Şimdi Ara

SONY AVR ve MÜZİK SİSTEMLERİ GENEL KONU (45. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.626
Cevap
38
Favori
111.183
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 4344454647
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hoperlör takımınız nedir ?
  • daha oraya gelmedim :) forumu ince ince araştırıyorum. tavsiye edeceğiniz model var mı?
  • Arkadaşlar, 2 avr arasında kaldım 2 side 2nci el. SONY 2400ES mi PIO VSX 920 mi?

    Şimdi neye göre diyeceksiniz, bende sadece 2 cihazın özelliklerine ve özgün yapılarına göre diyeyim, peşinen :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: basis35

    daha oraya gelmedim :) forumu ince ince araştırıyorum. tavsiye edeceğiniz model var mı?

    ben Sony AVR ile Bose acoustimass 6-10-15 uyumunu seviyorum bence gayet verimli oluyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CESAJANS

    Arkadaşlar, 2 avr arasında kaldım 2 side 2nci el. SONY 2400ES mi PIO VSX 920 mi?

    Şimdi neye göre diyeceksiniz, bende sadece 2 cihazın özelliklerine ve özgün yapılarına göre diyeyim, peşinen :)

    2400 es güzel cihaz 920 ise daha teknolojik kararı ihtiyac ve zevk e göre vermek lazım bence
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keyman2

    quote:

    Orijinalden alıntı: basis35

    daha oraya gelmedim :) forumu ince ince araştırıyorum. tavsiye edeceğiniz model var mı?

    ben Sony AVR ile Bose acoustimass 6-10-15 uyumunu seviyorum bence gayet verimli oluyor


    Fakat benim en çok verebileceğim rakam 1500-bilemedin 1750 lira arası. Amfi dahil. bose bayağı pahalı gelecek bana. Sinema için önerebileceğin başka hoparlör takımı ne olabilir DH730 ile beraber?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: basis35

    quote:

    Orijinalden alıntı: keyman2

    quote:

    Orijinalden alıntı: basis35

    daha oraya gelmedim :) forumu ince ince araştırıyorum. tavsiye edeceğiniz model var mı?

    ben Sony AVR ile Bose acoustimass 6-10-15 uyumunu seviyorum bence gayet verimli oluyor


    Fakat benim en çok verebileceğim rakam 1500-bilemedin 1750 lira arası. Amfi dahil. bose bayağı pahalı gelecek bana. Sinema için önerebileceğin başka hoparlör takımı ne olabilir DH730 ile beraber?

    Makul paket 5-1 ise Harman kardon khts xx ( 11-16-30 ) v.b gibide düşünülebilir hatta 3d v.s peşinde degilseniz H/K 255*360*v.b bir avr ile de alınabilir.




  • Arkadaşlar öncelikle yardımı dokunabilecek her fikre açığım.


    Yaklaşık 2,5 yıl önce DH520 aldım.

    XBOX 360(daha önce ps3 ile kullandım),WD TV LİVE ve Teledünha hdset box ile kullanıyorum.Kolanlar Jamo subwoofer Pioneer

    Sorun şu DD5.1 seslerde 3-5 saniye arası ses gidip geliyor.Bazen ses kaybından önce metalik bie ses çıkıyor.Bazen 1 hafta hiç sıkıntı olmuyor.Sonra aylarca aynı sorun devam ediyor.DTS Veya LPCM,Streo seslerde problem yok.Sadece DD 5.1 de yaşanıyor problem.Cihazıda olduşça sık kullanırım.Hdmı kabloları değiştirdim.Hoparlör ses kablolarını değiştirdim.SW'ı iptal ettim.5 kanal denedim.Hdmı bağlantılarını cihazdan söktüm.Sadece optik bağladım.Hdmı ayarlarını oynadım.2 kere servise gitti iksindede sorun bulunamadı.(benimle aynı bağlantıları denediklerini veya cihazı açtılarmı bilmiyorum,sanmıyorumda)

    XBOX ta da,WD live da da neredeyse 1 seneden fazladır sorun devam ediyor.Kaynak cihazlardan DD'i ipatl edip LPCM kullanınıca problem yok ama ben bu şekilde kullanmak istemiyorum.Servisin dediği şekilde sorun bağlantılar olsa sadece DD de sorun yaşamam herhalde.DTS VE LPCM de de gidip gelmeler olurdu sanırım.

    Lütfen sorunu yaşamış olanlar varsa yada fikri olanlar varsa cevaplasın.

    Teşekkürler

    (Bugün tüm ayarları sıfırlayıp öyle deneyeceğim.Bi faydası olacağını sanmıyorum ama umut işte)




  • Sistem değişikliği dolayısı ile SONY SS X70ed hoperlör takımı satılıktır, İlgilenen arkadaşlar pm yolu ile ulaşabilir.
  • sistemi ne yöne değiştiriyorsun keyman?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • selamlar

    ilk sayfadaki sony dh 520 üzerine elimdeki aktif sub'ı bağlıyabilirmiyim resimlerden sadece pasif sub bağlanabilir gibi bir anlam çıkarıyorum.

    dh 520 üzerinde sub için bir pre-out mevcut mu?

    teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aticus3

    sistemi ne yöne değiştiriyorsun keyman?



    Özel bir sebebi yok aslında, Tamamen aksiyon ve virüs kıpraşması kökenli bir durum
    Her anda cayabilirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: activ

    selamlar

    ilk sayfadaki sony dh 520 üzerine elimdeki aktif sub'ı bağlıyabilirmiyim resimlerden sadece pasif sub bağlanabilir gibi bir anlam çıkarıyorum.

    dh 520 üzerinde sub için bir pre-out mevcut mu?

    teşekkürler...

    Zaten DH520 aktif sub çıkışına sahip bir cihazdır kataloga bakın göreceksiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keyman2

    quote:

    Orijinalden alıntı: activ

    selamlar

    ilk sayfadaki sony dh 520 üzerine elimdeki aktif sub'ı bağlıyabilirmiyim resimlerden sadece pasif sub bağlanabilir gibi bir anlam çıkarıyorum.

    dh 520 üzerinde sub için bir pre-out mevcut mu?

    teşekkürler...

    Zaten DH520 aktif sub çıkışına sahip bir cihazdır kataloga bakın göreceksiniz.

    ilginiz için teşekkür ederim cihazı aldım ve aktif sub'a sorunsuzça bağlandı.

    ancak öğrenmek istediğim bir başka nokta var konu hoparlör omaj değerleri ile ilgili.
    cihazın arkasında kocaman bir şekilde 8-16 ohm bağlanması belirtilmiş ancak sorun şu ki benim front kule'lerim rear(8ohm) ve center'dan(8ohm) farklı olarak 6 ohm değerinde.

    soruyu anladınız sanıyorum :)
    6 ohm değerindeki frontlar cihaza hasar verir mi yada zarar vermese bile hoparlörler arasındaki omaj farkları sıkıntı yaratırmı?

    güncelleme:rear ve center hoparlörleri içindeki sürücüler 8 ohm olmasına rağmen üretici hoparlörlere kasa içinde seri bir kondastör bağlamayı tercih etmiş bu haliyle kondanstör+sürücü omajı ohmmetrede yüksek direnç vermekte ben ön kuleler 6 ohm sorun yaratırmı şeklinde düşünürken pratikte çok daha yüksek omajlı uydular kullanıyor oldum sizin bu konudaki düğüşünceniz nedir.


    teşekkürler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi activ -- 28 Kasım 2012; 8:26:17 >




  • Mümkünse alınırken değerlere sadık kalmak faydalıdır bence ama bu şekilde kullanmak da mümkündür.
    Bende 6 ohm Hoperlör sürmüştüm 8-16 Amplide. Uzun süreli kullanımlarda amplinin ısınma durumunu kontrol etmek de fayda var bu arada
  • Sizin gördüğünüz kondansatörlerin amacı hoparlörlere gelebilecek bass sesleri filtreleyip sürücüleri korumaktır. Gördüğünüz değer DC için açık devre fakat ac için frekansla birlikte artan bir empedans olduğundan sıkıntı yaratmaz. Sistem 4-16...32...100 vs ohmda da çalışır sadece verimi düşer. O nedenle hoparlörlerin ses seviyeleri de farklı sürücülerde farklı olur bu da dinleme zevkini bozabilir. Örneğin center yüksek omajlı, arkalar düşük omajlı olursa arkaların sesi olması gerekenden fazla çıkabilir. Bunu da varsa otomatik kalibrasyon, yoksa eski receiverimdeki gibi bağımsız ön arka seviye ayarından yapmalısınız.
  • dh 520 avr kullanıyorum popcornhour cihazımdan 26 gb boyutunda mkv formatlı film izlerken takılma oluyor görüntü hızlı sahnelerde donuk donuk ilerliyor sonra birden aşırı hızlanıyor vs sorunu nasıl çözebilirim?
    media player ı hdmi ile tv ye bağlayıp optik ile de avr ye bağlayarak izlerken sorun yok ama pch yi hdm ile avr ye bağladığımda bu sorunu yaşadım
    bu arada filmdeki ses dosyası dts hdma
  • quote:

    Orijinalden alıntı: activ

    quote:

    Orijinalden alıntı: keyman2

    quote:

    Orijinalden alıntı: activ

    selamlar

    ilk sayfadaki sony dh 520 üzerine elimdeki aktif sub'ı bağlıyabilirmiyim resimlerden sadece pasif sub bağlanabilir gibi bir anlam çıkarıyorum.

    dh 520 üzerinde sub için bir pre-out mevcut mu?

    teşekkürler...

    Zaten DH520 aktif sub çıkışına sahip bir cihazdır kataloga bakın göreceksiniz.

    ilginiz için teşekkür ederim cihazı aldım ve aktif sub'a sorunsuzça bağlandı.

    ancak öğrenmek istediğim bir başka nokta var konu hoparlör omaj değerleri ile ilgili.
    cihazın arkasında kocaman bir şekilde 8-16 ohm bağlanması belirtilmiş ancak sorun şu ki benim front kule'lerim rear(8ohm) ve center'dan(8ohm) farklı olarak 6 ohm değerinde.

    soruyu anladınız sanıyorum :)
    6 ohm değerindeki frontlar cihaza hasar verir mi yada zarar vermese bile hoparlörler arasındaki omaj farkları sıkıntı yaratırmı?

    güncelleme:rear ve center hoparlörleri içindeki sürücüler 8 ohm olmasına rağmen üretici hoparlörlere kasa içinde seri bir kondastör bağlamayı tercih etmiş bu haliyle kondanstör+sürücü omajı ohmmetrede yüksek direnç vermekte ben ön kuleler 6 ohm sorun yaratırmı şeklinde düşünürken pratikte çok daha yüksek omajlı uydular kullanıyor oldum sizin bu konudaki düğüşünceniz nedir.


    teşekkürler...

    Benim yukarda yazdığım gibi ses gidip gelme sorunu yaşıyorum.Hoperlor ler Jamo 6 ohm.Acaba bu uyumsuzlukmu yaratıyor.(dh 520 kullanıyorum)

    fikir beyan eden olursa çok hora geçer.




  • Merhaba arkadaşlar,

    ev sineması için amfi almayı düşünüyorum.

    yamaha rx-v671
    pioneer 921

    ve SONY STR DN 1030 AV RECEIVER arasında kalmıştım. SONY için forumda hiç yazı bulamadım. sony hakkında bilgisi olan var ise yardım rica edecektim. şimdeden teşekkürler.
  • İngilizce High-Fidelity (Yüksek Sadakat) kelimelerinin kısaltması olan HI-FI, hatalı kullanımı nedeniyle, günümüzde gerçek anlamını yitirmektedir. Alman DIN 45500 standardına göre saptanan standard değerler ile HI-FI, insan kulağına gerçeğine en yakın biçimde ses ve müziğin ulaştırılması amacına yönelikdir. Öte yandan %0,01 Harmonik Distorsiyon ve 500kHz'e kadar çıkan üst frekans sınırı gibi teknik başarıların uygulanmasıyla da gereksiz bir şekilde abartılmaktadır. Halbuki, insan kulağı %1'lik Harmonik Distorsiyonu ve 16kHz'den yukarı sesleri algılayamadığından, yukarıda belirtilen özellikler tümüyle özenti ve lüksten öte bir anlam taşımamaktadır.
    Amerikan standartları, elektronik cihaz yapımcılarının isteklerine uygun olarak düzenlendiklerinden, yapımcıların isteklerinden çok kullanıcılara önem veren Alman DIN standartları HI-FI kavramının kötüye kullanılmasına bir engel oluşturmaktadır. Bunlara rağmen, standartlar ile, günümüz teknolojisi sayesinde ulaşılan yüksek kalite arasında oldukça büyük farklılıklar vardır ve yapımcıların ortaya attıkları bu ileri düzeydeki teknik özellikler tüketimi körüklemek amacıyla kötüye kullanılmaktadır.
    Örneğin, DIN standartlarına göre bir mikrofon 250Hz-8kHz band aralığında < %1, bir amplifikatör (kuvvetlendirici) 40Hz-12,5kHz aralığında <%1 ve bir hoparlör 250Hz-1 kHz aralığında %3 ile 2kHz'den yukarıda %1 Harmonik Distorsiyon içere bileceği belirtilmiştir. Buna göre %0,01'lik bir Harmonik Distorsiyonun ne derece lüks olduğu görülmektedir.
    Amplifikatörün, HI-FI bir sistemin kalbi olarak kabul edilmesi doğaldır. Ancak bu sistemin çalıştırdığı hoparlörler, eğer %10'luk bir Harmonik Distorsiyon oluşturuyorsa, amplifikatörün kendi harmonik distorsiyonunun %1 hatta %0,01 kadar olması tümüyle anlamsız kalır. Teyp, pikap, hoparlörler ve insan kulağı 12 ya da l6kHz'de ümitsiz çabalar göstermeye başlamışken, amplifikatörün frekans karakteristiğinin 100kHz'e kadar düzgün olmasının ne anlamı kalır ? Ayrıca, bu derece geniş bir frekans bandı, yüksek frekanslı osilasyonlara da neden olabileceğinden, anlamsızlığının yanı sıra olumsuzluğu da söz konusudur.
    Hatta, bu tür birçok amplifikatör radyo yayınlarını da alabildiğinden, sevimsiz sonuçlara da neden olabilmektedir. Bu durumu önlemek için, yüksek frekansları yok edecek şekilde kondansatörler devreye eklenecektir. Öte yandan, 20kHz'lik bir kare dalganın, şekli bozulmadan iletilmesi için, amplifikatörün geniş bir frekans aralığına sahip olması fikri çok yaygındır. Osiloskopla yapılan böyle bir gösteri çok etkileyicidir ve amplifikatörün kalitesinden şüphe edilemez. Ama ne yazık ki hoparlörler kare dalgayı sinüse çevirirler. Ayrıca eğer hoparlör kare dalgayı verebilseydi bile insan kulağı yalnızca bunun ana tonunu yani 20kHz'lik sinüs dalgasını algılayabilirdi.
    Sıçrama etkisi ya da sıçrama karakteristiğinin (Transient-Responce) düzgün olması için, 100 kHz'lik bir band genişliğinin gerekli olduğu söylenir. Transient-Responce bir işaretin tepe noktasının izlenmesi için geçen süredir. Fakat hoparlör(erin tümü, bir tepe noktasından diğer tepe noktasına geçebilmek için en kötü amplifikatörden daha uzun bir süreye gerek gösterirler.
    Amplifikatörlerin frekans karakteristiğini 30Hz'in altında doğrusal (linear) tutma çabası da çok gereksiz bir uğraşıdır. Çünkü hoparlörden, bu kadar alçak frekanstı bir sesi, kulakta yeterli bir etki uyandırabilecek şekilde elde etmek, maliyeti frekans düşmesinin karesi ile doğru orantılı alarak yükselttiğinden, fiyatı hemen hemen ödenemeyecek kadar büyük bir iştir.
    Frekans alt sınırını 30Hz'den 25Hz'e indirmenin maliyeti, bir amplifikatör için yalnızca gerekli büyüklükte bir çıkış kondansatörünün fiyatına eşit olmasına rağmen, aynı sonucu hoparlörde de elde etmek, küçük bir servet harcamakla gerçek(eştirilebilir.
    Ayrıca, böyle düşük tonlu sesleri 50m3 hacimli bir oturma odasında elde etmek için boşuna uğraşmamanızı da öneririz. Örneğin, bir piyanonun alt oktavlarını gerçeğe yakın olarak dinlemek için, 60Hz'lik bir frekans alt sınırının çok yetersiz olduğunu kabul ediyoruz ama, küçük bir odada piyanonun kendi orijinal sesleri bile gereği gibi çıkmaz. Elektronikçilerin pek bilmediği bazı akustik kurallar vardır. Elektronikçilerin müthiş başarılar diye sundukları karakteristikleri, akustikten anlayanlar, yalnızca acımsar bir küçümseme ile karşılarlar.
    Hoparlörlerden çıkan seslerle, odada oluşan duran dalgalar, en düşük değerli frekansların, duvar yakınlarında en kuvvetli olarak oluşmasına neden olurlar. Bir hoparlörü, odanın bir köşesine koyar ve siz de odanın diğer köşesinde dinlerseniz 6dB kadar bir kazanç elde edersiniz...
    Pratikte çok basit bir hesaplama yapılabilir. 900 sayısı, dinleme yapılan odanın girinti ve çıkıntıları dikkate alınmaksızın en uzun kenarının boyuna bölünerek, bu odada dinlenebilecek en düşük ses frekansı bulunabilir. Bu hesap şekline göre, örneğin, 18m uzunluğundaki bir salonda 50Hz'in altındaki frekanslar, ne kadar uğraşılırsa uğraşılsın, salonun kendisi tarafından yok edildiğinden, dinlenemez.
    7m uzunluğundaki bir odada ise, karakteristik 130Hz'de düşmeye başlar. Doğal olarak, bundan başka etkenler de frekansa etki ederler ama, ne olursa olsun, bu büyüklükteki oda ve salonlarda 40Hz'in altındaki sesleri elde etmeye uğraşmak, sorumsuzluğun ta kendisidir. Böyle ortamlarda DIN standartlarındaki -3dB düşme ile 30Hz'i gerçekleştirmeye çalışmak da boşuna çabadır.
    Düşük frekansların ölçüldüğü akustik ölçüm odaları, duran dalgaların oluşmaması için, duvarları birbirlerine hiç bir şekilde paralel olmayacak biçimde yapıl maktadır. Böylece, ölçüm duyarlığı yükseltilmiş olmaktadır. Normal oturma odalarında da, mobilya ve dolapların böyle bir etkisi olmaktadır fakat, duvarlar gene de birbirlerine paraleldir.
    Hoparlörlerin yerini iyi seçerek, daha farkiı bir düzen gerçekleştirilebilir. Philips laboratuarlarında yapılan ölçümlerde, iplerle tavandan sarkrtılarak serbest asılı ho parlörlere göre, yere konulan bir hoparlörden 3dB kazanç elde edildiği görülmüştür. Aynı hoparlör sistemi duvara konulduğunda 3dB daha kazanç sağlanmıştır. Hoparlör bir köşede yere konulduğunda ise elde edilen kazanç, tavandan sarkıtılarak serbest asılan hoparlöre göre 9dB dir.
    Yukarıdaki sonuca göre, hopariör satın alacak okurlarımızın, kendilerine din letilen hoparlörlerden pahalısının köşede ve diğerinin ise yerde olmamasına dikkat etmelerini öneririz. Belki pahalı hoparlörün düşük ferkans verimi daha iyidir ama, bu yerleştirme düzeninde 6d8'lik bir aldatmaca vardır.
    Bütün bu yukarıda anlattıklarımızın ışığıında aşağııdakl önerlleri ııerebiliriz:
    Kafanızı boş fikirterden temizleyin ve şu gerçekleri unutmayın, 100-200kHz'e kadar yükselen bir üst frekans sınırı saçmadır ve saçma olduğu kadar zararlı da olabilir. 40Hz'in altındaki frekansları bir oturma odasında elde etme olanağı yoktur. Aslında dikkatinizi gereğinden daha iyi olan teyp, pikap ve amplifikatörden, üvey evlat muamelesi gören hoparlörlere çevirin. Kötü bir sistem ile çok iyi bir hoparlör, günümüzde genellikle yapıldığı gibi, bunun tersinden daha iyidir. Alçak ses frekanslarını elde etmek için kendinize daha büyük bir ev ve salon arayın ya da hiç değilse odanızın en uygun yerlerine koyun.
    Bütün bunlardan başka size iyi bir öneride daha bulunabiliriz: Bir transistörlü radyo ya da bir kasetli teybin amplifikatörünü alın. İçerisindeki hoparlör yerine aynı empedansta olmak üzere daha iyi ve kaliteli bir hoparlöre bağlayın. Bu sistemle, bir HI-FI sisteminin verdiği ses arasındaki küçük fark, bu önerimizin nedenini açıklamaya yetecektir sanırız.
    Öte yandan, bir amplifikatörün gücü ile kalitesi arasında gerçekte hiç bir kıağıntı bulunmamaktadır. Fakat alçak çıkış gücü olan amplifikatörler, çoğu kez ucuzlukları nedeniyle çok kaliteli olarak yapılmadıklarından gücü yüksek olanların daha kaliteli oldukları inancı yerleşmiştir.
    Günümüzde, çok yüksek güçlü amplifikatörler kadar iyi ve distorsiyonsuz ses veren düşük çıkış gücüne sahip amplifikatörler yapılmaktadır.
    Sizlere hatırlatmamız gereken diğer bir noktada, profesyonel cihazların çoğunun, ev tipi cihazlardan üstün olmadıktarıdır. Hatta çoğu ev tipi cihazlar profesyonel cihazlardan daha kalitelidirler.
    Ancak aradaki en önemli ayrıcalık, profesyonel 'cihazların daha sağlam yapılı olmaları ve kolay kolay arıza yapmıyacak nitelikte bulunmalarıdır. Böylece, ev tipi cihazlar bir kaç yılda bozulup kullanılamaz duruma gelmelerine karşın, profesyonel cihazlar uzun yıllar güvenle çalışabilmektedir."

    eproje sitesinden alıntıdır. Bir çok soruya cevap teşkil eden bir yazı okunması tavsiye ederim.




  • 
Sayfa: önceki 4344454647
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.