Şimdi Ara

THE LAST OF US: PART II | ANA KONU | TÜM ZAMANLARIN EN ÇOK ÖDÜL ALAN OYUNU (1231. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
25.335
Cevap
139
Favori
1.194.267
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
42 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12291230123112321233
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • brnbry kullanıcısına yanıt

    Bundan daha fazlasına ihtiyaçları var.

  • Take 2'yu felan alsa fena olmaz 😅

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • NatDrake kullanıcısına yanıt

    Önce kendimi bir takdim edeyim. 38 yaşındayım. 80'lerin sonundan beri video oyunları ile haşır neşirim.

    Sadece PS1 konsolunu zamanında alamadım. PS2 - PS3 - PS4 - PS4PRO olarak tüm konsolları vaktinde aldım.

    İyi ve sıkı bir oyuncuyum. Özellikle de PS EXC oyunlarına hastayım. (TLOU - UNCHARTED - GOW - DAYS GONE - SPIDERMAN - DETROIT - HEAVY RAIN - THE ORDER ....vs)


    İlk kez bu nesilde XBOX alma kararı aldım ve XBOX SERIES X aldım.

    Ve sadece 1 sene gibi kısa bir sürede anladım ki SONY müşterisini sömürüyor (belki de elinde olmayan nedenlerden, sunamadığı imkanlardan dolayı)

    Herkes farkındadır, MICROSOFT sadece 1 senede XBOX tarafına inanılmaz yatırımlar yaptı. Muazzam bir müşteri memnuniyeti var ve SONY bunu ne yazık ki izliyor.


    XBOX, başına geçen vizyon sahibi CEO ve başarı hedefleyen yönetim sayesinde sadece 1 senede "YÖN VEREN" kıvamına geldi.

    Eğer PS EXC oyunları bugün PC platformuna çıkmak zorunda kaldıysa bunun sebebi XBOX'ın yaptıklarıdır.

    Yakın bir zamanda açıklanacak olan PS NOW + PS PLUS birleşimi oyun kütüphaneli abonelik sisteminin sebebi yine XBOX GamePass sistemidir.

    Hatta ileri tarihlerde olabilecek PS EXC oyunlarının ilk çıktığı gün PS kullanıcılarına bedava verilebilme ihtimalinin sebebi yine XBOX Day One hizmetidir.

    Hatta hani olur ya gelecek bir zamanda PS EXC oyunları sadece PC ye değil XBOX a da çıkacak olursa işte bunun sebebi de XBOX'ın bugün 1. parti oyunlarını PC ve PS e çıkarıyor olmasıdır.


    Adamlar resmen oyun hizmeti yönetimini değiştirdi. Bunu kabul etmek lazım.

    Yıllarca bize dayatılan "Konsolumu alırsan özel oyunlarımı oynarsın" olayını yavaş yavaş yıkıyorlar. Tüm oyunculara özgürlük ve seçim hakkı veriyorlar. Bu güzel bir şey.


    Gelelim TAKE TWO yu alma meselesine.

    SONY firmasının açıkladığı yıllık kâr = 3,2 MİLYAR DOLAR

    MICROSOFT firmasının açıkladığı yıllık kâr = 171 MİLYAR DOLAR


    SONY ana faaliyeti olarak donanım üreten bir marka.

    MICROSOFT ana faaliyeti olarak yazılım ve donanım üreten bir marka.

    Eğer bu devirde kendi yazılımını üretiyorsan KRAL SENSİN.


    Bugün PS dediğimiz konsol SONY'nin yıllık kâr rakamının %72 sini kapsıyor. Yani PLAYSTATION oyun konsolu SONY'nin kalesi gibi bir şey.

    Ama XBOX oyun konsolu MICROSOFT için sadece bir ARGE cihazıydı. Bu piyasada bende olayım, pastadan bir payda ben alayım dediği prestij aletiydi.

    Ama düne kadar THE LAST OF US: PART II | ANA KONU | TÜM ZAMANLARIN EN ÇOK ÖDÜL ALAN OYUNU  Şimdi her şey değişti. MICROSOFT düğmeye bastı. 5 sene sonunda tekrar oturur konuşuruz.



    Yıllık şirket kârı 3,2 MİLYAR DOLAR olan SONY için aşağıdaki rakamları bir kez daha düşün istersen.

    En iyi oyun firmalarının 2022 yılına ait güncel piyasa değerleri aşağıdadır.


    Electronic Arts = 38 milyar Dolar

    Take Two: 18 milyar dolar

    Nexon: 15 milyar dolar

    Bandai Namco: 15 milyar dolar

    Embracer: 10.8 milyar dolar

    Netmarble: 7 milyar dolar

    Ubisoft: 7 milyar dolar

    Konami: 6 milyar dolar

    Square Enix: 5.6 milyar dolar

    Capcom: 4.9 milyar dolar

    Sega: 3.6 milyar dolar


    SONY'nin EA yı alabilmesi için yemeden içmeden harcamadan 9-10 yıl para biriktirmesi lazım.

    SONY'nin TAKE TWO yu alabilmesi için yine yemeden içmeden harcamadan 4-5 yıl para biriktirmesi lazım.


    Ve MICROSOFT.

    Sadece tek seferde, cash ödeme ile 68,7 MİLYAR DOLAR a gitti Activision Bilizzard'ı aldı.

    Tebrik etmeyene diyecek lafım yok. Büyük hamle. Büyük hizmet. Büyük imza.


    GamePass gibi dinamik bir abonelik sistemi TAKE TWO gibi ağır şirketlerden önce EA gibi, UBISOFT gibi dinamik şirketleri gözlerine kestirir diye düşünüyorum.

    Çünkü TAKE TWO (Rockstar) gibi firmalar sürekli oyun çıkartan değil 8-10 yılda bir proje üreten ağır ve kaliteli bir firmalardır.

    Bu durum her ay ödeme yapan abonelik sistemi oyuncusuna memnuniyet vermez. Oyuncu 3 yıl - 5 yıl - 1o yıl beklemek istemez.

    EA gibi, UBISOFT gibi her yıl 2-3 oyun çıkartan, seri oyunlar çıkartan, birbirine benzeselerde sürekli ardışık oyunlar çıkartan firmalar GamePass sistemlerinin ve oyuncularının işine gelir.


    Naçizane fikrim budur.

    İyi oyunlar.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KUMANDANASKER -- 19 Ocak 2022; 19:51:38 >




  • @thelastofus Instagram sayfası yeni açıldı, yakında bir HBO Fragmanı alacak mıyız?


    THE LAST OF US: PART II | ANA KONU | TÜM ZAMANLARIN EN ÇOK ÖDÜL ALAN OYUNU
  • Çok geç gelen bir karar ama bu merakla takip etmeyeceğimiz anlamına gelmez, hem dizi projesi, hem de ana oyun serisi üzerine duyurular vs. buradan da paylaşılacaktır, sadece Last of Us içerikleriyle dolu olacak resmi bir hesap açmak güzel oldu :)

    Hemen takip edeyim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Press a Key kullanıcısına yanıt

    Nasıl bir tanıtım Fragmanı olur dersiniz hocam. Gözünüzde canlandırma yaptığınız da kesin bu sahneyle başlarlar diye. :)

  • Oyunun ana simgesi haline gelen kırık saat ile tik tak şeklinde teaser verebilirler ilk başta, sonra da dizi çıkmaya yaklaştıkça esas ayrıntılı fragmanlar görmeye başlarız :)

    Last of Us 1. bölümünün giriş kısmının Joel'un salgından birkaç saat öncesinde iş yerinde çalıştıkları sahneyle ilerlemesini bekliyorum, mesela şehirde çalışan arkadaşı Jimmy'i hastalık kapmış olarak görüyorduk, hastalığı nasıl kaptı? Şehir ne durumdaydı? Ateş böcekleri nasıl bir saldırı düzenledi? Daha kapsamlı bir proje olacaklarını söylemişlerdi, bu sebeple direkt oyunun başladığı yerden girişmezler, hem bu basit gibi kalırdı, HBO, Craig Mazin ve Neil Druckmann 3'lüsü birleştiğinde tahmin ettiğimden bile daha başarılı ve güzel bir sahneyle diziyi başlatırlar :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Press a Key kullanıcısına yanıt
    1. Oyunda havada kalan çoğu şeyi göreceğimizi düşünüyorum bende hocam. Hastane kısmını başlangıç noktasını. Ateş böceklerinin nasıl kurulduğunu aşama aşama göstereceklerdir. Kırık Saat olayı ile başlarlarsa oyuncular tarafından da hype diye tabir ettiğimiz heyecan ile tepkiler olacaktır. :)


    Efsane 3.lü diyelim hocam biz onlara HBO'nun kalite düzeyi çok çok farklı. Hem görsel şölen sunacaklardır hemde o Post-Apokaliptik dünyasını güzel yedireceklerdir diziye. Elbet Oyunun Konsept tasarımları da ellerindedir. Neil Druckmann tüm imkanlarını seferber etmiştir. Gerek içeriden gerek kaynaklarının sınırını zorlayarak.


    Playstation Showcase'de mi görünecek yoksa HBO bunun için farklı bir duyuruya mı gidecek bekleyip görmek lazım. :)

  • Alıntı

    metni:
    SONY'nin EA yı alabilmesi için yemeden içmeden harcamadan 9-10 yıl para biriktirmesi lazım.



    Yazdığın sadece internet verilerine bakarak, Şirket içi ekonomi ve finans adına hiç bir şey bilmeden, sadece rakamlara bakarak yazdığın büyük bir yok hükmünde.


    Sony'nin 3.2 Milyar dolar yıllık kar etmesi, SATIN ALMA GÜCÜNÜN 3.2 milyar dolar ile sınırlı olduğu anlamına gelmiyor. Sony Grup firmasının YILLIK OPERASYONEL MALİYETİ 100 milyar dolarlar seviyesinin çok üstünde. Ayrıca SONY'nin Yıllık Net Karı 10.5 - 19 Milyar dolar arası olarak biliniyor, tahmin ediliyor. verdiğin bilgi de yanlış. Microsoft'dan daha az ama senin abarttığın gibi hayali durumlar söz konusu değil. Bu kadar yükselmeyin yani, Microsoft uçtu diye SONY'i hiç bir şey bilmeden fakir konumuna getirmek yanlış.


    Sony 1 yıl içinde 1.2 milyar dolara Crunchyroll'u ve 220 milyon dolara insomniac games'i ve fiyat açıklanmasa da Bluepoint, House Marque, Firesprite, Nixxes, Fabrik Games, Valkyrie Entertainment olarak toplamda 7 Stüdyo aldı tahminen hepsinin masrafı 2 milyar doları geçer. Tabi bunların yanında gene SONY'nin satın aldığı bir çok Televizyon ve Müzik firmaları mevcut. Yani satın alımları açıklanmasa da 3.2 milyar doları çoktan geçmiş durumda.


    O saydığın oyun stüdyolarının hepsi ne kadar zenginse, SONY o stüdyoların hepsinin toplamı kadar zengin. Çünkü o oyun firmaları oyunlarını PlayStation'da satıyor ve SONY satılan her oyundan %25 pay alıyor elini bile kıpırdatmadan. Hatta satılan her DLC'den, Çıkan her Yama'dan bile para alıyor SONY.


    Şimdi: Konsola oyun çıkartan ismini dahi duymadığın tüm oyun stüdyolarını topla %25 kar ile + Sony oyunlarını topla + Sony Film + Sony Müzik + Anime + Elektronik + Çip + Kamera Sensör = Hesabı hayal et.


    Satılan her bir XBOX'dan SONY ortalama 15 dolar alıyor bunu biliyor musun peki? Çünkü Blu-ray teknolojisi SONY'e ait. Hatta xbox kontrolcüsünün içinde SONY üretimi pil bile kullanan olabiliyor dünyada (Yelpazenin genişliğini örneklemek için).


    Sony; Film, Müzik, Anime, Oyun, Tüketici Elektroniği, Çip üretimi, Sensör ve Kamera üretimi,(Yakında Elektrikli Araba) gibi geniş bir yelpazede olan bir firma, Öyle internete bakıp 3.2 milyar dolar demekle olmuyor.THE LAST OF US: PART II | ANA KONU | TÜM ZAMANLARIN EN ÇOK ÖDÜL ALAN OYUNU 


    Sadece Spider-Man'in film ve isim hakları bile SONY ye yeter ayrıca. THE LAST OF US: PART II | ANA KONU | TÜM ZAMANLARIN EN ÇOK ÖDÜL ALAN OYUNU 


    Uzun lafın kısası, SONY'nin EA yı alabilmesi için yemeden içmeden harcamadan 9-10 yıl para biriktirmesi lazım değil. İstediği an isterse alabilir.


    AMA bu beceriksizlerin işidir. Microsoft oyun üretmeyi beceremediği için gidip hazıra konuyor, hazır stüdyoları iyileri alıyor. SONY ise satın aldığı her stüdyoyu, kendisi satın aldıktan sonra Dünyanın en iyi stüdyoları seviyesine getirdi ve satın aldıktan sonra IP'ler yarattı. Hazıra konmadı.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SOLID SNAKE -- 19 Ocak 2022; 23:52:35 >




  • Yalan bilgi vererek gerçekler değişmiyor


    Sony 2019 geliri 8.246 milyar $

    Sony 2020 geliri 5.356 milyar $

    Sony 2021 geliri 11.015 milyar $


    Hepsi net gelirdir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynen öyle bakalım heyecan dorukta, efsane 3'lü bize mükemmel bir dizi sunacaktır :)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Micro sayesinde “Konsolumu alırsan özel oyunlarımı oynarsın" olayını yavaş yavaş yıkıyorlar. Tüm oyunculara özgürlük ve seçim hakkı veriyorlar. Bu güzel bir şey.

    Ne anlatıyorsun arkadaşım. Cod ve bethesda oyunlarını ps5 de oynayamayacağım. Bu mu özgürlük ve seçim hakkı. ? Birde ben parasıyla kaliteli iş (oyun) ortaya koyanı tebrik ederim. Parasıyla gösteriş yapanı değil. Yine microsolf oyun dünyasının içine ediyor. Şuan tek olumlu yanı gamepass ancak bu sistemde ileride yarım oyun üçretli içeriğe dönerse hiç şaşırmam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KrallŞaplakçı -- 19 Ocak 2022; 23:6:56 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Konuyu kirletmemek adına sizlere dilerseniz özelden dilerseniz aşağıdaki konu başlığından cevap vereyim.

    İsterseniz çok da uzatmayalım, zaman kimi haklı çıkartıyor görelim. Seçimi size bırakıyorum. Söyledi gitti, biz söyledik cevap vermedi gibi olmasın yani.


    https://forum.donanimhaber.com/microsoft-call-of-duty-ve-diablo-gelistiricisi-activision-blizzard-i-satin-aliyor--151745725



    @Old-Snake

    @KrallŞaplakçı

  • SacredDivinity kullanıcısına yanıt

    Senin verdiğin bilgiler bunlar hocam @SacredDivinity


    Sony 2019 geliri 8.246 milyar $

    Sony 2020 geliri 5.356 milyar $

    Sony 2021 geliri 11.015 milyar $



    Üşenmedim baktım. Net rakamlar aşağıdakiler;


    Sony 2018 geliri 8.758 milyar $

    Sony 2019 geliri 8.575 milyar $

    Sony 2020 geliri 8.292 milyar $

    Sony 2021 geliri 9.541 milyar $



    Ne MS nede SONY benim babamın şirketi değil.

    Ne onları deli gibi savunurum nede avukatlığını yaparım. Sadece edindiğim bilgiyi paylaşmak istemiştim.

    Bu arada bu rakamlar SONY firmasının şirketlerinin toplamının net kârıdır. Yani bunun içinde elektronik, mobil iletişim, film, müzik ve oyun departmanları var.

    Ben yıllık kârı 3,2 milyar $ derken kendi CEO'sunun açıkladığı PS yıllık net kârını söylemiştim.

    Çünkü SONY'nin açıklamalarına göre Playstation bölümüne yapılan yatırımlar Playstation bölümünün kâr marjı hesabından elde kalan ile yapılmaktadır.

    Yani SONY yine kendi açıklamasına göre FILM + MÜZİK + MOBIL ILETİSİM gibi departmanlarının hesap kitabını PLAYSTATION'un hesap kitabına karıştırmamaktadır. (Japon böyle diyor)


    Ama bu durum belli ki MICROSOFT ta farklı.

    Adamlar XBOX için tek seferde 68,7 Milyar $ yatırım yaptılar.

    XBOX bu parayı tek başına MICROSOFT a kazandırmış olamaz. Demek ki diğer bölümlerin kârlarından aktarım yapabiliyorlar şirket içerisinde.


    Ben bunu paylaşmak istedim.

    Sen gelmişsin YALAN BİLGİ VEREREK diyorsun. İnsan karalamak bu kadar kolay olmasın birader.

    Bak senin paylaştığın bilgiler de hatalı çıktı. Biz sana yalancı diyor muyuz? Bırakın bu fanatikliği.


    Yıllardır PS oyuncusu olan ve hala da PS oyuncusu olan biri olarak (XBOX ve PS aynı anda kullanıyorum) aradaki farkı net bir şekilde görebiliyorum.


    Tekelleşmeye karşıyım.

    Rekabetin bize fayda sağlayacağını gayet iyi biliyorum.

    Zamanında CD'ler paylaşılamasın, alıcısına sabit kalsın diyen XBOX ne kadar emperyalistse, EXC oyun kültürünü çıkartıp benim oyunum için benim makinam al diyen SONY de o kadar emperyalisttir.

    Sen ben müşteriyiz, köleyiz. Adamlar senin benim iyiliğime bir şey yapmaz. Kendilerini düşünür. Lütfen herkes bunun farkına varsın. Birbirimizi kırmanın alemi yok.





  • KrallŞaplakçı kullanıcısına yanıt

    Hadi sana da yanıt vereyim kardeşim. Ayıp etmiş olmayayım.

    MICROSOFT sence bu firmaları satın aldı diye COD gibi BETHASDA oyunları gibi yapımları PS tarafına çıkarmıyorum der mi? Bence demez.

    Tam aksine çıkartır ve PS kullanıcılarının bunları almasından memnuniyet duyar. Çünkü PS müşterisinin bütçesi olduğu gibi MICROSOFT a akacak. Bunun önünü niye kessin?


    Ama tekrar ediyorum. Fanatik değilim. Bağnaz hiç değilim.

    Adam kendi müşterisini düşündü, gitti satın aldı. Şimdi diyecek ki tüm oyunlar müşterime hediye, diğer platformlardakiler satın alacak ve para akacak. Adamın düşüncesi bu.

    Ha bazı oyunların XBOX a özel olacağını söylemiş CEO. Bunu ben de okudum ama koca CALL OF DUTY serisini böyle yapacaklarını sanmam.



    Burada olay gerçek şu.

    SONY gerçekten güzel oyunları olan bir firma. Sonuna kadar takdir ediyorum. Gönlümde yeri apayrıdır.

    SONY bu firmaları resmen yoktan var etti. Zaman içerisinde geliştirdi. Harika mühendisler, tasarımcılar, harika yapımlar ortaya çıkardı.


    XBOX bunu beceremedi. Gitti hazırını satın aldı.

    Bu bazı kesimler için mide bulandırıcı oldu. Ama buda bir hizmettir. Sonuçta hiç bir şey yapmamaktan iyidir.

    Müşteri memnuniyeti için bunu yaptı. Çünkü XBOX müşterisinin memnuniyeti abonelik olarak XBOX a kazanç olarak geri dönecek. Adam bunun hamlesini yaptı.


    XBOX CEO sunun asıl amacı aslında bu değil. EXC sistemini kaldırmak istiyor. SONY e defalarca kez adım attılar ama SONY yanaşmadı buna.

    CONTROL ve ALAN WAKE en güzel örnektir. Bu yapımlar önce XBOX için yapıldı ama sonra PC ve PS ye de çıkmasına izin verildi. Tamamen multiplatform oldu. Ama SONY buna yanaşmadı.

    Mesela XBOX CEO su PHIL SPENCER hala şunu söylüyor. Konsollar arasında sınır kalksın. 2 farklı konsolun sahipleri aynı online da buluşsun. Hiç sınır kalmasın diyor. SONY kem küm ediyor.

    Herhalde bundan olacak ki madem öyle o zaman bende böyle yaparım dedi ve firma satın almaya başladı XBOX.

    Eğer SONY EXC lerini paylaşıma açmazsa o zaman bende zaman içerisinde COD - SKYRIM vs... gibi oyunları XBOX a özel hale getiririm diyebilir. (Yani dediğin şey gerçekleşebilir)


    SONY'nin adım atması lazım.

    Aslında SONY'nin yaptığı ve bizlere direttiği EXCLUSIVE sistemi yanlı, taraflı, köleci sistem değil midir?


    Bunlar hep göreceli. Konuşulması lazım. Taraftar olmamak lazım. Hepimiz müşteriyiz. Tüm oyunları oynamak hakkımız. İstediğimiz oyunu almak da hakkımız.

    Bu firmaların, bu oyunların babamızın firması olmadığını kavramamız lazım.




    1-2 seneye her şey belli olur.

    Bu arada tekrar ediyorum. XBOX yada PS fanı değilim. Ama oyun derseniz PS EXC'lerin fanıyım.

    Her iki konsolu da kullanıyorum ve XBOX ın müşterisine ne kadar fazla önem verdiğini ve kıyak geçtiğini de tecrübe ediyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KUMANDANASKER -- 20 Ocak 2022; 12:14:23 >




  • TLOU Part 2 ana konusuna bak oyun dışında her şey konuşuluyor..

  • brnbry kullanıcısına yanıt

    Şaşırmamak gerek. PS5 Ana Konusunda nelerin konuşulduğunu biliyorsunuz hocam. :)

  • Biliyorum hocam bilmez olur muyum :) Mart'a kadar yazamıyorum ana konuya özledim valla hepinizi, en kısa sürede ana konuda görüşmek üzere THE LAST OF US: PART II | ANA KONU | TÜM ZAMANLARIN EN ÇOK ÖDÜL ALAN OYUNU 

  • brnbry kullanıcısına yanıt

    Bizlerde özledik hocam 2 ay sonra PS5 Ana Konusunda bekleniyorsunuz diyeyim. :)

  • Press a Key kullanıcısına yanıt

    Ahahaha oğlum rakipleri indie bir oyun ve Ghost Of Tsushima. THE LAST OF US: PART II | ANA KONU | TÜM ZAMANLARIN EN ÇOK ÖDÜL ALAN OYUNU Kime verecekler başka. El mahkum.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12291230123112321233
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.