Şimdi Ara

TEKNİK SERVİS PALAVRASI MI??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.231
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bundan 3 hafta önce laptop'umda bir sorunla karşılaştım, laptop'um açılmıyordu, sarj aletini taktığımda bataryanın ışığı da yanmıyordu. ufak bir araştırmayla sorunun büyük bir ihtimalle voltaj dalgalanması sonucu anakartın güç katının bozulması olduğu kanısına vardım. teknik servise laptop'umu verdim. bana 3 hafta sonra söyledikleri şey, klavye ve touchpad'a sıvı teması sonucu bilgisayarın çalışmadığı, bunları değiştirince laptopun tekrar normal çalıştığını söylediler. ve bunun garanti kapsamı dışında olduğu için 190$+kdv kadarlık bir ücret tutacağını söylediler, bu bana çok saçma geldi çünkü laptopu benden başka kullanan yok ve sıvı teması olması yada üzerine birşey dökülmüş olması imkansız. şimdi öğrenmek istediğim gerçekten böyle bir şey olmuş olabilirmi? bu teknik servise elimiz mahkum olduğu için bu teknik servis terörüne boyun eğmekten başka yapabileceğimiz neler var? bu işi tüketici mahkemesine götürürsem bir sonuç alabilirmiyim? bu olayı mahkemeye taşımak için elimde ne tür belgeler olması gerekir? şmdiden teşekkürler ve tüm herkese tavsiyem 50$ daha ucuz diye ufak yerlerden laptop felan almayın.







  • Sıvı teması daha önceden de olmuş olabilir. Sıvı dökülür dökülmez hemen olacak diye bir kural yok. Bu ter damlası da olabilir. Teknik servisin hatası da olabilir. Henüz yaptırmadıysan başka birine de götürebilirsin. Ama bu saatten sonra kesinliklede sıvı temasıdır. Tüketici koruma derneklerine başvurabilirsin. Ama bu şartlar altında bir sonuç alabileceğini zannetmiyorum...
  • Sıvı teması servislerin en çok kullandığı sorun kaynağıdır.
    Sorunun gerçek nedenini bulamadıklarından ve tüketiciyi ücret ödemeye zorlamak istediklerinden afedersiniz kıçlarından uydurdukları sebeptir.
    Evet sıvı teması gerçekten zararlıdır, ama kardeşim bozulan her laptop da sıvı temasından bozulmaz ki.
    Üretim hatasıdır deyip ayıplı ürünü kakaladıklarını kabul edip ücretsiz iş yapmak istemediklerinden kolaylarına gelmektedir bu cevap.

    "Sıvı teması tespit edilmiş cihazınız şu kadar dolara tamir edilecektir"





  • Arkadaşım kusura bakma bu arada sinirimden soruna cevap yazmadan göndermişim hemen.

    Büyük ihtimal yapabileceğin birşey yok. Çünkü bunun aksini kanıtlamadığın sürece sıvı teması olduğu kabul edilecektir.
    Sıvı teması ise direk kullanıcı hatasına girmektedir.
    Eğer sana bildirilmeden tamir gerçekleştiyse sadece buna itiraz edebilirsin.
    Çünkü firmalar belli bir fiyatın üzerinde ise tüketicinin onayını almaksızın tamir yapamazlar.

    Eğer laptopun garantili ise bile artık garanti ölmüştür diyebilirim.
    Daha sonradan alakasız bir parça arızasını bile sıvı temasına bağlayıp ücret talep edeceklerdir.
    Bu yüzden garantisi gitmesin diye servise gitmek zorunda değilsin.
    Eğer hala tamir yapılmadıysa yapabileceğin daha ucuz bir yer aramak.
  • yaptıracaksın zaten değilmi notebooku sonuçta kaldırıp atmayacaksın. eğer ole bi solem olduysa ve bu sorunun giderilecegi soylendi ise yaptır ve değişen parçaların eskilerini iste.
  • doğrudur sıvı temsı olabilir.bu teknik serviste de olabilir.bizdede bir kere laptop un üzerine sıvı döküldü tüm klavyeyi değiştirdik.
  • maalesef teknik servise boyun eğdik ve yapılması talimatını verdik, tüketici derneğine sorduğumda sadece 700 milyona kadar olan olaylarla ilgilendikleri, istersek kendimiz ayrı dava açabilirmişiz ama bu olaylarla çok sık karşılaştıkları için birşey ispatlayamazsınız, yapabileceğiniz birşey yok dediler. laptobu benden başka kullanan olması imkansız, üstelik gözüm gibi baktım ben laptobuma :( birşey olur diye aynı masaya çay bile koydurmadım, ellerim ıslakken kullanmam bahis konusu bile olamaz. bozulmasının tek sebebi bağlı olduğu 3'lü kabloya arkadaşımın kocaman bir elektrikli ısıtıcı bağlaması ve kendi ayarından dolayı sıcaklık artıp azaldıkça kendi kendine açılıp kapanması. yani o alet açılırken ne kadarlık akım çekiyor, kapanırken voltaj dalgalanması ne kadar oluyor Allah bilir. yani bu adamlar başka bir sebep gösterse anlayacağım, gözümün içine baka baka yalan söylemeleri koyuyor adama. üstelik eski parçaları geri istediğimde verdikleri cevap " eski parçaları tayvana geri yolluyoruz". ya böyle bişey olabilir mi? iyice salak yerine mi koyuyorlar beni?

    önceden bu aleti aldığım yerin adını yazmak istememiştim ama sanırım artık tek yapabileceğim şey bu kaldı,
    asus marka laptobu aldığım yer ankara'da techno city isimli bir bilgisayar mağazası. internet adresleri isehttp://www.msmbilisim.com.tr . kesinlikle uzak durun!!!!!!!! birde 50 milyon daha ucuz diye arkadaşınıza uyup böyle dandik yerlerden 100 doların üzerinde cihaz almayın. onlar zaten en büyük para kazandıkları yer teknik servisleri, hatta sadece bu iş için mağaza açanlar bile olduğunu düşünüyorum artık!!!





  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • alıntı:
    onlar zaten en büyük para kazandıkları yer teknik servisleri, hatta sadece bu iş için mağaza açanlar bile olduğunu düşünüyorum artık!!!
    ----------

    tam üstüne bastın arkadaşım.
    böyle bir teknik servis uyanıklığı varsa dizüstü olanlar ,götürdükleri zaman cihazı açtırıp sıvı teması olup olmadığına ilişkin yazılı belge almaları lazım.bu bilgisayar piyasası başıbozuk bir piyasa zaten.
  • Bozulan parcalari Taivan a geri gönderemezler o parcalar sana ait sen parasini ödemissin. Eger Taivan a gercekten gönderiyorlarsa ordan yeni parcayi garanti dahilinde ücretsiz istiyorlar demektir, yani hem senden hemde Tayvan dan para kazaniyorlar....... Bence Asus a sikayet et orayi.......
  • elektronik eşya olsun,beyaz eşya olsun çok var uyanık.
    üçkağıtçı tamirci uyanıklığı:
    sağlam parçayıda sök.parasını al.
  • bu iş iyice garipleşmeye başladı :) burada (tüm emeği geçenler sağolsun) yazılanlardan az çok birkaç şeyle kendimi savununca, akşam teknik servis müdürü beni arayıp, "istanbuldaki teknik servisle konuştuk, klavyeyi onlar değiştirecek, siz sadece touch pad'in ücreti olan 75 $ + kdv'yi ödeyeceksiniz" dedi. yani iyice saçmalamaya başladılar. biraz daha üzerlerine gidersem sanırım hiçbir ücret ödemeden kurtulacağım bu işten :))
  • sakin ucunu birakma degisen tum parcalari iste, banane kardesim de ben parasini veriorm parcayi isterim de, bilgisayarci milleti seni bi ucundan yakaladimi tamiratini 2 laptop fiyatina getirirler ruhun bile duymaz paralar gittikten sonra da yanarsin benden solemesi
  • sıvı teması uzun zamandır cep telefoncularının her imdadına yetişen bir palavraydı. demek laptop sektörüne atladı bu olay.
  • uzun bir bekleyişten sonra, (yaklaşık 32 iş günü) laptop'uma tekrar kavuştum. ilk önce iki gündür arıyoruz sizi fakat ulaşamıyoruz demeleri saçma gelmişti ama bu işgünü hesabını yapınca gerçek nedeni ortaya çıktı :)

    neyse, uzun ve yorucu bir uğraştan sonra, bilgisayarımı eski klavyemle ( hani şu sıvı teması olan ) ve yeni bir touch pad takılmış olarak bana verdiler, eski touch pad'imide geri verdiler. teknik servis raporunu istiyorum dediğimde ise "türkiye'de asus tamiri yapan 3 yer var, biz bilgisayarınızı asus türkiye'ye değil, boğaziçi bilgisayara gönderdik, onlarda teknik servis raporu yazmıyorlar" dediler. birde dalga geçer gibi yok bilgisayarınızın yanına kola, çay gibi sıvılar koymayın gibi tavsiyelerde (!) bulundular. verdiğim parada yaklaşık 130 milyonu buldu. yani azda olsa paranın bir kısmını kurtarmış olduk :)
  • quote:

    Orjinalden alıntı: kayseri/ankara

    uzun bir bekleyişten sonra, (yaklaşık 32 iş günü) laptop'uma tekrar kavuştum. ilk önce iki gündür arıyoruz sizi fakat ulaşamıyoruz demeleri saçma gelmişti ama bu işgünü hesabını yapınca gerçek nedeni ortaya çıktı :)

    neyse, uzun ve yorucu bir uğraştan sonra, bilgisayarımı eski klavyemle ( hani şu sıvı teması olan ) ve yeni bir touch pad takılmış olarak bana verdiler, eski touch pad'imide geri verdiler. teknik servis raporunu istiyorum dediğimde ise "türkiye'de asus tamiri yapan 3 yer var, biz bilgisayarınızı asus türkiye'ye değil, boğaziçi bilgisayara gönderdik, onlarda teknik servis raporu yazmıyorlar" dediler. birde dalga geçer gibi yok bilgisayarınızın yanına kola, çay gibi sıvılar koymayın gibi tavsiyelerde (!) bulundular. verdiğim parada yaklaşık 130 milyonu buldu. yani azda olsa paranın bir kısmını kurtarmış olduk :)



    hocam büyük geçmiş olsun

    servisler konusunda benimde bir tecrübem, makineyi servise götürmeden önce arızanın nereden kaynaklanmış olabileceğine dair biraz bilgili gitmek lazım.

    Neden derseniz, mesela servise gidip "ya bu makine açılmıyor" denilince servis mutlaka garanti kapsamı dışında bir arıza buluyor buda cebimizden çıkacak para demek.

    Ama bunun yerine "şöyle şöyle oldu makine açılmadı, galiba şundan dolayı oldu" gibi bir açıklamayala gidilince servistekiler "bak bu bu işten anlıyor bunu uyutamayız" diyorlar (galiba) ve muamele ona göre oluyor.

    Çok çok uzun zaman önce bir sefer benim makinede açılmamıştı, servise götürdüm makine açılmıyor dedim, uzun uzadıya anlatmayayım, servis parası + yeni cdrom ( makinede takılı cdromumu bozmuşlar ama tabi suç benim oldu.) + 64 mb ek ram masrafı çıkarmışlardı.

    O zamandan sonra 2 sefer daha servislere işim düştü (her ikisinde de tecrübe konuştu ve hiç para ödemedim.

    Numara falanda çekmedim sadece biraz anladığımı hissettirdim hepsi o.

    tekrardan büyük geçmiş olsun.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ıspanak -- 11 Aralık 2006; 18:15:46 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kayseri/ankara

    uzun bir bekleyişten sonra, (yaklaşık 32 iş günü) laptop'uma tekrar kavuştum. ilk önce iki gündür arıyoruz sizi fakat ulaşamıyoruz demeleri saçma gelmişti ama bu işgünü hesabını yapınca gerçek nedeni ortaya çıktı :)

    neyse, uzun ve yorucu bir uğraştan sonra, bilgisayarımı eski klavyemle ( hani şu sıvı teması olan ) ve yeni bir touch pad takılmış olarak bana verdiler, eski touch pad'imide geri verdiler. teknik servis raporunu istiyorum dediğimde ise "türkiye'de asus tamiri yapan 3 yer var, biz bilgisayarınızı asus türkiye'ye değil, boğaziçi bilgisayara gönderdik, onlarda teknik servis raporu yazmıyorlar" dediler. birde dalga geçer gibi yok bilgisayarınızın yanına kola, çay gibi sıvılar koymayın gibi tavsiyelerde (!) bulundular. verdiğim parada yaklaşık 130 milyonu buldu. yani azda olsa paranın bir kısmını kurtarmış olduk :)



    herşeyi teknik servise bağlamayın
    bende teknik servisteyim ama işimi en iyi şekilde yapmayı çalışırım

    sizin gibi çok müşteri gördük

    misal
    birine bilgisayar verdik adam her hafta evine çağırıyordu. bozuldu falan filan işte diye. 5. kez çağırdığında artık pes dedim. servis ücretini öderseniz gelirim evinize deyince, Adamın söylediği laf kalmadı. İşte virüs girdi de makina dondu diyor. "Eee??" deyince şöyle cevap verdi: Niye iyi bir antivirüs kurmadınız....... ?!?! var mı böyle birşey?


    onların yalan söylediğini ispat edene kadar hiçbir şekilde burada o insanları suçlayamazsınız!!! elinde bir delil varsa gel istediğin şekilde suçla


    AVRUPA'da teknik servis ücreti ne kadar tahmin bile edemezsiniz. Her uğraşılan saat için 80-90 Euro!

    Bir örnek daha vereyim. 2 gün önce bir makina geldi. 1-2 ay öncesi çok ses çıkarıyor diye getirdiydi bana müşterimiz. Fanlarını temizledim azcık (!!!!) yağ sürdüm. Hiç bir sorunu kalmamıştı. şimdiyse getirdi açılmıyor diye. Açtım baktım. AGP slotuna ağzına kadar yağ dolmuş. Gelmiş beni suçluyor. O yağı da peçeteyle sildiğimde AYÇİÇEK yağı olduğunu farkettim! Galiba beni örnek alarak üstüne yağ dökmüş

    şimdi ne yapalım böyle bir müşteriyi allah aşkına?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kirgiz -- 11 Aralık 2006; 20:03:58 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kirgiz

    quote:

    Orjinalden alıntı: kayseri/ankara

    uzun bir bekleyişten sonra, (yaklaşık 32 iş günü) laptop'uma tekrar kavuştum. ilk önce iki gündür arıyoruz sizi fakat ulaşamıyoruz demeleri saçma gelmişti ama bu işgünü hesabını yapınca gerçek nedeni ortaya çıktı :)

    neyse, uzun ve yorucu bir uğraştan sonra, bilgisayarımı eski klavyemle ( hani şu sıvı teması olan ) ve yeni bir touch pad takılmış olarak bana verdiler, eski touch pad'imide geri verdiler. teknik servis raporunu istiyorum dediğimde ise "türkiye'de asus tamiri yapan 3 yer var, biz bilgisayarınızı asus türkiye'ye değil, boğaziçi bilgisayara gönderdik, onlarda teknik servis raporu yazmıyorlar" dediler. birde dalga geçer gibi yok bilgisayarınızın yanına kola, çay gibi sıvılar koymayın gibi tavsiyelerde (!) bulundular. verdiğim parada yaklaşık 130 milyonu buldu. yani azda olsa paranın bir kısmını kurtarmış olduk :)



    herşeyi teknik servise bağlamayın
    bende teknik servisteyim ama işimi en iyi şekilde yapmayı çalışırım

    sizin gibi çok müşteri gördük

    misal
    birine bilgisayar verdik adam her hafta evine çağırıyordu. bozuldu falan filan işte diye. 5. kez çağırdığında artık pes dedim. servis ücretini öderseniz gelirim evinize deyince, Adamın söylediği laf kalmadı. İşte virüs girdi de makina dondu diyor. "Eee??" deyince şöyle cevap verdi: Niye iyi bir antivirüs kurmadınız....... ?!?! var mı böyle birşey?


    onların yalan söylediğini ispat edene kadar hiçbir şekilde burada o insanları suçlayamazsınız!!! elinde bir delil varsa gel istediğin şekilde suçla


    AVRUPA'da teknik servis ücreti ne kadar tahmin bile edemezsiniz. Her uğraşılan saat için 80-90 Euro!

    Bir örnek daha vereyim. 2 gün önce bir makina geldi. 1-2 ay öncesi çok ses çıkarıyor diye getirdiydi bana müşterimiz. Fanlarını temizledim azcık (!!!!) yağ sürdüm. Hiç bir sorunu kalmamıştı. şimdiyse getirdi açılmıyor diye. Açtım baktım. AGP slotuna ağzına kadar yağ dolmuş. Gelmiş beni suçluyor. O yağı da peçeteyle sildiğimde AYÇİÇEK yağı olduğunu farkettim! Galiba beni örnek alarak üstüne yağ dökmüş

    şimdi ne yapalım böyle bir müşteriyi allah aşkına?

    tam komedi yaaa




  • quote:

    Orjinalden alıntı: kirgiz

    quote:

    Orjinalden alıntı: kayseri/ankara

    uzun bir bekleyişten sonra, (yaklaşık 32 iş günü) laptop'uma tekrar kavuştum. ilk önce iki gündür arıyoruz sizi fakat ulaşamıyoruz demeleri saçma gelmişti ama bu işgünü hesabını yapınca gerçek nedeni ortaya çıktı :)

    neyse, uzun ve yorucu bir uğraştan sonra, bilgisayarımı eski klavyemle ( hani şu sıvı teması olan ) ve yeni bir touch pad takılmış olarak bana verdiler, eski touch pad'imide geri verdiler. teknik servis raporunu istiyorum dediğimde ise "türkiye'de asus tamiri yapan 3 yer var, biz bilgisayarınızı asus türkiye'ye değil, boğaziçi bilgisayara gönderdik, onlarda teknik servis raporu yazmıyorlar" dediler. birde dalga geçer gibi yok bilgisayarınızın yanına kola, çay gibi sıvılar koymayın gibi tavsiyelerde (!) bulundular. verdiğim parada yaklaşık 130 milyonu buldu. yani azda olsa paranın bir kısmını kurtarmış olduk :)



    herşeyi teknik servise bağlamayın
    bende teknik servisteyim ama işimi en iyi şekilde yapmayı çalışırım

    sizin gibi çok müşteri gördük

    misal
    birine bilgisayar verdik adam her hafta evine çağırıyordu. bozuldu falan filan işte diye. 5. kez çağırdığında artık pes dedim. servis ücretini öderseniz gelirim evinize deyince, Adamın söylediği laf kalmadı. İşte virüs girdi de makina dondu diyor. "Eee??" deyince şöyle cevap verdi: Niye iyi bir antivirüs kurmadınız....... ?!?! var mı böyle birşey?


    onların yalan söylediğini ispat edene kadar hiçbir şekilde burada o insanları suçlayamazsınız!!! elinde bir delil varsa gel istediğin şekilde suçla


    AVRUPA'da teknik servis ücreti ne kadar tahmin bile edemezsiniz. Her uğraşılan saat için 80-90 Euro!

    Bir örnek daha vereyim. 2 gün önce bir makina geldi. 1-2 ay öncesi çok ses çıkarıyor diye getirdiydi bana müşterimiz. Fanlarını temizledim azcık (!!!!) yağ sürdüm. Hiç bir sorunu kalmamıştı. şimdiyse getirdi açılmıyor diye. Açtım baktım. AGP slotuna ağzına kadar yağ dolmuş. Gelmiş beni suçluyor. O yağı da peçeteyle sildiğimde AYÇİÇEK yağı olduğunu farkettim! Galiba beni örnek alarak üstüne yağ dökmüş

    şimdi ne yapalım böyle bir müşteriyi allah aşkına?

    Avrupada teknik servis ücreti 80-90 Euro olabilir ama bilgisayari götürdügünde garantili árizayi size ödetmiyorlar.(sonradan kivirmiyorlar) ama tabiki bütün servisler bunu yapiyor demek degil. Sen yapmiyorsundur ama arkadsin yasadigi gibi yapanlarin orani avrupadan yüksek, ve bir gercekte eger isten anliyormus gibi davranirsan herzaman ucuza yirtiyorsun.




  • arkadaşım makinanın markası ne gecen hatalı bataryalar kod listesi verdim..........
  • bence bu lattopun şarj dinamosu bozuk
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.