Şimdi Ara

-- TDI KULÜBÜ -- KULLANANLAR VE MERAK EDENLER BURAYA! (37 KİŞİYİZ!) (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
211
Cevap
2
Favori
23.463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hocam beni de ekleyin 2004 Seat Cordoba 1.4 TDI Signo 75hp 195nm tork 65000km.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi enoman -- 18 Mayıs 2007; 5:30:33 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: enoman

    hocam beni de ekleyin 2004 Seat Cordoba 1.4 TDI Signo 75hp 195nm tork 65000km.


    26 gün sonra söz ekleneceksin
  • yeni tdi kullanan hatta yeni dizel kullanan birine hangi mazotu tavsiye edersiniz?

    shell v-power aldım ilk mazot olarak
  • bende aracı sıfır aldıgımda shell in yakıtı VW grubu araçlarda sorun olabiliyor dedi servis.. ben devamlı PO europadizel alıyorum memnunum tabii baska denemedim.. diğer mazotlar nasıl acaba..hakikaten araclarınız da normal mi euro mu ve de hangi markayı kullanıyorsunuz arkadaşlar...shell kullanıp sorun yasayan varmı...
  • Bende uzunca bir süre kapı komşum olan ve temiz mazot sattığını iyi bildiğim bir P.O. bayisinden mazot alıyordum.. Taa ki OPET'ten denemek için mazot alana kadar. Çekişi hızlanışı hemen farketti.. Kalkışlardaki titremeler de bitti.. Opet çalışanlarından biri kurumdaki arkadaşlarımdan birinin kardeşidir. bana eurodizel'i Rize'den kalkıp taa kırıkkaleden kendi OPET tesisinden aldıklarını ve iki tankdan birinin mutlaka dinlendirildiğini söyleyince OPET'den almaya başladım..
    komşumdan vazgeçtim.. En son aldığım yarım depoya bir kutu WURTH MAZOT KATKISI koydum. İlk izlenimlerim motor sesinin inceldiği yönünde. Ayrıca rolantide anlık yakıt tüketim değerinin 0,5 den 0,4 düştüğünü gördüm. Şehir içinde daha önce 2. viteste 2000 devirde 7.2lt. anlık tüketim değerini gördüğüm yerde 6.3 - 6,5 gibi değerler görmeye başladım.
    Bence OPET'i bi dene ama bir depo ile de olmaz bir kaç depo alman lazım ki sonucu tam olarak anlayabilesin. fakkat kesinlikle PO ile arasında fark var..

    Başka da bir yerden bugüne kadar almadım...




  • arkadaslar yakiti marka olarak elbette dusunelim ama

    bu bahsettigiiz markalarr zaten buyuk normalde problem cikmaz yani olaya su kosedeki veya su caddedeki olarak degerlendirirdsek daha iyi

    po her bayisi zaten po dan aliyor (almak zorunda ) ama o bayinin sahibine kalmis birsey daha cok kazanmak icin araya kacak gocek birseyler karistiriyorsa o zaman bir pislik olusur

    ben burada da ayi sorunu yasiyorum bazen aliyorum depoyu dolduruyorum misal:texaco

    ulan araba 800 km yi zor goruyor bazende 900 u geciyor elbette kullanim degistiriyor ama iki uc kre aldinmi anliyorsun

    sonra baskasini deniyorum misal total oda ayni adamlar dinlendirmiyormu ne yapiyor kimi zaman iyi kimi zaman kotu

    aslinda benim kosedeki texaco yeni geldigi zaman kilitliyor pompayi
    ama yinede oluyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi polotje -- 18 Mayıs 2007; 17:25:22 >
  • haaa birde arkadaslar

    su turbo devreye girdi cikti laflarini birakalim
    biz tdi ciyiz

    benim bildigim ogrendigim mototora baktiginda gorulen seylere gore turbo hic bir zaman devreden cikmiyor motor calistigi surece turbo devrede

    insanlarada bunuu ogretmek lazim turbo arabanin eksozundan duman ciktigi surece doner


    herkesin anlattti turbo devreye girdi olayida torkun tam vurdugu anlar

    YANLISIM VARSA LUTFEN DUZELTIN

    saygilar
  • quote:

    Orjinalden alıntı: polotje

    haaa birde arkadaslar

    su turbo devreye girdi cikti laflarini birakalim
    biz tdi ciyiz

    benim bildigim ogrendigim mototora baktiginda gorulen seylere gore turbo hic bir zaman devreden cikmiyor motor calistigi surece turbo devrede

    insanlarada bunuu ogretmek lazim turbo arabanin eksozundan duman ciktigi surece doner


    herkesin anlattti turbo devreye girdi olayida torkun tam vurdugu anlar

    YANLISIM VARSA LUTFEN DUZELTIN

    saygilar

    tırbo her zaman çalışıyo ama hissedilir dereceye ulaşmıyor 2000devirlere kadar. işte o yüzden gerçektende tırbo sanki yeni açılmış gibi hissediliyor. yani turbo 1800-2000lere kadar yüksek basınç oluşturacak egzos gazı alamıyor. 2000devir civarında egzos gazı artık turbonun tam basınç üretmesini sağlıyor. herşeye rağmen tırbonun tam devreye girmesi olarak adlandırmakda zarar görmüyorum ben. yani kıaca şöyle diyebiliriz: turbo araba çalışır çalışmaz çalışmaya başlar ama tam manasıyla devrede değildir. 2000devir civarında tam devreye giriyor.




  • Bazen menzil çok farkedebilyor. Bu aralar sürekli Cevizlibağ BP'den alıyoruz, tır kampanyası için Ama menzil farkediyor sürekli. 600'e filan düştüğü oluyor yeri geliyor..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: joushkun

    quote:

    Orjinalden alıntı: memisoglu

    biri bana tdi motorların avantaj ve dezavantajlarini anlatsincok mu emrivaki oldu


    Yok ne demek

    Dezavantajı, kimisinin hoşuna gitmeyen sesi. TarDarInjection diye isim takarız mesela ama memnunum ben sesinden. Yokuş yukarı gaza getiriyor biraz

    Avantaj olaraksa, torku çok yüksek, gücü tüm motorlarda gayet iyi. Pompa enjeksiyon biraz eski bir teknoloji olabilir ama her türlü mazotla çalışır araç. Commonrail sisteme 2 yıl içinde geçicez E o zamana kadar da yakıtlar anca düzelir. Halen sorunlu eurodizel satan yerler var. Yakıt olarak gayet iyidir. 1.4'leri aşırı ekonomik. 1.9 da iyi işte fena değil. Yani bu kadar performansa bu yakıt gayet iyi. Daha üst motorların da oldukça iyi heralde ki Passat desen 2.0TDI, A6, Q7 desen 3.0TDI, Toureg desen V10 TDI peynir ekmek gibi satıyor


    Ekleme; TDI motorlu araçlar 2. elde her zaman için piyasanın üstünde fiyatlara alıcı bulurlar



    cok tesekkurler coskun

    ee o zaman tdi kullanmayan biri olarak beni de ekleyin

    skoda felicia 1999 model 142bini devirdi son 82 bini lpg ile




  • tamam memisoğlu, gelince eklicem
  • eski aracıma lpg taktırdığımda yakıt hesaplaması için en az 3 kere aynı pompadan full doldurun demişlerdi. gerşektende ilk seferinde 125YTL yakarken 3-4te 115'e kadar düşmüştür. aynı kalitede yakıt önemli.

    bende ilk shellden aldım fakat bundan sonra 2-3 depo opetten deneyecem. otobilim de geldi artık başlarız opet'e

    shelde normal mazot 2,20YTL ile v-power 2,37ytl arasında 0,17 ytl fark var. normal mazot (ucuz 0,5 ytl ucuz olsa belki tercih ederim) kullanmanın bir zararı olur mu?


    bir soru daha. genelde 2000 devirde kullanıyorum. hergün 80 km yol katediyorum. ve adapazarı izmit arasında sürekli cruise kontrol ile sabit gidiyorum. motora zararı olur mu?


    bir soru da motoru kapatırken 1dk rolantide çalıştırın turbo soğusun deniyor bunun gerçeklik payı varmı?

    sanırım bu sorular TDI konusu bir çok kişinin aklındaki sorulardır.

    teşekkürler...




  • uruzgar kardeş...

    Sorduğun sorulara bilgim ölçüsünde cevap vermeye çalışayım. Bu konuda daha iyi teknik bilgisi olan arkadaşlar da vardır mutlaka..

    Turbo motorla birlikte motor ilk çalışır çalışmaz devreye girer.. Ancak etkisini yüksek devirlerde hissettirir.. Zira istenilen gücü üretmesi için egsoz çıkışından yüksek basınç alması gereklidir..Bir türibinini egsoz basıncı çevirirken ona bağlı olan diğer türibini de aynı hızda döndürür. İkinci turubin hava filitresinden hava çeker ve Intercoller de bu yüksek basınçlı hava soğutularak motora gönderilir.. Motorun iyi verim vermesi için havanın soğuk olması gerekir. Intercoller de bunu sağlar..Bu sayede daha fazla soğuk hava giren motordan daha yüksek verim alınır.. Turbo Dizel motorlarda uzun yolculuklar sonrasında ya da devirli kulanılması durumunda hemen stop etmeyip 1-2 dk. rolantide aracın çalışmasını beklerseniz turbonuz daha uzun ömürlü olur. Zira bu rolantide çalışma esnasında turbo içindeki havayı boşaltacak biraz soğuyacak ve motorla birlikte yağlanmasını tamamlayacaktır..
    Ben özellikle 1-2 dk. rolantide beklerim.. En fazla bir şarkı fazla dinlersiniz...

    Yakıt konusu da şöyle bildiğim kadarıyla. Normal dizel 7000ppm civarı kükürt oranına sahiptir.. Eurodizel ise 50ppm kükürt oranına sahiptir. (Opet verileri bu şekilde) Normal dizellerdeki yüksek kükürt oranı zararlı egsoz gazlarınızın çevreye daha fazla çıkmasına motorda kullanıma bağlı olarak bir süre sonra fazladan enjektor tıkanıklığına motor içinde kuruma ve korozyona bağlı olarak düzensiz motor performansı ve çekişten düşmeye soğuk havalarda zorlu startlara neden olabilir.. Hatta ilerde bozulan motor parçaları kolleksiyonuna sahip olabilirsiniz... katalitik konvertor de buna dahildir..

    Tabiki eurodizel kükürt oranının düşüklüğünden dolayı çevreye daha duyarlı bir yakıttır.. Daha az zararlı egsoz gaz çıkışına neden olduğu için günümüzde daha çok tercih edilmesi tavsiye edilmektedir.. Normal mazottan daha pahalıdır ama motorda daha sağlıklı bir yanma ve performans sağlar.. Ayrıca normal mazottan ince olduğu için (sabun köpüğü gibi) daha erken biter.Bu arada yakıt aldığınız yer de çok önemlidir.. Bazı kişiler daha az yakıttan daha fazla para kazanmak uğruna yakıta kaçak mazot ya da bizim buralarda yaygın olan rus mazotu katıp satabilmekteler.. O zamanda aldığınız eurodizel in hiç bir anlamı kalmamaktadır.
    ben aradaki fark'a bakmamanızı ve temiz yakıt satan güvenli bir akaryakıt istasyonu bulup sürekli ordan eurodizel almanızı tavsiye ederim... Rize'de şehir içinde PO lardan farkılı olarak sadece OPET var. uzun süre PO dan aldım sonra OPET i denedim arada fark olduğunu gördükte sonra şimdi OPET'ten alıyorum.. Shell yaklaşık 10km. uzakta. Total ise Çayeli ilçesinde madenli yolu üzerinde (yaklaşık 35km.)
    tabiki daha farklı tecrübeleri olan arkdaşlar da vardır. Ben en son Würth ün yakıt katkısını koydum. Rolantide anlık yakıt tüketimim 0,5 den 0,4 e düştü biraz da motor sesinde incelme oldu. Öyle aman aman bi değişiklik hissetmedim. Ayrıca çok da pahalı (25ytl yaklaşık 10lt eurodizel alıyorsunuz) içinde bir avuç bir sıvı var.. Artık kullanmamaya karar verdim. bence en iyisi yakıt alıdığım yerden eurodizel almaya devam etmek.. Aracım 27.000de 30.000 olunca Sanayide güvenilir bir pompacı da enjektorlerimi söktürerek temizleteceğim.

    Ayrıca TDI motorunuzu yüksek viteslerde 2000 devirin altında kullanmamaya özen göstermenizi tavsiye ederim. 4. viteste 2000devirin altına düşerek gaza basıp anlık tüketim değerlerine göz attığınızda, Motorun 2000devire gelene kadar ne kadar zorlandığını aşırı yakıt sarfiyatından ve 2000 devire geldiğinde düşen anlık yakıt değerinden anlayabilirsiniz.. Zaten aracınızla en ekonomik bu devirde gidebilirsiniz. Sadece TDI motorlar değil diğer hafif ticari araçlar ve binek taksilerdeki dizel motorlar da aynı devirlerde ekonomiktirler ..


    Saygılarımla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi müMKÜNsüz -- 19 Mayıs 2007; 15:21:26 >




  • ekirik abim, verdiğin bilgiler için sağolasın
  • ne demek
    aslında bloctus arkadaştı galiba haklı. gereksiz yere polemiklere girip topic i büyütüyoruz. bence teknik bilgiler yazssak böylece yanlış bilen arkadaşlarında bilgisini arttırmış oluruz. Ya da doğru bildiğini sanan arkadaşlar da gerçek doğru bilgiye ulaşmış olurla..

    Tabiki buna ben de dahilim..
  • @ekirik
    üstad teşekkür ederim güzel bilgiler için.

    2000 altında çok fazla yaktığı beninde dikkatimi çekti o yüzden bu soruyu sordum. işe adapazarından izmite gidiyorum her gün. yaklaşık 80 km yol yapıyorum. hız sabitleyip gidiyorum genelde. 2000rpm ve 90 km ile gidiyorum. 4.1-4.2 yakıyor. şehir içinde biraz devirsiz kullanıyorum herhalde o yüzden henüz katolog verilerine yaklaşamadım. ama bir haftadır aracı kullanıyorum. yakında onuda öğreniriz

    wurth un yakıt katkısından bahsetmişsin. ben aracı ikinci el aldım. daha önceki sahibi yakıt olarak ne kullanmış bilmiyorum bir iki depo kullanıp bakıcam ona göre bir yakıt kattısı düşüneceğim. teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uruzgar -- 20 Mayıs 2007; 12:16:40 >
  • arkadaşlar clubünüz hayırlı olsun
    bu kadar tdci ciyi bir arada görünce sormak istedim

    bende yeni bir araba düşünüyorum ama bir türlü karar veremedim dizel olarak common railmi tdi mi

    merak ettiğim şeyler şu aslında

    tdi enjektör arıza verdiğinde nasıl tamir ediliyor enjektörleri monoblokmu yoksa parçalımı ..

    tdi araç arıza verdiğinde dizel enjektör tezgahına bağlanması maliyeti ne kadar

    tdi araçlar mazor seçermi yanlışlıkla kaçak konulsa arızayı common rail gibi hemen verirmi

    common rail kütüğü arızaları çok pahalı .. yüksek basınç pompası arıza verdiğinde 2000 cc bir dizel için ortalama 4-5 milyar istiyorlardı

    tdi de böyle tek parça olup fiyatları 4-5 milyar olan aksam varmı acaba

    passat 2.0tdi aracı düşünerek soruyorum aslında ama genel anlamda tdi içinde geçerli




  • ekirik, aslında böyle tartışmaların olması gayet güzel oluyor, bilmediklerimizi öğreniyoruz. Zaten bu topic'in amacı da o değil mi? Kullanan kullanmayan herkes buradan birşeyler kapmalı. Bu yüzden de tekdüze katolog gibi değil de, tartışmanın yoğun olduğu bir kulüp çok daha güzel olur

    altin-orfoz teşekkür ederiz. TDI motor hakkında ben pek fazla arıza duymadığım için nesi bozulur filan tam bilmiyorum. En çok görüleni turbo bozulması, ama o da herkeste oluyor diye birşey yok. Bakımı yapılmayan herşey bozulur. Bence o fiyatlarını ve mazotla ilgili merak ettiklerini bir Doğuş Oto yetkili servisine sorman daha güzel olur. Yani 200-300 bin km kullanmayacaksan böyle masraflar çıkmaz zaten. Hani aşırı kullanımda normal de, pompası filan o kadar çabuk arıza vermez.




  • biraz dizel motorlar hakkında okurken edindiğim bir bilgi web adresini tam hatırlamıyorum TDI bosch ve audi ile birlikte geliştirilmiş. common raili ise bosch kendisi geliştirmiş. ikiside yüksek basincli (basinc degerlerini tam hatırlamıyorum) neyse bizimle ilgili kısım 2088'de VW grubu TDI motor kulllanmayacakmış. çevreyi daha az kirleten yeni bir dizel üzerinde çalışılıyormuş gene bosch

    umarım okuduğum kaynak doğrudur. adresi bulursam eklerim.

    saygılar..
  • uruzgar, evet euro 8 normlarına uygun olmak için son nesil common rail turbo dizel motora geçiş yapıcak VW Grubu. 2008 ortaları gibi olacaktır muhtemelen
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.