Şimdi Ara

suv +lpg mi c sınıfı dizel mi? lütfen yardım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
1
Favori
4.689
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Mrb arkadaşlar.Kıyasalama alakasız gelebilir ..Anadolunun kırsal yokuşları bol bir ilçesinde çalışmaktayım yeni bir araç düşünüyorum max 45 bin bütçem var.Önceleri 2. el golf yada focus dizel düşünüyordum yalnız bir arkadaş''hocam senin oralar çetrefilli yazık edersin bu araçlara gel sana suv alalım'' tavsiyesi üzerine aklıma hiç hesapta olmayan 2 aracı daha sokmuş oldu.Bunlardn birisi toyota rav4 diğeri de honda crv yalnız rav4 daha çok hoşuma gitti açıkcası..Şimdi soru şu:
    45 bin tl ye
    1.) ikinci el dizel focus 3 style yada golf comfort

    ya da
    2.)ikinci el 50-60 bin km de rav4 alıp lpg li kullanmak mı

    yaşadığım yerin yol durumuna gelince kışları sert geçsede kış lastiğiyle normal bir aracın aşabileceği yollar var yalnız belediye çalışmıyor bakımsız yollar ha bmw ye honda civic e golfe binen bolca zengin var ama çok dikkatli kullanmak gerekiyor öyle temiz asfalt maalesef yok..

    Araçlardan çok fazla anlamıyorum hele ki suv+lpg birleşiminden.Yardımcı olursanız çok sevinirim.Şimdiden teşekkür ediyorum herkese



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi car_mat -- 16 Temmuz 2012; 1:07:44 >







  • 2 suv
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osman1942

    2 suv

    İkinci el Navara alınabilir.Hem kemikli hem dizel, hemde suv havasında.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti


    İkinci el Navara alınabilir.Hem kemikli hem dizel, hemde suv havasında.


    navara çok fazla arazi üstelikte ebatları daha geniş o kadarı aşar beni ticari sınıfa da giriyor sanırım onlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: car_mat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti


    İkinci el Navara alınabilir.Hem kemikli hem dizel, hemde suv havasında.


    navara çok fazla arazi üstelikte ebatları daha geniş o kadarı aşar beni ticari sınıfa da giriyor sanırım onlar

    Alıntıları Göster
    l200 mitsubishi
  • Arkadaşlar sadece bu iki seçenekteki araçları düşünüyorum özellikle rav4 +lpg sizce acaba focus yada golften daha mantıklı durur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: osman1942

    2 suv
    4 ay önce ben de sizinle aynı ikilemde idim. Tek fark benim bütçe biraz daha yüksek idi ve "0" km C sınıfı dizel veya bu ayarda LPG'li CRV / RAV4 arasında gidip geliyordum.

    Duyduğum kadarı ile abartılı trafik olmayan şehir içinde CRV 10-11 lt benzin yani 12-13 lt LPG yakıyor. LPG'ciler pek bundan bahsetmese de (ben de 2 sene LPG kullandım) 0.5-1 lt arası da benzin de yakıyorsunuz. Neticede bu hepsi beraber toplam 13 lt LPG diyebiliriz. Buna karşılık C sınıfı dizelde 6 lt mazot yakıyorsunuz. Güncel fiyatlarla km.de 27 kuruş LPG'ye karşılık 23 kuruş mazot. Yani C sınıfı dizel ile %15 civarı daha az yakıt maliyeti var. Bu arada son 4 ay içinde LPG dizelden daha fazla ucuzladı, ben araba alırken bu fark %20 gibiydi.

    Yokuşları bol kırsal ilçe demişsiniz. Arabayı dağa-taşa vurmak gerekecekse SUV elbette büyük avantaj ama bahsettiğiniz yurdumuzun genelinde görülen bakımsız yollarsa (ki mesajınızdan öyle anlıyorum) SUV'a pek de gerek yok. Aksine yokuşun bol olduğu yerde dizel tatlı olur.

    Neticede ben daha az yaksın, otobana çıkınca yola daha iyi yapışsın, yüksek süratte tedirgin etmesin, bir de beni galerici ile, çakalla-çukalla muhatap etmesin, garantili sıfır olsun diyerek tercihimi SUV yerine otomobilden yana kullandım. İmzadaki araçla 4 ayda 6.500 km yaptım ve çok şükür henüz hiç bir pişmanlığım olmadı. Bir de hiç aklıma gelmeyen bir avantajı daha var; LPG'de iken (Scenic II vardı) simit depo ile ortalama 350 km.de bir yani her hafta benzinliğe giderdim, şimdi neredeyse ayda bir gidiyorum. Özellikle uzun yolda insanı çok rahatlatıyor. Düşünsenize; İstanbul'dan çıkarken depoyu dolduruyorsunuz, Ankara'ya gidip geliyorsunuz ve hala depoda iki diş yakıt var. 120 km/s sınırını fazla aşmazsanız 1200 km menzil garanti.

    SUV'nin de avantajları var elbette. Genelde prestij algısı daha yüksek, daha geniş, sürüş konumu yola daha hakim, vs.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: car_mat

    Arkadaşlar sadece bu iki seçenekteki araçları düşünüyorum özellikle rav4 +lpg sizce acaba focus yada golften daha mantıklı durur mu?
    Neden lpg ya da dizel çok mu km yapıyorsunuz ? Şu yüzden soruyorum 2.el dizellere pek güvenim yok lpg yi de pek güvenilir bulmuyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Roadstar

    Neden lpg ya da dizel çok mu km yapıyorsunuz ? Şu yüzden soruyorum 2.el dizellere pek güvenim yok lpg yi de pek güvenilir bulmuyorum...

    Alıntıları Göster
    4 çeker dizel duster. ön yargıyı bırakırsan eğer f/p olarak en iyisi. hem dizel olacak hem 4 çeker istediğin her şeyi ekonomik olarak karşılar. dergi ve karşılaştırmaların hepsinden oldukça olumlu yorumlar aldı daha kötü diye eleştiren bir oto yazarı görmedim. parça sıkıntısı yaşamazsın.

    nissan qashqai ile tamamiyle aynı şasi ve motor var hiç bir fark yok var gerisini sen düşün ;)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35

    4 çeker dizel duster. ön yargıyı bırakırsan eğer f/p olarak en iyisi. hem dizel olacak hem 4 çeker istediğin her şeyi ekonomik olarak karşılar. dergi ve karşılaştırmaların hepsinden oldukça olumlu yorumlar aldı daha kötü diye eleştiren bir oto yazarı görmedim. parça sıkıntısı yaşamazsın.

    nissan qashqai ile tamamiyle aynı şasi ve motor var hiç bir fark yok var gerisini sen düşün ;)

    Alıntıları Göster
    SUV fikrinizden vazgeçmeyin....tavsiyem RAV4..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35

    4 çeker dizel duster. ön yargıyı bırakırsan eğer f/p olarak en iyisi. hem dizel olacak hem 4 çeker istediğin her şeyi ekonomik olarak karşılar. dergi ve karşılaştırmaların hepsinden oldukça olumlu yorumlar aldı daha kötü diye eleştiren bir oto yazarı görmedim. parça sıkıntısı yaşamazsın.

    nissan qashqai ile tamamiyle aynı şasi ve motor var hiç bir fark yok var gerisini sen düşün ;)

    Muthis(!) bir ncap puani var. Nasil QQ ile ayniysa?
  • 2010 model 1.6 trendline passat lpg
  • quote:

    Orijinalden alıntı: qwerr02

    2010 model 1.6 trendline passat lpg
    Ben de dizel duster diyorum. Ancak iki çeker olanı. 40 bine rahat alırsınız diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tamay_aytam

    Ben de dizel duster diyorum. Ancak iki çeker olanı. 40 bine rahat alırsınız diye düşünüyorum.

    Alıntıları Göster
    focus 3 style
  • verdiğiniz cevaplardan ötürü öncelikli teşekkr ediyorum arkadaşlar.

    dizel ya da lpg düşünmemin sebebi yakıt arkadaşlar.İl merkezine sıkça gelip gidiyorum şu anda belki fazla km yapmıyorum ama ilerde büyük bir şehir merkezine geçme sözkonusu olabilir.

    oflazca arkadaşım tercihinizi c4 ten yana kullanmışsınız c4 çok hoş bir araç öncelikle aracınız hayırlı olsun.Yollarımız stablize yada çok kötü yollar değil değil asfalt yalnız belediye bayadır yenilemiyor sadece dolgu yamalarla geçiştiriliyor ve kışın köstepek yuvası gibi bol çukurlu..Yani bir il merkezinde 10 senede yıpranacak araç bizim buralarda 5 senede yıpranabiliyor.Suv düşünmemdeki neden bu..dediğiniz gibi yollar olmasa c sınıfı bir dizel alıp geçicem ama değerlendirmem gereken böyle bir gerçek var önümde.

    Arkadaşlar duster düşünmüyorum güzel araçtır tabi ama kasası çok büyük ve iç dizaynını da çok sıkıcı buldum...rav4 iç ve dış tasarım olarak çok hoşuma gitti acaba lgp uyumu felan nasıldır?çekiş gücü ne olur otomatik zannedersem bu araçların hepsi bu konudaki görüşlerinizi benim için daha önemli.iyi günler diliyorum hepinize




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123


    quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35

    4 çeker dizel duster. ön yargıyı bırakırsan eğer f/p olarak en iyisi. hem dizel olacak hem 4 çeker istediğin her şeyi ekonomik olarak karşılar. dergi ve karşılaştırmaların hepsinden oldukça olumlu yorumlar aldı daha kötü diye eleştiren bir oto yazarı görmedim. parça sıkıntısı yaşamazsın.

    nissan qashqai ile tamamiyle aynı şasi ve motor var hiç bir fark yok var gerisini sen düşün ;)

    Muthis(!) bir ncap puani var. Nasil QQ ile ayniysa?

    mantığını seveyim senin be gerçek olan şeyi de yalan yaptın ya helal olsun. biri 4 airbag koyar diğeri 8 puanı fazlalaşır, birinde esp var diğerin de yok puan farkı artar. şasi ve motorun tamamiyle aynı olduğu gerçeğini değiştirmez.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine#K9K_diesel_engine
    http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_R-Type_engine#R9M
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_MR_engine#M9R_Turbo_Diesel


    cuk oturan bi kapak sesi mi bu?

    bi daha umarım cahil cühela konuşmasın bi şeyleri bilmeden..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35
    ...şasi ve motorun tamamiyle aynı olduğu gerçeğini değiştirmez.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine#K9K_diesel_engine
    http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_R-Type_engine#R9M
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_MR_engine#M9R_Turbo_Diesel


    cuk oturan bi kapak sesi mi bu?

    bi daha umarım cahil cühela konuşmasın bi şeyleri bilmeden..


    Senin gibi super zekalardan gina geldi.

    Ncap'ten 3* almis araci oneriyor sonra da piskinlik yapiyor. Sana seni 3* kadar dusunen firmalarin, kumes gibi ic mekanli araclarina binmek mustehak.

    Ayrıca bu araçlar platform da değiller. Duster, Clio'nun sahip olduğu Nissan B platformuna; Qashqai ise Megane'ın sahip olduğu Nissan C platformuna sahip.

    "Kapak"ini bos yerin kaldiysa kendine takabilirsin. Bir daha da "cahil cühela konuşmasın bi şeyleri bilmeden.."


    http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_B_platform

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_C_platform



    quote:

    Orijinalden alıntı: Arabam.com

    Duster grubun uzatılmış Nissan B platformu üzerine inşa edilirken, Qashqai Nissan C platformunda geliştirilmiş.



    Not: Bu mesajda tarafımdan yazılmış bir hakaret yoktur. İade-i hakaret vardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 16 Temmuz 2012; 18:52:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123


    quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35

    4 çeker dizel duster. ön yargıyı bırakırsan eğer f/p olarak en iyisi. hem dizel olacak hem 4 çeker istediğin her şeyi ekonomik olarak karşılar. dergi ve karşılaştırmaların hepsinden oldukça olumlu yorumlar aldı daha kötü diye eleştiren bir oto yazarı görmedim. parça sıkıntısı yaşamazsın.

    nissan qashqai ile tamamiyle aynı şasi ve motor var hiç bir fark yok var gerisini sen düşün ;)

    Muthis(!) bir ncap puani var. Nasil QQ ile ayniysa?

    mantığını seveyim senin be gerçek olan şeyi de yalan yaptın ya helal olsun. biri 4 airbag koyar diğeri 8 puanı fazlalaşır, birinde esp var diğerin de yok puan farkı artar. şasi ve motorun tamamiyle aynı olduğu gerçeğini değiştirmez.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine#K9K_diesel_engine
    http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_R-Type_engine#R9M
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_MR_engine#M9R_Turbo_Diesel


    cuk oturan bi kapak sesi mi bu?

    bi daha umarım cahil cühela konuşmasın bi şeyleri bilmeden..

    Alıntıları Göster
    -Silinebilir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 16 Temmuz 2012; 18:52:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: bozkurt35
    ...şasi ve motorun tamamiyle aynı olduğu gerçeğini değiştirmez.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine#K9K_diesel_engine
    http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_R-Type_engine#R9M
    http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_MR_engine#M9R_Turbo_Diesel


    cuk oturan bi kapak sesi mi bu?

    bi daha umarım cahil cühela konuşmasın bi şeyleri bilmeden..


    Senin gibi super zekalardan gina geldi.

    Ncap'ten 3* almis araci oneriyor sonra da piskinlik yapiyor. Sana seni 3* kadar dusunen firmalarin, kumes gibi ic mekanli araclarina binmek mustehak.

    Ayrıca bu araçlar platform da değiller. Duster, Clio'nun sahip olduğu Nissan B platformuna; Qashqai ise Megane'ın sahip olduğu Nissan C platformuna sahip.

    "Kapak"ini bos yerin kaldiysa kendine takabilirsin. Bir daha da "cahil cühela konuşmasın bi şeyleri bilmeden.."


    http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_B_platform

    http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_C_platform



    quote:

    Orijinalden alıntı: Arabam.com

    Duster grubun uzatılmış Nissan B platformu üzerine inşa edilirken, Qashqai Nissan C platformunda geliştirilmiş.



    Not: Bu mesajda tarafımdan yazılmış bir hakaret yoktur. İade-i hakaret vardır.

    evet yanlış hatırlamışım şasi değil yürüyen aksam ortakmış. 4 çeker sistem nissandan motorlar renodanmış.

    ama motor konusunda dibine kadar haklıymışım.
    ya görende bugüne kadar volvodan inmediğini sanır. fiyat performans olarak en iyisi bu araba.
    ncap tan 5 yıldız almış korelilerin kazada 10 airbagten birini açmadığını biliyoruz.

    f/p olarak en iyisi duster bu niye canını yakıyor acaba?

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2MPrUS1XZZg

    görende 5 yıldızlı araçların içinde insan ölmüyor sanır..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bozkurt35 -- 17 Temmuz 2012; 1:28:01 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.