Şimdi Ara

Taklit ve Sahte Oto Yedek Parçaya Dikkat!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
7.890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • “Taklit ve Sahte Oto Yedek Parçaya Dikkat, Taklit ve Sahte Parçalar Tehlike Saçıyor”

    İstanbul, Türkiye – 1 Ağustos 2010 – Sadece Almanya’daki Pazarı 10 Milyar Euro’nun üzerinde olan Taklit ve Sahte Oto Yedek Parça tacirleri tehlike saçmaya devam ediyor.

    Taklit oto yedek parça üretimi, dünya çapında çok büyük bir sektör. Örneğin sadece Almanya’daki taklit ve sahte oto yedek parça pazarının 10 Milyar Euro’nun üzerinde olduğu tahmin ediliyor. Türkiye’de ise bunu tam olarak saptamak pek mümkün değil. Sahte parça kullanımı ise otomobil sahipleri için ağır sonuçlara neden olabiliyor.

    İmdat, frenler tutmuyor! Ve sonuç kaçınılmaz. Neredeyse hiç yavaşlamadan önceki araca çarpıyorsunuz. Hem de fren balataları birkaç saat önce değiştirilmiş bir otomobille... Böyle durumlarda gerçek, otomobilin kapsamlı bir şekilde incelenmesiyle gün ışığına çıkıyor: Tamirat sırasında sahte balatalar kullanılmış. Korsam olarak da adlandırılan bu parçalar, piyasadaki dağılımları kesin olarak saptanamadığından oldukça tehlikeliler. Kesin olan tek şeyse, kosan parçaların her zaman karşımıza çıkabilecek olması. Çünkü kârların yüksekliği birçok insanı bu tür parçaları satmaya yönlendiriyor.

    Güvenilir olmayan yollardan alınacak parçaların, özellikle de kelepir fiyatına satılanların korsan ürün olma ihtimalleri oldukça yüksek. Araştırmalara göre korsan ürünler çoğunlukla Doğu Avrupa, Türkiye ve Asya ülkelerinde üretiliyor. Taklit edilen parçaların büyük bir çoğunluğu ise düzenli olarak değiştirilmesi gereken parçalar, genellikle sürüş güvenliği için çok daha önemli. Özellikle fren sistemi ve motor parçalarının kaliteleri, orijinallerinin veya orijinal ekipman üreticileri firmaların ürünlerin kalitelerinin çok altında oluyor.

    Korsan parça kullanıldığında arıza riskleri inanılmaz seviyede artıyor ve çoğunluğu kısa bir süre sonra motor arızaları, fren tutmama veya süspansiyon parçalarının kırılmaları ile sonuçlanıyor. Buradaki asıl problem ise bir parçanın korsan olduğunun, arıza çıkarmadan önce anlaşılamaması.

    Piyasada korsanların dışında yan sanayicilerin ürettiği daha güvenilir ama uygun fiyatlı parçalar bulmak mümkün, ama burada öncelikli tercih, eğer orijinal parça çok maliyetli geliyor ve bütçenize zarar veriyorsa Orijinal Ekipman Üreticileri tarafından üretilen ( mesela fren sistemlerinde ATE, BREMBO, TRW, FERODO..vb., debriyaj parçalarında SACHS, LUK..vb. gibi ) markaları tercih etmekte fayda var. Bu gibi markalar Otomobil Üreticilerine Orijinal Yedek Parça tedariki yaptığı için arabanızda orijinale eşdeğer parça kullanmış olursunuz.

    Yedek parça mağazalarında orijinal ürünün işini görebilecek diğer yan sanayi ürünlerini de bulmak mümkün. Ama bu parçaları alırken de mutlaka onaylı ürün olup olmadığına bakmak lazım. Mesela fren balatası alırken Avrupa Birliği Standardı olan R90 Kalite Belgesi’nin olmasına mutlaka dikkat ediniz.

    Peki taklit parçalardan nasıl kendimizi koruyacağız? Taklit veya Sahte ürünlerden nasıl sakınacağız? Korsan parçalarda en sık karşılaştığımız sorun marka logolarının taklit edilmesidir. Çünkü aslına yakın hatta aynı marka logosu sayesinde korsan parçalar daha da yüksek fiyatlara satılabiliyor. Ancak birkaç noktaya dikkat ederek taklitleri anlamak da mümkün.

    Yedek parçaları yetkili servisler, güvenilir özel servisler ve yedek parçacılardan alın. Eğer internetten alışveriş yapıyorsanız mutlaka firmayı iyi araştırın. Güvenmediğiniz dükkanlardan ya da bilmediğiniz internet adreslerinden alışveriş yapmayın.

    Güvenliği ve egzoz emisyonlarını etkileyen parçalarda Avrupa Birliği denetim işaretlerinin bulunmasına dikkat edin. Modifikasyon parçalarında da ABE ya da TÜV onaylı olmalarına dikkat edin. Üretici işaretleri ve logolarının hem ürünün hem de ambalajının üzerinde bulunması gerekiyor. Ambalajın üzerindeki yazım ve renk hatalarına dikkat edin. Aşırı fiyat farklılıklarından şüphelenin. Orijinal veya Orijinal Ekipman Üreticileri tarafından üretilen parçaların üretici firma ve yetkili satıcılar tarafından satıldıklarını aklınızdan çıkartmayın. Parçadan şüpheleniyorsanız, mutlaka ürünün aslını sattığını bildiğiniz bir satıcıya gidip ürünleri karşılaştırın.







  • Reklamları izlediniz..
  • Sırada hava durumu mu var?
  • Orjinal diye astro rakamlar istenmese muadillerle kimse uğraşmaz...
  • ben citroen servisinden dusen bagaj yazılarının fiyatını sordm 120 lira dediler....


    yan sanayi 4ever
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bamsı Beyrek

    Orjinal diye astro rakamlar istenmese muadillerle kimse uğraşmaz...


    Yazımızda da belirttiğimiz gibi, Orijinal olmasa da Orijinal Ekipman Üreticileri tarafından üretilen parçaları kullanabilirsiniz.Yani Fren Sisteminiz ATE ise ATE marka balata, TRW ise TRW marka, BOSCH ise BOSCH marka balata kullanabilirsiniz. Orijinal Logolu ve Kutulu olmadığı için arasında %50'ye veren farklar olabiliyor. Piyasada 10 dolara satılan fren balataları da mevcut. En azından yedek parça seçerken kullandığınız markanın referanslarını dikkate alabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    ben citroen servisinden dusen bagaj yazılarının fiyatını sordm 120 lira dediler....


    yan sanayi 4ever


    Merhaba.
    Daha çok değindiğimiz konu Güvenlik ve Motor Parçaları üzerine, bahsetmiş olduğunuz parça Aksesuar grubuna girmektedir.
    Ama haklısınız, bilhassa arma, yazı, logo gibi parçalar genelde yetkili servislerde maliyetli oluyyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • FIAT TEMPRA'nın (Bursa üretimi) ön tablaları piyasada

    1. Orjinal İTALYAN malı
    2. Orjinal TÜRK malı
    3. Yan Sanayi Avrupa (!)
    4. Yan Sanayi Türk (!)
    5. Çin malı (en son bunu da öğrendim)

    olarak satılıyor. Yedek parça bir savaş alanı olmuş, mal satmak meydan muharebesi gibi. Araç eskidikçe de parça fiyatı artıyor, yenilendikçe de. Sadece kalitesiz ve uyduruk parça fiyatları ucuz oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    FIAT TEMPRA'nın (Bursa üretimi) ön tablaları piyasada

    1. Orjinal İTALYAN malı
    2. Orjinal TÜRK malı
    3. Yan Sanayi Avrupa (!)
    4. Yan Sanayi Türk (!)
    5. Çin malı (en son bunu da öğrendim)

    olarak satılıyor. Yedek parça bir savaş alanı olmuş, mal satmak meydan muharebesi gibi. Araç eskidikçe de parça fiyatı artıyor, yenilendikçe de. Sadece kalitesiz ve uyduruk parça fiyatları ucuz oluyor.


    Benzer durum Renault 9 için de geçerli

    Ön kaput için
    1. Orjinal (en düzgünü ve en pahalısı=
    2. Yan Sanayi
    3. Çin Malı

    Çin malı olan yan sanayiden daha kaliteli...
  • yaşasın orijinal parça bir anten 120 lira tabla ile birlikte 500 liros olllleyyyyy


  • Ben ön sileceklerimi ne değiştirmiştim Vw, Polo'nun. 65 lirami ne almışlardı. Dahası basit bir jant kapaklarına bile 100 lira gibi bir fiyat çekmişlerdi 4 tanesine yanlış hatırlamıyorsam.

    Sahte fren balatası olacağını sanmıyorum. Türkiye'de böyle yaşanmış birşey varmıdır? Sahte değilde kalitesiz fren balatası varsa Vw servisleri takıyor diyebilirim. Kendilerinden taktırdığım balata 1 sene gitti. Özel servisinki hem daha iyi hemde 3 seneyi aşkın bir süre gitti. Her sene 7000-8000 km kullanırım yani aracı. Jetta'nın yan kapılardaki cam etrafındaki çıtalara 1.600 bin fiyat biçtiler

    Servisler durduk yere, şunu değiştirelimmi, bunu değiştirelimmi diye para koparmaya çalışırlarsa fahiş fiyatlarla insanlarda yan sanayi parçaya yönelirler. Bana aküden cevap alamıyoruz değiştirelimmi dediler Polo'nun, fiyat nedir dedim, zamanında piyasada 120-130 liraya iyileri varken 200 liramı ne fiyat çektiler. Yolda kalana kadar götürsün beni dedim tepki ile düşünün.. Ve o cevap alınamayan Polo'nun akü 1 sene daha götürdü beni Sonrasında sattım aracı. Jetta'nın camlara çıta taktırayım dedim, 200-300 ne desen iyi, 1.600 nedir yahu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stones -- 30 Ağustos 2010; 1:11:22 >




  • Merhabalar.

    Heralde herkes esas konuyu yanlış anladı. Genelde herkes AKSESUAR'dan bahsediyor, bizim uyarımız Orijinal Yedek Parça ve Orijinal Muadili yani Orijinal Parça Tedarikçilerinin ürettikleri ürünlerin taklitleri ile ilgiliydi.

    Örnek vermek gerekirse; Orijinal Fren Balatası servise 100 TL iken, Orijinale Üretim Yapan markalardan ATE Fren Balatası 70 TL'dir. Ama piyasada hem Orijnial'in ATE'nin de taklitleri vardır. Aynı zamanda ATE'nin 2. markası veya 2. kalitesi diye kandırılmak suretiyle satılan ürünler de mevcuttur. Bizim uyarımız bunlara kanmamanız konusundadır. Veya piyasada ATE'nin logosuna benzer logolar kullanan benzer markalar da mevcuttur. Uyarılarımız bu kapsamdadır.

    Aksesuar parçaları, bizim uyarılarımız haricindedir.

    Saygılar.
  • Tamam öyleyse, balatayı orijinal alırız. Gerisi yan sanayi, oldu mu ?
  • merhabalar.
    yazıda kastedilen Orijinal ya da Yan Sanayi arasındaki ayrım değil, Orijinal ve Yan Sanayi'nin TAKLİTLERİ'dir.
    saygılar.
  • Ben aldım ama bilmeyerek tabikide.
    stop farı aldım montaj yaparken vidaları kırıldı.ve montaj yapılmaz hale geldi

    İzmir birinci sanayi aydın alpay otomotiv.
    Japoncu
    UZAKk DURUNN..
  • Maalesef piyasa taklit parça kaynıyor. Hatta sanayilerde bazı parçaların orjinalini yada muadil yan sanayisini bile bulamıyorsunuz. Bir arkadaşımın Ford Fiesta aracına rot kolu almamız gerekmişti ancak sanayide ne orjinalini ne de muadilini bulabildik. Parçacıya neden taklit satıyorsunuz diye sorduğumda orjinali pahalı satılmıyor cevabını almıştım. Halbu ki taklit olanı 10 TL orjinaliyse 25 TL'na satılıyordu.
    Parçası gerçekten pahalı olan bazı eski model araçlara stop lambası, sinyal, kapı fitili, kapı çıtası vs. gibi güvenliği tehdit etmeyecek parçalar taklit bile olsa takılmasında sakınca yok, tabii gerçekten fiyatıda ucuzsa. Ancak aracın yürüyen anksam parçaları olan rot kolu, rotil, salıncak, disk, fren balatası gibi parçaları taklit yada Çin malı merdiven altı üretim parçalardan takmak gerçekten hayatınızla kumar oynamak demektir.
    Zaten en iyi ihtimalle taklit parça ömrünü orjinalinin yada muadil yan sanayi üründen çok çok daha önce tamamlıyor. Yani taklit parça kullanmak ucuza gelmiyor. Örneğin bir aracın klima kompresörü bozuluyor ve orjinaline 2.000 TL istenirken Çin malı taklidi 500 TL'den satılıyor. Aracını satmak üzere olan yada kısa sürede satacak olan hemen Çin malına sarılıyor ve taktırıp arcını satıyor. Arabayı alan en geç bir yıl içinde yeniden klima kompresörü almak zorunda kalıyor. Aslında burda aracı satan karda. Çünkü orjinalini taksa arabanın satış fiyatı değişmiyecek. Sadece arabayı alana 1.500 TL'yi hediye etmiş olacak. Aynı durum turbo içinde geçerli. Çin malı taklit turbolar kalitesine göre değişmekle birlikte ortalama 400 TL fiyatla revizyonlu turbodan bile ucuza satılıyor, ancak en fazla bir yıl yada 10.000 km. sonra ömrünü tamamlıyor. Hatta motor çalışırken mil kesiyor ve motoruda bitirip sizi rektifiye yaptırmak zorunda bırakıp onarımı çok daha pahalıya mal olan arızalar çıkarabiliyor.
    Taklit parçanın bir diğer riskide kazıklanma durmudur. Size 400 TL'den satılan Çin malı turboyu 2.500 TL'lik orjinal turbo fiyatından da satabilirler. Genelde bu durum tamircinizin parçacıyla ortak çalışması durumuda oluşur.
    Bunlara ek olarak özellikle elektrik aksamına ait olan kontrol ünitelerinden birini yenilemeniz gerektiğinde işlemi mutlaka yetkili serviste yaptırın. Bu tarz parçaların fiyatları pahalı ve işçilikleri parça fiyatına göre ucuzdur. Yetkili servislerde yapılan işlemler 2 yıl garanti kapsamında olduğu için bir sıkıntı yaşamanız durumunda tekrar para ödemekten kurtulursunuz.




  • Kartal aracim var. Yan san. Direksiyon çubuğu aldim 1 sene içinde ses yapmaya başladi park yaparkende kırıldı! Verilmiş sadakam varmis düşünsenize viraj alirken kirilsa direksiyon boş boş dönecek ne yapardınız.. Balatalarda 10bin kadar götürdü ama biri vaktinden önce bitmiş kaliperde diski yemiş fren ve yürür aksam parçalar kesinlikle orj. olmalı arkadaşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kryeck -- 23 Ağustos 2011; 4:46:17 >
  • bence sorun yok oldu
  • bosh bujilerde valeo debriyaj setlerinde çok sahte var.
  • taklit var taklit var . motor konusunda bişi diyemem ama aksesuarlarda orjinallerden daha kaliteli parçalar çıkıyor.

    örnek biraz reklam olucak ama omsaline firması bu işte mükemmel.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.