Şimdi Ara

SON KARAR ::DİZEL focus titanyum & bravo sport style & ceed motion hangisi (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
119
Cevap
0
Favori
6.821
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu araçlardan Ford Focus ve Kia Ceed'i test ettim, Fiat Bravoyu da test aracı olmadığı için test etmeden sadece showroomda içini dışını sağını solunu mıncıklayarak inceledim. Sonuç.

    1. İç mekan kalitesi olarak mevcut satılmakta olan Focus eski aracım olan 2004 C-max in çeyreği bile olamaz. Acaip kalitesiz kapı içleri, tavan, çok kısa arka koltuk sırtlıkları beni bu araçtan direkt olarak soğuttu. Yeni kasa Focusu fuarda inceledim ama tabii o gürültülü ve kalabalık ortamda çok fazla birşey anlaşılmıyor. 2007 ye kadar olan makyajsız kasa Focusların içi daha kaliteliydi sanki. Tabii çok satan bir şirket aracı olunca malzeme kalitesinden çalınca büyük paralar cepte kalabiliyor herhalde. Motoru bu üçlü arasında en gürültülü ve galiba yalıtım olarak ta diğer iki araçtan daha kötü.

    2. Fiat Bravo gerçekten kaliteli duruyor. Özellikle ön gögüs ve torpido kısımları ve de kapı içleri gayet iyiydi. Ama test edemediğim için çekiş ile ilgili bir şey söyleyemeyeceğim. Ancak daha önce 105 lik Linea test ettim düz vites ve de torku Focustan kağıt üstünde daha yüksek olmasına rağmen çekişte Focus kadar güçlü gelmedi. Fiat 6 ileri vites kullandığı için çekiş hissi daha zayıf gelmiş olabilir.


    3. Kia Ceed gerçekten çok kaliteli malzemeler kullanılarak üretilmiş bir otomobil. Bravo Kia ya. Test ettiğim Sporty Wagon versiyonunda özelllikle bagaj kısmından gelen sesler vardı ama normal Ceed de olmaz herhalde. Bu üçlü içinde malzeme kalitesi ve işçilik bence en başarılı model bu. Ancak benim test ettiğim versiyon otomatik vites olduğu için performansı düz vites gibi değildi. O yüzden düz vitesli Ford ile karşılaştırmak haksızlık olur. Bravoyu test edebilirsem onu da yazarım.

    Bu arada araç tercihi yapmış ve hatta sipariş bile vermiş arkadaşlara hayırlı olsun demek düşer bizlere. Yukarıda yazdığım gerekçelerle ve de kısa bir süre sonra eski kasa olacak olmasıyla Focusu elerdim ama Bravo'nun ve de Ceed'in ikisinin birden alınabilir araçlar olduğunu söyleyebilirim. ikisi de gayet güzel araçlar ve de son alım fiyatı ve de servise olan uzaklık gibi çok belirleyici etmenler kararı etkilemeli diye sözlerimi noktalıyorum.


    Haluk




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Bu araçlardan Ford Focus ve Kia Ceed'i test ettim, Fiat Bravoyu da test aracı olmadığı için test etmeden sadece showroomda içini dışını sağını solunu mıncıklayarak inceledim. Sonuç.

    1. İç mekan kalitesi olarak mevcut satılmakta olan Focus eski aracım olan 2004 C-max in çeyreği bile olamaz. Acaip kalitesiz kapı içleri, tavan, çok kısa arka koltuk sırtlıkları beni bu araçtan direkt olarak soğuttu. Yeni kasa Focusu fuarda inceledim ama tabii o gürültülü ve kalabalık ortamda çok fazla birşey anlaşılmıyor. 2007 ye kadar olan makyajsız kasa Focusların içi daha kaliteliydi sanki. Tabii çok satan bir şirket aracı olunca malzeme kalitesinden çalınca büyük paralar cepte kalabiliyor herhalde. Motoru bu üçlü arasında en gürültülü ve galiba yalıtım olarak ta diğer iki araçtan daha kötü.

    2. Fiat Bravo gerçekten kaliteli duruyor. Özellikle ön gögüs ve torpido kısımları ve de kapı içleri gayet iyiydi. Ama test edemediğim için çekiş ile ilgili bir şey söyleyemeyeceğim. Ancak daha önce 105 lik Linea test ettim düz vites ve de torku Focustan kağıt üstünde daha yüksek olmasına rağmen çekişte Focus kadar güçlü gelmedi. Fiat 6 ileri vites kullandığı için çekiş hissi daha zayıf gelmiş olabilir.


    3. Kia Ceed gerçekten çok kaliteli malzemeler kullanılarak üretilmiş bir otomobil. Bravo Kia ya. Test ettiğim Sporty Wagon versiyonunda özelllikle bagaj kısmından gelen sesler vardı ama normal Ceed de olmaz herhalde. Bu üçlü içinde malzeme kalitesi ve işçilik bence en başarılı model bu. Ancak benim test ettiğim versiyon otomatik vites olduğu için performansı düz vites gibi değildi. O yüzden düz vitesli Ford ile karşılaştırmak haksızlık olur. Bravoyu test edebilirsem onu da yazarım.

    Bu arada araç tercihi yapmış ve hatta sipariş bile vermiş arkadaşlara hayırlı olsun demek düşer bizlere. Yukarıda yazdığım gerekçelerle ve de kısa bir süre sonra eski kasa olacak olmasıyla Focusu elerdim ama Bravo'nun ve de Ceed'in ikisinin birden alınabilir araçlar olduğunu söyleyebilirim. ikisi de gayet güzel araçlar ve de son alım fiyatı ve de servise olan uzaklık gibi çok belirleyici etmenler kararı etkilemeli diye sözlerimi noktalıyorum.


    Haluk




    ceed sw almayı düşünüyordum nasıl bir sesti bu?ve otomatik (yeni kullanan biri olduğum için) vites nasıldı arabanın çekişi vs..?özellikle ceed sw için soruyourm çünkü ceed ten daha çok seed sw ile ilgilineyorum :)
    teşekürlerr :)




  • arabam.com da Kia C'eed SW dizel otomatiğin testi var. Onu okuyun.

    İşte şu. sizin için buldum.
    http://www.arabam.com/TestDetay.aspx?id=567&baslik=Cee_d SW 1.6 Otm. -Mart 2009
  • quote:

    Orijinalden alıntı: huntere
    ceed sw almayı düşünüyordum nasıl bir sesti bu?ve otomatik (yeni kullanan biri olduğum için) vites nasıldı arabanın çekişi vs..?özellikle ceed sw için soruyourm çünkü ceed ten daha çok seed sw ile ilgilineyorum :)
    teşekürlerr :)



    Arkadaşım merhaba,

    Aracın bagajında sabitlenmemiş birşeyler vardı gibi sanki. Bir de SW arabaların kaderi olan ve sedan araçlarda daha az olan yol sesini özellikle de arka lastiklerden gelen yol sesini bir miktar içeri alıyordu. Ancak eminim bu ses aynı sınıfta başka markaların SW modellerinde de vardır.

    Aracın vites geçişleri başarılı ve de çekişi de fena değil. Gayet olumlu hislerle ayrıldım test sürüşünden. Kayda değer bir olumsuzluk yok yani.

    Haluk




  • arkadaşlar son kararım kesin olarak kia ceed oldu fiyat araştırmasınıda tamamladım. sadece ilerde neden otm. vites denemesi yapmadım yapsaydım otm alırdım dememek için düz vites istiyor olmama rağmen yinede otm vitesli motion deneyip bu hafta siparişi vereceğim. tabi bu arada bir aksilik olmayıp yarın binmekte olduğum aracımı anlaştığım müşterisine satacağımı varsayıyorum. dün satış için notere gittik noterlerin sistem problemi nedeniyle gerçekleştiremedik. bakalım artık hayırlısı olur inşallah.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: şavşat

    arkadaşlar son kararım kesin olarak kia ceed oldu fiyat araştırmasınıda tamamladım. sadece ilerde neden otm. vites denemesi yapmadım yapsaydım otm alırdım dememek için düz vites istiyor olmama rağmen yinede otm vitesli motion deneyip bu hafta siparişi vereceğim. tabi bu arada bir aksilik olmayıp yarın binmekte olduğum aracımı anlaştığım müşterisine satacağımı varsayıyorum. dün satış için notere gittik noterlerin sistem problemi nedeniyle gerçekleştiremedik. bakalım artık hayırlısı olur inşallah.

    sizinlede konuşmuştuk bence her türlü testi içinize sinene kadar yapın
    düz ve otomatik şanzumanı ayrı ayrı test edin
    bir çok kia yetkili satıcısı var tek bir yerde test etmeyin bence..
    hayırlı olsun sağlıkla inşallah..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: şavşat

    arkadaşlar son kararım kesin olarak kia ceed oldu fiyat araştırmasınıda tamamladım. sadece ilerde neden otm. vites denemesi yapmadım yapsaydım otm alırdım dememek için düz vites istiyor olmama rağmen yinede otm vitesli motion deneyip bu hafta siparişi vereceğim. tabi bu arada bir aksilik olmayıp yarın binmekte olduğum aracımı anlaştığım müşterisine satacağımı varsayıyorum. dün satış için notere gittik noterlerin sistem problemi nedeniyle gerçekleştiremedik. bakalım artık hayırlısı olur inşallah.


    Hayırlı olsun arkadaşım.

    Otomatik vitesli araç bence daha doğru bir seçim zira bir süre sonra hele bir de büyük şehirde yaşıyorsanız otomatik vites çok büyük rahatlık oluyor.

    Varsın 100 km de 1-15 lt daha fazla yaksın ya da hızlanma ve son sürat alanlarında biraz daha geride kalsın.


    Hem böylece sadece otomatik vitesle satılan concept versiyonunu da tercih ederek daha dolu bir araç alabiliyorsunuz.




  • haluk 23 arkadaşım gerçekten artık yeni araç alanlarda otomatik vites tercihi eskiye oranla zannedersem bayağı arttı. millet artık şehrin yoğunluğu ve stresiyle başedebilmek için hem ekonomi hemde konfor açısından özellikle dizel otomatik araç kullanmayı seçiyor. bu da ikinci elde eskisinden farklı olarak otamatik araç satmanında kolaylaşması anlamına geliyor. bu açıdan bende topic açarken düz vites istediğimi söylemiştim. ancak şimdiye geldiğimizde gerçekten kararsız kaldım bu nedenle yarın veya sonraki gün otm vites test sürüşü yapıp ona göre karar vereyim diyorum. aslında otm vites hondada 1 yıl kullandım ancak hem dizel hem 4 ileri otm vites nasıl olacak onu görmem lazım.
  • sonuçta ceed motion siparişimi bugün itibari ile vermiş bulunmaktayım bayramdan sonra teslim alabileceğim düşüncelerini ve katkılarını iyi niyetle aktarmaya çalışan forumdaşlarıma teşekkür ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banabunno

    2 aracıda çok iyi biliyorum
    ceed ile bravo yu karşılaştırmak
    (bana göre)ceed e haksızlık olur...

    Siz de ne çok beğenmişsiniz bu aracı vallahi nazar değmesin.kia lafının geçtiği her konuda sizi bu arabayı fevkalade överken buluyorum.bende sizden görerek bu araca baktım bir aralar ama tam inceleme fırsatım olmadı çok aşırı da güzel gelmemişti bana o zamanlar.Sorması ayıp ama bayi falanmısınız...
  • Aynı paraya daha yüksek donanım verebilen
    Akselerasyonu daha iyi olan
    Maksimum hızı daha yüksek olan
    Dizaynı genelde daha çok beğenilen
    Servis yaygınlığı daha fazla olan
    Bakım maliyetleri daha düşük olan

    varsa o aracı tercih etmek lazım.

    Bravo yani.

    Performans odaklı iseniz (ben değilim ama her iki aracı da hızlı kullandım test amaçlı): viraj hakimiyeti Focus daha iyi evet, ama fark çok az, düz yolda yediği farkı kapatacak kadar değil.
  • bravo, arabayı çok seviyorum test sürüşünde kullanmıştım 120 bg çok iiydi ama sadece test sürüşünde kaldı alacak para olmadıından
  • buarada hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız sürüşler
  • ARkadaşlar aslında burada tam otomatik vites ve yarı otomatik vites için çeşitli + ve - ler konuşulabilir ama sorunsuzluk babında tam otomatik vites önde olacaktır. Yarı otomatiklerde her ne kadar bizler basamıyor olsak ta debriyaj baskı balata mevcuttur ve de garanti kapsamındak bri araç için baskı balata değişimi minimum 3 sıfırlı rakamlara olacaktır. Dolayısıyla tam otomatik vitesin 100 km'de fazladan yakacağı 2 lt civarı fazla yakıt bedeli yarı otomatikte baskı balata değişiminde kat be kat çıkmaktadır.

    Bravo ya da diğer yarı otomatikleri tercih eden arkadaşlar hiç şüphesiz bu gibi detayları da araştırıp ona göre tercih yapıyorlardır.

    Şahsi fikrim Bravo da gayet ciddiye alınması gereken bir araçtır. Bayramdan sonra bir test sürüşü yapabilirsem Bravo forumuna yazmaya çalışacağım.

    Sonuç olarak gerek Bravo gerekse de Ceed iyi düşünülmüş ve de kullanıcılarının yüzünü güldürecek araçlar. İkisinin de birbirlerine üstün olduğu yanlar var ve de araç alımı sırasında bunların bilincinde olan kullanıcılar aracı kullanırken araçlarından daha fazla keyif alabilirler.

    Yeni araç alan arkadaşlara tekrardan hayırlı olsun diyorum.

    Haluk




  • hayırlı olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paralel Williams -- 13 Kasım 2010; 16:13:04 >
  • Nihayet bugün Fiat Bravo otomatik vites test ettim.


    Çok başarılı bir araç olmuş.

    Motoru Ceed'den birazcık daha gürültülüydü.

    İçeride neredeyse hiç tıkırtı vb yoktu ve de bir miktar motor sesi dışında içeriye çok fazla ses almıyor gibiydi.

    Ceed testinden sonra da güzel şeyler düşünmüştüm ama Bravo sanki birazcık daha iyi bir izlenim bıraktı bende.

    Bravo Bravoya.

    Ben alacak olsam Bravoyu alırdım.

    Ama daha önce de söylediğim gibi Ceed tercihi de gayet yerinde olur.

    Daha detaylı yorumlarımı Bravo sayfasına yazacağım.

    Haluk
  • Bravo ve Focus kullandım, C'eed hakkında tecrübem yok.
    Focus hala segmentinde en iyi yol tutuşa sahip. Bu öncelikliyse Focus önde gelir.
    Bravo 120 de tartışmasız en yüksek performansa sahip, ve tasarımı bence daha güzel. Aynı donanım için daha düşük fiyatı var.
    Servis desteği iki aracın da çok iyi Türkiye'de ama Fiat yine bir adım önde.
    C'eed için çok olumlu şeyler okudum yabancı kaynaklarda.
    3 araç da çok iyi aslında. Bir de öznel tarafına bakıp işin, 3'ünü de kullanıp en çok keyif vereni bulmak lazım. Kokpitin içine oturduğunuzda mutlu etmeli araç kullanıcısını. Burada zevkler ve renkler tartışılmaz.
    Para çok olmalı, her birini 6 ay alıp kullanmalı en güzeli.
    :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Nihayet bugün Fiat Bravo otomatik vites test ettim.


    Çok başarılı bir araç olmuş.

    Motoru Ceed'den birazcık daha gürültülüydü.

    İçeride neredeyse hiç tıkırtı vb yoktu ve de bir miktar motor sesi dışında içeriye çok fazla ses almıyor gibiydi.

    Ceed testinden sonra da güzel şeyler düşünmüştüm ama Bravo sanki birazcık daha iyi bir izlenim bıraktı bende.

    Bravo Bravoya.

    Ben alacak olsam Bravoyu alırdım.

    Ama daha önce de söylediğim gibi Ceed tercihi de gayet yerinde olur.

    Daha detaylı yorumlarımı Bravo sayfasına yazacağım.

    Haluk


    Otomatik dizel Bravo benim aklımda da var. Otomatik vitesin performansı, vites geçişleri falan nasıl. Testinin hakkında biraz daha ayrıntı anlatır mısınız?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisozyurt


    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Nihayet bugün Fiat Bravo otomatik vites test ettim.


    Çok başarılı bir araç olmuş.

    Motoru Ceed'den birazcık daha gürültülüydü.

    İçeride neredeyse hiç tıkırtı vb yoktu ve de bir miktar motor sesi dışında içeriye çok fazla ses almıyor gibiydi.

    Ceed testinden sonra da güzel şeyler düşünmüştüm ama Bravo sanki birazcık daha iyi bir izlenim bıraktı bende.

    Bravo Bravoya.

    Ben alacak olsam Bravoyu alırdım.

    Ama daha önce de söylediğim gibi Ceed tercihi de gayet yerinde olur.

    Daha detaylı yorumlarımı Bravo sayfasına yazacağım.

    Haluk


    Otomatik dizel Bravo benim aklımda da var. Otomatik vitesin performansı, vites geçişleri falan nasıl. Testinin hakkında biraz daha ayrıntı anlatır mısınız?




    @ barisozyurt,

    Birazdan detaylı bir inceleme yazacağım...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 23 Kasım 2010; 9:57:09 >




  • ARkadaşlar tekrardan merhaba,

    Bravo dizel otomatik test sürüşüyle ilgili yorumlarımı yazmaya başlıyorum ama kıyaslama yapabilmek adına önce daha önce kullandığım araçlarla ilgili bilgi vermek isterim:

    Kendi araçlarım:
    2 yıl - 80.000 km 2004 Ford C-Max TDCI Ghia,
    3 yıl - 60.000 km 2004 Ford Focus Collection 1.6 (15.000 benzinli 45.000 lpgli)
    3 yıl - 40.000 km 1971 Fiat Coupe
    6 ay - 8.000 km 2008 Honda Jazz Elite CVT
    2 ay - 6.000 km 2010 Toyota Auris Comfort Extra 1.4 D4D

    Ailedeki araçlar
    10.000 km 2001 Fiat Palio 1.4 EL
    15.000 km 2006 Opel Corsa CDTI easytronik
    5.000 km 1986 Şahin.
    5.000 km 1994 Broadway
    3.000 km 1997 Opel Astra 1.6HB
    2000 km 2005 Honda Jazz ES CVT
    1.500 km 2010 Toyota Auris 1.6 132 bg
    500 km 2005 Honda CR-V ES
    500 km 2006 Toyota Corolla HB 1.6 110 bg

    Diğerleri
    6.000 mil (yaklaşık 9.000 km) 1996 Vauxhall Cavalier (bildiğimiz Vectra)
    1.500 mil (yaklaşık 2.500 km) (yanılmıyorsam 1993 model) Isuzu Trooper
    Ülkemizde satılan neredeyse tüm C ve bazı D sınıfı araçların 3-10 km'lik test sürüşü

    Yaşım: 40

    Dün öğleden sonra Fiat Bravo test sürüş randevusu almak için Ankara Şaşmazda Üstün Otoyu aradım. Benimle daha önce Fiat Linea test sürüşünde yanımda bulunan Ural Bey ile görüşmek üstedim ama Üstün Oto Fiat bayiliğini bırakıp başka bir marka ile çalışacakmış galiba o yüzden Ural Bey Birmot Yenimahalleye geçmiş. Ben de oraya gittim dolayısıyla. Bana otomatik vitesli Dynamic + bir test aracı ayarladı yaklaşık 24.000 km civarlarında ve de kendisi çok yoğun olduğundan başka bir arkadaşlar sürüşe çıktık. Güzergah olarak maksimum 3. vitese çıkabilecek bir yol olduğundan biraz değişiklik istedim ve de İstanbul yoluna çıktık. Orada trafiğin olmadığı bir anda yaklaşık 120 km kadar hıza çıktım. Carrefourdan U çekip geri istikamette de aracı biraz sıkıştırdım ve de ileride yoncadan tekrar geriye dönüp Erciyes sanayiden içeriye girdik. O yolda da gerek dur kalk gerekse de yokuşta kalkış testi yapabildim. Testten sonra da gayet olumlu bir görüşme geçti. Bu kısmı özellikle yazıyorum zira kendisi sattığı markayı ve modelleri iyi tanıyan, müşteriyi doğru yönlendiren bir firma temsilcisi profili çizdi bende.

    Gelelim test sonuçlarına:

    1. Motor:

    Araçtaki 1.6 dizel motor (105 mi yoksa 120'lik mi olduğunu sormamışım, şimdi aklıma geldi - pardon :) ) bana Toyotanın ve de Kia'nın motorundan birazcık daha gürültülü geldi. Her ne kadar hızlandıkça sessizleşse de yine de ben dizelim diyor alet. Ancak Fordun dizelinden daha sessiz olduğu kesin. Performans olarak ise aklım biraz karışmadı değil. Kağıt üzerinde en yüksek güç ve de tork değerine sahip ancak bunu pek hissettirmiyor gibi. Yani 109 bg lik 240 nm'lik Ford motoru, 290 (ya da 300) nm'lik Fiat motorundan daha bir iyi çekiyor gibi geldi. Ancak bunda Fordun 5 ileri, Fiatın ise 6 ileri olduğu gerçeğini unutmamak lazım (ayrıca Ford manuel vitesti, Bravo yarı otomatik ki bu da fark ediyor). Araç 6. viteste 2000 devirde 115 km gibi bir süratle ilerliyor. Focus dizel ise 5. vites 2.000 devirde tam 100 km yapıyor. Toyota Auris 1.4 dizel de 6. viteste 100 km yapıyor bu arada. Dolayısıyla bu üç araç arasında 2000 devirde Bravo daha sessiz ve de daha az yakıt tüketerek ilerleyebilir gibi geldi bana. Kia Ceed 4 ileri tam otomatik vitese sahip ve de 4. vites 2000 devirde tam 100 km hız yapıyor. (Güncelleme: Test sürüşü esnasında Bravonun ortalama yakıt tüketimi yol bilgisayarında 6.5 lt, Ceedin ise 8.6 litreydi.)

    2. Şanzuman:

    Duologic şanzuman Toyota dizeldeki Multimode ve de Opel dizeldeki Easytronik vitesten daha başarılı. Vites geçişlerindeki yığılma hissi daha az. Gaza az basılırsa vites geçişleri gerçekten çok yumuşak. Ayrıca araçta ekonomi modu ve de direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıkları var. Ekonomi modunda daha düşük devirlerde vites değiştiriyor alet ve de gerçekten az yakıyor. Vites kolunu sola manuel konuma çekerseniz gerek vitesi + - konumlarıyla gerekse de direksiyon arkasındaki kulakçıklardan şanzumana müdahale edebiliyorsunuz. Sollamalarda falan işe yarar kesinlikle. Ancak sonuçta yarı otomatik olduğunu hissettiriyor ve de sorunsuzlukta Kia Ceed deki tam otomatik şanzumanun eline su dökemez gibi. Bir başka nokta da belli sürelerde değişim gerektiren bir baskı balata sisteminin varlığı. Dün serviste bunu da sordum ve de 1000 TL gibi bir fiyat telaffuz ettiler. Tabii kaç bin km de baskı balata değişeceği kullanıma da bağlı ama Birmot Yenimahalle şimdiye kadar hiç Bravo Duologic baskı balata değiştirmemiş.

    3. Yalıtım:

    Araç içi yalıtımı Ford Focus ve de Toyota Auris dizelden daha başarılı. Benim kullandığım Ceed normal değil de Sportywagon olduğundan arka taraflardan bir sesler geliyordu ama bu konuda Bravo Ceed le kafa kafaya gibi. (Güncelleme: Bravo kesinlikle Ceedden daha sessiz. Tekrar test sürüşü yaptım ve de Ceed bir miktar yol sesi alıyor içeri.) Ancak Bravoda içeride hiçbir çıtırtı, tıkırtı vb sesi duyamadım. Hem de parkurda özellikle logar kapaklarını ve de küçük çukurları hedeflememe rağmen araç gereksiz gürültü çıkartmıyor kesinlikle. Bu konuda Auristen çok muzdariptim ve de 2010 model 4 aylık aracımı satmamdaki nedenlerden biri de buydu.


    4. Konfor:

    Aracın ön koltukları çok rahat. Sürücü koltuğunun bel desteği gayet yerindeydi ve de koltuğun oturma yüzeyi de benim gibi 85 kiloluk birisi için bile yeterliydi. Bu konuda Auristen hiç ama hem de hiç memnun kalmamıştım (aracı satmamdaki en büyük neden). Dün testten hemen sonra tekrardan Kia bayisine gidip showroomdaki Ceedlerden birinin içine oturdum ve de onun koltukları da çok hoşuma gitti. Hatta arka koltukların sırtlık kısmının yüksekliğinde Ceed Bravodan daha başarılı bence. Arka koltukların sırt yüksekliğinde Focus HB de gayet gaşarısız bu arada. Kürek kemiklerinizin geldiği hizada (boyum 1.78) koltuk sırtlığı bitiyor ve de kafalıkları yükseltmeden boynunuz rahat etmiyor.


    5. Bagaj:

    Aracın 400 lt bagaj hacmi Focus, Ceed ve Auristen daha büyük. Ancak özellikle bagaj derinliği bu araçlardan daha fazla. Hem de tam boy stepne kullanılmasına rağmen. (Focusta küçük boy var.) Burada bahsi geçen diğer 3 aracın bagaj hacimleri 350 lt civarında ama Auris en kullanışsızı zira bagaj zemini çok yüksek. Bravonun tek görünen dezavantajı aracın arka kısmının dizaynından dolayı bagaj ağzı diğerlerine göre nispeten dar.

    Bu konuda bir de arka koltukların yatırılmasıyla ilgili birkaç şey yazayım. Koltuklar tamamen yatırıldığında bile çok hafif bir şekilde yüksekte kalıyorlar. Bu konuda Honda Jazz tüm bu araçlardan fersah fersah ileride. Ama yine de sedan bir araçtan çok daha kullanılışlı.


    6. Teknoloji.

    Araçta Cruise Control ekstra olarak alınabiliyor. Sis farları Dinamik + donanımda viraj içlerini aydınlatıyor(muş, denemedim.) Skydome denilen cam tavan + sunroof çok güzel ve de kullanılışlı ancak 2000 Tl lik bir opsiyon. Müzik sistemi fena değil gibi geldi ama bu konuda GHia ya da Titanium Fordlardaki Sony sistem gerçekten rakipsiz. Bravoda USB den istediğiniz müziği de dinleyebiliyormuşuz ama ben denemedim. Ön kol dayama biraz düşük konumlandırılmış gibi geldi ama araç zaten basık olduğundan koltuk ayarlarıyla falan herhalde sorun olmaz. Bu kol dayamanın içinde 1 lt şişe almalık bir oyuk var ve de yanılmıyorsam soğutuculu bir yer. Ama çok geniş değil. Bir başka özellik te Blue Me imiş ama onu da denemedim. Başka arkadaşlar zaten çok kullanılışlı olduğunu yazmışlardı. Araçtaki yokuşta geri kaydırmama sistemi de gayet başarılı idi. Dik bir yokuşta 2 saniye boyunca asılı kaldık ki bu çok yeterli bir süre.


    Sonuç: Bu yazıyı Bravo, Ceed, Focus ve Aurisi düşünerek yazdım. Bunların arasında bence en alınmayacak olanı Auris. Koltuklarını sevemedim hiç. Cruise Controlü dizel versiyonda opsiyon bile sunmaması çok kötü. Sunroof ta öyle keza. Motoru en sessizi ama 1.4 olmasından dolayı vitesle daha çok oynamayı gerektiriyor ve de çekişi de diğerlerinden daha düşük. İçeriden gelen tıkırtılar da daha fazla.

    Auristen birazcık daha iyi olan Focus var sırada. Motoru en performanslı hissettiriyor ama aynı zamanda en gürültülüsü de. Ancak iç mekan plastik kalitesi olarak ticari düşünüldüğü çok belli. Direk satış temsilcileri alsın zaten filo satışı bize yeter gibi hissettiriyor.

    ilk sıra için Ceed ve Bravo iyi kapışır gerçekten. İç mekan malzeme kalitesi ve kapıların kapanışı falan Ceed de daha iyi geldi bana. Ancak Bravo da gayet iyi. Performans için Bravoyu seçerdim. Sorunsuzluk için Ceedi. Fiyat olarak Bravo biraz daha avantajlı. Yol tutuş olarak ikisi de iyi olacaktır ama Ceedin arka süspansiyonları tam bağımsızken Bravo tam bağımsız değil.

    Bravonun servis bakım aralığı 20.000 km (ben olsam her 10.000 de yağ değiştirtirim ama yine de). Toyota 10.000, Ford 15.000 km. Kia yı şu an hatırlayamadım.

    Bravo daha şık.





    Ben Bravo alırdım.
    Ceed alanları da çok güzel bir araç almışsınız diye tebrik ederdim.
    Focusun yeni kasası çıkıyor ama eski kasa plastik kalitesi yönünden ve de ESP opsiyon olduğu için beni kesmez.
    Auris benden uzak dursun. (2 ay kullanıp sattım ama eminim çok memnun kullanıcıları vardır. Sadece beni tatmin etmedi. Alanlara saygım var.)

    Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Başka sorunuz varsa cevaplamaya çalışırım.


    Haluk

    edit: Ceed test sürüşü izlenimleri eklendi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haluk 23 -- 25 Kasım 2010; 1:00:36 >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.