Şimdi Ara

-- TDI KULÜBÜ -- KULLANANLAR VE MERAK EDENLER BURAYA! (37 KİŞİYİZ!) (5. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
211
Cevap
2
Favori
23.463
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • tourani aliyorum dedim ama galiba olmuyor

    banka krediyi onaylamadi ama belli degil
    yarin belli olacak cunku bugun gelen cevap ta olmaz demisler cunku benim polonun kredisi de devam ediyordu onuda gordukleri icin olmadi dediler ama polo satildigi icin borcu kapaniyor satildigini soylememis satici


    hersyin hayirlisi

    bakalim olmaz sa baska bankaya bakarim ama orada da faizler yuksek en ucuz bura vermisti toplamda diger bankayla 1600 € farkediyor az para degil yani yaw millet o paraya araba aliyor

    hic olmazsa polom var beee iki kere geldik turkiye ye bir kere daha geliriz be emektar oldu artik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi polotje -- 22 Mayıs 2007; 22:05:36 >
  • Yaw arkadaşlar dikkt ettim de bu güzel kulübe 22 mayısdan beri kimse bir şey yazmamış çabuk attık bir kenera bu topic i
  • Beyler bayanlar, geri döndüm

    Listeyi güncelledim. Varsa kulübümüze eklenmek isteyen arkadaşlar, buyursunlar. Topicin ilk mesajında benim verdiğim gibi bilgilerini verirlerse sevinirim. Çünkü TDI kulübümüzü ziyaret edenler TDI kullananları ve araçlarını tanıyıp güzel güzel bilgi sahibi olacaklar. Hepinize tekrar teşekkürler.
  • Coşkuncum HOşgeldin..

    İşte TDİ lerin atası 5.0 tdi 10 silindir.

     -- TDI KULÜBÜ -- KULLANANLAR VE MERAK EDENLER BURAYA! (37 KİŞİYİZ!)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Loop

    Coşkuncum HOşgeldin..

    İşte TDİ lerin atası 5.0 tdi 10 silindir.

     -- TDI KULÜBÜ -- KULLANANLAR VE MERAK EDENLER BURAYA! (37 KİŞİYİZ!)




    Hoşbulduk Enis'im
  • Vay kardeşim geçmiş olsun
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ahmey

    Vay kardeşim geçmiş olsun



    Eyvallah Ahmet abim
  • seat toledo 2.0 tdi 140hp 320 nm tork 1750devirde
    iyi,hızlı, geniş
    fazla tutulmayan bir araba fakat konforlu, güvenli abs esp 6hava yastığı
    satarken zarar ederiz herhalde
  • quote:

    Orjinalden alıntı: meta80

    seat toledo 2.0 tdi 140hp 320 nm tork 1750devirde
    iyi,hızlı, geniş
    fazla tutulmayan bir araba fakat konforlu, güvenli abs esp 6hava yastığı
    satarken zarar ederiz herhalde




    Vay maşallah çok güzel bir araca sahipsiniz. Yeni kasa Toledo'lar güzel ama millete biraz ters geldi. Satarken herkes zarar ediyor, artık prim yapma diye birşey kalmadı. Sizin zararınız da öyle abartı olamayacaktır. Çünkü ilanlara bakın, TDI motorlar her zaman için seleflerinden daha yüksek fiyatlara ve daha çabuk alıcı bulurlar.

    Eğer model yılını ve km.sini de yazarsanız, sizi de kulübümüze ekleyebilirim




  • YENİ KULÜBÜNÜZ HAYIRLI OLSUN İNŞALLAH İYİ GÜNLERDE KULLANIRIZ

    BURADA BİZİM CADDY YİDE EKLESENİZ SEVİNİRİM (VW caddy kombi 2005 1.9 TDI 105 hp 250nm tork,70.000 km)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taylan_1986 -- 17 Haziran 2007; 1:40:55 >
  • arkadaşım benide eklersen sevinirm

    2006 VW Passat 2.0 TDI Highline 140 hp 320 n/m
  • Bir şey dikkat ettim arkadaşlar.. Diğer dizel otomobilli motorlarda yüksek km. lerde lak lak lak dye bir ses var.. (subap kapakları sesi olabilir). Geçen 135km. 2004 caddy gördüm. Bi çalıştırdı adam aynı sıfır sesi gibi.. tdi motorlar hiç bozmuyor kendine has olan o sesi.. Demekki motorun karakteristik özelliği çok sağlam.. Internette bir model gördüm touran ın bi küçüğü 2008 de ya da 2009 da çıkacakmış.. 1.4 TDCI motor 80hp koyacakmış.. Yani Volswagen de Common Rail Injection sisteme geçiş yapıyor.. Acaba onlarda TDI motorlar kadar sağlam olacak mı?? Ben Common Rail' li bir kaç araç kullandım. Küçük hacimli motorlardı.. En sevmediğim özellikleri ise gaz pedalına geç cevap vermeleriydi.Bekle de araba hızlansın o ara kahve makineniz yanınızdaysa bi kahve yapıp içebilirsiniz. 1.4 TDI polo kullandım ama gaz pedalına çok net cevap veriyordu küçük hacimli olmasına rağmen.. TDI daha performanslı ama common railler daha sessiz..
    Ben caddy yi almadan evvel motor sesi çok itici geliyordu ama şimdi sırf motor sesini ve amortisorlerden gelen fıss fısss sesini duymak için teybi kapatıp camı açıyorum şehir içinde..
    Valla bizim şehir içi doğalgaz nedeniyle bölük börçük olmuş.. kazılan yerleri toprakla kapatmışlar yumuşak toprak içindeki çukurlara yavaşdan girince çok net ve uzunca fısssss fıssss ediyor.. Yanından geçtiğim herkes arkası dönükse mutlaka dönüp tekerleklere doğru bakıyorlar.

    Ama dizelse TDI keyfi bir başka




  • Yeni üyelerimizi de ekledim kulübümüze.

    ekirik bey Valla ben de çok seviyorum bizim motorun sesini. Başka marka otomobil tutkunları sevmiyor ama tdi'ın kendine has tardartardar sesi benim çok hoşuma gidiyor. Yanlız kışın sabah çalıştırırken uykum varsa bile sesiyle uyandırıyor beni parparparpar
    Tısspıss sesi de bambaşka. Bazen kendimi otobüs sürücüsü gibi hissediyorum. Koltuğu da yükseltince.. "Kaptan orta kapı!!"




  • soru az yakmakla ilgili.

    birincisi adapazarından izmite işe gidiyorum hergün 37kmabah giderken ortalama 3.8-3.9lt yakıyor akşam gelirken 4.1-4.2 yakıyor. bana çok tuhaf geldi ama acaba hava sıcaklığından mı kaynaklanıyordur. sabahları malum serin oluyor :) dah soğuk hava doğal olarak daha iyi ve yanma sağlıyordur sağuk hava aynı hacime daha fazla gr olarak sığıyordur.

    ikincisi sürekli aynı yolu gidince insan doğal olarak ezberliyor ve ekonomik sürüş teknikleri deniyor ama araca zararı varmı bilemiyorum. şöyle bir şey yapıyorum. rampalardan önce biraz hızlanıp 2500-3000 devire yaklaşıyorum (km pek bakmadım ama 100-110 yapıyordur sanırım aslında 90 geçmeyen bir tipimdir.) ve rampa çıkarken mümkün olduğunda az gaz veriyorum. aşağı inerkende ayağımı gazdan çekiyorum. bazı arkadaşlar boşa alındığında daha az yaktığını yol bilgisayarlarının araç viteste iken ayagını gazdan çektiğinde 0 yazmasının çok doğru olmadığını söyledirler. sanırım amaç aracı sürekli viteste tutarak daha sağlan yol tutmasını sağlamakmış. düzlüklerde ise sürekli 90km ve 2000 devirde gidiyorum. bu şekilde yukarıdaki ortalama degerlere ulasiyorum. 1600km ortalamam 4.2 ve 87ykr şehir içleri dahil.

    bu şekilde rampa aşağı giderken aracı boşa almak motora ve turboya zarar verir mi? veya ayagını gazdan çekmek aynı çekilde motora veya turboya zarar verir mi?

    teşekkürler..




  • Merhabalar uruzgar

    Otoban kullanımlarında amacınız ekonomik kullanmaksa, normalden bir üst viteste giderek devri 2000-2250 civarı tutmanız sağlıklı bir şekilde az yakıt tüketmenizi sağlayacaktır. TDI da sağolsun oldukça düşük rakamlar görüyor o seviyelerde. Ama devri bundan düşük tutarsanız motorin sağlıklı bir şekilde yanamayacağından motordaki kurum seviyesi artar. Mazotun tozu pisliği dışarı atılamaz, içeri yapışır. 0,3lt kadar daha fazla yakın, 2000 devirin pek altına düşmeyin. Yoksa kurum kaplamış bir motor pek de iç açıcı olmaz. Arasına bikaç yüz milyon, belki milyar sıkışabilir

    Motorun sabah az yakıt yakmasınıysa pek anlamadım. Normalde hava soğukken motor daha geç ısınacağından daha fazla yakıt tüketir ve vuruntusu daha yüksek olur. Galiba sabahleyin yokuş aşağı, akşam yokuş yukarı yolunuz daha fazla.

    Boşa atma olayına gelince, asla vitesi boşa atarak gitmeyin. Hani km'de 5 bin lira daha az yakıcam diye hayatınızı riske atmayın. ECU'lu araçlarda, yani günümüz modern otomobillerde aracı boşa attarak gittiğiniz taktirde ECU yanılarak aracı kontak kapalı algılayabiliyor. Bunun sonucunda ise kitlenen direksiyon, şişerek işe yaramayan frenler gibi vahim sonuçlar ortaya çıkıyor. Siz bildiğiniz gibi gidin, bırakın peygamber vitesine atanlar erken gitsin öbür tarafa




  • bence de boşa atmayın.. Benim de sabah işe gelirken bayaa bi inişim var.. Dik yokuşlar 25-35 derece eğimli inişler buralarda 1580kğ bir araç boşa atılmaz.. Viteste iken motor kompresyonu ile 1. viteste devir 2500 e vuruyor. Bilerek 2. vitese almıyorum Zira o dik yokuşlarda 2. vitese atılırsa araba acaip hız alıyor yükünüz fren balatalarına kalıyor.. Boşa alma ise kesinlikle alışkanlığım değildir..Hem o sıra (forumda olan bir arkadaş yazmıştı) yüksek devirden ve kompresyonun gücünden motorda olan kurumlar dışarı atılıyormuş..Bakıyorum da genelde küçük araçları kullanmaya alışkın kişiler daha çok boşa atıyorlar. Ben büyük araç da kullandım. Örneğin 6silindir bedford. Düz duvara bile tırmanır ama aşağı inişler değil boşa atmayı vites büyültmeyi bile yapmazdım. Zİra Araç vites değiştirene kadar müthiş hızlanırdı.. Bence boşa atmaya eliniz alışmasın..

    Yol bilgisayarı olan arkadaşlar araçlarıyla seyir halinde iken düzde bile dikkat etsinler 2000 devirden aşağı düştüğünde hele yüksek viteste iseniz araç tekrar toparlayıp 2000 devire gelene kadar ne kadar fazla yakıyor kendileri gözlemleyebilirler.. Bu sıra motora bayaa bi yük biniyor.. Motor bastığınız gaz kadar hızlanamayınca yakıtı aşırı yakıyor ancak 2000 devire geldiğinde yine ideal yakıt tüketim değerlerine geliyor. Düz yol yine iyi araç toparlıyor.. Ama ya rampa yukarı çıkışlar.. Aynı şeyi yaptığınızda çok daha fazla zorlanıyor..
    Bence her viteste aracı kendi halinde bırakın gitsin.. Sizden çok daha fazlasını istemez zaten




  • clubunuz hayırllı olsun
    marka model farkı var mı?
  • vitesi bosa almak tehlikeli durumlar yaratabilir. ama ben kesinlikle bosa atmayin diyen biri degilim. yeri uygun olursa atilabilir diyorum ben. arabanin cok hizlanmayacagi bir yokusta atilabilir yada cok da uzun olmayan bir yoklusta atilanilir. bir de frene basma ihtiyaci duymayacaginiz yokuslarda bosa atmak tehlikeli olmasa gerek. ama dik ve uzun bir yokusta bosa atmak tehlikeli olur. ben de bosa atan biriyimdir ama yukardaki kriterlere gore uygun yokuslarda atarim. zira dik yokuslarda viteste gitmek daha karli cunku araba vitesteyken gaza basilmazsa 0 lt yakar.

    bosa atildiginda arac rolantide olacagindan yine de yakit tuketimi olur ama viteste gaz kesildiginde hic yakmaz. ancak bazi yokuslarda dik olmayan fakat uzun olan yokuslarda bosa atildiginda arac belirli bir hizda ilerleyeceginden bosa atmak karli olacaktir cunku ayni yerde viteste gaza basmadan gidildiginde aracin hizi dusecektir ve gaza basilmak zorunda kalinacaktir.

    2000 devirin altindaki kullanimlar kuruma neden olur ama bu durum gaza tam basildiginda ortaya cikar. yani 2000 devirin altinda kullanimlarda tam gaz yapilirsa kurum daha kisa surede olusur. ancak 2000devirin altinda mesela 1500den itibaren gaza seviyeli basarak hizlanildiginda cok zarari olacagi kanaatinde degilim. ben sakin kullanimlarda 2000 devirin altinda da kullanirim ve gazi asla koklemem. emin olun bu sekilde daha az yakiyor. tabi dik yokuslarin oldugu yollarda bunu yapmak pek mumkun degildir orasi da baska mesele. ben ic anadoluda yasadigim icin genelde duzluklere alisigimdir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kapadokyalı -- 18 Haziran 2007; 13:48:47 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: musketeer250

    clubunuz hayırllı olsun
    marka model farkı var mı?



    Teşekkür ederiz.

    Marka model farkımız yok. Zaten ilk sayfanın ilk mesajına bakarsanız tüm VW Grup araç sahiplerine ve TDI seven arkadaşlara kapımızın açık olduğunu görebilirsiniz


    ekirik ve kapadokyalı abilerim, teşekkürler yorumlarınız için
  • yaw iyi de bu topic neden vw gurubunun altıonda değil. Diğer konuların içinde. Kaç tane TDI kullanıcısı o bölüme bakar.. bence vw gurubunun altında olmalı. Admin ler bu işi halleder onlara bir mesaj atarsanız bence iyi olur..
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.