Şimdi Ara

Start & Stop yakıt tüketimi için avantajlı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
1.495
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Start & Stop yakıt tüketimi için avantajlı mı?
    Ortalama yakıt tüketimini, 1 litreye kadar düşürdüğünü duymuştum fakat arkadaş ısrarla böyle bir şeyin olmadığını belirtiyor.
    Özellikle İstanbul gibi dur&kalk trafikte, start&stop avantaj mıdır? Ekonomik yakıt tüketimi dışında avantajı nedir?



  • İstanbul trafiğinde sistemi devamlı kapalı konumda tutmak zorunda kalıyorum. Yalnızca uzun süreli ışıklara denk gelirsem aktif ediyorum. Malesef benim için sistemin pek bir artısı yok. Zaten İstanbul trafiğinde yakıttan tasaarufu kafamdan silip attım.
  • illa ki tuketim acisindan avantajlidir ama 1 litre cok abarti sacma bi rakam. istanbul da cogu zaman kapatiyorum ben. Sadece 20,30 saniye uzeri bekleyislerde, trafik isiklarinda kullaniyorum. surekli dur kalk dur kalk olan trafikte, zirt pirt stop edip calismasi insani psikolojik olarak etkiliyo ve gereksiz buluyorum.
  • Akünün ömründen yiyor diye biliyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Oh Long Johnson

    Akünün ömründen yiyor diye biliyorum.
    Yakıt tüketiminin aşağı çekilebilmesi için araçlara konan, araçlara, aracın içindeki tüm elektronik aksamlarına göre stabilizasyonunu sağlayabilmek için üzerinde milyonlarca belkide milyarlarca dolar arge çalışması yapılan bu tür sistemlerin yakıta faydası yok, süs olsun diye konuyor genellikle, hatta bu sistemi koyduktan sonra test dahi yapmadan sürüyorlar piyasaya. Maksat ismi olsun yani. Bu firmalar boşuna milyonlarca, milyarlarca dolar harcayıp bu tür sistemler çıkarıyor. Keşke bu tür sistemler için arge çalışmalarına başlamadan önce sizlere sorsalar. Zaten boşuna dünyanın en iyi mühendisleriyle çalışıp tonla maaş ödüyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bgs0 -- 5 Temmuz 2015; 0:37:12 >
  • Aslında bu sorunun cevabını ben de merak ediyorum. Mutlaka yakıt tasarrufu sağlıyordur ama herkes de bu konuyla alakalı farklı şeyler söylüyor. Tasarruftan çok, esas amacının karbondioksit salınımını azaltmak olduğunu yazanlar da var.
  • saçma bi sistem
  • Arac yeniden calisirken daha fazla guc harcamiyor mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    Arac yeniden calisirken daha fazla guc harcamiyor mu?
    Çelişki şurada, turbo motorlu araçlarda aracın kontağını kapatmaktansa rölantide kalması daha iyi deniyor; o zaman hem start stoplu hem de turbolu araçların çalışma prensibi nasıl oluyor?
    Bir de benim aracımda S&S yok fakat 30-40 saniyelik ışıklarda, el frenini çekip vitesi N'ye alıyorum. Aracın ömrü açısından iyi olduğu söylenmişti. Acaba S&S mantığı da, bunun gibi bir katma değer mi sunuyor? Bir bilene soralım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pi

    Arac yeniden calisirken daha fazla guc harcamiyor mu?
    arabamda yok ama olsada off konumuna alacağım sistem.
  • supertivo kullanıcısına yanıt
    Bu sistem avrupada yakıta katkısından ziyade esas önem verdikleri egzoz gazlarını kontrol altına alarak çevre kirliliğini azaltmak ve aynı zamanda ses kirliliğini azaltmak için ortaya çıkmıştır ha bunun yanında motor durduğu için çok cüzzi bir miktar az yakıt tüketirsiniz öyle ort. 1 lt falan düşürmez yakıtı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: supertivo

    Çelişki şurada, turbo motorlu araçlarda aracın kontağını kapatmaktansa rölantide kalması daha iyi deniyor; o zaman hem start stoplu hem de turbolu araçların çalışma prensibi nasıl oluyor?
    Bir de benim aracımda S&S yok fakat 30-40 saniyelik ışıklarda, el frenini çekip vitesi N'ye alıyorum. Aracın ömrü açısından iyi olduğu söylenmişti. Acaba S&S mantığı da, bunun gibi bir katma değer mi sunuyor? Bir bilene soralım.

    Turbo yağlaması devam ediyordur bence.
    Ayrıca zaten start stop kullanılan yerlerde turbo devreye girmeden hareket de ediliyor olabilir.
  • O marş motoru bozulursa, bi de garanti bittiyseee
    Edit : baktim da s.s mars motorlari 3000 civarindaymis.
    Mars motoru ömru de 35 bin defaymis, sen buna turkiye sartlarinda 10 bin de. Gunde 30 kere acip kapatsa, her acip kapatmaya 1 kurus tasarruf etse, gunluk 30 kurus. Haftada 2 lira, ayda 8 lira, yilda sen soyle 100 tl.
    Amorti etmiyor bile.
    O yuzden nerden baksan tutarsizlik nerden baksan ahmakça



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkmenson -- 5 Temmuz 2015; 2:00:17 >
  • Start stop farki 4 5 milyar. Bu genelde arac fiyatina yediriliyor. Ek donanim gibi satilmiyor. Mars motoru 3000 civari 1000 tl civari da aku.

    Yani tamam tasarruf ediyor da, isiklarda misiklarda tamam motor duruyor da siz 100 bin km de odediginiz farki cikartiyor musunuz?

    100 bin km de %5 bile tasarruf saglasa ki imkansiz 2000 tl tasarruf eder. Bu km ye kadar mars motoru aku biter zaten. Sonrasi kisir dongu.

    S&s sistemi bence maliyetine gore cok basarili bir sistem degil ancak ticari olarak tam bir basaridir. Teoride mukemmel pratikte fiyaskodur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kaygerya -- 5 Temmuz 2015; 2:06:35 >
  • 50 bin liralık Courier da var. 4-5 bin ediyorsa SS sistemi, yarın arabayı parçalayıp satayım o kadar pahalı mi cidden ya ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozeceze

    50 bin liralık Courier da var. 4-5 bin ediyorsa SS sistemi, yarın arabayı parçalayıp satayım o kadar pahalı mi cidden ya ?

    Isler pek oyle yurumuyor. Forumdan bir arkadasin 35 milyarlik micrasinin cvt sanzumani gitmisti 30 000 di yeni sanzuman. Rakamlari tam hatirlamiyorum ama asagu yukari oranlar boyleydi.
    Hatta micranin sanzumani yok sanzumanin micrasi var muhabbetleri donmustu.

    Bu arada sorunuzu cevaplayayim, eger aracinizi parca parca ve her bir parcasini satabilirseniz arabanin satis fiyatinin 3 kati kar edebilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozeceze

    50 bin liralık Courier da var. 4-5 bin ediyorsa SS sistemi, yarın arabayı parçalayıp satayım o kadar pahalı mi cidden ya ?

    Isler pek oyle yurumuyor. Forumdan bir arkadasin 35 milyarlik micrasinin cvt sanzumani gitmisti 30 000 di yeni sanzuman. Rakamlari tam hatirlamiyorum ama asagu yukari oranlar boyleydi.
    Hatta micranin sanzumani yok sanzumanin micrasi var muhabbetleri donmustu.

    Bu arada sorunuzu cevaplayayim, eger aracinizi parca parca ve her bir parcasini satabilirseniz arabanin satis fiyatinin 3 kati kar edebilirsiniz.

    Sıfır araç alıp parça parça satalım o zaman:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: pcwolf28

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kaygerya


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozeceze

    50 bin liralık Courier da var. 4-5 bin ediyorsa SS sistemi, yarın arabayı parçalayıp satayım o kadar pahalı mi cidden ya ?

    Isler pek oyle yurumuyor. Forumdan bir arkadasin 35 milyarlik micrasinin cvt sanzumani gitmisti 30 000 di yeni sanzuman. Rakamlari tam hatirlamiyorum ama asagu yukari oranlar boyleydi.
    Hatta micranin sanzumani yok sanzumanin micrasi var muhabbetleri donmustu.

    Bu arada sorunuzu cevaplayayim, eger aracinizi parca parca ve her bir parcasini satabilirseniz arabanin satis fiyatinin 3 kati kar edebilirsiniz.

    Sıfır araç alıp parça parça satalım o zaman:)

    Her parcasini satabileceginizi dusunuyorsaniz yapabilirsiniz.




  • Yakıt tasarrufundansa, şehir içinde emisyon değerlerinini düşük tutmaya yarayan bir sistem bence.

    Motorlu taşıt vergilerinin emisyona göre belirlendiği ülkeler için geliştirilmiş olabilir. Tasarrufa çok katkısı olduğunu düşünmüyorum.

    Kendi aracımda var, her dur-kalkta devreye girmeyip düzgün bir şekilde çalışmasına rağmen dur-kalk trafikte kapatıyorum.
  • Youtube da testler var acin izleyin.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.