Şimdi Ara

Tavanda Paslanma[Resimli]

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
9.172
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba

    Sabah sabah canımı sıkan bir olay oldu. Aracın sağına solan bakayım birşey varmı derken fotoğraftaki kısmı gördüm, keyfim kaçtı.

    2 mm büyüklüğünde alanın boyası, cisim çarpması sonucu atmış, astar gözüküyor. Çok ufak bir alanda da astar da atmış ve paslanma olmuş sanırım. Kahverengi gözüküyor.

    Büyüklüğü yarım milim ancaktır.

    Ne yapmalı?

    Tavan olması hep canı sıkıyor tabi.


     Tavanda Paslanma[Resimli]



  • macunlayıp panoramik tavan kaplatabilirsiniz (Hemde ileriye dönük koruma olmuş olur tavan için)
    Onun dışında lokal boya gerekli.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi lorenadesign -- 3 Nisan 2011; 13:41:03 >
  • Pas tutan kısmın kenarları dahil kazınıp macunlanıp boyanması gerekiyor. Sadece oranın zımparalanıp boyanması ileride etrafından yine boya atmasına sebep olur..
  • Böyle ufak şeyler için niye basit ve kalıcı onarım üretilemiyor ben anlamıyorum. 20 senelik araç değilki pas iboyanın içinden beri yürüsün gitsin benim saatığım aracımda ön kaputta mıcırdan dolayı hep pas lekeleri vardı malum ülkemizin meşhur duble yolları. 6-7 sene kullandım hiç bir sorun olmadı. Yani olmazda bence boya darbe alıp çatlamadıkça. ELi yatkın kullanıcıların lokal olarak rütuş yapabileceği yarı profesyonel kitler niye yapılamıyor acaba?

    Mesela bir boya kiti olacak ve hem astar hem de boya olacak içinde rütuş için. Aracnımızın kod numarasına göre sipariş verip alacağız evimize kargoyla gelecek. Paslı boya varsa özel ince uçlu bir zımpara olur sadece o oyuğu temizleriz, kil falan bişeyler ugulanır tertmiz olur rütuş fırçası ile önce astar sürülür içine 2 gün beklenir sonra üstüne azcık boya sürülür temizlenir. Olmayacak iş değil yani. Neler neler yapılıyor bi bunu mu yapamıyorlar aklım almıyor şahsen.




  • hocam ondan çok daha küçük kalem ucu kadar bir pas'ta benim aracımın tavanında var, ancak ben hiç sorun etmemiştim, sorun etmelimiyim bu durumu.?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Böyle ufak şeyler için niye basit ve kalıcı onarım üretilemiyor ben anlamıyorum. 20 senelik araç değilki pas iboyanın içinden beri yürüsün gitsin benim saatığım aracımda ön kaputta mıcırdan dolayı hep pas lekeleri vardı malum ülkemizin meşhur duble yolları. 6-7 sene kullandım hiç bir sorun olmadı. Yani olmazda bence boya darbe alıp çatlamadıkça. ELi yatkın kullanıcıların lokal olarak rütuş yapabileceği yarı profesyonel kitler niye yapılamıyor acaba?

    Mesela bir boya kiti olacak ve hem astar hem de boya olacak içinde rütuş için. Aracnımızın kod numarasına göre sipariş verip alacağız evimize kargoyla gelecek. Paslı boya varsa özel ince uçlu bir zımpara olur sadece o oyuğu temizleriz, kil falan bişeyler ugulanır tertmiz olur rütuş fırçası ile önce astar sürülür içine 2 gün beklenir sonra üstüne azcık boya sürülür temizlenir. Olmayacak iş değil yani. Neler neler yapılıyor bi bunu mu yapamıyorlar aklım almıyor şahsen.

    Hocam zaten bunu yapanlar mevcut. Bir boyacıdan aracınızın renginde 100gram boya yaptırıyorsunuz. Daha sonra ince zımparayla pas tutan yeri hafifçe alıyorsunuz. Üzerine yaptırdığınız boyadan (eğer metalik veya sedefli boya ise çok iyi karıştırmak gerekir aksi taktirde çok sırıtıyor) ufak bir damla damlatın. 1 gün kurumasını bekledikten sonra 2000 ve devamında 3000'lik zımparayla fazlalığını alın. (bu aşamada aslında bir parça da vernik damlatıp kurumasını bekleyip zımpara işlemi uygularsanız aracın orjinal rengine daha yakın birşey elde edersiniz, daha az sırıtır rötuş yapıldığı..) En sonunda ise fazla bastırmadan üzerinden 1 kat pasta geçin.

    Bunu uzun bir süredir kendim uyguluyorum ustamın da tavsiyesiyle. Şimdiye kadar da bir problem yaşamadım..

    @!!!Chinogolog!!!

    Kısa dönemde bir problem yaşatmaz size (1-2 bilemediniz 3 sene içerisinde..). Fakat araç çürümeye ve paslanmaya başladığı zaman ilk olarak o dediğiniz bölgeden başlayacaktır tavandaki çürüme..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykunsezer


    quote:

    Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Böyle ufak şeyler için niye basit ve kalıcı onarım üretilemiyor ben anlamıyorum. 20 senelik araç değilki pas iboyanın içinden beri yürüsün gitsin benim saatığım aracımda ön kaputta mıcırdan dolayı hep pas lekeleri vardı malum ülkemizin meşhur duble yolları. 6-7 sene kullandım hiç bir sorun olmadı. Yani olmazda bence boya darbe alıp çatlamadıkça. ELi yatkın kullanıcıların lokal olarak rütuş yapabileceği yarı profesyonel kitler niye yapılamıyor acaba?

    Mesela bir boya kiti olacak ve hem astar hem de boya olacak içinde rütuş için. Aracnımızın kod numarasına göre sipariş verip alacağız evimize kargoyla gelecek. Paslı boya varsa özel ince uçlu bir zımpara olur sadece o oyuğu temizleriz, kil falan bişeyler ugulanır tertmiz olur rütuş fırçası ile önce astar sürülür içine 2 gün beklenir sonra üstüne azcık boya sürülür temizlenir. Olmayacak iş değil yani. Neler neler yapılıyor bi bunu mu yapamıyorlar aklım almıyor şahsen.

    Hocam zaten bunu yapanlar mevcut. Bir boyacıdan aracınızın renginde 100gram boya yaptırıyorsunuz. Daha sonra ince zımparayla pas tutan yeri hafifçe alıyorsunuz. Üzerine yaptırdığınız boyadan (eğer metalik veya sedefli boya ise çok iyi karıştırmak gerekir aksi taktirde çok sırıtıyor) ufak bir damla damlatın. 1 gün kurumasını bekledikten sonra 2000 ve devamında 3000'lik zımparayla fazlalığını alın. (bu aşamada aslında bir parça da vernik damlatıp kurumasını bekleyip zımpara işlemi uygularsanız aracın orjinal rengine daha yakın birşey elde edersiniz, daha az sırıtır rötuş yapıldığı..) En sonunda ise fazla bastırmadan üzerinden 1 kat pasta geçin.

    Bunu uzun bir süredir kendim uyguluyorum ustamın da tavsiyesiyle. Şimdiye kadar da bir problem yaşamadım..

    @!!!Chinogolog!!!

    Kısa dönemde bir problem yaşatmaz size (1-2 bilemediniz 3 sene içerisinde..). Fakat araç çürümeye ve paslanmaya başladığı zaman ilk olarak o dediğiniz bölgeden başlayacaktır tavandaki çürüme..



    Evet hocam buna benzer bir uygulama bende gördüm ama zımpara olayı biraz daha iyi eller için herkes yapamaz diye düşünüyorum yani nebileyim biraz daha ev kullanıcısına hitap eden bir set gibi bişey olsa bence hem çok satar hemde güzel olur. Ama sanırım amerikada buna benzer bir rütuş boyası satılıyor aracın boyasına özle yapıyorlar normal boya da değil 10dk içinde kuruyor ve özel solisyon haricinde hiç bir kimyasl ve basınçlı su vs çıkartamıyor.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.