford focus 1.6 gia sedan yıl 2000.istanbuldan ankara arası 2.5 saat bolu yemek molası dahil.ortalama hız 210 km.
megane 1.6 rte yıl 1999.ankara istanbul arası 3 saat .ortalama hız 190 km.bolu yemek molası dahil.
yıl 2001 kia pregio panelvan kartal hadımköy arası 1 saat .hız 140 km(son hız son hızdır azı çoğu olmaz)
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JackDaniels -- 11 Nisan 2005, 7:58:52 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: JackDanielsquote:
Orjinalden alıntı: eradnan
quote:
Orjinalden alıntı: JackDaniels
yoo bence hiçbir zararı yok.hatta motorun açılmasına bile yardımcı bir durumdur bence.
bu nasıl cevaptır ya
son hızla gitmek istersen 1 saat boyunca bi süre sonra pistonları kucağına alıp öle yoluna devam edersin tabi birazda alevlenerek yerden yükselirsin
asıl senin verdiğin nasıl bir cevaptır anlamadım.bilip bilmeden ne konuşuyorsunki.hiç son hızda uzun süre araba kullandınmıkide sallıyorsun.
örnek vereyim ford focus 1.6 gia sedan yıl 2000.istanbuldan ankara arası 2.5 saat bolu yemek molası dahil.ortalama hız 210 km.
megane 1.6 rte yıl 1999.ankara istanbul arası 3 saat .ortalama hız 190 km.bolu yemek molası dahil.
yıl 2001 kia pregio panelvan kartal hadımköy arası 1 saat .hız 140 km(son hız son hızdır azı çoğu olmaz)
Alıntıları Gösterquote:
Orjinalden alıntı: JackDaniels
quote:
Orjinalden alıntı: eradnan
quote:
Orjinalden alıntı: JackDaniels
yoo bence hiçbir zararı yok.hatta motorun açılmasına bile yardımcı bir durumdur bence.
bu nasıl cevaptır ya
son hızla gitmek istersen 1 saat boyunca bi süre sonra pistonları kucağına alıp öle yoluna devam edersin tabi birazda alevlenerek yerden yükselirsin
asıl senin verdiğin nasıl bir cevaptır anlamadım.bilip bilmeden ne konuşuyorsunki.hiç son hızda uzun süre araba kullandınmıkide sallıyorsun.
örnek vereyim ford focus 1.6 gia sedan yıl 2000.istanbuldan ankara arası 2.5 saat bolu yemek molası dahil.ortalama hız 210 km.
megane 1.6 rte yıl 1999.ankara istanbul arası 3 saat .ortalama hız 190 km.bolu yemek molası dahil.
yıl 2001 kia pregio panelvan kartal hadımköy arası 1 saat .hız 140 km(son hız son hızdır azı çoğu olmaz)
Arkadasım sallarken destekli sallamak laım!'0 dakka yemek molası verdigini hesaplarsak 2 saat 10 dakkada istanbuyldan ankaraya 1.6 arabayla ortalama 210 lamı geldin?450kmlik mesafeyi saatte ortalama 220 ile gidersen anca alırsın bu birrr!ikincisi boludagınıdamı 220 ile cıktın?Boludagını 100le cıktın diyelim ortalama ki imkansız diger yerlerde ortalama 220 yi yakalamak icin 260km yapman lazım!1.6 110 beygir arabanın yapaagı maximum hız duz yolda195-200kmdir!Atarken destekli atmaya ozen gosterelim lutfen!
-
Ayrıca aracların motorları devir saatinde yesille gosterilen alanların dısnına ne kadar cıkkılırsa o kadar zarar gorur!Devir arttıkca motorun omrunden o kadar azalır!quote:
Orijinalden alıntı: gkktquote:
Orjinalden alıntı: JackDaniels
quote:
Orjinalden alıntı: eradnan
quote:
Orjinalden alıntı: JackDaniels
yoo bence hiçbir zararı yok.hatta motorun açılmasına bile yardımcı bir durumdur bence.
bu nasıl cevaptır ya
son hızla gitmek istersen 1 saat boyunca bi süre sonra pistonları kucağına alıp öle yoluna devam edersin tabi birazda alevlenerek yerden yükselirsin
asıl senin verdiğin nasıl bir cevaptır anlamadım.bilip bilmeden ne konuşuyorsunki.hiç son hızda uzun süre araba kullandınmıkide sallıyorsun.
örnek vereyim ford focus 1.6 gia sedan yıl 2000.istanbuldan ankara arası 2.5 saat bolu yemek molası dahil.ortalama hız 210 km.
megane 1.6 rte yıl 1999.ankara istanbul arası 3 saat .ortalama hız 190 km.bolu yemek molası dahil.
yıl 2001 kia pregio panelvan kartal hadımköy arası 1 saat .hız 140 km(son hız son hızdır azı çoğu olmaz)
Arkadasım sallarken destekli sallamak laım!'0 dakka yemek molası verdigini hesaplarsak 2 saat 10 dakkada istanbuyldan ankaraya 1.6 arabayla ortalama 210 lamı geldin?450kmlik mesafeyi saatte ortalama 220 ile gidersen anca alırsın bu birrr!ikincisi boludagınıdamı 220 ile cıktın?Boludagını 100le cıktın diyelim ortalama ki imkansız diger yerlerde ortalama 220 yi yakalamak icin 260km yapman lazım!1.6 110 beygir arabanın yapaagı maximum hız duz yolda195-200kmdir!Atarken destekli atmaya ozen gosterelim lutfen!
Alıntıları Göster
-
bıde durma mesafesı artarquote:
Orijinalden alıntı: gkkt
Ayrıca aracların motorları devir saatinde yesille gosterilen alanların dısnına ne kadar cıkkılırsa o kadar zarar gorur!Devir arttıkca motorun omrunden o kadar azalır!
Alıntıları Göster
Benzer içerikler
- mitsubishi l200 yakıt tüketimi yorumları
- aracıma vurup kaçtılar plakasını aldım
- debriyajdan ayağı çekince gelen vuruntu
- egea motor arıza lambası sarı yanıyor
- waterfall lastik yorum
- phev araçlar
- yamaha elektrikli bisiklet
- byd menzili kaç km
- chery sedan
- paul walker ne zaman nasıl öldü
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X