Şimdi Ara

TOGG'dan 'ilk montaj' paylaşımı geldi (21. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
463
Cevap
1
Favori
26.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
67 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nevfel kullanıcısına yanıt

    Boşnaklar bosnada yaşar.

    Bulgar zulmünden dolayı gelenler Boşnak değil TÜRK'tür.

    Akpnin yanlışlarını haklı gösterebilmek için saçmaladıkça saçmalamışsın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • burada bu muhabbetlere pek girmiyorum ama zaman zamanda bir kac kelam ediyorum...


    herkesin düşüncesi elbette kendine...

    ancak sırf musluman diye, olayina katilmiyorum...aslinda geldigimiz noktayida gösteriyor...ya ustadim Müslümanlar kardeştir musluman muslumana tabiki sahip cikar cikmak zorunda..eger inaniyorsak bu böyledir...bana yuzlerce bunun aksini sayabilirsiniz hakli olarak...hic birine itirazim yok...bize en büyük kazığı atanda Müslümanlar...esnafindan tutunda başka musluman ulkesine kadar...inanin bu iki yüzlülükten yerli ürün almamaya calisiyorum...hukumete bu konuda ne denirse yeridir onada sözüm yok...zira son derece yanlis yönetildi mülteci olayi ve hala inatla yanlis yonetmeyede devam ediyorlar....Müslüman kardeslerimiz dogru ama farkli bir millet farkli bir kültür...doğup büyüdüğüm mahallem taninmaz halde....farkli bir kültürün insanlari kim olursa olsun başıboş halkin içine salinmamali...

    Bunlarin hepsine eyvallah ustat ve daha nice eleştirilere....

    Ancak biz 3 maymunu oynayan bir millet degiliz be kardesim...mazluma bir tekmede biz vurmayız..sana siginana ne halin varsa gör demessin...bu milletin degerlerindee inancinda örf ve ananelerinde bu yok...sadece suriyeli degil hangi milletten olursa olsun farketmez,dini dili farketmez....

    açıkçası ben bu milletin iyice vicdanini kaybettigini ve gun geçtikçe ırkçı bir millet olma yolunda ilerledigimizi düşünüyorum...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • emmare kullanıcısına yanıt
    Alırsın içeriye kapıya gelmiş ya
    Kurarsın kampları , verirsin 3 öğün yemeğini , verirsin ilacını sağlık hizmetini bitti
    Bu kadar

    Eğer kültürü seninle zerre benzeşmeyen bi yemek yapsalar koca binadan 3 gün kokusu gitmeyecek insanları içeri salmayın kamplarda tutarsan tekme falan atmış olmayız

    İçeri alarak tekmeyi hangi millete vurdukları açık
    Sen yıllardır alenen millete tekme vurursan kusura bakma da millet de vicdanını kaybeder

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emmare

    son bölümdeki elestirileriniz bence biraz daha zaman ve tecrubeyle alakali...bir anda olabilecek bir şey degil ancak bu pazarlama zorluğunu hafifletmeyecek...belirli bir seviyeye gelene kadar ayakta kalabilmesi lazim...direkt olarak yurt dışında başarılı olma şansı yok zaten ortaya hakikaten cok iyi bir araç konulsa bile...bence bu surecte ayakta kalmalarını sağlayacak 2 şey var...1...iç pazar ile azerbaycan gibi ulkelerde satis yapabilmek...onceki mesajımda belirttigim gibi bu araba ucuz olmayacak yani ic pazar olayi problem. 2 devletin projeyi finansal olarak ayakta tutmasi...bu da 2023 secimleriyle beraber imkansiz bir şey....

    Aynen zamana ihtiyacı var. Fakat o zamanı kazanabilmesi içinde kendini çevirebilecek kadar satış yapması lazım. Bu parada gelse gelse iç piyasadan gelir. Ülkemizin ekonomik şartlarına uygun en azından orta sınıfın ulaşabileceği 200-350bin bandında bir araba hazırlanmalıydı. Şuan üretilmesi planlanan model benim verdiğim fiyatın 2-3 misline çıkacak. Togg'un tutma ihtimali çok çok düşük.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3qzotix -- 20 Temmuz 2021; 19:31:0 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ben sero

    Geldi

    Ahan geliyor

    Ahan gelecek

    Çok az kaldı

    Birazcık dişinizi sıkın

    Şu 2023 ü halledelim bak basıl uçuyoruz

    Bakın gövdesi geldi voltran için biraz dişinizi sıkın

    Ahan ürettik. 1 tanede olsa çatlayın patlayın.

    Almak önemli değil biz üretecez dedik önemli olan bu.

    Tabiiki zarar edecez bakın bunun örnekleri dolu.

    Çip krizi falan fıstık sebebiyle üretim durdu.

    Dıj güçler üretimimizi baltalamak için batarya vermiyorlar.

    Dıj güçler yüzünden kapatmak zorunda kaldık. Görüyorsunuz ne kadar uğraştık. Görüyorsunuz bunlar hayın fotocu.

    Kapanış. Mili marş.

    Yalniz iyi haberlerinin hepsinin 2023ten once kotulerinin 2023ten sonra gelmesi ne kadar trajik olucak :D





  • werneke W kullanıcısına yanıt

    aynen katiliyorum ayrica eli silah tutan erkeklerde kabul edilmemeliydi sadece kadin,cocuk ve ihtiyarlar...

    ancak biz zaten vicdanimizi yillar once kaybettik bence,merhamet denen şey kadirşinas bu milletin sadrindan her geçen eksiliyor...kusurlarimiz bile daha bi merhametsiz artik...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Prototip V01

    TOGG'dan 'ilk montaj' paylaşımı geldi

    Aşırı teknik içerdiği için detayları yazmadım. Haberde mutlaka vardır :)

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Durumumuz yoktu okuyamadik. Arac cikinca yine durumumuz olmayacak ve alamayacagiz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asderty

    1) henüz üretilmedi, üreticilerden birisi kaçtı ama diğerleri kaçmayabilir, zamanla göreceğiz.

    2) eğer maliyetine, zararına katlanırsan üretilmez diye bişey yok. Zaman makinesi değil bu, araba altı üstü.

    3) yapılmaz diyenler vardır ama şahsen ben hiç bir zaman yapılamaz demedim. Bu ülke bikaç milyar doları nelere vermedi ki? Erdoğanın rüyasına bu para elbette ayrılabilir bir şekilde.

    4) bu araba, göründüğü şekliyle şu an çıksa 1 milyon lira civarına çıkar. Biraz donanımı kısıp, biraz da erdoğanın hatırına sübvanse etseler de çok pahalı olacak. Herkesin alabilmesi şart değil tabii. Ama alım gücü tarihinin en dip seviyesine düşen ülkemdeki saf insanlar hayal kırıklığına uğrayacak.

    5) yerli otomobil projesi köprü ve otobana göre çok daha mantıklı o kesin.

    Ama bu şekilde araba üretme sevdası biraz geri kalmış bir düşünce. Veririm parayı yaptırırım kafasını hiç sevmedim, burada daha da mantıksız olur.

    Beşli gruptakilerin hepsi de gönülsüzdü, üretimi mantıksız buluyordu. Bir tanesi de kaçtı zaten.

    Dünya otomobil piyasası çok rekabetçi bir sektör. Verir parayı yaptırırım dersen sürekli zarar edersin.

    Her sene deli gibi araştırma yapıp, tonla patent alanlar bile ucu ucuna gidiyor. Şunu şundan bunu bundan alıp birleştirip satayım fikri bizim uyanık esnafın tarzı biraz.

    Benim alabileceğim kadar ucuz olma ihtimali görmüyorum ama umarım fazla zarar etmez. Cebimizden çıkan para fazla olmaz.

    Bir çoğunu özetlemişsin ben de bir şeyler ekleyeyim.

    1. Üreticilerden biri kaçtı doğru fakat bir ayrıntı var kaçan kişi otomobil üretiminde tek tecrübeli olan iş adamıydı. Bu bir tesadüf olamaz.

    2. Araba üretilirken seçeneklerin bellidir iç piyasa dış piyasa yada her ikisi odaklı üretirsin. Seçeneklere bakalım;

    A. Sıfırdan üretimde ülke için ilk ve en doğru seçenek iç pazardır. Riski az ve ekonomik model olarak mantıklıdır. Fakat üreteceğin yerli araba kalite ve fiyat olarak rekabetçi olmalıdır. Ülkemizde satılan arabaların %70-80 i A,B,C segmenti arabalardır ve alınabilirliği daha makuldur. Sen bu fiyatlarla bir kere iç pazarda yer edinemezsin. Duygusal yakkaşmaya gerek yok 1 milyon tl si olan adam emin olduğu markalara yönelecektir

    B. Dış piyasayı anlatmaya gerek yok. Rakipler güçlü köklü firmalar bile tek başına ayakta duramıyor onlarca firma birleşmek zorunda kaldı. Araba üreticilerinin hepsi bir çatı altındalar. Dış piyasada buradan ekmek çıkarmak için çok ama çok farklı bir şeyle çıkacaksın başka yolu yok. Bakın Tesla firmasına yıllardır var fakat finansal tablosunda daha kâra geçemiyor hep zararda üstelik yapay zeka ve pil teknolojileriyle fark yaratmasına rağmen.

    3. Dışarıya satılamayıp ülkemize para getiremeyecek bir şey için yada içeride bana rakiplere göre çok daha makul fiyatlarla sunulmayan benim alım gücümün yanından bile geçmeyen bir şey için neden gurur duyayım.

    4. Üretim iyidir ama illa raklam olsun diye bir şeyleri zaman vererrek zorlamayla yapmak doğru değildir. Hem araba üretmek zorunda değilsin. Başka ve mantıklı üretimlere yönelebilirsin. Ama nerde onlarda bu samimiyet ve vizyon.

    5. İlla üreteceksen halk arabası üreteceksin. Halkının parası dışarı kaçmadan makul fiyatlara ortalama bir araba alabilsin diye. Oradan edineceğin tecrübeyle gözünü dışarı çevirirsin. Kusura bakmayın asgari ücretlinin ömrü boyunca çalışarak alamayacağı araba ne halkın arabası ne de halkın gururudur.

    6. Nedir peki; Siyasetin reklamıdır. Azıcık mantıklı olun bir şeyleri körü körüne övmeyin. Kim olursa olsun babanızda olsa doğruya doğru yanlışa yanlış demek bir erdemdir. Ben eleştirmek için eleştirmiyorum elimizde bir gerçek var elbet günü gelince yüzümüze çarpacak.

    7. Ülkemizin üreteceği ihraç edeceği her şey tabiki gurur kaynağıdır. Ama balonlara karnımız tok. Bunun yerine batarya teknolojisine, elektrik motor teknolojine yada yenilenebilir enerji teknolojine arge ve yatırım yapılsaydı bana daha samimi gelir ve hiç bir eleştiriye yer kalmazdı.

    8. Elinde olan temel bileşenler bilgi birikimi patentler ve eğitimli insanlarla zamanı geldiğinde istediğin her şeyi üretirdin. Ismarlama işlerle ancak bir balon yaratırsın.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yaygın şarj istasyonu olmadan olmaz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • samtiger kullanıcısına yanıt
    Belki yerli diyip tüm vergilerden muaf tutulacak teşvik için nerden biliyorsun? Araç çıktıktan sonra fiyatlar vergiler artarsa o zaman konuşursun ezbere konuşma..

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • ŞİMDİ FRANSA DA BİR RENAULT ZOE 32500 EURO İSE BİZ DE AYNI DURUMDA TOGG UN DA 33 BİN TL OLMASINI BEKLİYORUZ. ÖTEKİ TÜRLÜ 300 BİN LİRA FALAN OLACAKSA HİÇ YAPMASINLAR DAHA İYİ..

  • EaEnki kullanıcısına yanıt
    Mesela lüks olmayan elektrikli yerli traktör mantıklı bence.

    Büyük olmasa da iç pazarı var.

    Yerli çiftçiye teşvikle ucuza verirsen kimse niye diye sormaz. Lüks jipi sübvanse etmeyle aynı şey değil.

    Çiftçi daha ucuza üretir, her türlü kazanç olur. Hatta eksoz gazsız, çevreci üretim deyip ihracatta prim de yapabilir.

    Güneş panelinden elektrik şarjına da çok uygun. Traktör uzun yol gitmez, köye yani şarja hep yakındır. Ağırlık da traktör için dezavantaj değil bilakis avantajdır.

    Elektrikli traktör işine de başladık ama öbürünün gölgesinde kaldı gibi. Birde onda da 2 versiyondan birisi 300 beygir. Yahu Türkiyede 300 beygirlik traktör kullanan kaç kişi var? %1-2 falandır. Onların da tuzu kuru zaten. Her şeyde olduğu gibi yine büyüklük kompleksi tarzı, en büyüğü olsun diyorlar.

    Traktörde yeterli seviyeye gelince duruma göre otomobil işine de girişilebilirdi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • gowlet kullanıcısına yanıt
    Kendi arabanı vergiden muaf tutamazsın, gümrük birliği diye birşey var duydun mu? Adamlar aptal mı almanya'dan gönderdiğine vergi uygulanırken seninki vergisiz satılsın?

    Kaldı ki hayaldi oldu vergisiz sattın(yine KDV alacaksın) 600 binden aşağı olursa öp de başına koy.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 300 bine arabanın yarısını bile veremezler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • werneke W kullanıcısına yanıt

    Selamlar,


    Öncelikle şunu belirteyim bir işe girişiliyorsa o işi iyi yapan yerlerle çalışmak ilk etapta zorunluluk gibidir, daha sonra farklı firmalara kaydırılabilir veya oluşacak ana sanayi zamanla kendi yan sanayisini oluşturacak ve geliştirecektir.


    yerlilik mantığıyla başlayacak olursak;


    Ülkemizdeki yerlilik anlayışı ve saplantısı diğer ülkelerde bulunmamaktadır. egea nın biw underbody sheetlerinin beyçelikte üretilmesi, koltuklarının marturdan gelmesi gibi üretimler italyadaki alessandra nın "bizim tipo italyan değil, türk malı" kaygısına düşürmüyor.


    Bentley in koltuk karkaslarının, audi, porsche nin vs hava yastık parçalarının, yine audi, renault, fiat, vw, skoda, toyota, honda nın menteşe hareketli mekanizmalarının bursa da üretilip gitmesi almanları japonları bizim araçlarımız alman veya japon aracı değil kaygısına sokmuyor.


    Apple kendi bionic çiplerini geliştirmiş bir firma ama üretimi çinde foxconn yapıyor, kamera sensörünü sony den alıyor japondan, ama bizim ürünümüz yerli değil demiyor.


    silikon vadisindeki firmalar ne üretiyor orada sadece bilgi üretiyor gerçek arge yapıyor.


    Tesla cam açma düğmesini mercedesten aldı diye amerikalılar bu araba yerli değil demedi.


    bunlar gibi üretim örnekleri uzar gider. Yani hikayede maşa mıyız maşayı tutan mıyız ona bakmak lazım. Çoğu firma imkanı varsa kendi konwhow ı olmasına rağmen ayak işi olsrsk gördüğünden bazı işleri (bunlar aslında yine kritik işlerdir aslında) deneyimli başka firmalara vererek kendi insan kaynağını daha merkezi ve kritik işlere yoğunlaştırır. Yan sanayisini dnetimlerle kendi normlarına denk tutar. IATF16949 denen bi standart vardır.


    prototip aracın endüstriyelleşmesi valide edilmesi minyonluk kalıplsrın tko ların verilmesi aracın paketlenmesi vsvsvsvs burada anlatamayacağım çok şey var.


    ortalama bir binek araçta yaklaşık vidasına puluna kadar 30bin parça bulunuyor diyebiliriz. Daha ilk araç yapılırken bunların hepsinin ülke içerisinde yapılabilmesini beklemek ahmaklık olacaktır. Ki yapılmasına gerekte yoktur. İnsanları bu düşünceye iten yine yukarıdakilerin yerli araç propagandasıdır.



    ülke yöneticilerinin yerlilik metaforu üzerinden, halkın bellibir kesimini tatmin etmek için somut şeyler göstererek bazı şeyler üzerinden siyasi çıkar aracı gütmeyi bırakıp, ülkeye katma değer sağlayacak şeylerin yani gerçek argenin yapılarak bilginin üretimini desteklemesi ve bilginin üretilmesi için insanlara uygun ortamı sağlaması lazımdır. Gerçek arge bilgi ve bileşen geliştirir, ürge ürün geliştirir. Ülkemizde özel firmalar bünyesindeki argelerin %99 u ürge yapıyor, inovatif, devrim yapacak patentler bile ne yazık ki çıkmıyor.


    ülkedeki gereksiz üniversite bölümlerinin kapatılıp bilgi üretecek arge yapacak ünilerin desteklenmesi gerekmektedir, okulların %99 unda araştırma görevlilerine her ay devlet para ödüyor ama çıktılarını sormuyor. Sen ne bilgisi ürettin ? bu ne kadar endüstriyelleşebilir ? sorulmuyor, yapılan tezler vs günü geçiştirmek için yapılıyor. Sonra bu araştırma görevlileri hakem olup özel firmalardaki arge adı altındaki ürge merkezlerine bilirkişi olarak gelip arge proje teşfik değerlendirmesini arge mantığıyla yapmaktadır.



    Microsoft demiri bükmeden, aynı yazılımı copy paste yaparak lisans satıp milyarlar kazanırken sırf malum kesim yıllar öncesinde takılı kaldı diye sadece araç üretiminde ülkenin kurtuluşunu aramak saçma düşüncedir.


    yazılacak o kadar şey var ki emin olun günlerce yazsam bitmez.


    togg da çalışan arkadaşlar hafife alıncak kişiler değiller hepsi yıllardır o işi yapan deneyimli dolu insanlar, neyin nasıl yapılacağını gayet iyi biliyorlar.


    son olarak söyleyeceğim; değişimi gelişimi başkalarından beklemek yerine önce kendimizi geliştirmeli ve objektif siyaset/ideoloji üstü düşünebilme yetisini kazanabilmiş olmalıyız ki dünya nereye evriliyor görebilelim, o gemide kendimize yer bulabilelim.


    uzun bi cevap oldu, oldu ise konu dağınıklığı ve imla hataları için kusura bakmayın.


    iyi bayramlar, iyi forumlar





  • Araba alcaksan bassattan şaşmıcan yegenim diyen adamlar burda boş rüzgar yapıyor TOGG'dan 'ilk montaj' paylaşımı geldi 


    Îş cepten 500 kağıt vermeye gelince yerli milli falan kalmaz TOGG'dan 'ilk montaj' paylaşımı geldi 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • akp yandaşları başlamış konuşmaya.

    Bakın arkadaşım BMW nin 5 kasasının üretimi.

    Sen daha fabrikanı yaptın mı ? hadi yaptın diyelim bant sistemini ne kadar sürede kuracaksın? hadi kurdun diyelim robotik sistemleri ne kadar sürede yapacaksın ?

    kaç araba üretmeyi planlıyorsun ? kime satacaksın % kaç ÖTV olacak bugün reno nun twizy diye arabası var elektrikli iki kişilik 350 bin clio çakması zeo var 400 bin TL ? Toyotanın hyrid bile 500 bin BMW i3s 700 bin Yeni BMW iX3 1 milyon TOGG'dan 'ilk montaj' paylaşımı geldi 

    Hadi hepsini geçtim elektrik alt yapısı yok yedek parça servis cart curt


    Keşke üretilsin yapılsın ama normal vatandaş (zengin kesim hariç) zaten alamayacak. Kaldıki 900 - 1 milyon olursa şahsi fikrim togg yerine gider bmw mercedes audi alırım. Türkiye'nin yerli arabası için en az 10 yıl süre gerekli tamamen oturması için.


    TOGG'dan 'ilk montaj' paylaşımı geldiGommeBlog.it: Car & Performanceyoutube
    2019 - 2020 BMW 5 Series – PRODUCTION LINE – CAR FACTORY. Production of BMW 5 Series at BMW Group Plant Dingolfing. Cars Factory Production assembly line is ODDLY SATISFYING ⚡️ Discover ALL new cars before anyone else! SUBSCRIBE Now to Gommeblog Car and Performance ► http://goo.gl/sP8oKK 🔔 Don’t miss next videos: Press the little bell ((🔔)) to get notifications 🔥 My website ►: https://www.gommeblog.it/ BMW FACTORY: 520 - 520d - 525 - BMW 530d - 550i - 550d manufactory
    https://www.youtube.com/watch?v=aGQF5RvByNE&t=240s



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi besiktas033 -- 21 Temmuz 2021; 6:8:21 >




  • TOGG'dan 'ilk montaj' paylaşımı geldiTOGGyoutube
    TOGG Gemlik Tesis #HeyeCanlı
    https://www.youtube.com/watch?v=mwlr70p5xGw
  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.