Şimdi Ara

sprintbooster taktıranlar (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
225
Cevap
2
Favori
57.021
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bende almayı düşünüyorum. Bence mantıklı gibi. Tabi denemeden anlaşılabileceğini pek sanmıyorum. Ama aracımdaki gaz tepkimesinin ağırlığının farkındayım....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erhanacikgoz1

    bazı arkadaşlar harıcı bu aletın ne işe yaradıgnı dogru durst anlatamamışlar şahsen kullanmadım bılmıyorum ancak bunun benım ıcın gereklı bır alet oldugnun cok ıyı bılıyorum

    aracımız 1.6 vectra c kasa eculu ilk arabaya bındıgımde gaza basıp cektıgımde dedım bu araç neden bu kadar geç cevap verıyor hatta gaza sanıyelık sonuna kadar basıp cektıgımde devir 3 bin e kadar cıkıyor ama bır sahın doganda gaza basıp cektıgımde devır 6 bın e gelıyor.

    bende ara gazı vermeyı seven birisi olarak dogan ve sahın kullanmak acayip hosuma gıdıyor ara gazı verırken ancak opelde ara gazı veremıyor verdıgım aragazı 1 sanıyede bır olurken bır tofas sahınde 0,5 sanıyede verıyorum.

    bu aletı taktıgımdada dogan kadar hızlı sekılde ara gazı vermemeı saglayacaktır. şimdi gelelım bu aletın yakıt tasarrufu saglayıp saglamadıgınıa

    opel ile kırmızı ışıkta duruyorum etraftakı kızları keserken :) yeşil ışık yanmış oluyor arkamdan datt dutt korna seslerı ışıga bakıyorum yeşili goruyorum
    gaza basıp biran once hareket etmem lazım ancakkkkkkkkk
    işte ben burada gaza bastıktan sonra ayagımı debrıyajdan çekme surem 1 sanıye daha geç hareket etmemı saglıyor cunku aracın 2 bin devir uzerıne cıkmasını beklemek zorundayım ayagımı debrıyajdan çekmem ıcın ama ben bu aletı actıgımda 0,5 sanıyede aracım 2 bin devir uzerıne cıktıgı ıcın 0,5 sanıye daha erken hareket etmıs oluyorum dıger arkadasların performanstan kast ettıklerı bu olsa gerek onun harıcınde gaza sonuna kadar basmak ıle bu aletı taktıktan sonra gaza sonuna kadar basmak arasında sadece 0,5 sanıyelık bır fark var

    bunuda ne zman farkederız vıtes aralarında örneğin:

    KIRMIZI IŞIKTASINIZ BIRIYLE YARISACAKSINIZ YEŞİL YANDIGI ANDA 0,5 SANIYE DAHA ERKEN TEPKİ VERDİGİ İÇİN GAZ SİZ DAHA ERKEN CEKIYORSUNUZ AYAGINI DEBRİYAJDAN BU DA 0,5 SANIYE DAHA ERKEN KALKIŞ YAPMANIZI SAGLIYOR 1 VİTESTE İLERLEDIKTEN SONRA VITESI 2 YE ATMAK ICIN AYAGINIZI GAZDAN CEKER DEBRIYAJA BASAR VİTESİ 2 YE ALIRSINIZ SONRA TEKRAR GAZA BASARSINIZ İŞTE BU GAZA BASMA ANINDA GAZ SIZE GEÇ TEPKİ VERECEGİNDEN 1 SANIYELIK BIR GEÇİKME SOZ KONUSU OLUR OYSA KI BU ALET ILE BU VITES ARASINDAKI GAZA BASMA ZAMANINIZ 0,5 E INDIGI İÇİN DAHA HIZLI SEKILDE VİTES ARALIGINDAKI DEVİRE ULASABILIRSINIZ DEMEK SITEDIGIMI UMARIM ANLAMISSINIZDIR

    KISACASI 2. VİTESTE 70 KM HIZDA DEVİR SAATINIZDE 5000 RPM GÖSTERİYOR 3. VİTESE ATMANIZ GEREKIYOR 3. VİTESE ATTIGINIZDA ARACINIZIN DEVIR SAATINI TEKRAR 1000 RPM DEN 3000 RPM YE GETİRMENIZ GEREKIYOR Kİ 3. VİTESTE 70 KM HIZLA DEVAM EDEBILESINIZ. İŞTE BUNU HIZLI SEKILDE YAPMAK ISTEDIGINIZDE BU ALET GAZA BASTIGIMIZDA DAHA HIZLI HAREKET ETTIGI ICIN BIZIM 1000 RPMDEN 3000 RPM YE KADAR OLAN ZAMAN KAYBINI EN AZA INDIRIYOR BUDA DOGAL OLARAK PERFORMANS DEGIL SADECE ZMAN KAZANDIRIYOR DOLAYLI OLARAK ZAMAN KAZANMAK DEMEKTE PERFORMANS ARTTIRMAK DEMEKTIR DIYE DUSUNUYORUM

    25-30 yıldır otomotiv sektörüne emek verdim ve bu iştende emekli oldum..arkadaşlar aynısını ben yazacaktım ama arkadaş o kadar güzel anlatmışki.sprint boosterde son nokta bu yazılanlardır gerisi boş tur .mantıgı aynen bu şekildedir..adı üstünde sprint .evet kalkışlarda genelde her zaman 100-200-veya 300 metrede büyük avantaj saglar..fakat kalkışta geçtiginiz araç sizin aracınızdan güçlü bir araçsa yazdıgım mesafelerden sonraları sizi geçmeleri muhtemeldir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Merdomable -- 17 Kasım 2012; 1:34:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: arabasevdasi

    ve isin kotusu arabayı satıp başka araç alınca, ona uyumlu olmayacagi icin, gecmis olsun..araba fiyatının ustune belki 100 lira koyabiliriz, ya da zar zor satmaya ugrasırız, aynı model arac kullanıcısına..

    100 lira bile koyamazsın abi. Adamın teki der sen buna modifiye yapmışsın motoru yormuşsun der , ya almaz ya da 1000 lira fiyat kırdırır.

    2009'da 2008 model z4'üme taktırdım.Tecrübe turu yapacaktm fakat 10 metre sonra geri dönüp parayı ödedim.Z4'ü satarken Sprintbooster'ı çıkartttım.Audi tt aldığım gün tt'ye uygun olan modelini ücret ödemeden(alırken değişim sırasında küçük bir değişim ücreti alırız demişlerdi) taktırdım.Geçen hafta tt'yi satarken ondan da söktürdüm.Şimdievde duruyor.Araba aldığımda inşallah tekrar taktıracağım.Bu arada iki seferde de alıcıların yanında gidip beraber söktürdük,ikisi de ne bu kardeşim demedi.Neyse özetle ben arabasının kalkıştaki hantallığından rahatsız olan herkese öneririm.




  • benim araç doğuştan sprintboosterlı şanslıyım galiba
  • merhaba,

    sprintbooster kaç bin km dir kullanıyorsunuz. Problem oldu mu hiç araca zarar verme yakıtta artış vs. Benim araç scenic 2 dizel 100bg ilk kalkışta hantal...Yardımlarınız ve bilgiler için şimdiden teşekkür ederim
  • Benim C180 K mercedesim var arac kslkışlarda çok hantaldı Sprin booster duydum tesadüfi yani . Pek aklımada yatmadı açıkcası küçücük bir cihaz basıl bir güç artışı yapabilirki . Ankaradayım cihazı gosteren tuningci arkadas abi araca takalım bir hafta kullan beğenmessen getir geri alırım dedi. Peki tak bakalım dedim . Daha benzinlikten çıkmadan yok dedim ya olmaz bu kadar . Abartmıyorum. İki kademesi var yeşil ve kırmızı , gaza dokunamıyorsun ha birde aracımda lpg var.
    Tek söyleyegim ben bu cihazı takdırana kadar resmen eşşeğe biniyormuşum dedim.
    Yakıt tasarrufuna gelince kesinlikle düşüş oldu . Elektronikci olarak Mantık basit bence hepimiz bilirizki nekadar gaza basarsan o kadar yakıt sarfiyatın artar. Bu mantıkla gaz pedalına uygulanan basınc yarı yarıya düşüyor. Ve araç kullanmak daha keyif veriyor. Şimdi bazı arkadaşlar kullanmadan yorum yapmış . Ben bizzat denedim ve kullanıyorum tek kelime ile süperr. Araca zarar verirmi derseniz , ben yaklaşık 30.000 km yol yaptım bundan kaynaklı bir sıkıntım olmadı. Ama konrolsüz güç güç değildir ve sonuçları olacaktır. Arkadaşın birisi sert kalkış olacağından baskı balataya zarar verebilir demiş teknik olarak haklılık payı var . Ben dengeli kullanıyorum ve bazen eğlenmek için sert kullanıyorum, biraz eğlenmenin kimseye zararı olmaz. Bu cihaz olmadanda aracı aşırı sert kullanırsak tüm araçlar aynı problemlerı yaşatacaktır.
    Değermi derseniz her kuruşuna değer !!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizuzman06

    Benim C180 K mercedesim var arac kslkışlarda çok hantaldı Sprin booster duydum tesadüfi yani . Pek aklımada yatmadı açıkcası küçücük bir cihaz basıl bir güç artışı yapabilirki . Ankaradayım cihazı gosteren tuningci arkadas abi araca takalım bir hafta kullan beğenmessen getir geri alırım dedi. Peki tak bakalım dedim . Daha benzinlikten çıkmadan yok dedim ya olmaz bu kadar . Abartmıyorum. İki kademesi var yeşil ve kırmızı , gaza dokunamıyorsun ha birde aracımda lpg var.
    Tek söyleyegim ben bu cihazı takdırana kadar resmen eşşeğe biniyormuşum dedim.
    Yakıt tasarrufuna gelince kesinlikle düşüş oldu . Elektronikci olarak Mantık basit bence hepimiz bilirizki nekadar gaza basarsan o kadar yakıt sarfiyatın artar. Bu mantıkla gaz pedalına uygulanan basınc yarı yarıya düşüyor. Ve araç kullanmak daha keyif veriyor. Şimdi bazı arkadaşlar kullanmadan yorum yapmış . Ben bizzat denedim ve kullanıyorum tek kelime ile süperr. Araca zarar verirmi derseniz , ben yaklaşık 30.000 km yol yaptım bundan kaynaklı bir sıkıntım olmadı. Ama konrolsüz güç güç değildir ve sonuçları olacaktır. Arkadaşın birisi sert kalkış olacağından baskı balataya zarar verebilir demiş teknik olarak haklılık payı var . Ben dengeli kullanıyorum ve bazen eğlenmek için sert kullanıyorum, biraz eğlenmenin kimseye zararı olmaz. Bu cihaz olmadanda aracı aşırı sert kullanırsak tüm araçlar aynı problemlerı yaşatacaktır.
    Değermi derseniz her kuruşuna değer !!


    bende kullanıyorum gram faydası yok,sadece gaza daha fazla basıyor.yani gaza bir ölçek basıldığında o 3 ölçek basıyor... (bkz.psikolojik hp'ler) not:gazlıcağım zaman bile açmıyorum siz düşünün çünkü vites değişimlerinde gazı tamamen bırakmayıp belli bir ölçekte bastığım için ondada devri aşırı yükselttiği için vites değiştiremiyorsunuz.




  • Size katilamayağım . Gaza fazla basmıyor ivmelenmeyi çabuklaştıyor. Devre dışı bırakıp kendiniz gaza fazla basın bakalım aynı sonuç olacakmı. Tabi her görüşe saygı duymak lazım . Herkes aynı düşünse zevler ve algılamalar aynı olsaydı tek düze bir tek ren hayat olur herkes aynı arabaya binersi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cengizuzman06

    Size katilamayağım . Gaza fazla basmıyor ivmelenmeyi çabuklaştıyor. Devre dışı bırakıp kendiniz gaza fazla basın bakalım aynı sonuç olacakmı. Tabi her görüşe saygı duymak lazım . Herkes aynı düşünse zevler ve algılamalar aynı olsaydı tek düze bir tek ren hayat olur herkes aynı arabaya binersi.

    kesinlikle zaten hem kapalım hem yeşilde hemde kırmızı modda denedim.hepside aynı sonuç verdi.benim aracım manuel ,sizinkide tork konvertorlu otomatik olduğundan dolayı belki daha fazla anlasılıyor hissediliyor olabilir aracınızda..bunun en mantıklı testi gps ile olucağından eminim
  • Tamamen saçmalık olduğunu düşündüğüm bu sistem hakkında olumlu yorumlar okumak ilginç..

    Deneme fırsatım olur umarım birgün.. Eşte dostta kimsede yok işin bir ilginç yanıda.. Tüm çevrem soğuk bakıyor ve aracına uygulatmıyor ki çoğunluğu aracından maksimum performans için yazılım, headers, filtre vs. oynamayı severler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Tamamen saçmalık olduğunu düşündüğüm bu sistem hakkında olumlu yorumlar okumak ilginç..

    Deneme fırsatım olur umarım birgün.. Eşte dostta kimsede yok işin bir ilginç yanıda.. Tüm çevrem soğuk bakıyor ve aracına uygulatmıyor ki çoğunluğu aracından maksimum performans için yazılım, headers, filtre vs. oynamayı severler..

    Sözüm meclisten dışarı ancak bu sprintbooster ı özellikle ülkemizde distribütörler de çeşitli forumlara pompalamalar yapıyorlar ...
  • bende otom. corsa d aracımda kullandım aracı sattım şuanda cihaz elimde ve yeni aracıma astraya takacağım. Aracım otom. olduğu için kalkışlarda ve hızlanmada hantal kalıyordu bende çok araştırdım ve taktırdım inanın arkadaşlarım aracına chipmi taktırdın dediler bana göre işe yarıyor cihazı kapatınca araç sanki çekişden düşüyor gibime geliyor.
  • Arkadaşlar merhaba
    bundan 8 ay önce 2011 model 13 000 km'de düz vites bir Opel Astra Essentia classic aldım.
    Henüz ilk aylarda arabanın çekişinin düşük olduğunu fark ettim ve özellikle bayırda kalkarken bir hayli zorluk çektim. Motor ben gaz pedalına bassam bile gaz yemiyordu.
    Çare olarak ayağım debriyaja basılıyken biraz gaz veriyordum, araba biraz geri kaçıyordu ancak devir yükseldiği için kalkışı sağlayabiliyordum.
    Yalnız böyle bir durum bana çok garip geliyordu, çeşitli kişilere sordum, hatta araba açılmamıştır diye bile düşündüm ve bi süre otobanda yüksek devirli kullandım.
    Ancak yine de düzelmedi. En son bir opel serivisine sordum ve bu araçların 'böyle' olduğunu ve 'devirli' kullanmamı tavsiye etti.
    En son ise bayırda arabayı kaldırmaya çalışırken, gaz tepkisi çok kötü olduğu için araba geri kaçtı ve arkadaki arabaya çarptım.

    Sprint booster ile ilgili yorumları okuduktan sonra, ürünün bu duruma çare olabileceğini düşündüm.
    Ancak aktarma organlarına ve şanzumana zarar verme konuları bir hayli canımı sıktı. Açıkçası ben de 600 TL verip, araçta 5000 TL'lik bir masraf çıkarmak istemiyorum.

    Öte yandan şu da bi gerçekki eğer 2011 model bir aracınız var ise, herhangi bir bayırda arabanızı adam akıllı kaldırmak ya da en azından 110 hplik gücü biraz da olsun hissetmek istiyorsunuz ve şu aralar bu konuyla ilgili büyük rahatsızlık hissediyorum.

    Acaba Opel Astrasına sprint booster takmış bir arkadaş var mıdır? Varsa yorumlarını alabilir miyim?
    Teşekküler.




  • Bu cihazin teknik olarak yaptigi isi anlatmak isterim. Aslinda ne guc arttiriyor ne de tepki gecikmesini azaltiyor. Ancak yaptigi bir sey var, sizin tepki gecikmesini yenmek icin alistiginiz kullanim seklini degistirmeniz gerektigi gercegini ortadan kaldiriyor.

    Kiytirik bir cumle oldugunu biliyorum ama sadece ayak alistirarak da aslinda yapabileceginiz bu islemi 500 kusur lira vererek aliskanliklarinizi degistirmeden yapabilmeyi sagliyor. Yeni arabalarda gaz pedalina basildigi anda ortaya cikan "veri" ,benzin olugunun ne kadar acilacagina karar veren kontrol unitesine gidiyor. ANCAK ,gecikme bu kontrol unitesi tarafindan kararlastiriliyor, bu yuzden bu kontrol unitesinin ONCESINE takilan hic bir aparat, olusan gecikmeyi azaltamaz (ayak ile kontrol unitesi arasindaki hic bir yer)

    FAKAT ,bu cihazin yaptigi sey size gaz pedalinin yarisina bastiginizda aslinda tama yakin basmis gibi kontrol unitesine veri gondermesi, bu da aracin ayni gecikme suresini yasasa bile lineer olarak gaza hizla dip yaptirilmis hissi vermesi.

    Kisaca ,bugun ehliyet alan birine bu cihazin yaptigi seyi arac kullanmayi ogrenirken anlatabilirsiniz ve 500 kusur liradan kurtulur, ancak senelerdir insan dogasi geregi bir aliskanlik haline gelmis uygulamayi hic bir insan pat diye degistiremez (sol ayagimiz olmasina ragmen onu bosta tutup sag ayakla hem gaz hem fren yapmamiz gibi) , otomatik araclar icin konusuyorum, cunku frene hafif, debriyaja sert ve tam basmaya alismisizdir.

    Gaz da aynen boyle ,sizin aliskanliginizi degistirmeden gonderilecek veriyi degistiren bir aparat sadece. Gaza ne kadar basarsan o kadar yakarsin lafi dogru ancak gaz pedalindaki kabloyu sokersen gazi diplesen de veri gitmeyecegi icin benzin de gitmez ama araba da 1 metre gitmez.

    Bu cihaz yakit tuketimini arttirici etki gosterecektir ,arttirir demiyorum ,sizin arttirmaniza yol acar. Cunku o cabuk kalkislari saglayan fazla gaz iletimine sebep olacaktir.

    BENIM SAHSI fikrim bu cihaz alinabilir ,boylece bir miktar yakit artisi saglanir ama arabayi hantal kullanma aliskanligindan cikarsiniz, belki bir takim eklerle , ozellikle hava filtresi burada devreye girebilir, cok benzin ile cok havayi karmalastirip dusuk devirlerde "BELKI" bir miktar guc artisi da saglayabilirsiniz . GUC artisi tamamen hava filtresi ve onun ekstra hava verisini anlamli kilacak dusuk devirlerde cok gaz verme (cihazdan sebep) yani sizden kaynakli olacaktir .. aslinda buna guc artisi degil de var olan gucu daha efektif kullanmak da diyebiliriz

    Tum bunlarin size faturasi aracina gore degismekle beraber benzin bedeli ve cihaz bedeli olarak geri donecektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: jujuuu

    Bu cihazin teknik olarak yaptigi isi anlatmak isterim. Aslinda ne guc arttiriyor ne de tepki gecikmesini azaltiyor. Ancak yaptigi bir sey var, sizin tepki gecikmesini yenmek icin alistiginiz kullanim seklini degistirmeniz gerektigi gercegini ortadan kaldiriyor.

    Kiytirik bir cumle oldugunu biliyorum ama sadece ayak alistirarak da aslinda yapabileceginiz bu islemi 500 kusur lira vererek aliskanliklarinizi degistirmeden yapabilmeyi sagliyor. Yeni arabalarda gaz pedalina basildigi anda ortaya cikan "veri" ,benzin olugunun ne kadar acilacagina karar veren kontrol unitesine gidiyor. ANCAK ,gecikme bu kontrol unitesi tarafindan kararlastiriliyor, bu yuzden bu kontrol unitesinin ONCESINE takilan hic bir aparat, olusan gecikmeyi azaltamaz (ayak ile kontrol unitesi arasindaki hic bir yer)

    FAKAT ,bu cihazin yaptigi sey size gaz pedalinin yarisina bastiginizda aslinda tama yakin basmis gibi kontrol unitesine veri gondermesi, bu da aracin ayni gecikme suresini yasasa bile lineer olarak gaza hizla dip yaptirilmis hissi vermesi.

    Kisaca ,bugun ehliyet alan birine bu cihazin yaptigi seyi arac kullanmayi ogrenirken anlatabilirsiniz ve 500 kusur liradan kurtulur, ancak senelerdir insan dogasi geregi bir aliskanlik haline gelmis uygulamayi hic bir insan pat diye degistiremez (sol ayagimiz olmasina ragmen onu bosta tutup sag ayakla hem gaz hem fren yapmamiz gibi) , otomatik araclar icin konusuyorum, cunku frene hafif, debriyaja sert ve tam basmaya alismisizdir.

    Gaz da aynen boyle ,sizin aliskanliginizi degistirmeden gonderilecek veriyi degistiren bir aparat sadece. Gaza ne kadar basarsan o kadar yakarsin lafi dogru ancak gaz pedalindaki kabloyu sokersen gazi diplesen de veri gitmeyecegi icin benzin de gitmez ama araba da 1 metre gitmez.

    Bu cihaz yakit tuketimini arttirici etki gosterecektir ,arttirir demiyorum ,sizin arttirmaniza yol acar. Cunku o cabuk kalkislari saglayan fazla gaz iletimine sebep olacaktir.

    BENIM SAHSI fikrim bu cihaz alinabilir ,boylece bir miktar yakit artisi saglanir ama arabayi hantal kullanma aliskanligindan cikarsiniz, belki bir takim eklerle , ozellikle hava filtresi burada devreye girebilir, cok benzin ile cok havayi karmalastirip dusuk devirlerde "BELKI" bir miktar guc artisi da saglayabilirsiniz . GUC artisi tamamen hava filtresi ve onun ekstra hava verisini anlamli kilacak dusuk devirlerde cok gaz verme (cihazdan sebep) yani sizden kaynakli olacaktir .. aslinda buna guc artisi degil de var olan gucu daha efektif kullanmak da diyebiliriz

    Tum bunlarin size faturasi aracina gore degismekle beraber benzin bedeli ve cihaz bedeli olarak geri donecektir.

    her düşüncede haklısın diyelim, peki devir göstergesi?

    eğer dediğin gibi olsaydı (ki bence mantıklı) o zaman devir göstergesinin de 2binde değil 4binde arabayı kaldırması gerekmez mi? fazla benzin pompalayarak ne değişir ki?

    eğer sp takmadan gaza yüklenirseniz devir nasıl artıyorsa, sizin dediğiniz mantık ile sp'yi taktığımızda da en az 4bine dayanmalı...

    bence daha farklı bir şey var....




  • onemli bir nokta, duralim uzerinde . biraz acar misin dedigini
  • zaten 3. yani kırmızı modda aracı kaldırmaya çalışın tam bir işkence 4000 rpm de aracı kaldırmaya calışıyor. Ayrıca heel and toe tekniği ile vites değiştirmeye çalışırsanız zaten vitesi atamayıp yaklaşık 1,5 sanıye de süre kaybetmiş olursunuz.Çünkü gaza dokunduğunuz an dipgaz yapıyo buda vites atmanıza engel oluyor...
  • Peki ideal sekilde nasil kullanilabiliyor ?
  • caynir C kullanıcısına yanıt
    Ben astramda kullanıyorum 2 senedir sıkıntı yok hakkını veriyor özellikle kalkışta, yakıtta çok fark olmadı 0,5 litre var yok.Normalinde Astra motorları devir isteyen yapıdadır o yüzden kalkışı hantal kalabilir kullanımınıza göre ama çokta sıkıntısı yoktur devrini alınca uçuşa geçer.Ama bu alet özellikte kalkışta hissedilir fark yaratıyor iyi kaçmaya başlıyor şayet bir opel sevise giderseniz ben servisten almıştım, takması iki dakika sürüyor test edibilirsiniz ben öyle yapmıştım.Sizde deneyip öyle karar verin derim ama şu an aracınız ne durumda onuda bir baktırın öyle çok abartı hantalda olmaması lazım sürüşünüzü etkileyecek kadar bazılarının konuştuğu gibi sütçüymüş filanmış astraymış hikaye imiş hepsine cevap verir astralar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • caynir C kullanıcısına yanıt
    Debriyajınızda sorun olabilir sizden önceki sahibi nasıl kullandı bilinmez!

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.