Şimdi Ara

TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023 (1841. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar: n.emre
1 Kayıtlı Üye ve 24 Misafir (6 Mobil) - 19 Masaüstü6 Mobil
5 sn
37.209
Cevap
959
Favori
2.445.858
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
82 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
7. Sırada  bugün en iyi #2
Sayfa: önceki 18391840184118421843
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar size bir soru. Aranızda illaki benim gibi geçiş yapan vardır, karşılaştırabilir.

    Bende daha önce yazmıştım Skoda Kamiq var. Bu araçtan Tesla’ya geçişte en büyük şüphem konfor tarafı. Her yerde süspansiyonların sertliği, direksiyonun kötülüğü ilk eleştiri alan nokta oluyor. Malzeme kalitesinde olağan üstü bir fark olacağını düşünmüyorum.

    Bu noktada konfor konusunda bu denli rahatsız edici mi? Test sürüşü yapmak istiyorum ancak Kütahya’dan mevcut iş yoğunluğumda mümkün değil.

    Şimdiden teşekkürler

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • burki_rock kullanıcısına yanıt

    İyi Akşamlar,


    Konfor konusunda açıkcası ne kadar memnun kalırsınız bilmiyorum. Çünkü süspansiyonlar sizin kullandığınız araca göre sert gelecektir. Yani bu tarzda bir araba için bana kalırsa normal ancak arka süspansiyonlar darbeyi sönümlemede çok başarısız. Bu sebeple arka bölümden içeri doğru araç çok vibrasyon alıyor. Özellikle kötü yollarda. Kasis gibi yerlerde performansı iyi. Otobanda çok keyifli ve yol tutuşu gerçekten başarılı. Direksiyona gelince dönüş çapı ne yazık ki belli alanlarda 2 manevra fazla yapmanıza sebep oluyor. Buna da zamanla alışırsınız. Malzeme kalitesi Kamiq yanında bence çok daha başarılı gelecektir. Her şeyden öte kapı altlarına kadar yumuşak malzeme ile kaplı. Elinizin değdiği birçok yeri deri ve yumuşak malzeme ile çevrili. Ben D, E hatta F segment araç kullanmış biri olarak Model Y'nin malzeme kalitesini beğeniyorum. Ne kadar bir kesim yerden yere vursada ben öyle düşünmüyorum. Eksikleri var mı ? Tabii ki var. Bunlar da Juniper ile giderilmiş olacak. Kamiq sonrası bence sizi tatmin edecektir. En büyük artısı çok teknolojik bir araç alacaksınız. İnanın kullanacağınız birçok şey konforunuzu arttıracak. Yani ufak tefek saydığım şeyler zamanla göze bile batmıyor. Hem geçmişte Lr hem de şu an Sr kullanıcısı olarak bugüne kadar kullandığım araçlar arasından en eğlenceli keyif aldığım araçlardan biri diyebilirim. Diğeri de G20. :) Aklınıza takılan bir şey olursa her zaman sorun. Sevgiler, TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023 





  • berkolo88 kullanıcısına yanıt
    Çok detaylı ve çok güzel bir mesaj oldu teşekkür ederim.

    Zaten yazılım ve oyuncaklar anlamında hiç şüphem yok. Beni mutlu edecektir. Kalan kısmı da bakacağız neler yapabileceğimize artık. Şu Ocak şartları bir belli olsun da 😅 ÖTV dilimi ne olacak, kredi faizleri ne olacak, ona göre sipariş vereceğim gibi.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Merhabalar Tesla Model Y SR aracimi 19 Aralıkta teslim aldım ve şuan araç 350 kmye geldi. Arabam evde ve işteyken kapalı otoparkta duruyor Şehir İstanbul. Geçen hızlı şarj yaptım WAT Mobilite isimli firmadan yüzde 99 dan yüzde yüzde 35 seviyesine kadar kullandım toplamda 140 km yapmışım Bu menzil bana az geldi normal kullanımda sizde durumlar nasıl? Acaba arabam yeni olduğu için tam istatistikler oturmadı mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • CCCP_34 C kullanıcısına yanıt
    Yanlış hesaplamadıysam 26kw/100km ortalama ille sürüş yapmışsınız. İlk aldığım hafta 18kw gibiydi benim. Aracı kullanmayı bilmiyor olmakta vardı, istanbul izmir yaptım ilk gün, yaz koşulları vardı.

    Şimdide kış koşulları var. Açıkçası biraz fazla. Şuan bendeki ekran verisi 13,5kw/100 km ama bu saf sürüş verisi. Klima, pil ısıtma gibi yan veriler yok. O konuda tesla bizi biraz kandırıyor. Ama yinede ev şarjı ile emsal bir aracaın 7 de 8 de 1i tüketimi yakalarsınız. Dc ile bu 2,5 ta 3 te 1 i olur.

    İlk 5000 km ile 2nci 5000 arasında 2kw var benim. Aracı tut ta kullanmaya alışın. Bir yere tepe aşmadan gidebiliyorsanız o yolu tercih edin. Aceleniz yoksa çevre yolu yerine akıcı şehir içi yolunu tercih edin. Biri 120-130 km/sa diğeri 70kn/sa.

    Keyiflini sürün.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023
    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023dha | demirören haber ajansı
    Maltepe’de otomobil, duraktan çıkan yolcu otobüsüne çarptı: 1 ölü, 1 yaralı
    https://www.dha.com.tr/foto-galeri/maltepede-otomobil-duraktan-cikan-yolcu-otobusune-carpti-1-olu-1-yarali-2555542
  • Draqonn kullanıcısına yanıt
    Seyir halinde iken ki şehir içinde hızlı değildir o esnada yaklaşan bir nesneyi farkedip kendisi fren yapmıyor mu bu araçta? Belli ki sürücü farketmemis.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Arabadaki hasardan hızın çok fazla olduğu anlaşılıyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • edanis E kullanıcısına yanıt

    Hocam o veride sürüşte yaptığınız klima kullanımı ve pil ısıtma var,

    Ön ısıtma, dururken film izleme, güvenlik modu yok ortalamda zira menzili bunlarla hesaplayamazsınız, toplam tüketim sarj kayıpları ile birliklte uygulamada var. Teslalar yolda kullanılan klimayi göstermiyoru kim uydurdu ve inandırdı halen merak ediyorum.


    Kendinizde deneyebilirsiniz, baharda klima kullanımı azaldığında ortalama tüketiminiz düşecek.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • QRX kullanıcısına yanıt

    İoniq 6’yı Ekim ayı başında eşime aldım. Kendisi İnanılmaz mutlu (normal bir içten yanmalı gibi anahtarlı ve çalıştırma butonu olmasından da etkilendi) teknolojiden uzak olduğu için. Ben Tesla model y lr kullanıcısı olarak pek tabi internete bağlı olmaması ve teknolojik bazı eksikliklerinden dolayı uzak dursam da, aracın sessizligi, süspansiyon konforu vb özelliklerinden çok etkilendim. En çok da aracın yakıt tüketimi inanılmaz az. Bu haliyle de bazen Şöförlü kullanım da yaptığım için acaba satıp kendi aracımı iq6 bir tane de kendime mi alsam diye düşünmedim değil.


    Şehiriçi 12 civarlarında yakıyor. Şehir dışı Antalya’ya gittik ailecek orada da 120-130 km hızlarla yakıt tüketimi 15-16 civarlarında seyretti ve inanılmaz bir şekilde ekranda verdiği menzili yaklaşık olarak gitti. (-%10-%15)


    Ve fakat, kış ayı geldi, sıcaklıklar 5-6 derece seviyelerine düştü. Üç gündür takip ediyorum sarfiyatı inanılmaz arttı. Şu an 25-30 kw civarlarında yakıyor. Tesla da bu kadar dramatik bir değişiklik görmedim. Ben 42.000 km Tesla ile kar-kış yol yapmış bir kişi olarak yine ve yeniden Tesla’nın önünde saygıyla eğilmeye karar verdim 😊


    Netice itibari ile, ekonomik olarak uygunsanız Tesla tek geçilir elektrikli araçta. Ancak ekonomik olarak çok yukarılara çıkamazsanız da ioniq 6 hiç düşünmeden alınacak bence piyasadaki en iyi araç. (İq5 de dahil)





  • CCCP_34 C kullanıcısına yanıt

    İlk veriler şaşıyor o normal hocam. Diğer etmenler güvenlik modu açık mı? Araç içinde ne kadar süre geçirdiniz dururken ısıtma ile, bunlar önemli

    Yol bilgisayarında gördüğünüz tüketim menzilinizi veren tüketim olacak, aldığınız sarj ile menzil ölçülmüyor tesla'da. Yol bilgisayarında ortalama tüketim ne görünüyor.?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 29 Aralık 2024; 10:3:24 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • burki_rock kullanıcısına yanıt

    Valla malzeme kalitesi d sınıfında, tam tersine pozitif fark oluyor, süspansiyon sert, yalnız spor bir sert, Yani kuru değil gergin. İçeride hissediyorsun ama azaltılmış tüm darbeler. Bu nasıl anlatılır, bmw 3.20i süspansiyon sanırım en iyi örnek, Arnavut kaldırımı çok kötü yol falan yoksa üzmez ama ufak seyleri dahi hissedersin. bende 3008'den geçtim, konforun diğer elemanları genişlik, sessizlik müzik ve iklimlendirmede e sınıfı ile başabaş gider yalnız koltuklar yeterince baldır desteğine sahip değil.


    Direksiyonu sert ben severim normalde kullanıyorum, Kimine yumuşak, bile sert geliyor o kişi ile ilgili, öyle yumuşacık bir direksiyonu yok son derece direkt, yani anında tepki veriyor o yönü güzel,


    Dönüş çapı berbat, hiç uzatmanın manası yok ciddi kötü, yolda yeterince dönüyor ama dar alanda manevra oaehhh.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi amadeus99 -- 29 Aralık 2024; 10:1:38 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kinerkin K kullanıcısına yanıt
    İoniq 6nin o kadar çok yakmamasi lazım bence. Togg anca o kadar yakıyor zaten. Ya sürekli çok kısa mesafe kullanılıyor ya da başka bir sorun olabilir.

    Harun Özeryoutube
    MENZİL SAVAŞLARI BÖLÜM 3 İONİQ 5 MODELYSR MODELYLR SKYWELL VW İD.4 İONİQ6 TOGGT10X MGZSEV TORRES EVX
    https://www.youtube.com/watch?si=duMJdNXjbg38cI0Q&v=3IOtCFUVUVM&feature=youtu.be


    TESLA MODEL Y KULLANANLAR KULUBU 2023

    Bu serinin ilk iki videosunda da en az yakan araç ioniq 6ydı. Bu videoda da öyle, kış şartlarında.

    Bu sene bluelink açılacakmış Türkiye'de. Tabii eski araçlara açmazlar.

    Model y ile birlikte, ioniq 6 da makyajlanacak bu sene. Yeni tipini çok beğenmedim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Draqonn kullanıcısına yanıt

    Pendik - Bostancı sahil yolu maalesef araçların çok hız yaptığı ve makas atanın eksik olmadığı bir yol.


    Araç Model Y Performans. Sürücü ne kadar hatalı bilmiyorum ancak aracın hali çok hızlı çarptığına işaret ediyor. O yolda hız limiti 70 km/s. Hız limitine uyulsa bu hale gelmesi mümkün değil.


    Genç kızımız kurtarılamamış, çok üzücü. Sevenlerine sabır diliyorum : (

  • Kinerkin K kullanıcısına yanıt
    eC4X yaz ortalamam 12.5, kış ise 15.1 idi. Yaz döneminde Çanakkale de, yokuş olmayan rutin güzergahımda, 9kw ortalama ile gezdim. Uzun yol, yazın 110 km klima açık 46kw pil ile 350+km menzil aldım.12kw larda, İstanbul - Çanakkale arasını defalarca yaptım. Bugüne kadar gördüğüm, boyutuna göre en ekonomik elektrikli. Mg4 sahibi arkadaşlar şaşırıyorlardı. Tesla olmasa hayatta vazgecmezdim. Şu an Tesla ile yaptığım aynı güzergahta Tesla ya göre bile hem yaz hem de kış ortalamalarim 3kw daha az. Ama tabi motor gücü olarak kiyaslamamak lazım.

    İoniq6 ben aldıktan 1 ay sonra satışa çıkmıştı. Acaba sorusu aklımda kalmıştı. Ama aradaki 350k civarı farka deymeyecek fikri çok net kafamda oturdu. eC4X hem daha ekonomik, hem daha dolu, hem de daha konforlu olduğunu düşünüyorum. İoniq6 nin tek artısı fütüristik tasarımı bana göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vs-fb -- 29 Aralık 2024; 10:43:33 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • CCCP_34 C kullanıcısına yanıt

    Benim ev dağ başında. Ev iş arası 15 km. Kasım ortası teslim aldım. Geçen haftaya kadar ev iş 60-85 Wh/ km ile gidiyor, 190-220 arası dönüyordum. Ortalama 125-150 gibi idi. Fakat geçen hafta başından beri İstanbul çıldırdı. Hem soğuk nedeniyle hem yılbaşı öncesi herkesin kendini sokaklara atması vs. 1 haftadır falan 100-120 ile gidip 300-340 ile dönüyorum. Ortalama 200-230 arası oluyor. Sizinki de normal ve düşecektir bence.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Draqonn kullanıcısına yanıt

    Bunu ben de gördüm ama paylaşmak istemedim. Yolcu tarafı tanınmaz hale gelmiş arabanın. Müthiş yüksek bir hızla çarpmış olmali. Ne olursa olsun o hızlara cikilmamali bence.

    Ölen gence Allah rahmet eylesin .


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • amadeus99 A kullanıcısına yanıt
    3008’den geçip zaten bir memnuniyetsizlik yoksa dönüş çapı hariç problem yok demektir. Onu çok dert etmiyorum, süspansiyon için de güzel açıklama oldu, teşekkürler ☺️

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Merhaba


    Ben aynı zamanda Mercedes 2023 Eqb 250 sahibiyim. Tesla sr ile aynı anda deneyimleme şansım oldu. İki alternatifi de düşünenler açısından sormak istedikleri olursa elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım.



    EQB nin pozitif ve negatif tarafları

    1-Eqb de 3 aynı kullanım modu var. Hızlı, normal ve eko moduna göre anında ayarlama yapma imkanı var

    2-Eqb de direksiyonun hemen arkasında f1 vites şeklinde rejenerasyon ayarını anında değiştirebildiğin 3 alternatifli kullanım şekli var.

    3-Eqb nin bagajı ayak hareketi ile açılabiliyor

    4- Navigasyonu kullanılamayacak derecede kötü

    5- Müzik sistemi vasat

    6- Lastikleri ince. Tesla ya nazaran daha az güvenli olduğunu hissediyorum

    7-Direksiyonu ve manevra kabiliyeti Tesla ya göre daha iyi

    8- Servis için belirli aralıklarla yetkili servise gitme zorunluluğun var. Yine de fosil yakıtlı araçlara göre çok ucuz

    9- Her iki aracında bagaj hacmi geniş

    10- Isıtma sadece ön koltuklarda var

    11- Klasik anlamdaki tuş takımları acil ihtiyaç anında ulaşım kolaylığı sağlıyor



    TESLA nın pozitif ve negatif tarafları

    1-Ekranı çok güzel

    2- Müzik sistemi şimdiye kadar kullandığım araçlar içinde 1 numara

    3-Arabayı uzaktan kontrol edebiliyor olmak çok güzel

    4- Media özellikleri çok güzel

    5-Dönüş manevra kabiliyeti belirgin derecede dar. Ancak bir süre sonra alışıyorsun

    6- Navigasyon sistemi kusursuz yakın

    7- Servis konusu küçük ilçelerde yaşayanlar için muamma. Küçük ihtiyaçlar için mobil servis olayı güzel ancak olası ciddi arızalarda büyükşehirlere gitme zorunluluğu sorun olacak gibi. Belirli aralıklarla servise gitme zorunluluğu olmaması güzel.

    8- Bagaj hacmi geniş

    9- Kamp modu güzel

    10- Arka koltuklarda da ısıtma olması güzel

    11- Her şeyin ekrandan kontrolü sadelik açısından iyi olmasına rağmen acil bir durumda tuşlara ulaşmak zor oluyor




    Neticede her iki aracın da pozitif ve negatif tarafları var.





  • Merhabalar, aracım için orjinal kauçuk paspas almak istiyorum, nereden alabilirim? Adıyamanda yaşıyorum dolayısıyla internet üzerinden alabilirim. Teşekkürler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 18391840184118421843
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.