Şimdi Ara

Start-Stop gerçekten faydalı mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
2
Favori
5.111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 1 lt de 2km fark ediyor sanırım ortalama 1 depoda 100km falan tabi şehir içi bunu videodan çıkardım...

    Şehir dışı kullanan için bir esprisi yok...

    Ayrıca yazın klima kışın kalorifer kullanan birinin start stoplu araç almasının bir mantığı yok...

    Bizde golf var ondan biliyorum araba şehir içi 7 lt altına düşmüyor... Hemde gittiği mesafe kozyatağı- ikitelli...

    Ha faydası vardır ama normal şartlar altında bu videodaki kadar olamaz...
  • Start-stop aküye zarar vermez. Araçlardaki lead-acid batarya tipi deep cycle yaptığında ömründen yer. Yani araç akülerinin tamamen boşalması tehlikelidir. Dur-kalk ile akünün bitme durumu olmadığından sorun çıkmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Burada yanlış anlama var. Stop start sisteminin faydası bize değil, kümülatif olarak topluma, ülkeye, dünyaya. O nedenle daha fazla insanın stop startı çalıştırması lazım.

    Bir otomobilin hareket etmesini sorgulamıyoruz yani o aracın hareketi zorunlu mu değil mi, boşa mı geziyor , trafiğe çıkışı gerekli mi değil mi belki felsefi bir konu; ama bir otomobilin asıl görevi olan bir yerden bir yere gidişte, hareket etmediği zamanlarda yakıt harcamaması çok doğru ve mantıklı. Bunu tüm araçlar için düşündüğünüzde petrolün daha uzun süre dayanması, dış borcun azalması, hava kirliliği ve emisyonların düşmesi olarak ülkeye ve dünyaya faydası büyük olur.

    Rölantide araçların saatte 0.6 l yakıt tükettiğini kabul ediyoruz. Stop start ile ortalama günde toplam 1 dakika yakıt yakmadığımızı düşünelim. Yılda kabaca 360 dk eder. Bu da 6 saat demektir. Saatte 0,6 litre yaktığımıza göre bir yılda toplam 3,6 litre yakıt tasarrufu sağlarız. Hiç bir şey değil . Bunun bize yıllık getirisi 15-20 TL olur.

    Ama ülkedeki 10 milyon aracın yılda 3,6 litre tasarruf yapması demek 36 milyon litre yakıt tasarrufu demektir. Bu da kabaca 500bin varil daha az petrol satan almamız demek. Kabaca 25 milyon dolarımızın bütçede kalması demek. Araba sayısı 20 milyon ise karımız 50 milyon dolara çıkar. Tüm dünyayı düşündüğünüzde milyar dolarlık tasarruf ve aynı zamanda emisyon azalması demektir. Evinizdeki çöpü kabaca bile olsa ayrıştırıyorsanız bunu bir insanlık görevi görüyorsanız ; stop start da kullananlardan olmalısınız diye düşünüyorum..

    NOt: hesaplarım hatalı olabilir doğrusunu öğrenmeye hazırım :)

    Stop startın araca vereceği zararlar konusunda endişelere gelince kullandığım araç için konuşuyorum:

    Stop startlı araçların marş motoru endişesi . Normal araçların marş motoru 35000 marş yapacak şekilde yapılıyorken, marş motoru stop startlı araçlarda 150bin, stop startlı ticarilerde 300bin marş yapabiliyormuş.

    İkincisi kaç saniye beklemek bizi kara geçirir hep sorulmuştur. VW sahibi olduğum dönemde bu rakam 6 saniye denmişti ancak Ford için okuduğum yerde 2 saniye deniyor. Yani 2. saniyeden sonra tasarruf etmiş oluyorsunuz. Ben sıkışık trafikte stop start sistemini genelde kapatıyordum bu bilgiden sonra artık kapatmıyorum . Çünkü 2 saniye çok iyi bir süre. Arkamdaki küfretse bile 2 saniye bekler öyle hareket ederim.




  • Ben istemem, faydası varsada istemem, bayırlarda bazen düz yolda felan yarim debriyaj yaparken devreye giriyo cikiyo sıkıntı yapıyor, bence konforu düşürüyor, ve akü degistirdim 100 liralık akü 300 lira , 60 liralık buji 240 lira, belki buna bağlı başka parçalarda vardır, start stop yerine ford focuslardaki gibi start tuşuyla aracı çalıştırıp kapatma daha kullanışlı bir teknoloji,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bana en anlamsız gelen 2 donanımdan biri.

    İlki hız sabitleyici, ikincisi de start stop.

    Ben kontrolün mümkün olduğunca bende olmasını isterim.

    Üstelik bir araçta ne kadar abidik gubidik donanım olursa arıza ihtimali de o kadar artıyor. Adamlar para kazanmak için donanım koyuyorlar gibi geliyor bana.
  • Faydalı ama bıktırıyor bir zamandan sonra. Hele istanbul trafiğinde her duruşunda kapan açıl

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • forumu kullanıcısına yanıt
    Hız sabitleyici anlamsız diyorsanız uzun yolda ayaklarınızı sürekli pedalda tutmak iyi geliyor o zmn size..
  • Bahale yav 200 milyarlik araba almis 25 saniyelik kirmizi isikta arabayi stop ediyor pes vallaha adamlar boyle zengin oluyor!

    Diyen belki on tane adam gordum anlamayacagini dusundugumden aciklama geregi bile duymadim.

    daha taninmayan bi teknoloji akuye mars motoruna zarari var mi yok mu hala tartisiliyo kolay kolay da sonuca varilmayacak gibi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende rahatsız olurum diye düşünüyordum ama kesinlikle hissedilmiyor.Artık devreye girmediği anlar rahatsız oluyorum.Yeri geliyor 1 dk ışıkta bekliyoruz.Ağır ilerleyen trafikte kapatıyorum yalnız 1-2 sn için aç kapa anlamsız oluyor.
  • sıkışık trafikte insanı sıkıyor. kapatıyorum. normal trafikte özellikle uzun ışıklarda (ankara tandoğanda 120 saniye bekleten ışık var) faydalı oluyor. 0 ses 0 titreşim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bianconera

    Hız sabitleyici anlamsız diyorsanız uzun yolda ayaklarınızı sürekli pedalda tutmak iyi geliyor o zmn size..


    Tercih meselesi tabi.

    Yılda da yaklaşık 20bin km uzun yol yapıyorum. Şimdilik ayağı pedalda tutmanın bir sıkıntısını yaşamadım.
  • benim için olsada olur olmasada ama anahtarın yeri ayrı
  • olmazsa olmaz denecek bir ozellik degil. duz manikla aciklama getirmek gerekirse eskiden start stopmu vardi diye sorarlar adama.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • şehiriçinde oldukça yararlı bir sistem dur kalklarda.5 saniyeden fazla bekleniliyorsa özellikle.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • x-rayted kullanıcısına yanıt
    tebrik ederim herkes yorum yapmış ama donanımın ismini doğru yazan sadece sizsiniz. Doğrusu stop start arkadaşlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Curise Control; gereksiz..
    Stop&Start; anlamsız..


    !!

    Teknolojiyi bu kadar iten ve itiraz eden millet olamz...
  • Ozellikle dsg olan araclarda kavramaya musbet katkisi var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: auto_man

    tebrik ederim herkes yorum yapmış ama donanımın ismini doğru yazan sadece sizsiniz. Doğrusu stop start arkadaşlar.

    Daha doğrusu "Auto Stop Start".



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _magnetar_ -- 31 Ağustos 2016; 13:11:57 >
  • En yüksek zararlı gaz yoğunluğu kavşaklarda oluyormuş. Buralarda yayalar da yoğun oluyor. Hareketli araçların yaydığı zararlı gazlar dağılıyor ve yukarı çıkıyor. Yani pratikte insan sağlığını en çok bozan kavşaklarda, birbirine yakın bekleyen arabalar. Böye yerlerde gazlar birikiyor, yoğunlukları çok yükseliyor. Londra, Üsküp, Pekin'de hava kirliliği nedeniyle eylemler olmuştu. Eskiden bir avuç çevreciyken kitlesel yürüyüşler olmaya başladı.

    Start-stop bu yüzden devletlerce destekleniyor. Kurumsal vergilendirmede avantajları oluyor. Benim için medeniyet, başkasını daha az rahatsız ederek araba kullanmanın bir yolu.
  • Yakıt tüketiminin düşmesinde katkısı vardır ancak turbo ömrünü kısaltır. Turbolu araçlarda kullanılmaması daha sağlıklı olur.
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.