Şimdi Ara

süpabsız motor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
2
Favori
1.618
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bulent Kilinckesmezyoutube
    new combustion engine project. yeni motor projem.
    https://www.youtube.com/watch?v=ZRUdQasuI78&feature=youtu.be



    Bu motor hakkında ne düşünüyorsunuz.

    bu motor aslında kendi etrafında dönen bir otto çevrimiyle (otto cycle) çalışıyor.
    sol üst köşede sabit eksoz penceresi sol alt köşede sabit emme penceresi var.
    360 derecede bir ateşleme yapıyor. iş adımı 90 derece.
    valf yani süpap kullanılmıyor.
    biyel koluna bağlı olan siyah krankın çevresi dişli ve motor gövdesinin iç yüzeyinde dişli hat üzerinde dönüyor. dişli 2 turda çevrimi tamamlıyor.
    dişli motor (krank) ile ters yönde dönüyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesmez -- 30 Temmuz 2019; 17:31:54 >







  • Tam olarak gözümde canlanmadı ilk bakışta ama daha çok enerji kaybı olacağını düşünüyorum. Krankı motor gövdesinde çevirmek ciddi kayba yol açar. Farklı düşüncesi olanlar çıkacaktır tabi forum böyle güzel..
  • Bunu denediler hocam henkel motora benziyor. Sıkıntı şu ki bu motor yağ yakar buda demek oluyor ki bunu çoğu dünya ülkesinde kullanamazsınız emisyon yasaları sebebiyle
  • wankel motor da piston ve biyel yoktur bunda var.

    Dediğim gibi standart otto çevriminin kendi etrafında dönen hali.
    pistonun üst kısmı eksoz penceresinin önünden geçerken eksoz gazını itiyor.
    emme penceresinin önünden geçerken benzin hava karışımını içeri çekiyor.

    sonra karışımı sıkıştırıp ateşleme yapıyor.

    ateşleme yi takip eden 90 derece iş zamanı oluyor.
    sonra yine eksoz yapıp devam ediyor.

    emme ve eksoz pencereleri devamlı açık.
    Bu yüzden süpaba gerek kalmıyor.

    ekzantrik miline ve tesisatınada gerek yok.
  • güncel...
  • Farklı motor istiyorsan burdan buyur

    Duke Motoru. Motor tork olarak elektrik motoru gibi ama pek yayılmadı. Bi eksiği var demekki.



    Bi tane de farklı emme sistemi vardı onu bulamadım. Bulursam eklerim




  • 3 tane dezavantaj görebiliyorum;

    - motor dış yüzeyi ile silindir arasındaki boşluktan güç kaybı. Zaten bu kısmı en büyük sıkıntı olur.

    - pistonu tutan tamburun ağırlığı. Ki bu tambur döndürülmek zorunda ve bunun için de iş yapmak gerekiyor.

    - yağlamadan kaynaklı performans kayıpları olabilir, ayrıca ciddi şekilde yağ yakma problemleri olabilir.
  • Mantıklı gibime geldi aslında ama bujiyi nereye konumlandıracaksın ateşleme yapması için? Bir de krank piston yağlamayı nereden yapacak yani yağ bulunacak kısım nerde.
  • etusch kullanıcısına yanıt
    bu motorda (duke) sürtünme kayıpları fazla diye biliyorum. 5 li piston kolu parçası ile krank mili arsında kaymalı yatakta.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kesmez -- 26 Temmuz 2019; 18:44:20 >
  • bulentcandan B kullanıcısına yanıt
    motor yüzeyi ile pistonlu dönen parça aslında birbirine temas etmiyor.
    süpabsız motor.
    resimde görüldüğü gibi dönen parçaya monte dişliler iki parça arasındaki teması kesiyor.

    pistonu tutan döner parça (tambur) döndürülmek zorunda demişsiniz .. doğrudur. Fakat motorun krangı bu dönen parça.

    tamburun dış dairesel yüzeyinde , pistonun üstüne denk gelecek şekilde iç içe , şekilde görünmeyen hava ve yağ sekmanları var. bu sekmanlar pistonun üzerindekinden ayrı.




  • Suprémacy kullanıcısına yanıt
    bujini yeri sağda motor dış bloğuna monteli. piston sağ tarafa geldiğinde buji ateşleme yapıyor.

    -Bir de krank piston yağlamayı nereden yapacak yani yağ bulunacak kısım nerde.
    Bunlar ince detay bende tam emin değilim. bi şekilde olur tahmin ediyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kesmez

    bu motorda (duke) sürtünme kayıpları fazla diye biliyorum. 5 li piston kolu parçası ile krank mili arsında kaymalı yatakta.
    Evet kapak kısmı wankel motor gibi. Muhtemelen ömrü de kısa olur o kısmın.

  • animasyonda düzenleme yaptım.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.