Şimdi Ara

Subap Fincanı - Kadehi - Tappet delinmesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
1
Favori
30.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Başımdan geçen ve benden sonrakilere büyük yardım sağlayacak bir konu açmak istedim.

    Belirli bir km'den sonra ve aracın aşırı yükle zorlanmasından dolayı başımıza gelebilecek bir mevzudur. Subap fincanlarının birinin ya da bir kaçının delinmesi ile oluşan arızadır ( resimde var). Pahalı bir arızadır. Genellikle turbo motorlarda görülür. ( TDI-TSI-TDCİ vv.)

    Belirtileri :

    1- Araçtan rölantide dahi gaz verdiğinizde tok bir sesle çalışır

    2- Yüksek devirlerde araç içine fazla vuruntu duyarsınız.

    3- Delinme oranına göre ses artar. Bir süre sonra pat-pat motoru sesi duymaya başlarsınız.

    4- Çekiş azalır.

    Zaten en ufak bir delinmede sesi hissedeceksiniz. Siz aracı kullanmaya devam ettikçe bu delik büyüyecektir. Sorun da burada başlıyor: delik olmaya başladığı andan itibaren ekzantrik milini aşındırmaya başlar ( resimde var). Ne kadar çok üstüne giderseniz milin o subabın üstündeki dişi aşınacaktır. Eğer aşınma başlamışsa artık üstüne gitseniz de pek bir şey ifade etmez. Bu parça sadece ekzantrik milini yer. Ekstra bir arıza çıkartmaz, daha da ileri gitmez yani.

    Tavsiyeler : Bu belirtileri gördüğünüz anda en yakın servise ya da sanayiye ( yavaş ) gidip sübap fıncanlarını kontrol ettirin. Çok pahalı bir parça değil . 1 takım Bosch marka ( içinde 4 adet fincan bulunur) yaklaşık fiyatı 125 liradır. Ekzantrik mili ise paha biçilmez :)

    Not: iş ekzantrik miline kadar dayanmışsa kesinlikle orjinal parçasını takın, dökme demirlerle yapılan yerli milleri tavsiye etmem, takarken daha kırılanını gördüm.

    Hepinize keyifli ve kazasız sürüşler..
     Subap Fincanı - Kadehi - Tappet delinmesi Subap Fincanı - Kadehi - Tappet delinmesi







  • teşekkürler, faydalı bir konu.

    forumun son dönemindeki gereksiz konulardan sonra mumla arar olduk bu konuları.

    Fincan değişimi olayı akrabamın vw caddy aracında olmuştu. 1.9 dizel araç 200 bin km de yapmıştı aynı arızayı.

    ama o 500 gibi bir rakam harcamıştı 2 sene önce.
  • Tesekkurler guzel bilgi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yunus88 -- 20 Aralık 2013; 11:17:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunus88

    Tesekkurler guzel bilgi
    3 liram var ne alayım gibi içi boş konularla dolup taşan,

    açılan saçma sapan konularla motorlu araçlar konu dışı muhabbetine dönen oto genel konusu içinde kaybolup gidecek bir konu daha...


    Teknik olarak parçadan haberim var ancak sayenizde ilk defa duyduğum bir değişim.

    Tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yunus88

    Tesekkurler guzel bilgi
    Hidrolik itici kullanılan tüm araçlarda olabilecek bir arıza. Motorun sesli çalışması en büyük belirtisidir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Hidrolik itici kullanılan tüm araçlarda olabilecek bir arıza. Motorun sesli çalışması en büyük belirtisidir.

    Alıntıları Göster
    İşte size bir yağlama problemi. Eksantrik mili yağ filminin en stresli olduğu, birim alana en yüksek basıncın düştüğü, yüzeylerdeki hızlanma ve yavaşlamamnın en ani olduğu parçadır.
  • sanırım sebebi yavaşlamak için motoru ani kompresyona sokmak diye biliyorum. direk 5ten 3e atarak motor freni uygulamak ve devrin aniden 2-3 bin yükselmesi.

    yanlış biliyorsam veya başka sebepleri de varsa lütfen bilgilendirin. zira konuda nedeni yazmadigi için ekleme yapmak istedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Karbon kanister valfi ve lpg
    8 yıl önce açıldı
    Motor yağ kapağındaki köpük?
    14 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • erkmenson kullanıcısına yanıt
    güzel paylaşım teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -alize-

    sanırım sebebi yavaşlamak için motoru ani kompresyona sokmak diye biliyorum. direk 5ten 3e atarak motor freni uygulamak ve devrin aniden 2-3 bin yükselmesi.

    yanlış biliyorsam veya başka sebepleri de varsa lütfen bilgilendirin. zira konuda nedeni yazmadigi için ekleme yapmak istedim.

    Aynen katılıyorum. Aracın yüklü olduğu zamanlar ani hızlanma ve vites geçişlerine dikkat etmek gerekiyor. O parça inanılmaz basınç altına giriyor.

    Ben teşekkür ederim sizler. Amacım bundan sonraki forum okuyucularının farkındalığı.
  • arkadaşlar bir kaç ay önce benim aracımın başına da gelen ve epey yüklüce masraf ettiğim bu arızanın muhtemel sebebini şu anda başlıkta okudum ve bizzat tasdik ediyorum. fren balatasından tasarruf edeyim diye bir aralar aşırı motor freni uygulamıştım. demek ki cahilce uygulanan tavsiyeler yarar değil onlarca kat dert getiriyormuş. neyse akıl parası derler büyüklerimiz sağlık olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rica edersem araç marka - model, km, değişen parça ve fiyatları yazar mısınız aydınlatıcı olması adına?
  • fiat albea hl 2002 model 1.6 16v 102bg - atiker lpg sirali sistem.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mobylette

    fiat albea hl 2002 model 1.6 16v 102bg - atiker lpg sirali sistem.
    S60 aracımızda bu fincan sesi hep kafamızı kurcaladı ama bir sıkıntı yaşatmadı araç 300.000km civarında satıldı..

    Sabahları ilk çalıştırmada tır tır tır insanın canını sıkan bir ses yapıyor ve MOTOR DÜŞÜK PERFORMANS diye arıza veriyordu bilgi ekranında..

    Ama çekişte hiçbir düşüklük yaratmıyordu.. İlginç bir arızaydı.. Usta fincan boşaltıyor ondan oluyor, biraz çalışdıkdan sonra ses falan geçer diyordu ki geçiyorduda..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Hidrolik itici kullanılan tüm araçlarda olabilecek bir arıza. Motorun sesli çalışması en büyük belirtisidir.

    Hidrolik itici dediğin sübap zamanlamasını değiştirme görevi yapan itici değil mi abi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    S60 aracımızda bu fincan sesi hep kafamızı kurcaladı ama bir sıkıntı yaşatmadı araç 300.000km civarında satıldı..

    Sabahları ilk çalıştırmada tır tır tır insanın canını sıkan bir ses yapıyor ve MOTOR DÜŞÜK PERFORMANS diye arıza veriyordu bilgi ekranında..

    Ama çekişte hiçbir düşüklük yaratmıyordu.. İlginç bir arızaydı.. Usta fincan boşaltıyor ondan oluyor, biraz çalışdıkdan sonra ses falan geçer diyordu ki geçiyorduda..

    Sesin geçmemesi lazım. Aksine gittikçe artıyor. Çünkü üzerine gidildikçe delik büyüyor. bir süre sonra sübap fincanına yapılan baskı ekz.miline yapılıyor ve bu yüzden aşınıyor. eğer ses bir süre sonra gidiyorsa subap ayarı, zamanı kaçmış olabilir. Yukarıda geçen farklı konuya bağlayım o zaman, aracınızda tahminen hidrolik itici var, o yüzden subap zamanlaması otomatik yapılıyor. yine buna rağmen ayar kaçmış ise usta başına iş almamak adına suçu fincanlara atmış olabilir :)

    (edit : yazım hatası)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erkmenson -- 21 Aralık 2013; 10:19:33 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    S60 aracımızda bu fincan sesi hep kafamızı kurcaladı ama bir sıkıntı yaşatmadı araç 300.000km civarında satıldı..

    Sabahları ilk çalıştırmada tır tır tır insanın canını sıkan bir ses yapıyor ve MOTOR DÜŞÜK PERFORMANS diye arıza veriyordu bilgi ekranında..

    Ama çekişte hiçbir düşüklük yaratmıyordu.. İlginç bir arızaydı.. Usta fincan boşaltıyor ondan oluyor, biraz çalışdıkdan sonra ses falan geçer diyordu ki geçiyorduda..

    Sesin geçmemesi lazım. Aksine gittikçe artıyor. Çünkü üzerine gidildikçe delik büyüyor. bir süre sonra sübap fincanına yapılan baskı ekz.miline yapılıyor ve bu yüzden aşınıyor. eğer ses bir süre sonra gidiyorsa subap ayarı, zamanı kaçmış olabilir. Yukarıda geçen farklı konuya bağlayım o zaman, aracınızda tahminen hidrolik itici var, o yüzden subap zamanlaması otomatik yapılıyor. yine buna rağmen ayar kaçmış ise usta başına iş almamak adına suçu fincanlara atmış olabilir :)

    (edit : yazım hatası)

    Valla inanın fincan falan ilk defa usta deyince duyduğum için pek değil hiç bilgim yok :)

    Dediğiniz gibide olabilir ama ses gerçekten az bir yol gidince geçiyordu sadece ilk çalışınca yapıyordu..

    Fincan boşaltıyor araç diyordu ne demek oluyor bu tam olarak?

    Araç VOLVO S60 2.0T idi.. 2005 model..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Hidrolik itici kullanılan tüm araçlarda olabilecek bir arıza. Motorun sesli çalışması en büyük belirtisidir.

    Hidrolik itici dediğin sübap zamanlamasını değiştirme görevi yapan itici değil mi abi ?

    Hayır Anılcım. Hani bizim araçlar hidrolik itici olmadığından süpap ayarına ihtiyaç duyuyor ya, bu hidrolik iticiler sübap boşluklarını yağ basıncıyla alan parçalar. Kam mili bu parçanın üzerine basıyor. Eğer bu parça aşınmışsa ve tepe noktasına yeteri miktarda yağ gelmezse kam mili parçayı ufak ufak tıraşlamaya başlıyor ve sonuç bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    S60 aracımızda bu fincan sesi hep kafamızı kurcaladı ama bir sıkıntı yaşatmadı araç 300.000km civarında satıldı..

    Sabahları ilk çalıştırmada tır tır tır insanın canını sıkan bir ses yapıyor ve MOTOR DÜŞÜK PERFORMANS diye arıza veriyordu bilgi ekranında..

    Ama çekişte hiçbir düşüklük yaratmıyordu.. İlginç bir arızaydı.. Usta fincan boşaltıyor ondan oluyor, biraz çalışdıkdan sonra ses falan geçer diyordu ki geçiyorduda..

    Sesin geçmemesi lazım. Aksine gittikçe artıyor. Çünkü üzerine gidildikçe delik büyüyor. bir süre sonra sübap fincanına yapılan baskı ekz.miline yapılıyor ve bu yüzden aşınıyor. eğer ses bir süre sonra gidiyorsa subap ayarı, zamanı kaçmış olabilir. Yukarıda geçen farklı konuya bağlayım o zaman, aracınızda tahminen hidrolik itici var, o yüzden subap zamanlaması otomatik yapılıyor. yine buna rağmen ayar kaçmış ise usta başına iş almamak adına suçu fincanlara atmış olabilir :)

    (edit : yazım hatası)

    Valla inanın fincan falan ilk defa usta deyince duyduğum için pek değil hiç bilgim yok :)

    Dediğiniz gibide olabilir ama ses gerçekten az bir yol gidince geçiyordu sadece ilk çalışınca yapıyordu..

    Fincan boşaltıyor araç diyordu ne demek oluyor bu tam olarak?

    Araç VOLVO S60 2.0T idi.. 2005 model..

    ilk defa böyle bir sanayi jargonu duydum :) ancak fincan delinmiş ve yağ kaçıyor demek istemiş olabilir. o parça içten yağlanıyor çünkü, e haliyle delinince de yağ akıtıyor felandır heralde :)




  • ustam bı lınk versem bu aractakı sesı anlarmısınhttps://www.youtube.com/watch?v=tNfhPvsvXi4
  • quote:

    Orijinalden alıntı: samet353535

    ustam bı lınk versem bu aractakı sesı anlarmısınhttps://www.youtube.com/watch?v=tNfhPvsvXi4

    Motor devrine göre gecikmeli gelen bir ses olduğuna göre büyük ihtimal turbodan geliyor. Hiç hayra alamet değil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.