Şimdi Ara

TEST: Toyota Prius

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
4.171
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar bazı arkadaşların da bildiği gibi Toyota'nın Çevreyi Kim Kurtaracak adlı bir projesi var. Bu proje kapsamında Toyota hybrid modeli olan Prius modelini Türkiye'deki son kullanıcıya sunuyor. Bu proje kapsamında Prius'u test etme imkanım oldu. Test sonucunda edindiğim bilgileri de sizinle paylaşmak istedim.

    Prius uzaktan bakıldığında biraz tipsiz ve uzay aracıymış gibi gözüküyor. Ama içerisine girildiğinde gerçekten uzay aracına binmişsiniz gibi oluyor. Göstergeler direksiyon önü yerine ön cama yakın bir şekilde ve ortada konumlandırılmış. Göstergeler aracın içinde heryerden çok rahat bir şekilde okunabiliyor. Ortada büyük bir ekran ile aracın içindeki çeşitli fonksiyonları kontrol edebiliyorsunuz. Ekranın altında radyo ve klima düğmeleri konumlandırılmış. Direksiyon ise gayet fonksiyonel. Radyo, telefon gibi kontrollerin yanısıra aynı zamanda klima fonksiyonlarını da kontrol edebiliyorsunuz. Bu fonksiyona acayip dumur oldum açıkcası. Aracın içi 1.90m ve üzeri boydaki insanlar için bile gayet rahat ve geniş. Araca girişler ve aracı çalıştırma keyless yani anahtarsız şekilde yapılıyor.

    Aracı çalıştırmak için frenle birlikte start/stop tuşuna basmanız yeterli. Ama aracın çalışıp çalışmadığını anlamak içinse inip aşağıdan motora kulağınızı dayamanız gerekiyor. Çünkü cidden aracın çalıştığını sadece orta ekrandaki motor bilgilerinden anlayabiliyorsunuz. arac otomatik vitesle geliyor. Ama otomatik vitesten kasıt olarak sadece ileri, geri ve park fonksiyonları var. Aracı tanıtan görevli araçta transmission bulunmadığını akülü arabalardaki gibi sadece ileri ve geri fonksiyonu bulunduğunu söyledi. Araç ilk çaılştığında benzin ve elektrik motoru beraber çalışıyor. Daha sonra benzin motoru gerekli durumlar haricinde duruyor ve aracın hareketi elektrik motoru ile sağlanıyor. Araçta el freni yerine ayak freni kullanılmış. Ayağınızla freni serbest bıraktıktan sonra aracı hareket ettirebiliyoruz. Aracı geri vitese taktığınızda geri görüş kamerası devreye girerek aracı parkederken veya park yerinden çıkarırken çok yardımcı oluyor.

    Aracı yola çıkardığımızda normal hızlarda seyrederken araç genellikle elektrik ve benzinli beraber çalışıyor. Gaz pedalınızdan ayağınızı her çektiğinizde benzinli motor duruyor ve elektrik motoru şarj ediliyor. Tekrar gaz pedalına basıldığında eğer elektrik motoru yeterli takviyeyi veriyorsa benzinli motor çalışmıyor ve ilerleme elektrik motoru ile sağlanıyor. Eğer elektrik motoru yeterli gelmiyorsa benzinli motor hemen devreye girerek aracın ilerlemesine yardımcı oluyor. Eğer aracın aküsü yeterince doluysa sadece elektrik motoru ile gitmeniz mümkün. Direksiyonun sağ tarafında bulunan EV tuşu ile aracı sadece elektrik motoruna alarak hiç benzin harcamadan yola devam edebiliyorsunuz. Eğer ani bi hızlanma gerekiyorsa gaz pedalına basmanız yeterli. Hemen benzinli motor devreye giriyor ve araç ani bir şekilde hızlanabiliyor. Özellikle şehiriçi trafikte EV fonksiyonu çok yararlı. Trafikteki dur kalklarda benzin harcamadan çok rahat bir şekilde keyif alarak araç kullanıyorsunuz. Aracın motorlarının o anki çalışma ve elektrik motorunun şarj durumu orta konsoldaki büyük ekrandan görülebiliyor.

    Aracın bezinli motoru 77HP ve elektrik motoru da 68HP gücünde. Maksimum tork da bu hacimdeki dizel motorları bile geride bırakır 478Nm! Aracın 0-100km hızlanması 10.9 sn. Aracın ortalama yakıt tüketimi 4.3lt/100km.

    Araç Türkiye'ye 2010 model olarak Ağustos-Eylül aylarında gelicek. Ama Türkiye'ye test ettiğimiz model değil en yeni modeli gelecekmiş. Ama o model de 1.8 motor olacağı için ve ülkemizin saçma vergilendirme sistemi yüzünden fiyat olarak yüksek olma ihtimali var.

    2010 Model araç almayı düşünen arkadaşlara tavsiyem biraz daha bekleyip bu araca da bakmaları olacaktır. Çünkü çoğu lüks araçta bile opsiyon olarak aldığınız donanımlar deri döşeme ve sunroof hariç standart. Aynı zamanda da yakıt tasarrufu da cabası. Kesinlikle verdiğiniz paraya değecektir. Eğer araba almamış olsaydım Prius alırdım.

    Başka sorularınız olursa cevaplamaya çalışırım.Maalesef test sırasında fotoğraf çekemedim ama aşağıda internetten bulduğum bazı fotoğrafları koydum.

     TEST: Toyota Prius

     TEST: Toyota Prius

     TEST: Toyota Prius

     TEST: Toyota Prius







  • valla bu pirius'u çok ucuza da satsalar araba çok az da yaksa çok tipsiz olduğundan almam ben bu arabayı
  • 1.8 litre olacağından fiyatı yüksek olacaktır.

    ayrıca 4.3 lt/100 km yüksek bir tüketim.
  • Toyota'nın sitesine göre Prius 1497 cc (yani cm3) motora sahip.

    http://www.toyota-europe.com/cars/new_cars/prius/specs.aspx




    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    1.8 litre olacağından fiyatı yüksek olacaktır.

    ayrıca 4.3 lt/100 km yüksek bir tüketim.


  • yenisi 1.8 lt maalesef.



    quote:

    Orjinalden alıntı: teaman1977

    Toyota'nın sitesine göre Prius 1497 cc (yani cm3) motora sahip.

    http://www.toyota-europe.com/cars/new_cars/prius/specs.aspx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 13 Mayıs 2009; 16:53:55 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    1.8 litre olacağından fiyatı yüksek olacaktır.

    ayrıca 4.3 lt/100 km yüksek bir tüketim.



    Istanbul gibi bi yerde hele benzinli bir aracla 4.3 lt yakit tuketimi mucize gibi bisey. ki kmye vurursak 0.13tl ediyor yani lpgye yakin bi rakam.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men


    yenisi 1.8 lt maalesef.



    quote:

    Orjinalden alıntı: teaman1977

    Toyota'nın sitesine göre Prius 1497 cc (yani cm3) motora sahip.

    http://www.toyota-europe.com/cars/new_cars/prius/specs.aspx




    1.5-litre benzinli motor .0-1200 dd aralığında 400 Nm tork. 0'dan 100 km'ye 10.9 saniyede çıkış ve 4.3 l/100km toplam yakıt tüketimi




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Kia Sportage vs Hyundai Tucson
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • yeni prius
    1.8 litre benzinli motor, 98 hp 142 nm tork

    elektrikli motor 36 hp 207 nm tork

    toplam güç 134 hp

    http://www.toyota.com/prius-hybrid/specs.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 13 Mayıs 2009; 21:55:02 >
  • fena değil bence çok pahalı olmasa bari
     TEST: Toyota Prius

     TEST: Toyota Prius

     TEST: Toyota Prius

     TEST: Toyota Prius




  • arkadasın resmini koyduğu (ilk resim) prius un motoru 1500 motordur. 1800 olan yeni çıkacak olan prius dur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi siyahsancak -- 13 Mayıs 2009; 22:31:35 >
  • Hatun bu araci is yerinde kullaniyor rahatligi ve konforundan memnun ama sehiricinde denildigi kadar az yakamadigini söyluyor dedigine göre 7 litreyi buluyormus tuketim. Arka kamera ya da sensorlar standart degil sanirim cunku onun kullaqndigi aracta yokmus , arka görusun kötu oldugunu söyluyor...
  • Boşuna getirmesinler...Çünkü bu tür araçların bizim gibi çevre bilincinin gelişmediği ülkelerde satılabilir olması için fiyatının çok cazip olması gerekir...En azından ötv alınmaması gerekir...Bizim maliye de böyle bir olaya hayatta yanaşmaz...
  • Demek Prius 1.8 lt oluyor. O zaman dediğiniz gibi fiyatı epey yüksek olur.

    Eski Prius'u gelmesi sanki daha mantıklı gibi, eğer hala üretilecekse.
  • türkiye de bu arabanın satışa çıkarılmasının bir anlamı yok maalesef
  • işte bir toyota içi böyle olmalı kardeşim...saçma sapan dashboardlarla karşımıza çıkmaya başladılar...türkiye bunlar için kolay pazar heralde...
    bu arada yeni pirius gayet şık ama adam gibi avrupa ülkelerinde hibrid araçlara özel alım indirimi ve motorlu taşıt indirimi mevcut....bize getirecekler 70 bin tl (umarım yanılırım)..ne anladım ben çevreden hibritten yeşillikten
  • 1.8 olursa performansıda artar.yakıt tüketimi artmazsa ve fiyatı max70 bin olursa satabilir bu araç.d segmenti kadar geniş bir araç olarak biliyorum.yeni çıkacak olanın tipide eskisinden daha güzel.değişik farklı bir dizaynı var.beğenenler çıkacaktır.civic hibrit satmadı ama aynı dizayna sahip 10 15 bintl ye normal civicler var.ama priusta durum farklı.corolladan avensisten farklı bir tasarımı var.
  • NTV de 0-100 programında testini seyretmiştim.
    Toyota kullanıcısı olarak söyeyeyim aracın tipi bence berbat
  • Değişik sıradışı farklı bir model ön panel olsun görünüm olsun :) gidip görmek lazım yakından ama güzel ya arabalar gittikçe farklılaşıp güzelleşiyorlar :) seçim yapmak zorlaşıyor, standartlar artık yok yani birbirlerinden ayrılıyorlar bazen benzer gibi dursalarda yakında uçan arabalarda çıkar :)
  • Şuan ki prius satılsa 60 bin ytl yi bulur yenisi bundan da pahalı olacaktır.o yüzden türkiyede bu araç tutmaz
  • Bugun aracı görme fırsatım oldu çok kısa bir süreliğine
    Tahminim test amaçlı olarak trafikte kullanılıyordu bir dönüş esnasında denk geldik.
    Açıkcası dışarıdan bu kadar güzel beklemiyordum aracı yanımda ki arkadaşla birlikte mest olduk .
    Mavi çok güzel yakışmış. Aracın hibrit olduğunu söylediğimde yanımda ki arkadaşım oldukca şaşırdı. yaktığı yakıtı söylediğimde ise oldukca büyük bir ünlem çıkardı
    Fırsat olursa içinide görmek isterim açıkcası
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.