Şimdi Ara

Şuan en iyi üç 1.6 dizel motor hangisi? (15. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
301
Cevap
2
Favori
45.737
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • QralCess Q kullanıcısına yanıt
    1.6 cdti farklı. Aynı olan 1.3 cdti.



    Demekki Astra ya denk gelmemisiniz.
  • Benim favorim 1.5dci 110hp az yakar çok kaçar ;)
  • Mercedes in yeni dizeli gelsin o zaman konusuruz
  • 1.6 cdti 136 hp 320 nm
  • n a v y_35 N kullanıcısına yanıt
    Güzel cevap vermişsiniz. En iyi motor deyince bütün özelliklere puan verip ortalamasını alıp en iyi ortalama olanı lider görmek lazım.

    Güç olarak değerlendirince es geçtiğiniz şey mesela hondanın çift Turbo 160 bg motoru da var. Ama 2.2 lt motoru 156 bg. Japonlar güçten çok uzun ömüre önem veriyorlar. Bu yüzden güç ve tork konusunda batıdakiler kadar agresif değiller çünkü bu ikisinde ne kadar ileri gidersen ömür o kadar kısalır.
    Blue hdi lar az yakıyor diyorsunuz. Herkesten de öyle duyuyorum, güzel bişey ama adblue kullanıyor mu, yakıtla birlikte o da hesaplanıyor mu? Açıkçası yakıtla birlikte hesaplansa ve yine de az yakıyor olsa bile takip edilmesi ve devamlılık için eklenmesi gereken ekstra bir şey olarak kullanıcısına zahmet ve eksi bir özellik.

    Bmw motoru sessiz demiş biri. Lüks otomobil üreticileri yüksek ücretler verilerek alınmış bir araçtan sanki hurdaya çıkmak üzere gibi sesler gelmesini istemezler. Bu yüzden sadece içeriye değil dışarıya da ses yalıtımı yaparlar.

    Sonuçta hepsi aynı teknolojileri kullanıyor ama bazısı bunu güzel bi mühendislik ile etkili bir şekilde uyguluyor. Bunları da sadece fabrika verisi tüketim verilerine ve hp tork değerlerine bakarak söyleyemeyiz. Ayrıca tork da seviyeli olması gerken bir şey. Aniden yükselen ya da gereksiz fazla tork oldukça kısa ömür ve her an kırılabilme riski demektir. Diğer yandan bunun kışı var kaygan zemini var. Sen sadece rakamlara odaklanabilirsin ama iyi bi mühendislik her koşulda optimum faydayı hedefler. Sonuçta bunlar pistte yarışmayacaklar.

    Aşağıda bi audi örnek videosu linki koyuyorum. Böyle şeyler fark yaratır.

    https://youtu.be/k8-_UrfbRBA



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 1 Haziran 2018; 11:18:44 >




  • Gelin bi kıyaslama yapalım en çok tutulan 1.6 dizel motorlarda 1.6 Multijet 1.6crdi 1.6psa 1.6cdti 1.6dci 1.6tdi bu en dandiği bu motorlarda 1.6 CDTI yeminle söyleyebilirim bi turbocuya girin en çok CDTI turbosu dolu soğutucuları genelde küçük olur hemen patlar ha ama parçaları bir vag grubuna göre çok ucuz ama gidiş iyi yani çok temiz bakılırsa 250bin km ya görür ya görmez en önemli değişim parçalardan triger 120 veya 100bin km'de değişir trgeri kayışdır.şimdi 1.6 dci gelelim günlük kullanıcıya uygun 1.6 CDTI performansı aynı CDTI daha uzun ömürlü bu grubda en ucuz parçalar bu arabada 60binde veya 90 binde triger değişir kayışdır. çok zorlamaya gelmez eenjöktörleri zortlar.1.6 TDI bu motor çok cabuk partikül doldurur güzel çiğerli tirigeri 120 bin de değişir kayışdır TDI efsanesi 2.0 dan sonra başlar.1.6 psa gelelim bu motorları hep begenmişimdir ama 110 luk lar da zorlamaya gelmez turbo hemen zortlar zaten o turbolarda bir sıkıntı vardı 1.5 CRDi dede aynı turbo vardı onda aynı sorun veriyordu ama yağ soğutucusu küçüktü konumuza dönelim çekişi iyi triger 120 binde değişir 1.6 multjete gelelim çoğu kişi uzun ömürlü falan demişde ben namını duymadım ama yukardakilerinden daha uzun ömürlüdür kesin performansı gayet iyi alt devirlerde ölü trigeri 120 binde değişir kayıştır en son 1.6 CRDi gelelim bu motor bence en efsanesi yani bu motoru yapanlar hiç birşeyden kaçmamış diyebilirim performans altdevirlerden itibaren alır götürür dururken ışıkda rampa yukarı 3 ile kalktığımı biliyorum içlerinden en sorunsuzdur tiriger bakım yoktur ne zaman ses geldimi değişirsin zinciridir zaten çelik blok bi motor turbo su gayet dayanıklıdır ama sesli çalışır biraz performans kıyaslarsalk çokdan aza doğru 1.6 CRDi 1.6 CDTI 1.6 dci 1.6 Multijet 1.6 TDI 1.6psa derim eğer araba alacaksınız bakın öyle alın derim uzak doğudan şaşmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zazadov1234

    Gelin bi kıyaslama yapalım en çok tutulan 1.6 dizel motorlarda 1.6 Multijet 1.6crdi 1.6psa 1.6cdti 1.6dci 1.6tdi bu en dandiği bu motorlarda 1.6 CDTI yeminle söyleyebilirim bi turbocuya girin en çok CDTI turbosu dolu soğutucuları genelde küçük olur hemen patlar ha ama parçaları bir vag grubuna göre çok ucuz ama gidiş iyi yani çok temiz bakılırsa 250bin km ya görür ya görmez en önemli değişim parçalardan triger 120 veya 100bin km'de değişir trgeri kayışdır.şimdi 1.6 dci gelelim günlük kullanıcıya uygun 1.6 CDTI performansı aynı CDTI daha uzun ömürlü bu grubda en ucuz parçalar bu arabada 60binde veya 90 binde triger değişir kayışdır. çok zorlamaya gelmez eenjöktörleri zortlar.1.6 TDI bu motor çok cabuk partikül doldurur güzel çiğerli tirigeri 120 bin de değişir kayışdır TDI efsanesi 2.0 dan sonra başlar.1.6 psa gelelim bu motorları hep begenmişimdir ama 110 luk lar da zorlamaya gelmez turbo hemen zortlar zaten o turbolarda bir sıkıntı vardı 1.5 CRDi dede aynı turbo vardı onda aynı sorun veriyordu ama yağ soğutucusu küçüktü konumuza dönelim çekişi iyi triger 120 binde değişir 1.6 multjete gelelim çoğu kişi uzun ömürlü falan demişde ben namını duymadım ama yukardakilerinden daha uzun ömürlüdür kesin performansı gayet iyi alt devirlerde ölü trigeri 120 binde değişir kayıştır en son 1.6 CRDi gelelim bu motor bence en efsanesi yani bu motoru yapanlar hiç birşeyden kaçmamış diyebilirim performans altdevirlerden itibaren alır götürür dururken ışıkda rampa yukarı 3 ile kalktığımı biliyorum içlerinden en sorunsuzdur tiriger bakım yoktur ne zaman ses geldimi değişirsin zinciridir zaten çelik blok bi motor turbo su gayet dayanıklıdır ama sesli çalışır biraz performans kıyaslarsalk çokdan aza doğru 1.6 CRDi 1.6 CDTI 1.6 dci 1.6 Multijet 1.6 TDI 1.6psa derim eğer araba alacaksınız bakın öyle alın derim uzak doğudan şaşmayın.
    Yazdıklarından birşey analdınız mı?




  • berkaydj kullanıcısına yanıt
    Boşver hocam saçmalamış kendi çapında.
  • Acaba HDi+EAT şehir içinde kaç litre yakar normal ve hafif bir trafikte ? Otomatik olması çok fazla fark koyar mı ?
    Ve DCi+EDC kombinasyonu yukarıda belirttiğim şartlarda kaç litre yakar ?

    C veya D sınıfı olması şart.

    İleriye dönük araştırmalarım var cevap vereceklere teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hanzoli -- 16 Nisan 2019; 9:10:41 >
  • Hanzoli H kullanıcısına yanıt
    Araçlar nedir ona göre söyleyelim

    208 mi 508 mi
    Clio mu talisman mı aralarında ciddi fark var
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    Kusura bakmayın belirtmeyi unutmuşum, C veya D sınıfı bir araba arıyorum.
  • Böyle konuları okumayı seviyorum lakin mesajları okurken zorluk çekiyorum. Noktalama yapılmayınca eminim benim gibi düşünenler başkaları da vardır.

    Konuya gelecek olursak. 1.6 120hp 320nm tork bravo kullanıyorum. Performans olarak çok başarılı ama bendeki otomatik olduğu için verim alamıyorum.

    Şirket aracı olarak megane 4 var. Aracın hızlanması çok tatmin edici. Ve yakıt olarak da beğendiğim bir motor. Ankara İstanbul arası 110 sabit 3.7 lt gibi bir ortalama ile gittim.

    Kendi aracımı değiştirirsem 160 lık talisman almayı planlıyorum.

    Saygılarımla
  • Hanzoli H kullanıcısına yanıt
    C sınıfında hdi+ eat yarım litre
    D sınıfında hdi+ eat 1 litre fazla yakar gibime geliyor
  • Subaru 2.0 lt dizel motoru ✔️
    Renault dci motorları referans ✔️
  • 1. Opel CDTi 1.6 136hp
    2. Peugeot HDi 1.5 130hp
    3. Mercedes Benz 1.6 136hp
  • Vagcılara göre en iyi 1.6 dizel motor 1.0 tsi'dır.

    Yakıt üretme potansiyeli var sonuçta
  • 1.6 dizel motorlarda sıralama multijet ve diğerleri diye yapılır.
  • Mercedes in dizeli en iyisi. Sonra opel gelir.
  • yusuf24. Y kullanıcısına yanıt

    Golf tdı alan konfor ve ekonomi için alıyor astra golf ten iyi yanı cdtı motor performansı onun dışında kıysalama bile yapmam

  • Aktif olarak kullandığım araçlardan biri 1.6 CRDI Hyundai-Kia grubunun motoru. 136 beygir 320 Tork

    Geçtiğimiz günlerde sedan Opel Astra 1.6 CDTI motorlu bir araç kullandım 4-5 gün boyunca. İnanılmaz bir motor sesi farkı var arasında. Opel çok ama çok gürültülü idi bu konuda. Tabi ki benim bilmediğim kimi faktörler vardır bakım durumu vs. Model yılı da benim araçtan 3 yaş fln eskidir ama çok gürültülü çalışıyordu.
  • 
Sayfa: önceki 1213141516
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.