Şimdi Ara

The Elder Scrolls V: Skyrim (2011) / Special Edition (2016) [ANA KONU] (21. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30.368
Cevap
129
Favori
1.635.767
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • GENEL


    Genel olarak, Skyrim savaşları daha vahşi, daha gerçekçi, daha taktiksel, daha dinamik, ve tüm bunların sonucunda daha eğlenceli geçecek diyebiliriz.

    Savaş sisteminde önemli bir gelişme, geriye hareket hızında yaşanmış. Oblivion’daki garipliklerden biri olan ileri ve geri eşit hızda hareket edebilme durumu Skyrim’de geçerli değil. İlerlediğinizden çok daha yavaş gerileyeceksiniz. Üzerinize dolu dizgin atılan bir düşmanı vur-kaç taktiğiyle oyalamak, geri viteste adımlarken 250 tane ok saydırmak artık tarihe karıştı. Gerilla taktiği yok; er meydanına çıktıysanız aslanlar gibi dövüşeceksiniz. Tüymeniz gerekiyor ve stamina seviyeniz de yeterliyse, arkanıza dönüp sprint tuşuna basacak ve popunuzun açıkta kalması riskini göze alacaksınız.

    Oblivion’da oyuncuları kimi zaman gafil avlayan ani düşman saldırıları Skyrim’de elden geçirilmiş. Artık düşmanınız varlığınızdan şüphelendiğinde önce alarm konumuna geçip tetikte bekliyor. Sneak yeteneğiniz yeterince yüksekse düşmanınız iyice pirelenmeden bir köşeye sinmek, ya da gölgelerin arasına çekilebilmek için vaktiniz oluyor. Düşmanı uyandırmadan arkasına dolanıp boynuna sapladığınız bıçak, normalden 10 kat fazla hasar veriyor. Oblivion’da bıçağı sadece ekmeğe nutella sürmek için kullandığımız düşünülürse bu çok değerli bir gelişme.

    Skyrim’de bazı gizli özelliklere sahip nadir silahlar da var, ve bu özellikleri ancak silahı kullandığınızda keşfedebiliyorsunuz.

    Karakterini durduğu yerde zıplatıp Athletics yeteneğe tavan yaptıran akıllı bıdıklara ise kötü bir haberimiz var, bu yetenek tedavülden kalktı.



    BÜYÜ GÜCÜ (MAGIC)



    Savaş tarzınızda çeşitliliği ve esnekliği seviyorsanız Skyrim’in büyülerinden vazgeçemeyeceksiniz. Toplam 5 büyü okulundan seçebileceğiniz onlarca büyü emrinize amade. Oblivion’daki 6 okuldan Mysticism bu yeni oyunda yer almıyor. Bence isabet olmuş, çünkü en gereksiz olandı, pek özleyen çıkacağını sanmıyorum. Zaten işe yarayan tüm büyüleri diğer okulların çatıları altına kaydırılmış. Çöpe atılanların yerine ise, düşmanlarınızı birbirine düşüren Fury gibi çok daha işlevselleri gelmiş.

    Oblivion’da bir yandan elinizdeki kılıcı sallarken araya el çabukluğuyla büyü de sıkıştırabiliyordunuz. Skyrim’de ise silah tutan elinizle büyü yapamıyorsunuz; en az bir elinizin yeteneklerini bütünüyle büyüye tahsis etmeniz gerekiyor.

    Farklı büyü gruplarının farklı yan özellikleri var. Fire grubu en fazla hasarı verirken, Lightning grubu düşmanın büyü gücünü kurutuyor, Frost grubu ise rakibinizi yavaşlatırken dayanıklılığını da azaltıyor. Bu dolaylı etkiler sayesinde büyü sistemi taktiksel bir derinlik kazanmış; hangi büyüyü kime karşı kullanacağınıza iyi karar vermeniz gerekiyor. Bir büyücüye karşı Shock büyüsünü kullanıp hem sağlığını azaltmak hem de magicka’sını boşaltmak dururken neden babadan kalma Fireball büyüsüyle yetinesiniz?




    MENZİLLİ SALDIRI (RANGED)

    Bu alanda geleneksel biçimde ok ve yayın egemenliği hakim. Oblivion’dan farklı olarak, salladığınız okun düşman üzerindeki darbesini gözlemleyebiliyor, tok bir saplanma sesi eşliğinde vuruş hissinin tadına varıyorsunuz. Yayı germek artık daha uzun sürüyor, fakat attığınız ok da aynı oranda daha fazla hasar veriyor. Ayrıca stamina seviyenizin el verdiği ölçüde nefesinizi tutarak nişan alınca oklarınızın isabet oranı yükseliyor. Stealth ağırlıklı oynuyorsanız ve menzilli yetenekleriniz ışıl ışılsa çok uzak mesafelerden tek vuruşla hedefinizi indirebilirsiniz. Skyrim’deki bu yeni mekanik, tamamen Oblivion’daki bir kullanıcı modundan uyarlanmış. Tasarlayan oyuncuyu alnından öpüyoruz.

    Yaylarımızın gücü bu kadar arttırılınca cümbür cemaat Robin Hood olmamızı engellemek için oyundaki ok sayısını sınırlandırmış Bethesda. Oklar daha nadir bulunur olduğundan, sadağınız tıka basa Daedric okuyla dolu gezmek eski bir hatıra olarak kalacak.


    YAKIN DÖVÜŞ (MELEE)


    Savaş deneyiminizi daha gerçekçi kılmak adına silahların dokunsallığı arttırılmış; her birinin tutuş ve vuruş hissi farklı olacak. Hem kullandığınız silaha, hem de karşınızdaki düşmana göre değişen yeni ölümcül vuruşlar ve bu vuruşlara ait özel animasyonlar var. Zor ve uzun bir dövüşün ardından “geber mel’un troll, kahrol Bizans köpeği!” diye haykırarak bitirici vuruşu yapıp düşmanınızı ortadan ikiye bölmek pek insancıl olmasa da, savaş sırasında biriken hırsınızı fazlasıyla tatmin edecektir.

    Elder Scrolls’un eski bölümlerine kıyasla, saldırı ve savunma yetenekleriniz arasında yapacağınız seçimlerde çok daha fazla ikilem yaşayacaksınız. Rakibi sendeletmek ve yakalanan açıkları anında değerlendirmek, eski oyunlara göre çok daha kritik önem taşıyacak.

    Savunma da artık savaş denkleminin bir değişkeni. Yeni “aktif bloklama” sistemine göre, gelen saldırıyı savuşturmak istiyorsanız kalkanınızı doğru zamanlamayla kaldırıp rakibin silahını karşılamanız gerekecek. Rakibinizi iyi takip edemezseniz alacağınız darbenin kameranızı sarsıp sizi sersemletmesine, dengenizin kaybolmasını fırsat bilen düşmanınızın sizi şiş kebap yapmasına imkan tanımış olacaksınız.

    Blok tuşuna basılı tuttuğunuzda, bash de yapabilmeniz mümkün. Kalkanınız veya çift elli (two-handed) silahınızla, rakibin saldırısında bir açık yakalayıp bash uyguladığınızda düşman gafil avlanıp geri tepecek ve bu defa ocakbaşına siz geçeceksiniz.



    Tüm bu gelişmelerin ışığında diyebiliriz ki, Skyrim’de göğüs göğüse savaşmak kesinlikle rutin bir iş olmaktan çıkıyor.


    Alıntıdır (http://www.oyungezer.com.tr/bloglar/skyrim-savasin-degisen-mekanikleri.html)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Attackers In The Forest

    GENEL
    Stealth ağırlıklı oynuyorsanız ve menzilli yetenekleriniz ışıl ışılsa çok uzak mesafelerden tek vuruşla hedefinizi indirebilirsiniz


    İşte bu, işte bu! Asrın oyunu geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Juvixted


    quote:

    Orijinalden alıntı: Attackers In The Forest

    GENEL
    Stealth ağırlıklı oynuyorsanız ve menzilli yetenekleriniz ışıl ışılsa çok uzak mesafelerden tek vuruşla hedefinizi indirebilirsiniz


    İşte bu, işte bu! Asrın oyunu geliyor.



    aynen hacı..



    offffff beklenmezkii şimdii




  • iyide nekadar uzak mesafe o devirler için sniper cılık oynamakta baya saçma olur herhalde :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evohan

    iyide nekadar uzak mesafe o devirler için sniper cılık oynamakta baya saçma olur herhalde :)

    Sonuç itibariyle ok menzilinden bahsediliyor.İki noktanın altını çizmişler,okun gerçek etkisi ve vuruş hissi.Benim için yeterli..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evohan

    iyide nekadar uzak mesafe o devirler için sniper cılık oynamakta baya saçma olur herhalde :)


    crossbow varsa olabilir
  • ben oynanışta en çok şeyi merak ediyom tps kamerasında acaba karekterin atlama zıplma koşma harekertleri düzeltildi mi oblivionda çok kazmacaydı bu :) ayrıca tps de savaşmakta zordu zaten oblivionda
  • OGZ ön inceleme mükemmel olmuş yav resmen o an oynuyormuşum gibi hissettim
  • Ankara Aydınlıkta ogz bulabileceğim bir yer var mı
  • ogz yi edindim bende hakkaten 10 sayfa yazmış adamlar , posteride var ... duvara asayım karşına geçip okuyayım en iyisi :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evohan

    ben oynanışta en çok şeyi merak ediyom tps kamerasında acaba karekterin atlama zıplma koşma harekertleri düzeltildi mi oblivionda çok kazmacaydı bu :) ayrıca tps de savaşmakta zordu zaten oblivionda

    Bu konunun üzerine çok düşüldüğü falan açıklanıyor..Ayrıca videoda ejder ile olan çatışmalarda da,dış animasyonlar göz dolduruyor.Grafikleri bilmem ama animasyon konusunda OBlivion dan birkaç gömlek üstün oyun..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sniper83us


    quote:

    Orijinalden alıntı: evohan

    ben oynanışta en çok şeyi merak ediyom tps kamerasında acaba karekterin atlama zıplma koşma harekertleri düzeltildi mi oblivionda çok kazmacaydı bu :) ayrıca tps de savaşmakta zordu zaten oblivionda

    Bu konunun üzerine çok düşüldüğü falan açıklanıyor..Ayrıca videoda ejder ile olan çatışmalarda da,dış animasyonlar göz dolduruyor.Grafikleri bilmem ama animasyon konusunda OBlivion dan birkaç gömlek üstün oyun..



    yok trailerdaki ejderli kısımlar ara demo , oyun içi savaşlar fps kamerasından verilmiş genelde
  • beyler şu tema müziğindeki sözleri ezberlemeye kalkan oldumu? Valla youtube den ejder dili sözleri üstte, tema müziği arkada ev boş bağıra bağıra söylemeye çalışıyorum Oyun çıkana kadar biraz ejder dili öğrensek fena olmaz .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evohan


    quote:

    Orijinalden alıntı: sniper83us


    quote:

    Orijinalden alıntı: evohan

    ben oynanışta en çok şeyi merak ediyom tps kamerasında acaba karekterin atlama zıplma koşma harekertleri düzeltildi mi oblivionda çok kazmacaydı bu :) ayrıca tps de savaşmakta zordu zaten oblivionda

    Bu konunun üzerine çok düşüldüğü falan açıklanıyor..Ayrıca videoda ejder ile olan çatışmalarda da,dış animasyonlar göz dolduruyor.Grafikleri bilmem ama animasyon konusunda OBlivion dan birkaç gömlek üstün oyun..



    yok trailerdaki ejderli kısımlar ara demo , oyun içi savaşlar fps kamerasından verilmiş genelde

    İyide bu oyunda ara demo diye bişe yokki.En azından önceki sürümlerde yoktu.Birkaç sahnede daha dışarıdan savaş sahnesi var.KEndi etrafında dönmeler fala..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sniper83us


    quote:

    Orijinalden alıntı: evohan


    quote:

    Orijinalden alıntı: sniper83us


    quote:

    Orijinalden alıntı: evohan

    ben oynanışta en çok şeyi merak ediyom tps kamerasında acaba karekterin atlama zıplma koşma harekertleri düzeltildi mi oblivionda çok kazmacaydı bu :) ayrıca tps de savaşmakta zordu zaten oblivionda

    Bu konunun üzerine çok düşüldüğü falan açıklanıyor..Ayrıca videoda ejder ile olan çatışmalarda da,dış animasyonlar göz dolduruyor.Grafikleri bilmem ama animasyon konusunda OBlivion dan birkaç gömlek üstün oyun..



    yok trailerdaki ejderli kısımlar ara demo , oyun içi savaşlar fps kamerasından verilmiş genelde

    İyide bu oyunda ara demo diye bişe yokki.En azından önceki sürümlerde yoktu.Birkaç sahnede daha dışarıdan savaş sahnesi var.KEndi etrafında dönmeler fala..



    ara demo vardır bence bu oyunda ama yoksa bile o ejderha sehneleri direk oyun için değil yahu öyle kamera açılarımı olur




  • Her şey oyun içi, yani oyundaki kayıttan sonra yapılan oynamalar yok.
    Ama kameralar ve hareketler vs önceden ayarlanmış durumda.
    Script olayı var yani.
  • up beyler up ..boyle konuya nası 3 gundur yazılmaz.
  • Sağda arkasından güneş doğan dağlar 'Skyrim dağları ' olarak geçiyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: sniper83us

    Sağda arkasından güneş doğan dağlar 'Skyrim dağları ' olarak geçiyor.







  • Menüsü baya hoş olacak gibi
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.