Şimdi Ara

-- TDI KULÜBÜ -- KULLANANLAR VE MERAK EDENLER BURAYA! (37 KİŞİYİZ!) (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
211
Cevap
2
Favori
23.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj



  • TDI
    VW Grubu' nun direkt enjeksiyonlu turbo dizel için kullandığı kısaltma.Bu kısaltmanın arkasında 3 ve 8 silindir ile 60-225 hp arasında değişen motorlar bulunuyor.Lupo 3L' nun 1.2 lt TDI motoru dünyanın en iyi etki dereceli motoru; dizel yakıtta bulunan enerjinin yüzde 45' ini harekete çeviriyor.TDI motorları, VW ve Audi' nin dizel teknolojisinde öncü olmasını sağlıyor.

  • coşkun kardeşim beni de ekler misn TDI klubümüze...

    2006 vw Caddy combi 1,9 TDI , 105 Hp , 250 Nm tork 11.000 Km




    benimde yukarda bişi kafama takıldı kapadokyalı kardeşim demişki araba vitesdeyken gaza basmayınca 0lt / 100 km yazıyo dogru mudur demiş?

    evet kardeşim dogrudur onun açıklaması vardı da ben bilmiyorum nasıl yazacagımı araştırma yaparsan kesinlikle öyle bişey olacagını görüceksin...

    vites boşta yokus aşşagı git 0.5 lt / 100 km die görürsün ama vites 3 te in aşşagıya doru 0 lt / 100 km görceksin





    TDI KLUBÜMÜZ COŞKUN ARKADAŞIMIZ ÖNDERLİĞİNDE HAYIRLI UGURLU OLSUN....
  • v10 ve v12 tdi lerde mevcuttur
    bunun bir örneği ise ;
    v12 500 hplik bir q7 dir 1000 torktur
    pheaton ,a8 ve q7 de kullanılıyor

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar




    TDI
    VW Grubu' nun direkt enjeksiyonlu turbo dizel için kullandığı kısaltma.Bu kısaltmanın arkasında 3 ve 8 silindir ile 60-225 hp arasında değişen motorlar bulunuyor.Lupo 3L' nun 1.2 lt TDI motoru dünyanın en iyi etki dereceli motoru; dizel yakıtta bulunan enerjinin yüzde 45' ini harekete çeviriyor.TDI motorları, VW ve Audi' nin dizel teknolojisinde öncü olmasını sağlıyor.



  • Dizel teknolojisiyle ilgili son 10 senedir en araştırma ve geliştirmeye yönelik faaliyet gösteren otomobil üreticileri arasında ön sırada yer alan Audi AG, ultra modern piezo enjeksiyon sistemiyle çalışan TDI prensibini her geçen gün bir adım öteye taşıyor. A8 modeline entegre edilen 4.2 litrelik V8 TDI motorla "en güçlü" ve dizel motorlu yarış otomobili R10 ile "Le Mans 24 Saat'i dizel motorlu yarış otomobili ile kazanan ilk marka" gibi unvanlara sahip olan Audi, dizel tarihçesine yine başarıyla adını yazdırıyor. Firmanın dizel motorlu Le Mans otomobili R10'da kullanılan V12 yapılı motorun seri üretim modellere uyarlaması olarak tanımlayabileceğimiz yeni nesil V12 TDI motor, 500 HP'lik gücü ve 1000 Nm'lik müthiş torkuyla Audi'nin ilk SUV modeli Q7'ye "Dünyanın en güçlü seri üretim otomobili" unvanını şimdiden kazandırdı. Eylül ayı sonunda basın günleriyle birlikte kapılarını açacak Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtılacak olan Audi Q7 V12 TDI, aynı zamanda bir başka ilk unvanına da sahip olarak görücüye çıkacak: " Dünyanın ilk V12 dizel motorlu seri üretim binek otomobil."

    Audi'nin mevcut motor yelpazesinde yer alan 4, 6 ve 8 silindirli 2.0, 3.0 ve 4.2 litrelik sportif karakterli dizel motorların oluşturduğu hiyerarşik düzenin en tepesine konumlandırılan 6.0 litrelik silindir hacmine sahip turbo dizel motor, 5.5 litrelik hacimli 650 HP güç üreten R10 yarış aracının motorunun "herkesin kullanımına sunulmuş uygulaması" olarak nitelendiriliyor. V12 yapılı geleneksel motor tasarım yapısından farklı olarak 90 derece yerine 60 derecelik özel bir silindir açısına sahip V12 TDI motor, 684 mm'lik uzunluğuyla kompakt bir yapıya da sahip olarak ön plana çıkıyor. Karbon kristallerinin de içinde yer aldığı GJV-450 kodlu ileri teknoloji ürünü özel bir graphit materyal ile dökme demir karışımı malzemeden üretilen motor karteri, konvansiyonel dökme demir motor karterlerine göre yüzde 40 daha sağlam ve yüzde 15 daha hafif yapılı olabilmek gibi görülmeyen ama çok önemli bir farklılık sunuyor. Yeni motorda sunulan ve Bosch tarafından geliştirilen yüksek basınçlı pompalar ise 2000 bar'lik basınçla püskürtme yapabilen ilk common rail enjeksiyon sistemine sahip motor unvanını da Audi'ye kazandırıyor. Her silindir bankosuna birer adet gelecek şekilde yerleştirilen turbo besleme sistemlerinin de yardımıyla V12 TDI motorun ürettiği 1000 Nm'lik torkunun 1750 d/d ile 3000 d/d arasında sürekli elde edilebilmesi sağlanabiliyor. Litre başına 84.3 HP güç üreten 500 HP'lik motor, aynı zamanda 2010 yılında devreyle girecek Euro V emisyon normlarını şimdiden karşılamasıyla çevreye olan duyarlılığını da ortaya koyuyor.

    6 ileri vitesli tiptronic şanzımanla donatılacak Audi Q7 V12 TDI, 0-100 km/s hızlanmasını 5.5 saniyede tamamlarken, elektronik olarak sınırlandırıldığı için R10 gibi 330 km/s'lik son hıza çıkamasa da 250 km/s'lik hıza rahatlıkla erişebilecek. 100 km/s'de 11.9 litrelik ortalama yakıt tüketimine sahip olduğu belirtilen Audi Q7 V12 TDI'da quattro teknolojisi yani sürekli dört tekerlekten çekiş sistemi de standart olarak sunuluyor. Sistemin temelinde bulunan Torsen merkezi diferansiyeli, ister asfaltta ister arazide, tüm tekerleklere motor gücünü dağıtarak, optimum sürüş dinamikleri ile güvenliğin ön koşulu olan maksimum çekiş ve dengeyi sağlıyor. Audi RS 4'te de kullanılan Torsen diferansiyeli, Audi Q7'de de 40:60 oranında (ön/arka) standart tork dağılımını gerçekleştiriyor. Böylece Audi Q7 sürücüsünün dengelenmiş aks yükü dağılımı sayesinde tork yönetiminden bağımsız bir şekilde, daha seri ve hassas bir sürüş keyfi yaşaması amaçlanıyor.

    Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtılmasının ardından 2007 yılının ilk aylarında Batı Avrupa pazarlarında satışa sunulacak olan Audi Q7 V12 TDI, yeni yılın ilkbahar aylarında da Türkiye pazarına sunulmuş olacak




  • Benide ekleyebilirsiniz Seat Cordoba 1.4 TDI 75 hp 195 nm tork ve 34.000 km..! (Cordobadan önce de İbiza Cupra vardı 1.9 160 hp )

    Motordan çok memnunum, sadece biraz gürültülü ama araçların iyi yalıtımı sayesinde iç mekana pek yansımıyor..!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Salih* -- 10 Mayıs 2007; 16:02:49 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ==>KAPADOKYALI<==

    coşkun abicim topik güzel...caddyciler kulübünü açmanı bekliyordum demiştin bana bi kulüp kuracam diye ama artık onu da ben yaptım burası güzel tüm TDI'cılar burda..benide ekle o zaman

    VW CADDY 2007 105 HP 250nm 2010 km'de

    yukarıda bişi kafam takıldı ekirik abicim döktürmüş yine şimdi yüksek hızda boşa almayın falan yazmış turbu ile arıza çıkabilir falan yazmış...ben genelde boşa sallıyodum...yani şimdi viteste mi bırakım..bi de viteste gaza basmayınca yakmıyo gösteriyo yol bilg. yani 0.0 /100 km diyo yani mazot yakmıyo herhalde o zaman..bu doğru mu

    yüksek hızlarda iken birden bire boşa almayın demiş ekirik. yani tutupta 160la yada 180le giderken boşa almak zararlı demiş. ama bence zararlı olmayabilir sadece şahsi düşüncemdir bu. yani bana öyle geliyoki yüksek hızla giderkende boşa aldığımızda motor rölantide içindeki basınçlı havayı atacaktır dışarı. hem ayrıca özellikle performanslı kullanımdan sonra motoru hemen stop etmeyin bi müddet rölantide çalıştırın diyorlar.

    viteste iken gaza basmazsak motor hiç yakıt tüketmiyor bu doğru. elektronik sistem sayesinde gaza basmadığımızda sistem yakıt vermiyor motora. boşta iken yakması ise rölantide motorun çalışmasıdır. ayrıca vites boşta iken hız yükseldikçe yakıt tüketimi düşecektir. örneğin 70 km hızda 0.9lt/100km iken 110km hızda bu değer 0.5 lere düşecektir.




  • Arkadaşlar, abiler hepinizi listeye ekledim, her ne kadar model yılını, km'sini yazmayanlar olsa da Bunları da istememin sebebi TDI motorla ilgili bişeyler merak edenlere hepimizin yardım edebilecek olmasıdır, ilginize teşekkür ederim yine de.

    Boş vites olayına gelince; ECU'lu araçlarda boş vitese atmak demek arabayı stop ettirmek demek bile diyebiliriz. Tam detaylarına girmeyelim ama boş vitese attığınız zaman frenleriniz şişme yapabilir bunun yanında en önemlisi direksiyonunuz kitlenebilir. Ayrıca tüketim olarak vitesli kullanımda gaza basmamakla 0.0lt, boş vitesteyse normal rölanti tüketimini yaparsınız, yani 0.5lt kadar. Boşa atmayın, viteste götürün




  • bana servisde boşa alırsan yüksek hızlarda turbo yu erken bitirirsin dediler servisde
    onun için paylaşayım dedim..
    Yoksa beni yediler mi????
    ne dersiniz. Gerçi ben böyle ağır br arabayı hiç boşa atmak gibi bi niyetim yok
    hatta öyle bir alışkanlığımda yok
    ama yine de bilgi bilgidir..
    dimi arkadaşlar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ekirik

    bana servisde boşa alırsan yüksek hızlarda turbo yu erken bitirirsin dediler servisde
    onun için paylaşayım dedim..
    Yoksa beni yediler mi????
    ne dersiniz. Gerçi ben böyle ağır br arabayı hiç boşa atmak gibi bi niyetim yok
    hatta öyle bir alışkanlığımda yok
    ama yine de bilgi bilgidir..
    dimi arkadaşlar...




    Bırak abi ya ne boşu. Bi ışıklarda dururken kullan yeter işte
  • evet orda caddy nin debriyajına basılı tutup viteste beklemiyorum boşa alıyorum zaten

    az önce birmot küçükyalıda çalışan ve alfa romeo müşteri temsilcisi olan arkadaşa sordum
    öyle bir şey yok dedi
    oyle olsa boşta iken bile yersin turboyu
    rolantide ise 15sn beklemen yeterli dedi
    içindeki hava boşalır
    ama hemen soğumaz bekleme o kadar dedi
    demekki beni yemişler servisde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ekirik

    evet orda caddy nin debriyajına basılı tutup viteste beklemiyorum boşa alıyorum zaten

    az önce birmot küçükyalıda çalışan ve alfa romeo müşteri temsilcisi olan arkadaşa sordum
    öyle bir şey yok dedi
    oyle olsa boşta iken bile yersin turboyu
    rolantide ise 15sn beklemen yeterli dedi
    içindeki hava boşalır
    ama hemen soğumaz bekleme o kadar dedi
    demekki beni yemişler servisde



    He sen şu hava boşalma mevzusundasın. Vites değiştirirken zaten turbodaki hava boşalıyor diye biliyorum. Hatta bu blow off valflar bunun için var. Dizel araçlara pek gittiği söylenemez ama bunlar turbodaki fazla havayı atıyorlar. Magirus minibüslerde de şoför ayağını gazdan tamamen çekince fiyuuv diye bi ses duyarsınız. İşte bu olay. Bizde fazla ses gelmiyor ama ayağı gazdan tamamen çekince turboda hava kalmıyor diye biliyorum




  • arkadaşlar bende de imzadaki araç var ve hala bu TDI motorlarda ne güzel nasıl kullanılır netleştiremedim. çalıştırmadan ve kapatmadan 2-3 dk bekle vs. deniyor..bazıları 15 sn yeter diyor. bazısı devirli kullan diyor bazısı önemli değil diyor.. servislere soruyorsun onlarda farklı farklı cevaplar olabiliyor.. nedir bu işin doğrusu.. özellikle turboyu elimize alacağız diye endise ediyoruz sonrada... daha evvelki aracım benzinli idi 150 000 km yaptım böle seylere takmadım. yine aynı grubun aracını 0 dizel aldım. şu an 15000 km de ve doğrusu nedir tam anlayamadım. birde bu turbo gittimi arıza gidermek çokmu zor ve pahalı...teşekkürler..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun
    Magirus minibüslerde de şoför ayağını gazdan tamamen çekince fiyuuv diye bi ses duyarsınız. İşte bu olay. Bizde fazla ses gelmiyor ama ayağı gazdan tamamen çekince turboda hava kalmıyor diye biliyorum

    hocam bilidğim kadarıyla magirüslerda turbo yok.
    düz motor kullanılıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun


    quote:

    Orjinalden alıntı: ekirik

    evet orda caddy nin debriyajına basılı tutup viteste beklemiyorum boşa alıyorum zaten

    az önce birmot küçükyalıda çalışan ve alfa romeo müşteri temsilcisi olan arkadaşa sordum
    öyle bir şey yok dedi
    oyle olsa boşta iken bile yersin turboyu
    rolantide ise 15sn beklemen yeterli dedi
    içindeki hava boşalır
    ama hemen soğumaz bekleme o kadar dedi
    demekki beni yemişler servisde



    He sen şu hava boşalma mevzusundasın. Vites değiştirirken zaten turbodaki hava boşalıyor diye biliyorum. Hatta bu blow off valflar bunun için var. Dizel araçlara pek gittiği söylenemez ama bunlar turbodaki fazla havayı atıyorlar. Magirus minibüslerde de şoför ayağını gazdan tamamen çekince fiyuuv diye bi ses duyarsınız. İşte bu olay. Bizde fazla ses gelmiyor ama ayağı gazdan tamamen çekince turboda hava kalmıyor diye biliyorum

    coşkun magiruslarda turbo yok onlardan çıkan ses başka sestir. blow off turbolu araçlara uygulanabiliyor. blow off takılınca turbo gazdan ayağımız çeksek bile dönmeye devam ediyor ve vites geçişlerindeki turbo boşluğu giderilmiş oluyor. tabi bu sırada turbonun içinde sıkışan hava gazdan ayağımızı çekince dışarı atılıyor ve dışarı çıkarken ses çıkartıyor. ben böyle biliyorum yanlışım varsa düzeltin.




  • Caddy TDI - 16000km.

    Coşkunum güzel kardeşim bende geldim.
  • Ahmet abim hoşgeldin, ekliyorum seni de.

    bucakli, Mustafa abi; ben onlarda var sanıyordum, emin değildim. O zaman Impreza'larda ya da Evo'lardaki diyelim. O zaman olur galiba. Magirus'lardaki ne sesi peki? Elbet duymuşsunuzdur..


    bdx, devirli kullanım sonrası yaklaşık 1-2 dakika beklemek tavsiye ediliyor. Turbo içindeki havayı tamamen atıp soğusun diye tavsiye edilen bir yöntemdir bu. Ayrıca motorun da rölantide yağlanarak biraz sakinleşmesi ve soğuması sağlanılıyor diye düşünüyorum. Normal bir benzinli araçta da aslında motoru kızdırıp aniden stop etmek sakıncalıdır. Bunu futbolcuların ya da hakemlerin yaptığı maç öncesi ve sonrası idmanlara benzetebiliriz. Özellikle kış aylarında motoru çalıştırdan sonra biraz bekleriz ki kendine gelsin. Özellikle bizim TDI motorlar ilk çalıştığında parpor yapar. Birazcık bekleyerek bu sesi normal tardar sesine çeviririz Yani maç öncesi esneme idmanı.
    Bazen görürüz, hakemler filan da maç bittikten sonra saha içinde hafif tempoda birkaç tur koşup kaslarını soğuturlar. İşte bu da bizim turboyu beklememiz gibi birşey. Yani hor kullanmayın, ama çok da titiz olmaya gerek yok. Eve varınca radyoda bir şarkı fazla dinleyiver, turbonun ömrü uzasın




  • polo 1,4 TDI sport edition 2004 model

    65000 km de


    degistirirsem yine TDI
  • Selamlar
    Seat Cordoba TDI 80 HP 195 NM

    benide ekler misiniz?
  • polotje ve uruzgar, sizler de aramıza hoşgeldiniz, sizleri de listemize ekledim.


    Araçlarınızdan memnun musunuz kulüp üyeleri?
  • biri bana tdi motorların avantaj ve dezavantajlarini anlatsincok mu emrivaki oldu
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.