Şimdi Ara

TASARIMCILAR (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
8 Misafir - 8 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
0
Favori
28.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • çok teşekkürler.....



    quote:

    Orjinalden alıntı: focuss

    Arkadaşlar elimden geleni yaparım.

    CATIA kursları aşağıdakilerden oluşuyor.

    Sketcher Design
    Katı Modelleme
    Yüzey Modelleme
    Teknik Resim
    Montaj

    Bu kurs toplam 8 gün sürüyor. 4-4 gibi iki parti halinde veriliyor. Eğer kurs almak istiyenler Bursa'da ise çok uygun birşeyler yapabilirim.

    Bu sayfadakileri yaparsanız, CATIA kitabına ait link adresinize gönderilir.

    http://www.cadem.com.tr/catia/v5-kitap.html

    Serkes1, onlarla beraber mesai yapıyorum, proje bitiriyorum. Asıl konularımız farklı ama, Zafer Bey endüstriyel tasarım projelerinin yöneticisi, Ali Bey'de bizim bazı firmalarda üst yönetimle irtibata geçmemizi sağlıyor. Bol bol selamını iletiyorum yani.




  • Bu konu basligini bugun tesadufen farkettim. Ilgilenen arkadaslar icin kisaca yazmak ihtiyaci duydum.

    Bilgisayar yazilimlarinin muhendislikteki kullanimi 3 temel alanla ifade edilir, CAD, CAM,CAE.

    CAD, computer aided design; yani bilgisayar destekli tasarim. Bu alanda belki yuzlerle ifade edilebilecek kadar cok yazilim mevcuttur. Ancak otomotivde catia, pro-e ve ug yazilimlari ana ureticilerin tercihleridir. Bir parcanin 3 boyutlu olarak tasarlandigi, birden fazla parca iceren sistemlerin sanal montajlarinin yapilabildigi, kinematik simulasyonlarinin izlendigi, CEA ile koordinasyon icerisinde modifikasyonlarin yapildigi asamadir.

    CAM, caomputer aided manufacturing, her turlu digital modelin, numerik kontrollu tezgahlarda islenebilmesi icin ihtiyac duyulan surecleri kapsar. Bu kapsamda, takim yollarinin cikartilmasi, nc kodlarinin olusturulmasi, isleme optimizasyonu vs vs gibi bir suru konu dahildir.

    CAE, computer aided engineering. Iste burasi da, CAD ve CAE nin birbiriyle kooordinasyon icinde bulunarak, tasarimin sonlu elemanlar, sonlu farklar, sonlu hacimler gibi matematiksel yontemlerle doga benzetimlerinin dijital ortamda taklit edildigi ve tasarimin baslangic ile sinir kosullari dahilinde tanimlanip analiz edildigi asamadir. Bu CAE hadisesi, muhendislikte sureclerin hizlandirilmasi ve maliyetlerin dusurulmesi icin bir devrim yaratmistir. Neredeyse tasarimin hatasiz bir orneginin ilk prototipte yakalanabilmesine kadar varabilecek gercekci sonuclar elde edilebilmektedir. Simulasyon olanaklari sayesinde, termal ve mekanik zorlanmalara maruz kalacak parcanin optimum tasarim geometrisi ile minimum maliyetle hayata gecirilmesi saglanir.

    ----------------------------------------------------

    Ozellikle CAE konusunda, ansys, abacus, matlab gibi yazilim firmalarinin, matematiksel sistem modelleme alaninda kaydettigi ilerlemeler, bir insanin akciger solunumunun termik ve akissal modellemesinin gerceklenebildigi seviyelere kadar gelmistir. Buradaki amac tum doga problemlerini aslina sadik kalarak matematiksel olarak modelleyip, karsilasilan tasarim problemlerindeki sorunlari en hizli ve minimum maliyetle cozebilmektir. Olay tamamen matematiktir. Iste burada bilgisayarlarin sagladigi kolaylik, insan eliyle belki aylar ve yillar surecek dev matris islemlerinin, silikon islemciler sayesinde cok daha kisa surede gerceklestirilebilmesidir. Sonlu elemanlar teorisi, temel bilimsel bagintilarin, nesneler uzerinde baslangic ve sinir sartlari tanimlamalariyla matrissel ifadelere donusturulmesi ve nihayetinde de bu ifadelerin cozumuyle istenilen sonuca ulasilabilmesine dayanir. Burada bilimsel detaylarina girmiyorum, ilgilenenler teorik dayanaklarini arastirip ogrenebilirler (finite element theory).

    ------------------------------------------------------

    Bir de, uluslararasi tasarim yarismalarinda gordugumuz, gercekmis gibi duran, fotograf etkisi yaratan ama tamamen bir sanal ortam urunu olan konsept tasarimlara gelelim. Bu konu "stil tasarim" diye adlandirilir. Yani yukarida saydigimiz CAE kapsaminda degerlendirilen muhendislik tasarimi olayi ile farklidir. Burada bir gorsel estetik meselesi soz konusudur. Yine bir CAD ortaminda olusturulan yuzeyler, en sonunda fotograf gibi goruntulere donusturulur.

    Bu goruntuler, "photorealistic rendering" yani "gerçekçi göruntu tarama" gibi cevirebilecegimiz bir konudur.
    CAD ortaminda yaratilan geometrilerin, bir baska render yaziliminda, isik, malzeme, renk tanimlamalari yapilarak "sanki gerçek" gorunumlerinin yaratilmasidir.

    Render konusu da basli basina bir olaydir. Burada kulaga basit gelse de, bir isik ayari, bir renk ayari, bir malzeme atamasi olayi, detaylara girildikce cok karmasik hale gelir. Ne kadar iyi bir sonuc isteniyorsa o kadar emek gerekir, basit bir deyisle. Render konusunda tercih edilen yazilimlar ise, Adobe Image Studio, Brazil, RenderDrive, Maya vs vs...

    --------------------------------------------------------

    Ulkemizde, aktif olarak otomotiv sektorune hizmet veren tasarimcilar vardir. Ne yazik ki sayilari cok azdir. Buyuk cogunlugu ise sadece otomotive degil, genel imalat sektorune endustriyel tasarim hizmeti verdiklerinden, basli basina otomotiv stil tasarimcisi olarak da degerlendirilebilmeleri tartismalidir. Ancak camiayi yakindan taniyanlar, tasarimcilarin egilimlerini de ayri ayri bilirler. Bildigim kadariyla, Mercedes-Benz tarafindan Hacettepe universitesi bunyesinde, otomotiv muhendisligi adiyla mercedes-benz aksaray fabrikasi desteginde bir lisans programi hayata gecti. Bu programin amaci adindan da belli oldugu uzere otomotiv alaninda muhendislik konsunu kapsiyor, stil tasarimi kapsamiyor.

    Stil tasarimi konusu, bu alanda soz sahibi ulkelerdeki okullarda, guzel sanatlar akademileri bunyesinde yer aliyor. Yani bir sanat kabiliyeti gerektiren konu. Bu okullara kabuller ise, ogrencilerin matematik, fizik, bioloji birikiminden ziyade, yanlarinda getirdikleri "porfolio" larina bakilarak yapiliyor. Eger karikatur gibi temel tasarim oranlarindan yoksun ve estetik kaygilardan uzak bir portfolio sunulursa, dogal olarak red aliniyor. Portfoliolarda dikkat edilen hususlar, daha ziyade, siradan olmayan, estetik unsurlar tasiyan, isik-renk-gerceklik ucgenini barindiran, bilimkurgu boyutuna gecebilen ancak islevselligi de barindiran tasarim anlayisini hedefliyor. Ogrencilerin basarili olabilmeleri icin kendi becerilerine kalan diger konular ise, serbest elle eskiz cizme kabiliyeti, mevcut eskizden 3 boyutlu kil model cikarabilme kabiliyeti, global tasarim trendlerini yorumlayabilme kabiliyeti gibi konular oluyor.
    ---------------------------------------------------------------

    Umarim bu yazdiklarim, tasarim dunyasina gonul vermeye niyetli en az 1 arkadasa dahi faydali olabilecektir. Vatandaslarimiz kendilerini yonlendirebilecek dogru insanlarla karsilasamadiklari icin heba oluyorlar... Asla vazgemeyiniz, calisiniz, calisiniz, calisiniz...




  • teğmen mühendis06 nın mükemmel paylaşımını ilgiyle okudum...
    ben bu işe gönül veren bir kişi olarak, herzaman tasarım konusundaki bilgilerimi paylaşmaya hazırım.
    sizinde bu konulardaki katkılarınız için şimdiden teşekkürler...

    umarım bu topicde diğer mühendislik platformu(rovercinin açtığı konu) gibi hizmet verici olur.
  • 3 boyutlu tasarım programlarını evde kursak öğrenebilrimiyiz.
  • tasarımcı arkadaslar oto tasarım yarısması yapılsın sitede en iyi tasarımı secelim fln nası olur
  • 3D tasarim programlarini herkes ogrenebilir kanaatindeyim. Ancak bu kendi kendiliginden olabilecek bir hadise degildir. Evvela CAD temel bilgisini ve ozellikle yuzey tasarimi konusunu adim adim sindirerek baslanmasini oneririm.

    CAD alaniyla ilk defa tanisanlar icin, en onemli iki tasarim yontemini soyle ayirabiliriz.

    1- Kati modelleme (solid design, part design)

    Bu yontem, prizmatik ve hacimli geometrilerin uzay boslugunda belirli kapali egriler ile duzlemsel boyuttan hacimsel boyuta tanimlanmasidir. Sonucta 3D bir nesne elde edilir. Ancak temel mantik, hep kati nesnelerin sekillendirilmesidir.

    2-Yuzey modelleme (surface design)

    Bu yontem ise, kalinligi olmayan ve uzay boslugunda acik veya kapali egrilerle tanimlanan ve kati hacim icermeyen geometrilerin modellemesidir. Bu konu kapsamli Bezier ve Nurbs matematiksel modelleriyle temellenir. Uzay boslugunda farkli yuksek kuvvetlerden polinomlarla tanimlanan ve geometrik iliskiler yordamiyla olusturulan islevlere dayanir. Ornegin, farkli iki acik egriden gecen yuzey, farkli iki duzlemin kesisimine paralel olarak yansitilan yuzey, 3 noktadan gecen duzlem, n tane kapali egriden gecen yuzey vs vs vs....

    Yuzey modelleme, otomotiv stil tasariminda cok can alici bir konudur. Uzerine sayisiz makale bulabilirsiniz. Ozellikle merakli arkadaslarin "Class A surface design" konusunu incelemelerini tavsiye ederim.

    ----------------------------------------------------------------------------

    Eger temel bilimlerde bir matematik gecmisiniz varsa, 3 boyutlu nesneleri zihninizde canlandirabiliyorsaniz, bir iki boyutlu resimde gordugunuz nesneyi, kabaca da olsa kagida eskiz olarak aktarabiliyorsaniz, bu CAD yazilimlarinin temel mantigini kavrayamamak icin bir sebebiniz olacagini sanmiyorum.

    Ancak onceki yazimda da belirttigim gibi, bu isler cok caba ve azim gerektirir. Ilk baslayan bir kullanici, bilgisayara hakim olamiyorsa, yazilimda kendini caresiz hissediyorsa, sevki kirilir ve olaydan uzaklasir. Aksine uzerine giderseniz, yapabildiginizi gorebilirsiniz.

    Sonucta, yuzey modellemeyi mukemmel ogrendiniz diyelim. Eger cizecek birsey bulamiyorsaniz, orasi sizin hayal gucunuzun tikandigi noktadir, iyi dusununuz...

    Bahsi gecen yazilimlarin hepsinin kullanma klavuzu vardir (tutorials). Bu klavuzlarda, yazilimin en ince ayrintisina kadar aciklamalar vardir. Ornegin catia v5 r14 icin, 4.7 GB buyuklugunde bir kullanma klavuzu digital olarak vardir. Binlerce alt baslik, binlerce ornek ve binlerce aciklama emrinize amadedir (ingilizce).

    Baslamak bitirmenin yarisidir...




  • katılırdım ama.. benimkiler biraz gizli(kara kalem değil yani)
    sen bir örnek koy istersen
    quote:

    Orjinalden alıntı: Alfredo Pacino

    tasarımcı arkadaslar oto tasarım yarısması yapılsın sitede en iyi tasarımı secelim fln nası olur


  • Muhendis06 hocam ellerine sağlık, ufkumuzu genişlettin desem yeridir
  • çok güzel ve değerli yorumlarınızı takip ediyorumda benim bi sorum olucak.

    solidworks te yüzeylerle çalışabiliriyiz. ben yaklaşık 6-7 aydır uğraştığım halde tam istediğim sonucu alamadım.

    şuanda çalşmakta olduğum top robot için küreye bi kilitlenme mekanizması tasarlamam gerekli, hocamdan alığım destek 0 bu konuda. her seferinde yaparsın yaparsın diyo. bi yüksek lisans öğncisine yönlemdirildim daha hakim diye solidworks programına ama oda bir yüzeyi 3 boyutta da değiştirmenin tam bi yolunu söyliyemedi. ben elimden geldiğince denedilerimi anlatayım;

    1- yüzeyleri farklı farklı extrude ediyom, ama 3 boyuttada değişen bi geometri yakalayamıyorum.
    2- yüzeyin köşesinde değişken yarıçapla bi yüzey yaratıp onun üzerinden devam etmek te yetersiz kalıyo.

    bunlar benim aklıma gelenler şuanda.

    kısacası kürenin iki yarısını birbirine kilitlicek bi mekanizma tasarlayabileceğim bi program varsa söyleyebilirmisiniz. cam-cad farketmez. üretip rapid-prototyping makinasında olacak. her iki şekilde de hallederim diye düşünüyom.

    NOT: ilgilenen arkadaşlar varsa halawww.krafttec.com sitesini incelesin. CNC tezgahlar üretiyolar. bende yardımcı olurum elimden geldiğince. burda da benim sınıf arkadaşım çalışıyo.

    EDİT: com.tr yazmıştım yanlış oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alper83 -- 25 Mayıs 2006; 23:17:42 >




  • alper83,

    solidworks yaziliminda bahsettigin problemi aslinda kati modelleme teknigi ile de kolayca asabilmen gerekirdi. Ancak yapmaya calistigin mekanizmayi tam olarak tarif edemedigin kanaatindeyim. Eger bir taslar resim, ekran goruntusu veya su an ne yapabildigine dair bir ornek gosterebilseydin sana daha net bir açiklama yapabilirdim.

    Benim asil hakim oldugum yazilim catia v5, bahsettigin problemin cozumu kuvvetle muhtemel catia v5 ile mumkundur. Ben bu yazilimda 3d duzensiz egrilerle otomotiv class A yuzey modellemeleri yapabiliyorum. Daha net bir tabirle, birbirine paralel duzlemlerle referans icermeyen egriler arasinda duzlemsel olmayan yuzeyler modellemek diyebiliriz buna.

    Detay resimler gosterebilirsen cozmeye calisalim. Aylarca cok ugrasmissin.

    Diger yandan, verdigin hizli prototipleme sitesinin linkine bakinca ege serbest bolgede oldugunu gordum. Orada bu isi yapan sadece 1 tane firma vardi. Eger bu ayni firma ise, sana cok fazla umitlenmemeni oneririm. Ben gecmiste bu firma ile calistim, model karmasiklastikca gercekten cok kotu sonucşar cikartiyorlar. Ama basit braket tipi parçalarda basarililar. Yani isini son dakikaya birakma, umarim senin için son tarih bu donem sonu degildir.




  • Arkadaslar saka gibisiniz Catia Pro Eng. UG gibi programları gidip Cd sini alıp biraz İP ucu ile ogrenemezseniz. Ben Makine mühendisiyim ve size vazgeçin diyorum. Tabi sizde haklısınız Türkiyedeki bazı sacma üniversitelerde 1 derste hem matlab, hem UG(Unigraphics), hem catia, hem Pro eng. Ogretiyolar ve adamlar da ogrendiklerini sanıyolar. ODTU makine de 1 sene Cadkey diye bir program ogretirler ve bu program sizin bahsettiğiniz programlardan cok daha az komplike bir program (Autocad seviyesinde). Oyle UG ile bir kac hafta gecirip araba filan tasarlıyamazsınız. Belki dikdortgen çizersiniz ve onu iki kucuk dikdortgenle birleştirip 3 boyutlu hale getirirsiniz. Ama bu word de yapılabilecek birşey bence kasmayın.
    NOT:Bu mesaj insanları kucumsemek amaclı değil tasarımın zor bir şey oldugunu anlatmak için yazıldı ustunuze alınmayın lutfen.
  • daywaker82 arkadasımıza tamamen katılıyorum. Arkadaslar egerki makine tasarımı ile uğraşacaksanız solidworks daha çok yüzey ve sac yani araba tasarımı yapacaksanız da catia yı öneririm ama arkadasımında dediği gibi bu programları hemen pc ye kurup bir kaç ipucu ile çözmek zor en azından ben baya zorlanıyorum ki solidworks ü iyi derecede kullanmama rağmen .Sonuç olarak catia ve solidworks dds firmasına ait
  • mühendis06,

    sanırım yalış anlaşılma oldu. yukarıda linkte ki şirket cnc tezgahlar üretiyor. belki ilgilenen olursa bakar diye verdim.
    hızlı prototiplendirme işlemini burda yaptırmayı düşünüyoruz(www.designege.org).
    işler bitince, sana yollarım son halini. nerdeyse bitmek üzere çizimler.
    malesef 3 haftada bitmek zorunda üretimi ve montajı ve testi. tabi önce ben bitmezsem. ;)
  • arkadaşım.
    ben makine mühendisi değilim.fakat şu anda kendi işletmemizde mecbur kaldığım için ve tasarım ile ilgili
    biraz merakım olduğu için bi çok programı öğrendim.
    autocad-autodesk inventor-solidcam gibi programları kendi başıma ve elektronik mühendisi olan
    yeğenimden yardım alarak öğrendim.(tabi tam anlamıyla öğrenemedim ama işimizi görecek kadar biliyorum)
    bir insanın bişeye merakı varsa muhakkak üstüne gitmeli.
    zararın neresinden dönülse kardır.
    bu işe merakınız varsa hiç durmayın.

    quote:

    Orjinalden alıntı: daywaker82

    Arkadaslar saka gibisiniz Catia Pro Eng. UG gibi programları gidip Cd sini alıp biraz İP ucu ile ogrenemezseniz. Ben Makine mühendisiyim ve size vazgeçin diyorum. Tabi sizde haklısınız Türkiyedeki bazı sacma üniversitelerde 1 derste hem matlab, hem UG(Unigraphics), hem catia, hem Pro eng. Ogretiyolar ve adamlar da ogrendiklerini sanıyolar. ODTU makine de 1 sene Cadkey diye bir program ogretirler ve bu program sizin bahsettiğiniz programlardan cok daha az komplike bir program (Autocad seviyesinde). Oyle UG ile bir kac hafta gecirip araba filan tasarlıyamazsınız. Belki dikdortgen çizersiniz ve onu iki kucuk dikdortgenle birleştirip 3 boyutlu hale getirirsiniz. Ama bu word de yapılabilecek birşey bence kasmayın.
    NOT:Bu mesaj insanları kucumsemek amaclı değil tasarımın zor bir şey oldugunu anlatmak için yazıldı ustunuze alınmayın lutfen.




  • @mühendis 06 arkadaşım.
    yazılarınızı okudum.içinde çok güzel bilgiler var.
    sizden ricam vakit buldukça buraya yazabilir misiniz?
    eminim ki bu forumda sizden yararlanacak ben gibi bir çok üye var.
    size paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim.
    SAYGILAR.
  • rhino programına bir bak derim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seckin01 -- 16 Temmuz 2006; 13:09:48 >
  • Bence 3 boyutlu araç tasarımına başlangıç için en uygun program rhino dur. Ben de otomobil tasarımıyla ilgileniyorum ve rhinoyla başladım. Umarım ilerde sitede çalışmalarımızı yayınlayacak bir ortam olur. Aşağıdaki adreste rhinoyla yapılmış otomobil tasarımları var.

    http://gallery.mcneel.com/?language=en&g=2
  • Benim de kendi çapımda çizdiğim otomobil resimlerim var. Her birinin çizimi 10 dakikamı filan alır en fazla. Oturup da 2 saat uğraşsam, bayağı güzel bir şeyler çıkar heralde.

    Bu arada bazılarında perspektif hataları var da düzeltmeye üşendim.

     TASARIMCILAR


     TASARIMCILAR


     TASARIMCILAR




  • harikasın.
    sende büyük bir cevher var aman bunu kullanmaya devam et.

    quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    Benim de kendi çapımda çizdiğim otomobil resimlerim var. Her birinin çizimi 10 dakikamı filan alır en fazla. Oturup da 2 saat uğraşsam, bayağı güzel bir şeyler çıkar heralde.

    Bu arada bazılarında perspektif hataları var da düzeltmeye üşendim.







  • @mühendis06 kardeş.
    meslek galiba makina mühendisliği.
    merak ettimde kaç yaşındasın ve nerde çalışıyorsun yaptığın iş ne?
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.