Şimdi Ara

Ticaret Bakanlığı'ndan açıklama: İade kargo ücreti 2025'ten itibaren tüketiciye yansıtılacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
41
Cevap
1
Favori
1.964
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Ticaret Bakanlığı bugün basında çıkan iade kargoların ücretinin tüketiciye yansıtılacağına yönelik haberleri yalanladı. Bu düzenlemenin 1 Ocak 2025'te yürürlüğe gireceği belirtildi.



    Bugün ortaya çıkan haberlerde 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren uygulanmaya başlanacak düzenlemeyle internet üzerinden yapılacak alışverişlerde satılan malın ayıplı olması dışında cayma hakkını kullanan tüketicilerin iade kargo kargo ücretini ödemek zorunda olduklarına ilişkin habere yer verilmişti.



    Ayrıca Bkz.Amazon’da yılın son indirimleri başladı!



    İade kargo ücreti 1 Ocak 2025'ten itibaren tüketiciye yansıtılacak



    Ticaret Bakanlığı, söz konusu düzenlemenin ilgili maddesinin 1 Ocak 2024'ten 1 Ocak 2025'e ertelendiğini açıkladı. 1 Ocak 2025'e kadar müşteriler cayma hakkını kullansa dahi iade kargolar için herhangi bir ücret ödemeyecek. Satıcılar bu tarihe kadar ücretsiz kargo imkanı sunmak zorunda olacak. İade kargo ücretini müşteriye yansıtan satıcılara idari para cezası uygulanacak. 1 Ocak 2025'ten itibaren iade kargo ücreti tüketiciye yansıtılabilecek.






    Ticaret Bakanlığı'ndan açıklama!



    Bakanlıktan yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:



    "E-ticarette cayma hakkını kullanan tüketicilerin yılbaşından sonra kargo iade masraflarını ödeyeceğine ilişkin haberler yanlıştır.



    Bazı basın yayın organlarında ve sosyal medya paylaşımlarında, 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren uygulanmaya başlanacak düzenlemeyle internet üzerinden yapılacak alışverişlerde satılan malın ayıplı olması dışında cayma hakkını kullanan tüketicilerin malın iadesine ilişkin kargo ücretini ödemek zorunda olduklarına ilişkin haber ve içeriklere yer verilmiştir.



    Elektronik ticaret işlemlerinin ve dolayısıyla mesafeli sözleşme hacminin büyümesi neticesinde oluşan yeni satış ve pazarlama tekniklerine karşı daha etkin bir tüketici koruma sisteminin oluşturulması ve mevcut tüketici mevzuatımıza kaynaklık teşkil eden Avrupa Birliği Direktifleri düzenlemelerine ve 1 Nisan 2022 tarihli ve 31796 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun İle Kat Mülkiyeti Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile yapılan değişikliklere uyum sağlanması amaçları ile Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinde 23.08.2022 tarihli ve 31932 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan düzenlemeler ile bazı hususlarda değişiklikler yapılmıştır.



    Anılan düzenlemelerden, cayma hakkı kullanımında iade masraflarının ön bilgilendirmede belirtilmek ve ilk teslim masraflarını aşmamak kaydıyla tüketici tarafından da karşılanabileceğine dair düzenlemenin uygulanması 04/11/2023 tarih ve 32359 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Yönetmelik değişikliği ile 1/1/2025 tarihine kadar ertelenmiş olup, söz konusu haberler gerçek dışıdır.



    Söz konusu düzenlemelerin uygulanmaya başlayacağı tarih olan 1/1/2025'e kadar mesafeli sözleşmelerde cayma hakkı kullanımında kargo iade bedelini satıcı karşılamakla yükümlü olup, tüketicilerin iade kargo ücretlerini ödemesi kesinlikle söz konusu değildir. Başta e-ticaret olmak üzere, mesafeli sözleşmelerde cayma hakkını kullanan tüketicilerden iade kargo ücretini talep veya tahsil eden satıcılar için 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca 2023 yılı için 1.371 TL idari para cezası uygulanacak olup, söz konusu ceza tutarı 1 Ocak 2024 tarihinden itibaren yeniden değerleme oranında artırılmak suretiyle uygulanacaktır.



    Kamuoyuna saygıyla duyurulur."









  • Burda herkes satıcının kârı filan demişte, zaten satıcı ürünün kargo ücretini yansıtıyor. İsteyen istediği kadar alır istediği kadar iade eder. Zaten depodan çıkıyor ürünler, gidipte AVM den çıkmıyor sonuçta. AVM gibi bir sürü gideri olmuyor markanın. Bulunduğum yerde hiçbir mağaza yok , bende 10 ürün alıp 8 ini iade ediyorum. Parası sizin cebinizden çıkıyor gibi markaları savunuyorsunuz ayıp valla.
    Şu forum tüketiciyi de suçlayan gördü ya, ne desek bilemedik. Bunlar elektronik ürün iadesi de kalktığın da böyleydiler.
    Böyle oldukça daha çok yeni şeyler gelir, yakında giyim dahil internetten alışverişte iade kalkarsa mutluluktan göbek atarsınız.
    Klasik hırsızı bulmak yerine herkesi hırsız yerine koy daha kolay... Bu iş ticaret yapana zarar veriyorsa bu işe gitmeyecek risk alacak yıllardır sanki zarar ettiler de şimdi korunur oldular hepsiburada vs gibi sitelerde vergi numarası alan dükkan açıyor üstelik kendi bile satmıyor çoğu başkasının sattığına 2 3 koyup satıyor Ee zarar ediyoruz ozman girme bu işe bu riski al ki alan hep kazandı zaten..
    adam her üründen birer tane farklı farklı bendenlerde alıp evinde denedikten sonra kendisine olmayanları ya da beğenmediklerini iade ediyor. satıcının 5 lira kârı varsa o da gidiyor.

    bence zorunlu olmadıkça iade edilmemeli. bozuk, kırık, hatalı veya farklı bir ürün gönderilmemişse kesinlikle kargo ücretini alıcı ödemeli.. ben satıcı değilim. ama yazık.. insanda biraz vicdan olur.

    kendisi gidip avm den alsa değiştirmek için benzin parası ile birlikte yol ve yemek parasıda ödemek zorunda kalacak. aynı şekilde düşünsün.

    bence geç bile kaldılar.
  • Yöntem bu mudur bilmiyorum ama bir caydırıcılık olması gerektiği de kesin. Keyfi iadeler yüzünden bir başkası ikinci el ürün almak zorunda kalıyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Ha 2024 ha 2025 ne fark eder sonuçta yansıtılacak mı yansıtılacak.

  • Ohhh sevin dayınızı.

  • ErkanSYK kullanıcısına yanıt
    İçime sinmedi kardeşim ne yapayım yani.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • DH EKİBİ ŞU ATTIĞINIZ BAŞLIKLARA CLİCKBAİT YAPMAKTAN VAZGECSENİZ

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Buranın iyice çivisi çıkmaya başladı. Bir editör 13:00 haber yapıyor. Başka editör 20:00 aynı haberi tekrar yapıyor.

    Editörlerinin bile takip etmediği DONANIMHABER'i bizlerin takip etmesi çok saçma. Artık bu son takibim ve yorumum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi myhotyro -- 12 Aralık 2023; 20:28:18 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • ErkanSYK kullanıcısına yanıt
    Üstelik çoğu satıcı bu ürünleri size "sıfır" diye satmaya devam ediyor hiçbir uyarı yapmaksızın.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Online alışveriş hastası olup sürekli alışveriş yapan ve sürekli iade edenler var. Bunlar satıcının maliyetini artırıyor. Bu maliyet de fiyatlara yansıyor. Bence adil bir karar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Klasik hırsızı bulmak yerine herkesi hırsız yerine koy daha kolay... Bu iş ticaret yapana zarar veriyorsa bu işe gitmeyecek risk alacak yıllardır sanki zarar ettiler de şimdi korunur oldular hepsiburada vs gibi sitelerde vergi numarası alan dükkan açıyor üstelik kendi bile satmıyor çoğu başkasının sattığına 2 3 koyup satıyor Ee zarar ediyoruz ozman girme bu işe bu riski al ki alan hep kazandı zaten..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi marsk35 -- 12 Aralık 2023; 20:58:16 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • her işte olduğu gibi dünyada da bu online alışverişte yine tek olmaya adayız... ikide bir internetten alışveriş yapıp iade edeni mi ararsın, satıcıların ikinci el kategorisine düşen ürünleri "sıfır" "kullanılmamış" diye sattığına mı yanarsın, yaptığın alışverişi iade ettiğin zaman yaptığın zaman kaybının yanında kaçırdığın fırsatlara mı yanarsın, satıcısı büyük şirketler haricinde bir satıcı olması halinde ürünü iade yapmak istediğinde çıkan kargo masrafına mı yada zamanında iade edilmeyen parana mı yanarsın? daha var mı yazmadığım...

  • Hele bi 31 mart seçimleri bitsin ondan sonra döşeriz demişler tüketiciye. Şimdi belediye seçimleri öncesinde tüketicinin tepkisini çekmeye gerek yok demişler. Geri vitesssss

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ErkanSYK kullanıcısına yanıt
    o ürünler ikinci el değil. sen mağazada birinin denediği ürüne ikinci el demiyorsan neden internet ürününe 2. el diyorsun ?

  • Mantıklı bir karar, doğrudan kargo ücreti dışında belli bir indirim olması daha iyi olurdu.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • adam her üründen birer tane farklı farklı bendenlerde alıp evinde denedikten sonra kendisine olmayanları ya da beğenmediklerini iade ediyor. satıcının 5 lira kârı varsa o da gidiyor.

    bence zorunlu olmadıkça iade edilmemeli. bozuk, kırık, hatalı veya farklı bir ürün gönderilmemişse kesinlikle kargo ücretini alıcı ödemeli.. ben satıcı değilim. ama yazık.. insanda biraz vicdan olur.

    kendisi gidip avm den alsa değiştirmek için benzin parası ile birlikte yol ve yemek parasıda ödemek zorunda kalacak. aynı şekilde düşünsün.

    bence geç bile kaldılar.

  • marsk35 kullanıcısına yanıt

    Bu da bir tür hırsıza engel olma yöntemi. Bizim toplum suistimali sever. Sürekli birşeyler alıp deneyip iade edenler var. Keyfi ve özensiz alışveriş yapanlar hiç de az değil.

    Satıcı zarar etmez, dükkanını kapatmaz, artan maliyetleri fiyatlarına yansıtır ve bu zararı düzgün alıcılar da çeker.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rajeesh kullanıcısına yanıt

    Aslında kıyafet falan kastetmedim. Sıkıntı daha çok elektronik ürünlerde. Başıma geldi oradan biliyorum. Paketi açılıp kullanılmış telefon sıfır gibi geldi ve ben bunu ancak 20 gün sonra farkedebildim. Bu şekilde çok fazla mağduriyet oluşuyor.

  • Kardeşim 10 tane ürün alıyorsa 7 tanesini iade ediyor. Kardeşim gibi sistemi suistimal eden bir sürü insan olduğunu bildiğim için doğru bir uygulama. Fakat buna bir sınır da getirilebilirdi. Örneğin yılda 3 den fazla iade edersen kargo ücreti sana ait gibi.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.