Şimdi Ara

Telpa'nın (Süper) Garantisi ve GM Discovery -İbretlik-

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
48
Cevap
0
Favori
13.841
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, şimdi zamanım olmadığı için kısa kesmek zorundayım.

    Size bu telefonu alırken belki de bir daha düşünmenize sebep olacak yaşadıklarıma ilişkin bir yazı hazırlıyorum. (Sanırım ancak yarın yükleyebileceğim)

    Anlatacaklarım, GM Discovery telefonunu ve üreticisini kötülemek değil yaşadığım sıkıntıyı sizin de yaşamamanız içindir.
    Sosyal medyanın ve dolayısıyla bu sitenin gücünü bildiğim için sitenin bir üyesi olarak sizlere yaşadıklarımı anlatmanın boynumun borcu olduğunu düşünüyorum.

    Şimdilik tüm üyelere iyi geceler diliyorum


    ******************

    ÖNSÖZ: Yaşımın, kim olduğumun, mesleğimin herhangi bir önemi yok sadece sitenin bir üyesi olarak bu yazıyı yazmaya karar verdim.
    Bu kararı verirken herkesin genel geçer yargılarını yıkmanın çok güç olduğunu biliyorum fakat düşüncelerde bir soru işareti uyandırabilirsem yaşadıklarıma dair bu yazının amacına ulaşacağı inanıyorum.


    1. BÖLÜM: GM Discovery modelinin sıcak fırsatlar bölümünde yayınlamasından sonra ilgiyle ve zevkle bu telefona dair konuları takip ettim ve fırsatını bulduğum ilk anda da edindim. Telefona dair en ufak bir pişmanlığım yoktu. Bu telefonun Türkiye’ye getirtilip bu fiyata satışa sunulması Telpa’nın belki de yaptığı en büyük iş…

    2. BÖLÜM: Telefonu kullanmaya başladıktan kısa bir süre sonra telefonda donanımsal bir problem olduğunun farkına vardım ve inanın telefonu ne düşürdüm ne bir yere çarptım ne de normal kullanım dışında herhangi bir yerine bir müdahale de bulundum. Açıkçası telefonun kısa bir sürede herhangi bir anormal bir durum ve kullanım olmamasına rağmen bu hale gelmesine canım sıkıldı.

    3. BÖLÜM: Telefonu, garanti kapsamında Telpa’ya teslim ettim, bana 1-2 gün sonra bildirdiğim telefona SMS geleceğini söylediler fakat o da ne gelen SMS’de benden telefondaki arızanın garanti kapsamında kalmadığını söyleyip hatrı sayılır bir tamir ücreti istediler.

    Bunun üzerine Telpa’ya gittim. Burada da bana, teknik servisin başvuru alan danışmanı tarafından SMS’de belirtilen aynı şeyler söylendi.

    Kendisine defalarca, telefonu normal bir kullanım dışında kullanmadığımı ve telefonun düşmediği ve bir yere çarpmadığını söylememe rağmen olayda benim kusurum olduğunu öğretilmiş gibi defalarca söyleyip durdurdu yani açıkça dile getirmese de şirket doğruları söyleyen ben ise yalan söyleyen pozisyonundaydım.

    Kendilerine garanti kapsamına giren şeylerin ne olduğu sorunca bana fabrika kaynaklı hataları söyledi, bende normal kullanım kapsamında cihazda oluşan arızalar garanti kapsamında değil mi yada kutudan çıkan ürünü bu halde olsa o zaman ne olacak bunun benim kullanımım sonucu olup olmadığını size gösteren doneler ne olacak diye sorunca da cevap veremeden teybe alınan kasedin başa sarması gibi kullanıcı hatası gibi aynı şeyleri tekrarlayıp durdu.

    Sağolsun danışman lütuf gösterip benden işçilik almayacaklarını söyleyip parça parası almayı teklif etti. (Not: bu olaydan sonra gittiğim ve işinde çok iyi olduğunu bildiğim telefon tamircisine aynı parçanın onarımını sorduğumda ise söylediği, parça parası ve işçilik ücreti Telpa’nın istediği ücretin altındaydı.) Kendilerine kusurumun olmadığı bir olayda garanti kapsamında olması gereken bir ürünü ücret karşılığında yapmalarının bir şirket politikası mı olduğunu sorduğumda aldığı cevap yine aynıydı.
    Danışmanla bir yere varılamayacağını anlayınca, ısrarla yetkili bir kişiyle görüşme istediğim, danışman tarafından yetkili kişinin kendisi olduğu gerekçesiyle savuşturuldu. En sonunda kendisinden daha yetkili bir kişiyle görüşmek istediğimi söyleyince “daha” yetkiliyi çağırmaya gittiği sırada giderayak beni olayı kişiselleştirmekle itham etmeyi de ihmal etmedi.

    Gelen kişiye de meramımı anlattım ancak aldığım cevaplar değişmedi, ileri sürdüğüm argümanlar ise yine sonuç doğurmadı. Bana söylenen telefonu kullanılmaz hale kendi kusuru ile getirenlerin dahi gelip burayı ayağa kaldırıp telefonu ücretsiz tamir ettirme çabasında olduğunu söyledi, yani herkes yalancı, sahtekar bir tek Telpa çalışanları dürüst. Müşteri memnuniyeti denen şeyin kendileri için ne ifade ettiğini sorduğumda ise kurumsal olarak öğretilen bir cevabı yapıştırdı fakat tuhaf olan verilen cevabın pratikte yaşanmasının kurum çalışanlarının takındıkları tutum nedeniyle çok ama çok güç oluşuydu.

    Sağolsunlar “daha” yetkili kişi insafa gelip anlattıklarıma inanmış olacak ki bu “seferlik” telefon tamirinden para almayacaklarını belirtip lütuf gösterdiler.

    SONUÇ: Türkiye’de ürün alan iyi niyetli insanların olduğu gibi kötü niyetli insanların olduğu şüphesiz. Öte yandan şirketlerin de pek çoğunun karlarını arttırmak için ellerinden geldiğince sattıkları ürüne ilişkin bozuklukları kullanıcı hatası kapsamına aldıkları da su götürmez bir gerçek.

    Bu firmalardan ürün alanların niyetlerini bir kenara koyarak kullanıcı hatasından kaynaklanmayan bir durumun aksini savunan firmanın o ürünü sahibini ne yerine koyduklarını “müşteri memnuniyeti” çerçevesinde değerlendirmesini de takdirlerinize sunuyorum.

    Netice olarak, Telpa garantisinin nerede başlayıp nerede biteceği belli değil, bu firmanın müşterisinin “telefonun arızasından” kaynaklanan durumların müsebbibi olarak görülme ihtimali yüksek..Üstelik çalışanların işçilik ücreti dediği parçanın fiyatının telefonun dışarıdaki teknik servise yapılması halinde (parça ve işçilik ücreti dahil olarak) daha pahalı olacağını göz ardı etmemenizde fayda var. Bu nedenle bu cihazın da diğer cihazlar gibi arızalanabileceği ancak arıza potansiyelinin daha yüksek olabileceğini, garanti sağlayan firmanın tutumunun göz ardı edilmemesini sinir sisteminiz için tavsiye ederim.

    Not: Ucuz çin malı telefon almanın parayı sokağa atmaktan bir farkının olmadığı düşüncesindeyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HuKe -- 16 Ağustos 2013; 22:20:14 >







  • Amma abarttınız ya yeter artık valla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ulkemizdeki garanti firmalari super otesi zaten ozellikle teleservice super firma herkes ovuyo!!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yarin ekleme ne ya yarin acsaydin konuyu ozaman o nasil biseymis
    acaba tehdit amacimi var. isimi halletmezseniz foyanizi dokecem gibisinden

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Coming Soon.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adam bombayı kurup çekilmiş
  • şok iddia az sonra geliyooooor ..... :/

    bu konuyu geyiq bölümüne taşısınlar :)
  • Telpadan arkadaşa ivedilikle bir mesaj geçilmiş ve bu mesajda konu sahibinin imzasında yer almaktadır

    quote:

    hey sen, bana hiç umut olmadığını söyleme
    birlikte ayakta duruyoruz, ayrılırsak düşeriz


    durum vahim:)
  • Abarttınız derken yanlış yapıyorsunuz. Her "abarttınız" diyen insan, bu gibi siteleri takip eden ve işlerini iyi yapmamayı adet haline getirmiş firmalar için bir "oh" çekme sebebidir. Çünkü her "abarttınız" diyişinizin altında "biz alıştık, artık zevk almaya bakıyoruz" bakış açısı vardır.

    Biz bu sitenin üyeleri olarak ülkenin en önde gelen, en bilinçli tüketicileriyiz. Ve bu konuda bir sorumluluğumuz olmadı. Aynı hikaye gibi görünse de bunların her birisi yeni bir hikaye ve biz dinlemeye bıkacağımıza her gelen dostumuza/kardeşimize arka çıkmalıyız. Gerekirse süreçte akıl vermeli, mümkünse yanında bulunmalı. Kağıt üzerinde ve fiziken mücadelesine katılmalıyız.

    Düşünün, siz "aynı şeyin" başlığını gördüğünüzde bile sıkılıyorsunuz. Peki şimdi aynı sıkıcı, boğucu gücün koskoca bir Donanımhaber ailesi olarak her olayda, her görevini yapmadığında bu tembel firmaların karşısında dikildiğini hayal edin. İşini seve seve öğrenmeyene söve söve öğrettiğimizi hayal edin..

    Bugün tüketimin başkenti Amerika diyoruz, tüketim şöyle yüksek, tüketime şöyle bağımlılar vs. vs. vs. Adamlar en azından "marka" satın almanın "hizmet" satın almak olduğunu biliyorlar. Biz de kendi markalarımıza her 5 senede fiyatları 2'ye katlamaktan başka işler yapmaları gerektiğini öğretebiliriz. Yeter ki "günün birinde kendi başımıza gelebilecek" hikayelerden sıkılmayalım..




  • GM yüzün'den spot piyasa'da çin telefonlarına fazla rağmet yok galiba
  • güncel-- "*****" işaretli yerden sonraki kısım eklendi.
  • Bakın birbirimizi tanımıyoruz, bu konuya ikinci yazınız ve ikisi de beni suçlayıcı yönde. Herkesin başına gelebilecek bir olayda site üyelerine bu hususa dikkat etmeleri gerektiği yönünde bir yazı sizde neden rahatsızlık yarattı onu da anlamadım..

    Öte yandan fırsatçı servisler olduğundan dem vurup bunun her serviste olacağını söyleyip Telpa'da da bu sorunların çıkmasının normal karşılanmasını maruz görmek hatta bununla ilgili yaşadıklarımı etik dışı olduğunu vurgulamak hangi mantığa sığıyor anlamış değilim iki yanlıştan bir doğru bile çıkaramayan yazınız için sizi size havale ediyorum...

    Son olarak, işim gereği hangi haklarımın olduğunu hangi hakkımın nerede kullanacağını emin olun sizde daha iyi biliyorum, ancak bu aşamada kaybolan zamanımı yaşadığım sinir harplerinin giderilmesi için söyleyebileceğiniz bir hak arama mekanı varsa onu da söyleyinde bi zahmet biliglerimize bir yenisini ekleyelim.

    Aynı şeylerin başınıza gelmemesi dileğiyle




  • Not: sikayetvar.com'da aynı olay ile ilgili pek çok şikayet var olduğu görülmekte

    Örneğin:

    http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1923469/telpa-1-haftalik-telefondaki-sarj-sorununa-garanti-disi-iddaasi/v1r68
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sürekli Dizi

    Bu olay tüm yetkili servislerde olan ve olabilecek olaylardan birisi. Televizyon, buzdolabı, çamaşır makinesi dahil tüm elektronik aletlerde hiç bir darbeye maruz kalmadan sorunlar oluşabiliyor ve fırsatçı servisler bunu değerlendirmeye çalışıp ürünü garanti dışı bırakıyor. Ama elimizde faturamız ve gerekli servis belgeleri olduğu sürece haklı olduğumuza inanıyorsak tüketici hakları hakem heyetine başvurma hakkına sahibiz.
    Sonuç olarak bu durumu TELPA ve General Mobile Discovery telefonuna özgü bir şey gibi anlatmak bana hiç etik gelmedi. Hiç bir mağaza çalışanı veya disbiritör firmaya bağlı değilim, kişisel fikrimi yazma ihtiyacı duydum. Geçmiş olsun, bende 14 gündür GM Discovery kullanıyorum ve hiç bir sorunum yok. Umarım kimsede de olmaz.


    imzamı atıyorum mesele bir marka meselesi değil, hele çin malı meselesi hiç değil, servis garanti kapsamı ve ticaret meselesi. olayı illaki markaya dahil edip bir de işin içine çin malıymış ucuzmuş alınmazmış diye gevelersen kimse seni ciddiye almaz, almamalı da. umarım korktuğum başımıza gelmez, birileri bu iş için finanse edilmiyordur, aslında böyle bir ticaret ahlakında her şey mümkün ya neyse...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sürekli Dizi

    Yazımı iyi okuyun, bu durumu sanki sadece Telpa ve General Mobile Discovery telefonunda yaşama ihtimalimiz var gibi anlatıyorsunuz. Ben buna etik değil diyorum yani hepsi aynı bunların.(KVK,Teleservice) Umarım demek istediğimi anlamışsınızdır, iyi akşamlar.

    Ekleme: O siteye birde buradan bakın:

    http://www.sikayetvar.com/kategori/cep-telefon-kategori/yetkili-servisler


    +1
    İlk telefonun performansına laf atıldı,sonra malzeme kalitesi,ekran kalitesine laf atıldı.Artık garanti üzerinden giydiriyorlar.Bu mantıkla bakarsak türkiyeden telefon alınmaz.Üstteki link herşeyi açıkılıyor.Samsung telefonlarda kasa açıklıgından şikayetler var,htc one da ölü piksellerden şikayet var.Kusursuz telefon ve servis türkiye de henüz yok.Bir link de ben atayım http://forum.andronova.net/showthread.php?55117-Sony-Center-lardan-Xperia-Z-alacaklar-Dikkat Al sana koskoca Sony servisi.Çin malı dedigin telefonun servisinden ne farkı var?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HuKe

    Arkadaşlar, şimdi zamanım olmadığı için kısa kesmek zorundayım.

    Size bu telefonu alırken belki de bir daha düşünmenize sebep olacak yaşadıklarıma ilişkin bir yazı hazırlıyorum. (Sanırım ancak yarın yükleyebileceğim)

    Anlatacaklarım, GM Discovery telefonunu ve üreticisini kötülemek değil yaşadığım sıkıntıyı sizin de yaşamamanız içindir.
    Sosyal medyanın ve dolayısıyla bu sitenin gücünü bildiğim için sitenin bir üyesi olarak sizlere yaşadıklarımı anlatmanın boynumun borcu olduğunu düşünüyorum.

    Şimdilik tüm üyelere iyi geceler diliyorum


    ******************

    ÖNSÖZ: Yaşımın, kim olduğumun, mesleğimin herhangi bir önemi yok sadece sitenin bir üyesi olarak bu yazıyı yazmaya karar verdim.
    Bu kararı verirken herkesin genel geçer yargılarını yıkmanın çok güç olduğunu biliyorum fakat düşüncelerde bir soru işareti uyandırabilirsem yaşadıklarıma dair bu yazının amacına ulaşacağı inanıyorum.


    1. BÖLÜM: GM Discovery modelinin sıcak fırsatlar bölümünde yayınlamasından sonra ilgiyle ve zevkle bu telefona dair konuları takip ettim ve fırsatını bulduğum ilk anda da edindim. Telefona dair en ufak bir pişmanlığım yoktu. Bu telefonun Türkiye’ye getirtilip bu fiyata satışa sunulması Telpa’nın belki de yaptığı en büyük iş…

    2. BÖLÜM: Telefonu kullanmaya başladıktan kısa bir süre sonra telefonda donanımsal bir problem olduğunun farkına vardım ve inanın telefonu ne düşürdüm ne bir yere çarptım ne de normal kullanım dışında herhangi bir yerine bir müdahale de bulundum. Açıkçası telefonun kısa bir sürede herhangi bir anormal bir durum ve kullanım olmamasına rağmen bu hale gelmesine canım sıkıldı.

    3. BÖLÜM: Telefonu, garanti kapsamında Telpa’ya teslim ettim, bana 1-2 gün sonra bildirdiğim telefona SMS geleceğini söylediler fakat o da ne gelen SMS’de benden telefondaki arızanın garanti kapsamında kalmadığını söyleyip hatrı sayılır bir tamir ücreti istediler.

    Bunun üzerine Telpa’ya gittim. Burada da bana, teknik servisin başvuru alan danışmanı tarafından SMS’de belirtilen aynı şeyler söylendi.

    Kendisine defalarca, telefonu normal bir kullanım dışında kullanmadığımı ve telefonun düşmediği ve bir yere çarpmadığını söylememe rağmen olayda benim kusurum olduğunu öğretilmiş gibi defalarca söyleyip durdurdu yani açıkça dile getirmese de şirket doğruları söyleyen ben ise yalan söyleyen pozisyonundaydım.

    Kendilerine garanti kapsamına giren şeylerin ne olduğu sorunca bana fabrika kaynaklı hataları söyledi, bende normal kullanım kapsamında cihazda oluşan arızalar garanti kapsamında değil mi yada kutudan çıkan ürünü bu halde olsa o zaman ne olacak bunun benim kullanımım sonucu olup olmadığını size gösteren doneler ne olacak diye sorunca da cevap veremeden teybe alınan kasedin başa sarması gibi kullanıcı hatası gibi aynı şeyleri tekrarlayıp durdu.

    Sağolsun danışman lütuf gösterip benden işçilik almayacaklarını söyleyip parça parası almayı teklif etti. (Not: bu olaydan sonra gittiğim ve işinde çok iyi olduğunu bildiğim telefon tamircisine aynı parçanın onarımını sorduğumda ise söylediği, parça parası ve işçilik ücreti Telpa’nın istediği ücretin altındaydı.) Kendilerine kusurumun olmadığı bir olayda garanti kapsamında olması gereken bir ürünü ücret karşılığında yapmalarının bir şirket politikası mı olduğunu sorduğumda aldığı cevap yine aynıydı.
    Danışmanla bir yere varılamayacağını anlayınca, ısrarla yetkili bir kişiyle görüşme istediğim, danışman tarafından yetkili kişinin kendisi olduğu gerekçesiyle savuşturuldu. En sonunda kendisinden daha yetkili bir kişiyle görüşmek istediğimi söyleyince “daha” yetkiliyi çağırmaya gittiği sırada giderayak beni olayı kişiselleştirmekle itham etmeyi de ihmal etmedi.

    Gelen kişiye de meramımı anlattım ancak aldığım cevaplar değişmedi, ileri sürdüğüm argümanlar ise yine sonuç doğurmadı. Bana söylenen telefonu kullanılmaz hale kendi kusuru ile getirenlerin dahi gelip burayı ayağa kaldırıp telefonu ücretsiz tamir ettirme çabasında olduğunu söyledi, yani herkes yalancı, sahtekar bir tek Telpa çalışanları dürüst. Müşteri memnuniyeti denen şeyin kendileri için ne ifade ettiğini sorduğumda ise kurumsal olarak öğretilen bir cevabı yapıştırdı fakat tuhaf olan verilen cevabın pratikte yaşanmasının kurum çalışanlarının takındıkları tutum nedeniyle çok ama çok güç oluşuydu.

    Sağolsunlar “daha” yetkili kişi insafa gelip anlattıklarıma inanmış olacak ki bu “seferlik” telefon tamirinden para almayacaklarını belirtip lütuf gösterdiler.

    SONUÇ: Türkiye’de ürün alan iyi niyetli insanların olduğu gibi kötü niyetli insanların olduğu şüphesiz. Öte yandan şirketlerin de pek çoğunun karlarını arttırmak için ellerinden geldiğince sattıkları ürüne ilişkin bozuklukları kullanıcı hatası kapsamına aldıkları da su götürmez bir gerçek.

    Bu firmalardan ürün alanların niyetlerini bir kenara koyarak kullanıcı hatasından kaynaklanmayan bir durumun aksini savunan firmanın o ürünü sahibini ne yerine koyduklarını “müşteri memnuniyeti” çerçevesinde değerlendirmesini de takdirlerinize sunuyorum.

    Netice olarak, Telpa garantisinin nerede başlayıp nerede biteceği belli değil, bu firmanın müşterisinin “telefonun arızasından” kaynaklanan durumların müsebbibi olarak görülme ihtimali yüksek..Üstelik çalışanların işçilik ücreti dediği parçanın fiyatının telefonun dışarıdaki teknik servise yapılması halinde (parça ve işçilik ücreti dahil olarak) daha pahalı olacağını göz ardı etmemenizde fayda var. Bu nedenle bu cihazın da diğer cihazlar gibi arızalanabileceği ancak arıza potansiyelinin daha yüksek olabileceğini, garanti sağlayan firmanın tutumunun göz ardı edilmemesini sinir sisteminiz için tavsiye ederim.

    Not: Ucuz çin malı telefon almanın parayı sokağa atmaktan bir farkının olmadığı düşüncesindeyim.


    yazmayacaktımda harbi merak yaptı bende. okadar yazıda bir tek cihazın neresinin arızalı olduğu yazılmamış.




  • ARKADAŞIM O KADAR EDEBİYAT YAPMIŞSIN AMA CİHAZIN NE ARIZASI VAR ONUDA YAZSANA.YOK DÜŞÜRMEDİM,ÇARPMADIM.DERDİNİZ NEDİR ALLAH AŞKINA

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • teknik servisler değil tüketiciye verilen haklar rezalet. servislere hiç kızmıyorum bu işler böyle yapılır çünkü mümkün olduğunca fazla iş yapmak için uğraşılır, arkamızda bizi koruyacak bi yasa yok bunun ceremesini çekiyoruz. bu işi de tek bi markaya, servise yıkmaktan vazgeçin artık
  • buradaki insanları anlamakta güçlük çekiyorum.
    başıma gelenleri anlattım, bir linç edilmediğim kaldı.
    sizler nasıl bu durumu kanıksıyoruz, firmayı kendi firmanız gibi nasıl savunuyorsunuz onu da anlamış değilim.

    ürünü alın kullanın sonrasında herhangi bir arıza durumunda Telpa'nın tutumunu görün, size müstehak olan bu
    diğer firmaların kötü olması beni bağlamaz ben aldığım ürünün garantisini sağlayan firmaya bakarım.
    hem diğer firmalar kötüyse ve Telpa teknik servisi de kötüyse bu onların eleştirilemeyeceği anlamına gelmez

    ayrıca arıza nedir diyen üyeler konuyu okumadan cevap yazmayın. Ben sikayetvar.com linkini verdim ve buradaki arızanın aynısı olduğunu söyledim.

    Son olarak; Cihaz güzel ama çevresi kötü
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.