Şimdi Ara

TASARIMCILAR

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
134
Cevap
0
Favori
28.014
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • OTOMOBİL TASARIMINDA BİLGİSİ OLANLAR BANA PÜF NOKTALARINI VEYA HANGİ PROGRAMI KULLANACAĞIMI SÖYLEYEBİLİRLERMİ ACABA



  • catia
    solid works
    pro engineering
    unigraphics


    bunlar üç boyutlu mühendislik programları...
  • verdiğin bilgiler için teşekkür ederim saygılar
  • bişi değil
    yardımcı olabildiysek ne mutlu bize
    quote:

    Orjinalden alıntı: ONUR8534

    verdiğin bilgiler için teşekkür ederim saygılar

  • Verilen programların en uygunu 10.000$ lisans ücreti var

    Mühendislik kolay bişi değil ...

    S.works , topsolid kullanıyoruz biz.
  • şirkette pro engineering (legal)
    evde ise catia (ilegal) kullanıyorum....


    yaptığınız işi profosyonelce yapmanız için bu programlar gerekli.
    cnc tezgahlarınız da vardır markaları ne.?
    CAD/CAM KULLANIYORMUSUNUZ.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gkhn_

    Verilen programların en uygunu 10.000$ lisans ücreti var

    Mühendislik kolay bişi değil ...

    S.works , topsolid kullanıyoruz biz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 22 Mart 2006; 11:46:48 >
  • merhaba gkhn solid works ten arkadaşim bahsetti cd si var getircekte bana auto cad gigi programlardan biraz alt yapım var her halde solid work de kullanabilirim ama çoooooook çalışmam lazım tesekkür ediyorum saygılar
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • yineee ben serkesl ben catia v5 r10 sürümünü buldum daha önce fakat çalıştırmadı cd bozuktu bidahada fırsatım olmadı kadıköy yazıcıoğluna gitmeye ben bu işi gerçekten yapmak istiyorum siz sanırım tasarımcısınız başınızı ağrıtabilirim küçük ip uçlarıyla püf noktalarıyla bana yardımcı olursanız sevinirim saygılar
  • Cnc Freeze var bi tane kalıphanede , 1500 e 750 . Ctek marka .

    Ben kendim topsolid kullanıyorum. Programcılar visicad ve solidworks kullanıyor.


    Bizim ürünler araba dış plastikleri oldugu için arabanın aerodinamigine göre modelleniyor ve teknik resmi asla çizilemeyen formlu parçalar . Süreklü yüzey modelleme çalışıyoruz ve çok zor ... Teknik resim çizerim ama bizim parçalar 3 5 denemeden sonra anca çiziliyor , herşey tamam oluyo işlenip basılıyor arabada form tutmuyor bi daha işleniyor falan ...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ONUR8534

    yineee ben serkesl ben catia v5 r10 sürümünü buldum daha önce fakat çalıştırmadı cd bozuktu bidahada fırsatım olmadı kadıköy yazıcıoğluna gitmeye ben bu işi gerçekten yapmak istiyorum siz sanırım tasarımcısınız başınızı ağrıtabilirim küçük ip uçlarıyla püf noktalarıyla bana yardımcı olursanız sevinirim saygılar



    Eğitim cd leri var onlardan kendince çalışabilirsin ama şunu söyliyim bu programları yazanlar bile tam anlamı ile kullanamıyor. Gerçekten çok çok çok detaylı programlar . Bi catia tasarımda en üstün programdır fakat çok detaylı.
    Bütün modüllerin ne işe yaradıgını ne iş yaptıgını ögrensen bile bişi yapamaya bilirsin yaratıcılık zaman teknik sabır ve yetenek gerekiyor ...

    Ama eline verilen ölçülü bir resmi rahatça çizicek duruma gelebilirsin kendi kendine , şunuda unutma bunu kendi kendine ögrenip çok güzel işler yapan insanlarda var , yok değil ...




  • bir dönem ansys (sonlu elemanlar analizi) programı kullanmaya çalıştım fazla öğrenemedim
    çünkü analiz boyutunda bir programdı .
    özellikle otomotiv sektöründe çokca kullanılıyor olmasına rağmen yinede öğrenmesi zor bir program
    lastik imalat sektöründe çokca kullanılan bir programdır.

    ben en çok catia öneririm
    sebebide mercedes man otobüs işletmelerinde bile kullanılan yagane büyük 3d çizim programı oluşudur.

    aslında 3d çizim programları özellikle pro engineering unigraphics birbirine çok benzer(temelde aynı mantık)
    istersen sen ilk tabanı oluştur(cd sini alarak başla )
    gerisi gelir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkes -- 22 Mart 2006; 21:26:24 >
  • fanuc tabanlı CINCINATI cnc frezeler mükemmel sonuç veriyor
    özellikle arkasında cad/cem operatörüde varsa...

    genelde plastik enjeksiyon döküm parçalarda çekme töleranslar döküm sonuçlarını etkiler belkide plastik parçalarda
    tekrar tekrar denem yapmanızın sebebi budur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Gkhn_

    Cnc Freeze var bi tane kalıphanede , 1500 e 750 . Ctek marka .

    Ben kendim topsolid kullanıyorum. Programcılar visicad ve solidworks kullanıyor.


    Bizim ürünler araba dış plastikleri oldugu için arabanın aerodinamigine göre modelleniyor ve teknik resmi asla çizilemeyen formlu parçalar . Süreklü yüzey modelleme çalışıyoruz ve çok zor ... Teknik resim çizerim ama bizim parçalar 3 5 denemeden sonra anca çiziliyor , herşey tamam oluyo işlenip basılıyor arabada form tutmuyor bi daha işleniyor falan ...






  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    fanuc tabanlı CINCINATI cnc frezeler mükemmel sonuç veriyor
    özellikle arkasında cad/cem operatörüde varsa...

    genelde plastik enjeksiyon döküm parçalarda çekme töleranslar döküm sonuçlarını etkiler belkide plastik parçalarda
    tekrar tekrar denem yapmanızın sebebi budur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Gkhn_

    Cnc Freeze var bi tane kalıphanede , 1500 e 750 . Ctek marka .

    Ben kendim topsolid kullanıyorum. Programcılar visicad ve solidworks kullanıyor.


    Bizim ürünler araba dış plastikleri oldugu için arabanın aerodinamigine göre modelleniyor ve teknik resmi asla çizilemeyen formlu parçalar . Süreklü yüzey modelleme çalışıyoruz ve çok zor ... Teknik resim çizerim ama bizim parçalar 3 5 denemeden sonra anca çiziliyor , herşey tamam oluyo işlenip basılıyor arabada form tutmuyor bi daha işleniyor falan ...





    Bizim tekrar işlememizin sebebi çekme payı değil . Öle bir pay yok zaten çünkü biz 0.70mm paslanmaz çalışıyoruz. Tekrar işlenmesinin sebebi gözden kaçan formlar . Arabanın yedek parçasını aldıgınızda örneğin bir yan çıta masa üzerine koydugunuz düz bir parçadır ama araba üzerinde arabanın ya tarafındaki formu alır. Arabayı yan yatırıp formunu çıkartmak gibi bi lüxümüz olmadıgı ıcın form göz kararı veriliyor e tabi haliyle fazla veya az form verilmiş olabiliyor ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 22 Mart 2006; 14:19:06 >




  • haklısın
    plastik parçalar için söylemiştim...(şimdi hatırladım siz plastikle çalışmıyorsunuz )
    yaptığınız işi şimdi gayet iyi anladım.
    peki o zaman her yaptığınız parçada bu sorunu aşşağı yukarı yaşıyorsanız.
    rework ler de bu denli fazla ise. çeşitliliği sağlamak maliyetli olmuyormu.
    yoksa sabit bir kaç modellemi sınırlıyorsunuz imalatınızı.





    quote:

    Orjinalden alıntı: Gkhn_

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    fanuc tabanlı CINCINATI cnc frezeler mükemmel sonuç veriyor
    özellikle arkasında cad/cem operatörüde varsa...

    genelde plastik enjeksiyon döküm parçalarda çekme töleranslar döküm sonuçlarını etkiler belkide plastik parçalarda
    tekrar tekrar denem yapmanızın sebebi budur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Gkhn_

    Cnc Freeze var bi tane kalıphanede , 1500 e 750 . Ctek marka .

    Ben kendim topsolid kullanıyorum. Programcılar visicad ve solidworks kullanıyor.


    Bizim ürünler araba dış plastikleri oldugu için arabanın aerodinamigine göre modelleniyor ve teknik resmi asla çizilemeyen formlu parçalar . Süreklü yüzey modelleme çalışıyoruz ve çok zor ... Teknik resim çizerim ama bizim parçalar 3 5 denemeden sonra anca çiziliyor , herşey tamam oluyo işlenip basılıyor arabada form tutmuyor bi daha işleniyor falan ...





    Bizim tekrar işlememizin sebebi çekme payı değil . Öle bir pay yok zaten çünkü biz 0.70mm paslanmaz çalışıyoruz. Tekrar işlenmesinin sebebi gözden kaçan formlar . Arabanın yedek parçasını aldıgınızda örneğin bir yan çıta masa üzerine koydugunuz düz bir parçadır ama araba üzerinde arabanın ya tarafındaki formu alır. Arabayı yan yatırıp formunu çıkartmak gibi bi lüxümüz olmadıgı ıcın form göz kararı veriliyor e tabi haliyle fazla veya az form verilmiş olabiliyor ...






  • Ürün olarak 200 farklı model var. Siteye 2 3 güne kadar yeni liste konulucak. Maliyet yüksek hatta bayağı yüksek , fiyatlar uygun hala bu fiyatları yüksek bulan var , Alt tarafı bi metal diyenler var . Anlatıp ağzımı bile yormuyorum .

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    haklısın
    plastik parçalar için söylemiştim...(şimdi hatırladım siz plastikle çalışmıyorsunuz )
    yaptığınız işi şimdi gayet iyi anladım.
    peki o zaman her yaptığınız parçada bu sorunu aşşağı yukarı yaşıyorsanız.
    rework ler de bu denli fazla ise. çeşitliliği sağlamak maliyetli olmuyormu.
    yoksa sabit bir kaç modellemi sınırlıyorsunuz imalatınızı.





    quote:

    Orjinalden alıntı: Gkhn_

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    fanuc tabanlı CINCINATI cnc frezeler mükemmel sonuç veriyor
    özellikle arkasında cad/cem operatörüde varsa...

    genelde plastik enjeksiyon döküm parçalarda çekme töleranslar döküm sonuçlarını etkiler belkide plastik parçalarda
    tekrar tekrar denem yapmanızın sebebi budur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Gkhn_

    Cnc Freeze var bi tane kalıphanede , 1500 e 750 . Ctek marka .

    Ben kendim topsolid kullanıyorum. Programcılar visicad ve solidworks kullanıyor.


    Bizim ürünler araba dış plastikleri oldugu için arabanın aerodinamigine göre modelleniyor ve teknik resmi asla çizilemeyen formlu parçalar . Süreklü yüzey modelleme çalışıyoruz ve çok zor ... Teknik resim çizerim ama bizim parçalar 3 5 denemeden sonra anca çiziliyor , herşey tamam oluyo işlenip basılıyor arabada form tutmuyor bi daha işleniyor falan ...





    Bizim tekrar işlememizin sebebi çekme payı değil . Öle bir pay yok zaten çünkü biz 0.70mm paslanmaz çalışıyoruz. Tekrar işlenmesinin sebebi gözden kaçan formlar . Arabanın yedek parçasını aldıgınızda örneğin bir yan çıta masa üzerine koydugunuz düz bir parçadır ama araba üzerinde arabanın ya tarafındaki formu alır. Arabayı yan yatırıp formunu çıkartmak gibi bi lüxümüz olmadıgı ıcın form göz kararı veriliyor e tabi haliyle fazla veya az form verilmiş olabiliyor ...








  • size ne denli yardımı olur bilmiyorum ama
    bizim bu konuda tedarici yardımcı firmamız bu,

    http://www.cadem.com.tr

    Ali Serdar EMRE
    bu konularda çok bilgi alıp tezgah edindik...
    e-mail : asemre@cadem.com.tr
  • sizin belkide en büyük zorluğunuz 0.7 mm paslanmazla uğraşmanız.
    ama emin olunki bilen bilir paslanmazın ömrü ve yaşlanma süreci diğerlerinde fazladır
    ayrıca imalat formu itibarıyla 4 4 lük malzemedir.

    tahminimce sizinde dışarıya yaptırdığınız iş olan nikelaj ve kalitesi dikkat ettiğiniz bir unsur olsa gerek.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Gkhn_

    Ürün olarak 200 farklı model var. Siteye 2 3 güne kadar yeni liste konulucak. Maliyet yüksek hatta bayağı yüksek , fiyatlar uygun hala bu fiyatları yüksek bulan var , Alt tarafı bi metal diyenler var . Anlatıp ağzımı bile yormuyorum .

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    haklısın
    plastik parçalar için söylemiştim...(şimdi hatırladım siz plastikle çalışmıyorsunuz )
    yaptığınız işi şimdi gayet iyi anladım.
    peki o zaman her yaptığınız parçada bu sorunu aşşağı yukarı yaşıyorsanız.
    rework ler de bu denli fazla ise. çeşitliliği sağlamak maliyetli olmuyormu.
    yoksa sabit bir kaç modellemi sınırlıyorsunuz imalatınızı.





    quote:

    Orjinalden alıntı: Gkhn_

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    fanuc tabanlı CINCINATI cnc frezeler mükemmel sonuç veriyor
    özellikle arkasında cad/cem operatörüde varsa...

    genelde plastik enjeksiyon döküm parçalarda çekme töleranslar döküm sonuçlarını etkiler belkide plastik parçalarda
    tekrar tekrar denem yapmanızın sebebi budur.

    quote:

    Orjinalden alıntı: Gkhn_

    Cnc Freeze var bi tane kalıphanede , 1500 e 750 . Ctek marka .

    Ben kendim topsolid kullanıyorum. Programcılar visicad ve solidworks kullanıyor.


    Bizim ürünler araba dış plastikleri oldugu için arabanın aerodinamigine göre modelleniyor ve teknik resmi asla çizilemeyen formlu parçalar . Süreklü yüzey modelleme çalışıyoruz ve çok zor ... Teknik resim çizerim ama bizim parçalar 3 5 denemeden sonra anca çiziliyor , herşey tamam oluyo işlenip basılıyor arabada form tutmuyor bi daha işleniyor falan ...





    Bizim tekrar işlememizin sebebi çekme payı değil . Öle bir pay yok zaten çünkü biz 0.70mm paslanmaz çalışıyoruz. Tekrar işlenmesinin sebebi gözden kaçan formlar . Arabanın yedek parçasını aldıgınızda örneğin bir yan çıta masa üzerine koydugunuz düz bir parçadır ama araba üzerinde arabanın ya tarafındaki formu alır. Arabayı yan yatırıp formunu çıkartmak gibi bi lüxümüz olmadıgı ıcın form göz kararı veriliyor e tabi haliyle fazla veya az form verilmiş olabiliyor ...










  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    size ne denli yardımı olur bilmiyorum ama
    bizim bu konuda tedarici yardımcı firmamız bu,

    http://www.cadem.com.tr

    Ali Serdar EMRE
    bu konularda çok bilgi alıp tezgah edindik...
    e-mail : asemre@cadem.com.tr



    quote:

    Cademle işimiz oldu tarama falan yaptırmıştık , çok olmadı yine bişi için görüştük kendileri ile.

    sizin belkide en büyük zorluğunuz 0.7 mm paslanmazla uğraşmanız.
    ama emin olunki bilen bilir paslanmazın ömrü ve yaşlanma süreci diğerlerinde fazladır
    ayrıca imalat formu itibarıyla 4 4 lük malzemedir.

    tahminimce sizinde dışarıya yaptırdığınız iş olan nikelaj ve kalitesi dikkat ettiğiniz bir unsur olsa gerek.


    Nijelaj yani polisaj daha anlaşılır bi şekilde parlatma işlemi ve parça formu en önemli konular bizim ürün imalatımızda. Zor ama yapıyoruz . Kolay görüp yapmaya çalışanlarda kenardaki parasından oluyor işte :)




  • SERKES 1 ne isinde çalısıyorsun merak ettim
  • pm ...
    quote:

    Orjinalden alıntı: tourneo

    SERKES 1 ne isinde çalısıyorsun merak ettim
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.