|
Ticaret Bakanlığı'ndan 'internetten alışverişte cayma hakkı' açıklaması
-
-
Bu haberle bizlere 2026 daki felaketi erkenden hatırlatmış oldu.
Bu şekilde haber verilmesi de bence daha anlamlı. Hem yalanlandı 2025 için hem de 2026 için doğrulanmış oldu.
-
Bunlarla uğraşacağınıza kargo firmalarını hizaya sokun. Hepsi birleşip tek elden fiyat yükselttiler. PTT de bu kervana katıldı. Ne zaman kulakları çekilecek merak ediyorum.
Ayrıca firmalara sağlanan anlaşmalar dışında 1 vatandaşın 1 dosyayı İzmir'den İstanbul'a göndermesini şu siteden hesaplattım: https://kargo-ucreti.hesaplama.net
PTT Kargo Standart Gönderi Ücreti: 108,00 TL
Sürat Kargo Standart Gönderi Ücreti: 210,86 TL
Aras Kargo Standart Gönderi Ücreti: 200,13 TL
MNG Kargo Standart Gönderi Ücreti: 129,99 TL
Yurtiçi Kargo Standart Gönderi Ücreti: 293,77 TL
Yurtiçi Kargo %25 İndirimli Standart Gönderi Ücreti: 235,02 TL
Bilmiyorum ne kadar doğru sonuçlar.
-
Doğrudur büyük ihtimalle. 2. el bir nargile seti aldım. Uyguna buldum diye seviniyordum. tam 700 lira kargo ücreti ödedim.
-
Haber içeriğini okudunuz mu? Cayma hakkı yok diye bir ibare yok. Keyfe keder iade edenlerin kargo ücreti ödeyeceğini söylüyor. Millette "iphone 1903 ultra plus 1500tb sipariş verdiğimde , kutumdan hıyar çıkarsa nasıl iade edeceğim" diyor. İadede değişen bir şey yok. Değişen şey , kıyafet alıp beğenmeyen kokoş ablamızın kargo ücretini cebinden ödemesi... Hem mağazadan daha düşük fiyatlı alacaksın hem de keyfine göre beğenmedim iade diyeceksin. küçük esnaf bunun altından kalkamaz. İyi yapmışlar , keşke bu sene başlatsalardı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TncyKrmn -- 13 Ocak 2025; 11:30:52 >
-
aps'yi kaldırmış ptt kargoya dönmüş şehiriçi 1 kağıt gönderimine 100 tl ödedim
-
31932 sayılı resmi gazeteyi siz okumamışsınız sanırım. Kıyafete değil tüketiciye teslimi yapılmıs¸ olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin mesafeli sözleşmeler kanunun konusu. Okumadığınız için özet geçeyim; Diyor ki elektronik aldın, performansı kötü diye iade edemezsin. Ayıplı ürün olması gerekiyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SomeoneWhoCares -- 13 Ocak 2025; 11:37:38 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Keyif olduğunu nasıl anlayacaklar ?
Normalden sebep belirtmeden iade hakkımız var. Yani burada keyfilik bir durum yok yasal bir hak var.
-
Tipik yurdum yalan haberi düzeltme duyurusu, sosyal medya şeysinde bahsi geçip yalan çıkan haberimsi dedikoduları yayanları bulup para cezası + temizlik işlerinde zorunlu çalışma cezasını kondurun hepsi biter.
Delinin biri taş atıyor bahane arayanlar okumadan dalıyorlar. :))
-
Keşke hemen gelse internetten 8-10 çeşit giysi alıp denedikten sonra beğenmediklerini iade eden şark kurnazlarından hem esnaf hem de tüketiciler kurtulmuş olur.
-
Kıyafeti beğenmek zorundamı adam saçma sapan konuşuyorsun sanki üzerinde denemişte alıyor ürünü
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Aynen söylediğiniz gibi.
Okumak isteyenler için;
MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK (Yürürlüğe girecek olan yönetmelik.)
resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/08/20220823-2.htm
MADDE 13- Aynı Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bentler eklenmiştir.
i) Tüketiciye teslimi yapılmış olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmeler.
MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ (Alt bentin ekleneceği, şu an yürürlükte olan ilgili yönetmelik.)
https://www.mevzuat.gov.tr/File/GeneratePdf?mevzuatNo=20237&mevzuatTur=KurumVeKurulusYonetmeligi&mevzuatTertip=5
Cayma hakkının istisnaları
MADDE 15– (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
Zaten yürürlükteki yönetmeliğin ilgili maddesine de güncel olarak eklenmiş.
i) (Ek:RG-23/8/2022-31932) (2) Tüketiciye teslimi yapılmış olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmeler.
Alıntı
metni:İnternetten alışverişte iade hakkının kaldırılmasına yönelik herhangi bir düzenleme bulunmuyor. Dolayısıyla haberdeki bu cümle yanlış, en azından cayma hakkı kullanılamayacak ürünlere eklenen cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlar için.
-
Şuan yürürlükte olan kabun çok saçma. Teknosa mağazasından görerek aldığın bir ürünün ambalajını açınca iade edmiyorsun. İnternetten aldığın bir ürün ayağına geliyor görüyorsun, üstelik ürünü açıp kullanıyorsun buna rağmen yasa sana iade hakkı tanıyor. Nasıl bir tezat.
Açılmış, kullanılmış elektronik ürünler satıcıların elinde kalıyor.
Kutu açılış videosu çekerek takipçi kazanmak amacıyla ürün alıp işi bittikten sonra iade edenler var.
Son olarak her yasal hak helal değildir..
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam ticaretle uğraşan biri olarak söylüyorum, beğenmek zorunda değil tabi ki fakat o zaman 2 defa kargo ücreti ödeyen firmanın suçu ne?
Biz sırf bu sebepten internet satışını bıraktık. Ek gelir olarak toptan fiyatından satıyorduk, hatta kardeşim ilgileniyor oranın kazancını kendisi alıyordu, baktık ki 100 tane satıyorsak 50 tane de keyfi iade geliyor, keyfi iadelerin hem gidiş hem geliş kargolarını ödüyoruz, internet satışlarının kârını kargo firmaları yiyor biz de vazgeçtik.
Düşün 500 tl'ye bir ürün satıyorsun, kadın öylesine alıyor bi instagram storysi atıyor kıyafet ile ertesi gün de iade ediyor, 150 tl gidiş 150 tl geliş 300 tl firmaya net zarar ettiriyor. Burada firmanın suçu nedir kadının keyfine zarar ediyor?
Üründe bir ayıp, kusur, hasar varsa mutlaka firma ödemeli ama ürün ilandakiyle birebir aynı, bir kusuru yoksa iade kargo bedelini müşteri ödemesini kesinlikle destekliyorum ben.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi burnaldinho -- 13 Ocak 2025; 12:51:39 >
-
O zaman sizde şöyle yapın ürün fiyarına kargo ücretini ekleyin zaten firmalar bunu yapıyorlardır. Yoksa iadeyle uğraşılır mı.. Tonlarca masraf
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Ya o açıdan bakarsan haklısın ama müşterinin art niyetini ölçemeyiz ki niye iade eder napmış fln şöyle yaparsın müşteri odaklı profiline bakarsın ona göre işlem yaparsın müşteri firmadan 1000 tane ürün aldıysa 50 tanesini iade ettiyse sıkıntı olmamalı ama 50 sini alıp sürekli 49 unu iade ediyorsa banlayacaksın o müşteriyi
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hocam o zaman keyfi iade etmeyecek insana yazık değil mi
Yani siz diyorsunuz ki 500 tl'ye attığınız ürünü 700 tl'den koyun, iade eden olursa zarar etmemiş olursunuz
Yani iade etmeyecek insan da fazladan 200 tl ödesin ne olacak
Hiç gerek yok hocam karmaşıklaştırmaya bence çözüm çok basit, Firmanın kusurlu olduğu ayıplı ürün, yanlış ürün, ilandakinden farklı ürün vs durumlarında firma ödemeli, ama keyfi cayma hakkını kullananlar kargoya verirken kargo bedelini kendileri ödemeli.
Siz masum düşünüyorsunuz farkındayım belki alıp beğenmedi vs düşüncesindesiniz ama art niyetli, hatta bu işi bir hobi haline getirmiş, haftada 20 tane ürün alıp birer story çekip hepsini iade eden tonla insan var. Bu iadeler sayesinde ya firmalar internet satışından çekiliyor da ya fiyatı arttırıp zararı yine halktan çıkartıyor.
-
Yabancı ülkelerde ürünü alıp youtube gibi yerlerde tanıtır ve açıkça da beyan ederler ki : Bu ürünü satın aldım ama iade yapılacaktır derler. Bir bakıma objektif inceleme de sayılıyor.
Yabancı ülkelerde dert edilmiyor ki oralarda bu tür işler baya yaygındır.
İslam Hukuku ile ideal olmasa da mevcut hukuk sistemi ile karıştırıp ele almanız da çok ironi olmuş. Bu arada o bahsettiğiniz şeyleri hiç yapmadım . Bazıları sığdır birşeye karşı işe kesin o işi yapıyorsun diye yaftalamalar da meşhurdur.
-
Amazon bu işlere ilkin Amerika da görmüştüm yıllar önceydi. Hatta ilk denemede uygun bedenli ise ekstra indirimler de oluyordu yani esasında ürün fiyatında kargoya git gel eklenmiş olarak hesaplanıyor ( Prime üyeliği olsa da ... )
Türkiye'de bu incelik yok görebildiğim kadarıyla ...
Artık bedeni tutmazsa da hapı yuttu tüketici.
Bazı teknolojik ürünlerde bedeni de vardır ilk aklıma gelen akıllı saatler ... Belli ki bir kesim satıcıların tek taraflı dinlenmiş 2026 da yürürlüğe girecek ...
Doğru satış seçenekleri olmazsa insan almaz kendi bindiği dalı kesmiş olur o satıcılar göreceli haklı bile olsa orta yolu düşünememişler tek taraflı ve herkesi tek tip görmeleri kabul edilemez! Kurunun yanında yaş ta yanıyor!
Rezalet!
İç giyimi değil ki ...
-
Tamam işte keyfe keder değil mi? Aldın performansını beğenmedin iade ettin , burada yanlış ne? Bir ürünü inceleyip araştırmadan alıp "Aa bu beklediğim gibi çıkmadı al bunu geri" demek keyfe keder değil mi?
Ama aldığınız ürün sorunlu , hasarlı , ya da aldığınızdan başka bir ürün gönderilmişse zaten bu durumda kargo ücretini , vs karşı tarafa oluyor.
Bunlarla uğraşacağınıza kargo firmalarını hizaya sokun. Hepsi birleşip tek elden fiyat yükselttiler. PTT de bu kervana katıldı. Ne zaman kulakları çekilecek merak ediyorum. Ayrıca firmalara sağlanan anlaşmalar dışında 1 vatandaşın 1 dosyayı İzmir'den İstanbul'a göndermesini şu siteden hesaplattım: https://kargo-ucreti.hesaplama.net PTT Kargo Standart Gönderi Ücreti: 108,00 TL Sürat Kargo Standart Gönderi Ücreti: 210,86 TL Aras Kargo Standart Gönderi Ücreti: 200,13 TL MNG Kargo Standart Gönderi Ücreti: 129,99 TL Yurtiçi Kargo Standart Gönderi Ücreti: 293,77 TL Yurtiçi Kargo %25 İndirimli Standart Gönderi Ücreti: 235,02 TL Bilmiyorum ne kadar doğru sonuçlar. |
31932 sayılı resmi gazeteyi siz okumamışsınız sanırım. Kıyafete değil tüketiciye teslimi yapılmıs¸ olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin mesafeli sözleşmeler kanunun konusu. Okumadığınız için özet geçeyim; Diyor ki elektronik aldın, performansı kötü diye iade edemezsin. Ayıplı ürün olması gerekiyor.
|
Kaldıramayacak küçük esnaf gitsin mağazada satsın o zaman bakalım o ciroları yapabilecek mi? Bizde bu kafalar oldukça üstümüze binen çok olur. Boşa uğraşıyoruz ya.
|
Keşke hemen gelse internetten 8-10 çeşit giysi alıp denedikten sonra beğenmediklerini iade eden şark kurnazlarından hem esnaf hem de tüketiciler kurtulmuş olur.
|
Kıyafeti beğenmek zorundamı adam saçma sapan konuşuyorsun sanki üzerinde denemişte alıyor ürünü
|
Haber içeriğini okudunuz mu? Cayma hakkı yok diye bir ibare yok. Keyfe keder iade edenlerin kargo ücreti ödeyeceğini söylüyor. Millette "iphone 1903 ultra plus 1500tb sipariş verdiğimde , kutumdan hıyar çıkarsa nasıl iade edeceğim" diyor. İadede değişen bir şey yok. Değişen şey , kıyafet alıp beğenmeyen kokoş ablamızın kargo ücretini cebinden ödemesi... Hem mağazadan daha düşük fiyatlı alacaksın hem de keyfine göre beğenmedim iade diyeceksin. küçük esnaf bunun altından kalkamaz. İyi yapmışlar , keşke bu sene başlatsalardı.
|
Aynen söylediğiniz gibi. Okumak isteyenler için; MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK (Yürürlüğe girecek olan yönetmelik.) resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/08/20220823-2.htm MADDE 13- Aynı Yönetmeliğin 15 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bentler eklenmiştir. i) Tüketiciye teslimi yapılmış olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmeler. MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ (Alt bentin ekleneceği, şu an yürürlükte olan ilgili yönetmelik.) https://www.mevzuat.gov.tr/File/GeneratePdf?mevzuatNo=20237&mevzuatTur=KurumVeKurulusYonetmeligi&mevzuatTertip=5 Cayma hakkının istisnaları MADDE 15– (1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz: Zaten yürürlükteki yönetmeliğin ilgili maddesine de güncel olarak eklenmiş. i) (Ek:RG-23/8/2022-31932) (2) Tüketiciye teslimi yapılmış olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmeler.
Dolayısıyla haberdeki bu cümle yanlış, en azından cayma hakkı kullanılamayacak ürünlere eklenen cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlar için. |
Benzer içerikler
- whatsapp durum kaç saniye
- twitter mavi tik ücreti
- instagramda taslaklar nerede
- instagram hikaye süresi
- whatsapp mesaj düzenleme
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X