Şimdi Ara

Tasarruf için elektrikli araç alsam 22 yılda kendini amorti ediyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
1.128
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu hesaplama yöntemi elektrikli otomobil lehine yapılmış en iyimser tablo arkadaşlar.Normalde amorti etme süresi daha da uzun.Yani aslında maliyet yönünden bir elektrikli otomobilin hicbir avantajı yok.!!

    Gelelim benim hesabıma;

    Arkadaşlar son 9 yılın ortalamasına göre senede 10000 km yol yapıyorum.Aracım T9 1.6 bluehdı dizel bir araç.Depo hesabına göre 6,5 litre yakıyor.Bu hesaba göre;

    6,5X45 lira=292,5 lira. Biz 300 diyelim.

    100 km de 300 lira

    1000 km de 3000 lira

    10000 km de 30000 lira yakıt yakıyorum.

    Elektrikli araç alsam ve hiç uzun yol yapmadan evden şarj etsem (ki mümkün değil)

    100 km de 17 Kw

    Ev şarjı 1 kw =3 tl

    17X3=51 tl (100 km'de)eder o da km de 51 kuruş eder.Biz km'de 50 kuruş diyelim.

    100 km de 50 tl

    1000 km de 500 tl

    10000 km de 5000 tl ediyor.Yani yılda 5000 lira yakıt yakacağız.

    30000-5000=25000 lira elektrikli araç alırsak 1 yılda ettiğimiz kar oluyor.

    25000X22=550000 lira

    Benim aracı 700000 liraya satıp 1250000 liraya ikinci el elektrikli 308 alsam aradaki 550000 lirayı 22 yılda amorti ediyorum.O zamana kadar bataryaların durumu ne olur malum tabi.Aslında içten yanmalı aracımızı satıp üzerine eklediğimiz para ile tasarruf icin elektrikli araç almanın hicbir mantığı yok.

    Simdi çıkıp senede mazotlu araca yaptığın bakım tamir demesin kimse.9 yılda mazotlu aracıma yağ bakımı ve triger değisimi harici masraf yapmadım.Bunu hesap edeceklerse uzun yola çıkıldığında şarj etme masrafını eklersek elektrikli aracın tasarrufu daha da azalır.Ben onu hesap bile etmedim.

    Benim icin hesap bu şekilde.1,5 milyonluk aracını satıp 1,5 milyona elektrikli araç alan için ya da daha fazla yol yapanlar icin hesap değişir tabi ki ama uzun yoldaki şarj ücretlerini de hesaba katarsak 20-25 yılda bir elektrikli araçtan edecegimiz 500-600000 lira bana göre hiçbir sey.Zaten o süre sonunda değişmesi gereken batarya maliyeti o parayı da götürür.İkinci elde elektriklilerin fiyatının ölmesini,değer kaybetmesini saymıyorum bile.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaya1983 -- 23 Ekim 2024; 21:33:8 >







  • Bu nasıl hesap ?


    2milyonluk mazotlu aracı olan birisi

    1,5 milyona elektrikli bir araba alırsa 500bin kar yapmış mi olacak?


    O zaman senin saçma hesabına göre,


    700binlik aracını sat,

    100binlik benzinli araç al 600bin TL kar yapmış oluyorsun.


    Yapılan hesap baştan yanlış zaten. Hesabın mantığı ise yapyanlış.

    Çıkış noktanız tamamen yanlış. 9 yaşındaki arabanızı satıp, üzerine ekleme yaparak alacağınız 2023/24 araç fiyatı üzerinden hesap yapmışsınız.

    Mesela 2023 benzinli 308, 2023 elektrikli 308 fiyatlarını baz alarak aynı hesapları baştan yaparsanız bir şey ifade eder ancak.

    Bu mantıkla mevcut aracınızı hiç bir zaman yenilemeyin; arabanızı satıp benzinli/dizel yenisini aldığınızda da boşuna 700 bin lira vereceksiniz üzerine ama yakıtınız hiç değişmeyecek, yine aynı yakıt giderini ödeyeceksiniz.

    '' Bu hesaplama yöntemi elektrikli otomobil lehine yapılmış en iyimser tablo arkadaşlar.Normalde amorti etme süresi daha da uzun.Yani aslında maliyet yönünden bir elektrikli otomobilin hicbir avantajı yok.!! ''


    Kardeşim baştan böyle yazıyorsun. Yani genel olarakta bir esprisi yok demek istiyorsun.


    Ayrıca senin kendi elektrikli hesabında hatalı. 700binlik aracını ileri de satarken ileri de değerine göre satarsın. 1.250 lik elektrikli aracı da aldığında, elindeki 700binlik aracın değerine göre satacak değilsin. Onu da 1.2500 lik araclarin değerine göre satacaksın. İlk defa böyle saçma bir hesap görüyorum. Senelerdir buralara üye olmuş kişilerin 2+2 hesabını yapamaması, elma ile armudu ayırt edememesi komiğime gidiyor.

  • evet sizin gibiler için mantıklı değil; ama alış için ek maliyete katlanmayacak olanlar için mantıklı.


    tabi şarj ortamı olanlar ve şehirlerarası yol yapmayanlar için.


    hayırlı günler.

  • Bilemiyorum şuanki telnoloji ile özellikle bizim ülkemizde de menziller çok az. Kafana rahat Karadenizin dağlarında gezemeyeceksen ankaradan İstanbula tek şarj gezemeyeceksen en az 1000+km menzil gelmeden elektrikli araçlar benim gözümde anlamsız.
  • Bu nasıl hesap ?


    2milyonluk mazotlu aracı olan birisi

    1,5 milyona elektrikli bir araba alırsa 500bin kar yapmış mi olacak?


    O zaman senin saçma hesabına göre,


    700binlik aracını sat,

    100binlik benzinli araç al 600bin TL kar yapmış oluyorsun.


    Yapılan hesap baştan yanlış zaten. Hesabın mantığı ise yapyanlış.

  • Çıkış noktanız tamamen yanlış. 9 yaşındaki arabanızı satıp, üzerine ekleme yaparak alacağınız 2023/24 araç fiyatı üzerinden hesap yapmışsınız.

    Mesela 2023 benzinli 308, 2023 elektrikli 308 fiyatlarını baz alarak aynı hesapları baştan yaparsanız bir şey ifade eder ancak.

    Bu mantıkla mevcut aracınızı hiç bir zaman yenilemeyin; arabanızı satıp benzinli/dizel yenisini aldığınızda da boşuna 700 bin lira vereceksiniz üzerine ama yakıtınız hiç değişmeyecek, yine aynı yakıt giderini ödeyeceksiniz.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Glastron -- 23 Ekim 2024; 22:14:3 >
  • Bakım maliyetleri ve sürelerini de dikkate alınız.
  • Yapayzeka037 kullanıcısına yanıt

    Saçma olan sensin asıl.Sana insan gibi benim hesabıma göre maliyet ve kar durumu bu dedim.İstersen 1,5 milyonluk arabanı sat 1,5 milyonluk elektrikli araba al.Onun icin durum başka dedim.Üstüne para koymadan direk elektrikliye geçsen bile yakıttan edecegim kar 20-25 yılda en fazla 500-600000 dedim.Bu da onca y8la rağmen bencd hicbir şey.Neyi anlamıyorsun idrak sorunun mu var?

  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt

    Bizim gibiler parası olmayan fakirler oluyor galiba.Evet sizin gibi zenginler icin gayet iyi galiba

  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt
    Adam jazz'a biniyor ne zengini 🙃
  • Az yakan araba kullanıyorsun ve yılda çok az kilometre yapıyorsun. Ayrıca sadece yakıt üzerinden hesap yapıyorsun. Tabii ki amorti süresi çok uzun olur.
  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt

    estağfurullah; yani sizin gibi araca sahip olan kişiler için demek istedim.


    çok alıngansınız.

  • Elektrikli otomobiller için daha erken bir evredeyiz.
  • Glastron kullanıcısına yanıt

    Hocam benim size anlatamadığım durum şu;Ben su an dizel araç kullanıyorum ve bunu en az 5-6 yıl kullanmayı düşünüyorum.Hani ortal8kta elektrikli aracın giderlerinin düşük olduğunu,sürekli maliyet hesabını gözümüze sokan kepaze youtuberler,editörler var ya.Elektrikli aracın yakıt maliyetinin cok düşük olduğunu bize dayattıkları icin benim konumumdaki birisi mecburen aracını satıp üstüne para koyarak elektrikli araç alması gerekiyor.Yani elektrikli araca maliyet yönünden düşük olduğunu dayatma baskısını hissederek araç değistirme isteği oluyor.Dizel aracımın 2023 model benzinlisini niye alayım ki?Ortada maliyet yönünden bir avantaj yok.Elwktriklinin maliyet yönünden avantajı var diye bir algı oldugu icin değistirme mecburiyeti hissediyorsun.

    Gelelim 2023 model benzinli ve 2023 model elektrikli konusuna.Fiyatları kafa kafaya.Aynı para ile aynı modelin 2023model elektriklisini alsan dahi edecegim kar 20-25 yılda en fazla 500-600000 lira.Üstelik elektrikli araçların aynı model içten yanmalılara göre piyasası bariz derecede ölü.Bu hesaplara göre;


    Hiç aracın olmadan direk gidip elektrikli araba da alsan edecegin kar devede kulak.Umarım anlatabilmisimdir.Ama anlamak istemedikten sonra benim kimseye birsey anlatma mecburiyetim yok.Herkes diledigine inansın.





  • Olaya neden amorti etmek olarak baktığınızı anlamış değilim, ben de bundan yaklaşık 4 ay önce model y sr aldım. Öncesinde sıfır aldığım 1,5 yıl kullandığım 218i grancoupe aracım vardı. Onu da çok isteyerek severek iç dış renk kombinasyonu için 4 ay bekleyerek almıştım fakat ilk kez yurtdışında satılan fiyata satılan bir araç olunca (türkiyeye %10 ötv ile gelince) bu durumu kaçırmak istemedim.
    Yaklaşık 10 yıldır araç kullanıyorum toplamda 150 bin km anca yapmışımdır, uzun mesafelere uçak+araç kiralama yapma taraftarıyım fakat bu aracı aldıktan sonra yaptığım araç rezervasyonlarını ve uçak biletlerimi bile iptal etmeye başladım çünkü bu araç bambaşka bir mentaliteye soktu beni. İlk farkındalık tatil için datça fethiye yapınca gerçekleşti 9 gün boyunca sürekli gezdik ve yaklaşık 2500 km için 3000 lira gibi bir şey ödedik, yani nerdeyse tatildeki bir akşam yemeği parası. Daha sonra uzak mesafelere de arabayla gitmeye başladık, gidiş geliş 2 kişi uçak bileti 10 bin araç kiralama 7 bin olarak rezerve ettiğimiz planlara araçla gidip 3 bin gibi fiyatlara hallettik. Hatta bazen otele geceliği 3-4 bin vermek yerine arabada kamp modunu açıp yatağımızı kurduk.
    Bmw de ayda ortalama 4 depo harcıyordum 10 bin gibi bir yakıt masrafım oluyordu bu araçla 3,5 ayda 10 bin km yaptım ödediğim elektrik parası 12-13 bin civarıdır ki evden şarj etme imkanım yok dışarıdaki dc ve ac istasyonlara takıyorum. 52 kw kullanılabilir bataryasıyla şehir içi 460 km yaptığım bile oldu 50 lt li bmw ile yapamazdım. Öbür aracım olsa 10-15 bin de bakım için servise öpülmem gerekecekti bu araçta bakım olayı da yok 40 binde bir kendin bile değiştirebildiğin filtre önerisi var o da 2500 lira gibi bir şeydi, diğer elektriklilerde duyuyorum her sene bakıma çağırıp 6-7 bin istiyorlarmış bir şey yapmasalar bile buna da dikkat etmek lazım.
    Özetle bu fiyata bu araç gelmişken değerlendirmek istedim vergiye değil arabaya para vermek istedim. Millet 40 takla atıyor sağlık kurullarında ötv siz araç almak için, alın size ötvsiz araç işte.😀 Benim alma sebebim bu, ilerde yine böyle mantıklı bir seçenek gelirse onu da değerlerndiririm. Ama şu anlık satma gibi bir planım yok, alırken de düşünmedim zaten kaça satarım yok kaç km de amorti ederim vs.




  • ykaya1983 Y kullanıcısına yanıt

    '' Bu hesaplama yöntemi elektrikli otomobil lehine yapılmış en iyimser tablo arkadaşlar.Normalde amorti etme süresi daha da uzun.Yani aslında maliyet yönünden bir elektrikli otomobilin hicbir avantajı yok.!! ''


    Kardeşim baştan böyle yazıyorsun. Yani genel olarakta bir esprisi yok demek istiyorsun.


    Ayrıca senin kendi elektrikli hesabında hatalı. 700binlik aracını ileri de satarken ileri de değerine göre satarsın. 1.250 lik elektrikli aracı da aldığında, elindeki 700binlik aracın değerine göre satacak değilsin. Onu da 1.2500 lik araclarin değerine göre satacaksın. İlk defa böyle saçma bir hesap görüyorum. Senelerdir buralara üye olmuş kişilerin 2+2 hesabını yapamaması, elma ile armudu ayırt edememesi komiğime gidiyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yapayzeka037 -- 23 Ekim 2024; 22:35:19 >
  • Togg a binip iki tur atıp deneyin. Sonra traktör motorlu aracınızı kullanın. Mümkünse tekrar togg a binersiniz ve traktör gider.

    Senede 20 bin km yapıyordum, Togg aldım 8 ayda 18-19 bin km yaptım. Senede 25-30 bin km yaparım artık. Amorti süresi de 7 sene olur sizin hesapla.

    Kalem pilleri birleştirerek Araba bataryası diye satan 2013 model teslalarda bile 10 yıl kullanımdan sonra batarya sağlığı yüzde 90 üzerinde çıkıyormuş araçların çoğunda. Araştırma sonuçlarına göre 25-30 yıl dayanabilecek teknolojisi var yeni nesil bataryaların.

    Önceki aracıma, 2018 tucson elite, göre verdiği keyif 3 kat. Kar ettirmese bile konforu için yine alırdım yerli aracımızı gururla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MaDMaxiBo -- 23 Ekim 2024; 23:29:5 >




  • OrQuN kullanıcısına yanıt

    3 ay önce Akdeniz sahillerinden çıkıp Karadeniz yaylalarını gezdik ailece. Togg ile , hiç şarj sıkıntısı yaşamadım 3000km yol yaptım bir haftada  


    Gitmeden önce trugo haritasına baktım, Karadeniz sahili 30km de bir şarj istasyonu dolu ki bu sadece trugo, diğer markalar kat kat fazla, onlara bakmadım bile, gerek kalmadı.

    Sadece sahil yolu da değil, yaylalara giden yollarda içeride kalan ilçelerde de var Maçka falan mesela aklımda kalan. Uzungölde şarj istasyonu vardı farklı marka diye kullanmadım.


    Togg uzun menzil ile Karadeniz yaylalarını gezip dönüşte doğu ve güneydoğu Anadolu turu ile Akdeniz'e döndük. Şarj istasyonuna araç kendi yönlendiriyor çizdiğin rotaya göre. Şarj sorun edilecek en son şeylerden.

  • Tesla aracının batarya ücreti arabanın yarısı kadar olduğu için aracını dinamit ile patlatan Finlandiyalı adam geldi aklıma


    Aha video buldum , 22 bin dolar istemişler yeni batarya için aşağıda yazmış birisi



    Beyond the pressyoutube
    Owner of broken down Model S asked could we explode his car, we surely can and here is the video about it and to be clear I don't have anything against EVs or Tesla, I drive Model S myself and own quite a much TSLA stock. This is was just so stupid project that I thought it's perfect for my channel. Thanks to everybody that helped in the project! High speed filming Citius Imagine with Phantom cameras https://citiusimaging.com/ Lights from Easy Led https://easyled.fi/en/ Explosives and most of the work by Pommijätkät Youtube channel https://www.youtube.com/channel/UCr1cNqiNxK46w93zw9KfTLg
    https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=DG9Izqp6WWU


    Beyond the pressyoutube
    Owner of broken down Model S asked could we explode his car, we surely can and here is the video about it and to be clear I don't have anything against EVs or Tesla, I drive Model S myself and own quite a much TSLA stock. This is was just so stupid project that I thought it's perfect for my channel. Thanks to everybody that helped in the project! High speed filming Citius Imagine with Phantom cameras https://citiusimaging.com/ Lights from Easy Led https://easyled.fi/en/ Explosives and most of the work by Pommijätkät Youtube channel https://www.youtube.com/channel/UCr1cNqiNxK46w93zw9KfTLg
    https://www.youtube.com/watch?feature=shared&v=DG9Izqp6WWU



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Velvet Golet -- 24 Ekim 2024; 2:39:58 >




  • hesaplama kıyaslama ilk cümlelerde zaten belli etti, devamını okuma gereği duymadım.

    700bin tl lik 9 yaşındaki araç ile sıfır alacağı elektrikli araç arasındaki araç fiyat farkını maliyetlere bindirmek nedir ya

    sıfır araç almayın ozaman 4-5 yıllık elektrikli daha ucuz 2. El araçlara bakın fiyat farkı da olmaz hem..

    elektrikli araç kullananlara bakın ya da sorun bakalım memnuniyet durumlarını;

    çoğunluğunun alma sebebi;

    - maliyet bakımlarının cok az ve seyrek olması ( 30.000km ya da 2 yılda bir )

    - km başına düşen elektrik parasına ödediği düşük ücret,

    - konfor ve sessizlik

    - araç kalkış seriliği , rampa ve yokuşlardaki ataklığı

    hele ki dizel araç ile elektrikli araç ses konfor kısmı tartışma söz konuau bile olamaz.

    bi elektrikli araç test sürüşü yapın bakalım fikirlerinizi öyle beyan edin…

    sizin mantalite ile gidersek hiç araç değiştirmesin insanlar aynı araca binelim maliyete araç fiyat farkı yansıtmayalım….

    ben de size şunu söyleyim;

    1 yıldır elektrikl iaraç kullanıyorum çok memnunum hatta değiştirirsem ileri de fosil yakıtlı bir araca geri dönüşü hiç düşünmüyorum. Elektrikli aracın tadını alan bir insan fosil yakıtlı araca geri dönmesi kolay kolay olmaz…




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ewarrr -- 24 Ekim 2024; 5:33:24 >




  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt
    Hocam togg diyince burun kıvırıp binince soluğu bayide alan arkadaşım var :) bu dh böyle. Burun kıvırır hesap kitap yalandan birşey yapar, 4 ay sonra elektrikli aldım diye konu açar 🤣
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.