Şimdi Ara

Tekerlek Önlerindeki Plastik Parça

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
1
Favori
9.116
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba, her araçta yok, sadece ön lastiklerin önünde yer aldığı, gibi 4 lastiğin önlerinde de bulunabiliyor. Çamurluk benzeri, ilginç bir şekilde ön tarafta duran plastik bir parça var. Resim paylaşıyorum, bu parçanın duruş şekli uzunluğu vb. değişebiliyor.

    Merak ettiğim durum bu parçaların tam olarak görevi nedir ?

    Tekerlek Önlerindeki Plastik Parça

    Tekerlek Önlerindeki Plastik Parça







  • Rüzgar direncini azaltarak yakıt tasarrufu sağlamak ve rüzgar sesi yalıtımı için olduğunu düşünüyorum. Lastiklere gelen rüzgarı aracın orta kısmına ve yanlara yönlendiriyor sanırım, bu şekilde lastikler daha az rüzgara maruz kalıyor ve hem lastikten gelen rüzgar sesini azaltıyor hem de yüksek hızlarda yakıt tasarrufu sağlıyor. Benim aklıma bu geliyor şekline bakınca. Çamurluk olacağını düşünmüyorum, çamur arka tarafa doğru atar ve öne atan az bir çamur olur onu da tamponun iç kısmında davlumbaza doğru.
  • Splitter.Saptirici.

    Aero bir parca.Uzerinde calisilmis detaya inilmis araclarda var.

    Bir onceki merc.c serilerinin stop lambalarinin dis tarflarindaki kesime bakin.Yukaridan asagiya ufak yariklar vatdir, bunlarda aero icin yapulmistir.2005 modele tekabul eden bmw 3 serilerinin aynalarinin uzerindede ufak tirnak cikintilari vardir.
  • Frenler ile ilgili oldugunu okumustum.

    Fren balatalarinin kuru kalmasi icin aerodinamik bir ozelligi vardi. Hatta bununla ilgili 6-7 sene once bir marka model sikinti yasayip bu parcayi standart hale getirmisti.
  • Yorumlar mantıklı ancak bu kadar ufak bir parça ne kadar etkli olabilir ?
  • EUY* kullanıcısına yanıt
    Sunroof geriye doğru açılan araçlarda, sunroof açıldıktan sonra ön tarafta bir parça yükselir fileli. Yüksek hızda elimle bastırmıştım ne kadar etkili olduğunu görmek için. İnanılmaz derece de rüzgar sesini azaltıyordu. Rüzgarı yukarı yönlendirerek hem basıncı azaltıp sunroof camının altına girecek rüzgarı azaltıp uçmasını engelliyor hemde yalıtım için çok faydası oluyor.

    Bu da ona benziyor diye düşünüyorum. Küçük ama etkili.
  • splitter tarzı bir parça olabilir yukarıda arkadaşın belirttiği gibi. aracın altındaki düşük basınçlı havaya yön verip onu koruyup diffusera akıtıyor olabilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.

    Dikkatimi çeken bir diğer husus ise, resimde çok belli olmuyor ancak işaretlemiş olduğum yerde (genelde Mercedes marka araçlarda mevcut) arka çamurluk çıkıntısı şeklinde bulunan parçanın tam olarak işlevi nedir acaba ?

    Tekerlek Önlerindeki Plastik Parça



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EUY* -- 25 Ağustos 2017; 17:42:58 >
  • EUY* kullanıcısına yanıt
    Clio 4'lerde de görüyorum o detayı.
  • Corsadada var geçen rengi hafif attıgı için zımparalayıp boyadım hatta
  • Ondeki parca icin: Kucuk demissiniz ama otomobil ureticileri artik cok kucuk kazanclara muhtac duruma geldi. Kucuk kucuk seyler eklenip emisyon kurallarina uymalarini sagliyor.

    Otomatik kapanan izgaralar, stop/start sistemleri, ufak tefek aerodinamik parcalar vs. Elektrikli arabalara bakin mesela jantlari bile genel de kapalidir cunku jant donerken jantin deliklerinde hava direnci olusuyor. Neyse yani tabiiki kazanci ufak ama bu ufak tefek seyler sayesinde son 10 yildaki yakit tuketimi dususleri yakalandi.

    Arkadaki parca ise tamamen kurallara uymak icin kullanilan bir parca. Lastigin belli oranda kapatilmasi gerekiyor ama lastikler aracin cok icinde olunca goruntu hos olmuyor. Bazi firmalar bu tarz cikintilar ile o orani tutturuyor ve arac kurallara uymus oluyor.

    Bir ornek daha mesela ucak kanatlarinda eskiden su parca yoktu. ucagin boyutuna oranla cok kucuk bir parca ama ciddi yakit tasarrufu oldugu tespir edildi ve su an neredeyse pu parca olmayan ucak yok.
    Tekerlek Önlerindeki Plastik Parça



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 25 Ağustos 2017; 19:19:8 >




  • Paçalık ne zaman möhendislik harikası oldu...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EUY*

    Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.

    Dikkatimi çeken bir diğer husus ise, resimde çok belli olmuyor ancak işaretlemiş olduğum yerde (genelde Mercedes marka araçlarda mevcut) arka çamurluk çıkıntısı şeklinde bulunan parçanın tam olarak işlevi nedir acaba ?

    Tekerlek Önlerindeki Plastik Parça

    Buna benim gibi dikkat eden biri varmış demek.Makyajlı Focus-Fiesta,Clio 4-Megane 4 ve Egea da var bu çıkıntıdan.

    Neden oraya koyulduğuysa sanırım çamurun çamurluk üzerinde fazla saçılmadan davlumbazda kalması için olabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daxtor55 -- 25 Ağustos 2017; 20:17:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Clio 4'lerde de görüyorum o detayı.

    Evet, Clio4 'lerde mevcut bu parça...
  • Bikaç gün önce dikkat ettim arka çamurluğun orada bi çıkıntı var, aman dedim hatasız diye aldıydık ama işlem var heral, öbür çamurluğu da baktım aynı,

    Düşünmüştüm neden burayı yamuk yaparlar diye, demek ki başka amacı varmış. ( focus 3,5)
  • Lastik önlerindeki parçalar hakkında biraz detaylı araştırma yaptım.
    Adı "Wheel Air Deflector" olarak geçmekte, konuda da bahsedildiği üzere lastik çevresine giren hava akımını azaltıyor.
    Detaylı bilgi almak isteyen arkadaşlar, için aşağıdaki linki paylaşıyorum.https://www.verus-engineering.com/single-post/2015/8/20/FRSBRZ-Front-Wheel-Deflectors-–-CFD-Analysis

    Ancak anlamadığım bir husus, aşağıda resimlerden de göreceğiniz üzere, çoğu araçta bu parçalar tam olarak lastiklerin önünde değil de biraz aracın orta kısımlarına doğru konumlandırılmış. Yani biraz dar kalıyor gibi. Etkisini arttırmak için sonradan yapılan modifikasyonlarla bu parçanın boyutu ve şekli değiştirilebiliyor. (üstteki linkte bahsedilen parça gibi)

    Tekerlek Önlerindeki Plastik Parça

    Tekerlek Önlerindeki Plastik Parça



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EUY* -- 3 Eylül 2017; 0:25:8 >




  • Benim aractada var bunlardan yanliz sagdaki kirik araci rota goturdum saga cekme problemi icin adam rot duzgun bu arabanin saga cekmesi imkansiz dedi.



    Sacma ama Acaba bu parca sebep oluyor olabilir mi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    Benim aractada var bunlardan yanliz sagdaki kirik araci rota goturdum saga cekme problemi icin adam rot duzgun bu arabanin saga cekmesi imkansiz dedi.



    Sacma ama Acaba bu parca sebep oluyor olabilir mi ?

    Hocam, çekme problemi varsa büyük ihtimal ile rot ayarı bozuktur. Bu parça ile bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum.
    Bence aracı başka bir ustaya daha göstermelisiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: EUY*


    quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    Benim aractada var bunlardan yanliz sagdaki kirik araci rota goturdum saga cekme problemi icin adam rot duzgun bu arabanin saga cekmesi imkansiz dedi.



    Sacma ama Acaba bu parca sebep oluyor olabilir mi ?

    Hocam, çekme problemi varsa büyük ihtimal ile rot ayarı bozuktur. Bu parça ile bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum.
    Bence aracı başka bir ustaya daha göstermelisiniz.

    On kamber ayari orantisiz gorundu gozume onu sordum ustaya on kamber ayarini saseci yaptirir falan fisman bisiler soyledi, bi ayar yapti bidaha cekerse tekerleklerin yerlerini degistirelim falan dedi.



    Kamber olarak sag +2.20 civari sol ise +0.30 civariydi diger degerlerde problem yoktu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X


    quote:

    Orijinalden alıntı: EUY*


    quote:

    Orijinalden alıntı: M_aTRa_X

    Benim aractada var bunlardan yanliz sagdaki kirik araci rota goturdum saga cekme problemi icin adam rot duzgun bu arabanin saga cekmesi imkansiz dedi.



    Sacma ama Acaba bu parca sebep oluyor olabilir mi ?

    Hocam, çekme problemi varsa büyük ihtimal ile rot ayarı bozuktur. Bu parça ile bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum.
    Bence aracı başka bir ustaya daha göstermelisiniz.

    On kamber ayari orantisiz gorundu gozume onu sordum ustaya on kamber ayarini saseci yaptirir falan fisman bisiler soyledi, bi ayar yapti bidaha cekerse tekerleklerin yerlerini degistirelim falan dedi.



    Kamber olarak sag +2.20 civari sol ise +0.30 civariydi diger degerlerde problem yoktu

    Hunter marka rot cihazı plan bir yerde ayar yaptırıp çıktı alın. Sonra bir şaseciye gösterin.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.