Şimdi Ara

Tempra Kullananlar Acil Yorumlariniz Gerekli

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
38.866
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • iyi gunler
    Bence Araba almak sorun cikarmak konusu herseyin soferde bittigine inanirim
    2sene evvel yil 2005 iken Enistemde Dijital Gostergelilerinden Tempra vardi..
    Herkes Adidir Beyni Yanar Elektronik (Dijital Gostergeler) Bozulur demisti ama;
    Tam 2sene boyunca Kullandi bir kez sorun cikarmadi en azindan Enistem oldugu icin biliyorum Surekli Temizligini Bakimlarini Yag Balata vesairesini Degistirir Zamaninda yapardi Kaza yapti Satti
    su an 2tane tempra var Kendisi su an askerde Bu Tempralar 5cesit bide Enjeksiyonlu 1.6ve 2.0 SW yani Steysin vagonlari var da Bu harfler Neyi ifade ediyor ne Fark Var mesela;
    Ford Escort CL Karburatorlu Klimasiz Versiyonu CLX Enjeksiyonlu Klimali demek yani Harflerin Anlami Olmali
    S
    SX
    SXA
    SXAK
    SLX Kilometre Gostergeleri Klasik Olan
    Tercihim bu modeller arasinda az sorun cikartan Enjeksiyonlu 95model bir tanesini almak ortalama 4-7.500ytl arasi piyasasi
    Hepsi ayni olmamali olsa niye bu kadar farkli yazan model var sus diye S yada SXA yazdiklarini sanmam



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BayMerakli -- 1 Eylül 2007; 22:43:54 >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Tempra Kullananlar: Acil Yorumlarınız Gerekli

    Tempra modelleri, uygun fiyatları ve sağlam yapılarıyla Türkiye'de oldukça popüler araçlardır. Ancak farklı Tempra modelleri arasında bazı önemli farklar bulunmaktadır.

    Tempra SX ve SXA Arasındaki Farklar

    Tempra SX ve SXA modelleri, Tempra'nın en çok tercih edilen versiyonlarıdır. SX modeli, daha sportif bir görünüme ve daha güçlü bir motora sahiptir. SXA modeli ise daha konforlu bir sürüş deneyimi sunar ve daha fazla donanıma sahiptir.

    Tempra Modelleri Arasındaki Diğer Farklar

    SX ve SXA modellerinin yanı sıra, Tempra'nın diğer modelleri arasında da çeşitli farklar bulunmaktadır. Bu farklar şunları içerir:

    • Hidrolik Direksiyon: Tüm Tempra modelleri hidrolik direksiyon sistemine sahiptir. Ancak bazı modellerde hidrolik direksiyon standart olarak sunulurken, bazılarında isteğe bağlı bir özelliktir.
    • Motor Seçenekleri: Tempra modelleri, 1.4 litre, 1.6 litre ve 1.8 litre motor seçenekleriyle sunulmuştur.
    • Donanım Seviyeleri: Tempra modelleri, baz, orta ve üst olmak üzere farklı donanım seviyelerine sahiptir. Donanım seviyesi arttıkça, araçta bulunan özellikler de artmaktadır.

    92 Tempra SX'te Hidrolik Direksiyon Var Mı?

    Evet, 1992 model Tempra SX'te hidrolik direksiyon standart olarak sunulmaktadır.

    Tempra S Hidrolik Direksiyon Mu?

    Evet, Tempra S modeli de hidrolik direksiyon sistemine sahiptir. Ancak bu özellik, bazı model yıllarında isteğe bağlı bir özellik olarak sunulmuştur.

    Tempra modelleriyle ilgili özel sorularınız varsa, lütfen yorumlarda belirtin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Bu araçların ilk olarak Türkiye'ye giren modeli (herhalde 1991) SX olanıdır. Digital gösterge, standart karbüratörlü, otomatik avanslı elektronik ateşlemeli, fuel cut-off sistemli, hidrolik olmayan direksiyonlu modeliydi. Daha sonra, SX-A (tüm veriler aynı) hidrolik direksiyon, SX-AK (klimalı hidrolik direksiyonlu) olanları çıktı. Tüm 1.6 motorlu olanları 86hp olup, daha sonra SW, SW-AK gibi modelleride piyasada yer aldı.

    Avrıpa pazarında yer alan Tempra 2.0 İe (elektronik enjeksiyonlu 115hp üstten tek egzantirkli 8 valfli) modeli piyasaya girdi. Ancak pek tutmadı. O zamanlar sıkça krank kesme olayları yaşandı bu araçlarda. Zaten güç olarak da opel ve ford ve renault modellerinden düşük güce sahipti. Ardından Tempra 2.0 ie 16V (fiat grubu biraz harflerle model oluşturmaya bayılıyor) 148HP, 16 valf bir aracı piyasaya sürdü. bu aracında yakıt tüketimi ve yağ kaçakları sorunu başgösterdi hep.

    1995 sonrasında bu modeller çok tutunca, piyasada ekonomik bir model olan, motor aksamı aynı, arka cam sileceği, boyalı tamponu, dijital göstergesi, kliması olmayana Tempra S versiyonu piyasaya çıktı.

    1996 sonrası dünyada katalizör zorunluluğu gelince, tıpki doğanlarda olduğu gibi tempralarda da enjeksiyon sistemi (1.6 için) gündeme geldi ve tempra 1.6 i.e çıktı. Sanırım bu modelde standart klima ve hidrolik direksiyon olduğu için pekte süslü X-Y gibi rakamlar kullanılmadı.

    Tempralarda sıkça gösterge arızası, 40.000km civarında başgösteren yağ kaçakları ve sübab lastik aşınmaları dışında motorları sağlam ve ekonomik araçlar olarak piyasada var oldular. Arka koltuğu geniş, bagajı büyük, seri ve süratli bir araçtı tempra ama, kısa son dişli oranı nedeniyle uzun yolda yüksek motor gürültüsü ile baş etmek zorunda kaldı.

    Bildiklerim bu kadar. umarım işine yarar.




  • gerçi tolgakmg arkadaş çok güzel anlatmış ama bende bişeyler yazayım dedim.

    benim en sevdiğim araba modelidir.inşallah yakın zamanda alacam bi tane..

    tempra s: sadece ön camlar otomatiktir.onun dışında hiçbir aksesuarı yoktur.göstergeler dijital değildir.direksiyon hidrolik değildir.

    tempra sx: üstteki modelden tek farkı dijital göstergelerinin olmasıdır.onun dışında herşeyi aynı.bi de sanırım tamponları boyalı oluyor.tempra s'lerde ise boyasız oluyor.

    tempra sxa: üsttekine ek olarak hidrolik direksiyon mevcuttur.ayrıca bazı modellerinde arka camlarıda otomatiktir.

    tempra sxak: üsttekine ek olarak klima mevcuttur.bütün modellerinde arka camlar otomatiktir.

    bu araçların hepsi 1.6 karbüratörlü motor kullanır.86 beygirdir.

    tempra 2.0 i.e. : 8 valf tek nokta enjeksiyonlu modelidir.arka frenler disktir.bazı modellerinde klima yoktur.

    tempra 2.0 i.e. 16V : en full versiyonudur.ABS,tam otomatik klima,bazı modellerinde full deri döşeme,148 beygir güç,arka disk frenler,çok nokta enjeksiyon sistemi falan vardır.benim almayı düşündüğüm modeldir.

    bunların haricinde SW olanlar Station Wagon'dur.




  • Tempra ve Tipo denen bu araçlar sadece ve sadece üretildiği bantta ve bundan 15 dk sonrasına kadar sorunsuzdur.
    Ön takım problemi başlar, alıp imal edilen yere tekrar götürsen düzeltemezler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otuuuz5 -- 2 Eylül 2007; 1:31:21 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: otuuuz5

    Tempra ve Tipo denen bu araçlar sadece ve sadece üretildiği bantta ve bundan 15 dk sonrasına kadar sorunsuzdur.
    Ön takım problemi başlar, alıp imal edilen yere tekrar götürsen düzeltemezler.



    TEMPRA ALACAKSANIZ, SXAK ALIN,ONLAR DAHA İYİ.BEN 6 YIL TEMPRA KULLANDIM,CİDDİ SÖYLÜYORUM HER GÜN EŞEK GİBİ KULLANIYORDUK,HER YAZ ANTALYA,HER KIŞ AMASYA YAPTIK,DEFALARCA EDİRNE YAPTIK,EGEDEN AKDENİZE DOĞRU TUR YAPTIK.BİR DEFA BİLE SORUN ÇIKMADI(SU KAYNATTI SADECE) ÖNTAKIMI ÇABUK BOZULDUĞU DOĞRUDUR AMA FİYATINA GÖRE SUNDUĞU ÇOK ÇOK İYİ..
  • FIYAT OLARAK COK GUZEL. YALNIZZZZZ
    ESKIYE RAGBET OLSA BIT PAZARINA NUR YAGARMIS.
    BUNLAR ESKIMIS ARTIK BUNLARIN YERINE DAHA YENI ARACLARIN OZELLIKLERINI ARASTIR DERIM
    BELKI MADDI IMKANIN YETMEYEBILIR. O AYRI KONU AMA BASKA MODELLER USTUNE YOGUNLAS ISTERSEN. KARDES OLMAK ISTERSEN AYRI AMA BEN TEMPRAYLA KARDESLIK YASADIM ORDAN BILIYORUM. NUFUSTAN SILDIRENE KADAR CANIM CIKTI



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hi-jackers -- 2 Eylül 2007; 11:13:38 >
  • size pm attım(daha doğrusu atmaya çalıştım.hep hata verdi) bu linke bir seyler yazdım.bakarsınız.

    http://forum.donanimhaber.com/m_12171516/mpage_4/key_//tm.htm#17263068
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Salih

    tempra sx: üstteki modelden tek farkı dijital göstergelerinin olmasıdır.onun dışında herşeyi aynı.bi de sanırım tamponları boyalı oluyor.tempra s'lerde ise boyasız oluyor.

    tempra sxa: üsttekine ek olarak hidrolik direksiyon mevcuttur.ayrıca bazı modellerinde arka camlarıda otomatiktir.



    SX ile SX-A arasında oldukça fazla aksesuar farkı vardır. İlk etapta aklıma gelenler;

    * Hidrolik Direksiyon
    * Ön sis farları
    * Otomatik arka camlar
    * Arka cam perdeleri
    * Alışım jantlar
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • ayrıca 93 sxa lar 98 hp dir. 3 yıl kullandım...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lmnggen

    ayrıca 93 sxa lar 98 hp dir. 3 yıl kullandım...




    karburatörlü modeller 86 ps enjeksiyonlular ise 93 psdir
  • 1 yıla yakın SX kullandım, hidrolik direksiyon yoktu. Biraz kas yaptırıyor.
    Ön takımlar 3-5 ayda bir elden geçmek ister ama parçalar çok pahalı değil. Motordaki çoğu parça 1.6 kuş serisi ile aynı, rahat bulunuyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: lmnggen

    ayrıca 93 sxa lar 98 hp dir. 3 yıl kullandım...


    Karburatörlü modellerin tümü 86 (Din) gücündedir. Bazı kataloglar ve araba dergileri motor gücünü sae cinsinden belirttikleri için 93 beygir olarak yazmaktadırlar.
  • Yol sesi alır
    klima hiç bir zaman verimli değildir motorun gücünü emer
    su eksiltmez
    motorun km ye göre beygir kaybı fazladır , lpg de olursa yığılır kalır yokuşlarda ve sollamalarda.
    2000cc 8 valf tutulmadı kasayı kaldırmaz.
    2000cc 16 valf artık miadını doldurdu parça ve işi bilmeyen ustaya düşme olasılığı yüksek
    s boş bir arabadır sx gibi kas yaptırır direksiyon serttir.
    hidrolik direksiyon 100 ünün 90 anı arazalıdır hızlı çevirmelerde vuruntu sesi yapar.
    Digital aksama (göğüs) su kaçmadığı müddetçe (cam değişimi) bir şay olmaz.

    s ile sx-sxa arasındaki 1 fark ta camların renkli olmasıdır, s de renkli değildir.

    sx ak larının klima proplemi adamı kurutur. Biraz titizseniz araba konusunda benim gibi sxak ile 91 model , 4 yıl boyunca araba ile sanayida didişir durursunuz. proplemi bitmez çünkü bu arabalar eskidi ve sorun-proplem diz boyu olur. mümkünse yeni versiyon araçlara yönlenmekte fayda var.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.