Şimdi Ara

Togg'un pil tedarikçisi, 400 Wh/kg yoğunluğa sahip katı hal pilinde önemli aşama kaydetti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
639
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Togg'un pil tedarikçisi, 400 Wh/kg yoğunluğa sahip katı hal pilinde önemli aşama kaydetti
    Togg'un da batarya ortağı olan Çinli Farasis Energy, yeni nesil katı hal pilinde gerçekleştirdiği ilerlemeleri duyurdu. Şirket yaptığı açıklamada, 400 Wh/kg enerji yoğunluğuna sahip tamamen katı hal pilinin kararlı hücre döngüsüyle gerçek dünya test aşamasına girdiğini söyledi.



    Farasis'in katı hal bataryası, yüksek nikel içeriğine sahip üçlü anot ve yüksek silikon anotlu sülfür bazlı bir sistem üzerine inşa edildi. Şirket, tamamen katı hal elektrolitli hücrelerin güvenliğinin artırıldığını, hücre düzeyinde termal kaçaklara karşı kendi kendine kapanma yeteneğiyle iğne ucu, kesme ve sıcak kutu testlerini geçtiğini söyledi.



    Farasis ayrıca, sülfür temelli bataryasına ek olarak, oksit ve polimer temelli katı hal bataryalarında kaydettiği ilerlemeleri de duyurdu.



    Şirket, lityum metal anot ve yüksek içerikli nikel katot kullanan prototip katı hal pilinin 500 Wh/kg'a kadar enerji yoğunluğuna sahip olduğunu açıkladı. Farasis ayrıca, lityum metal anotlar ve yüksek nikelli katotlarla uyumlu kompozit elektrolit malzemeleri geliştirdiğini belirtti.



    Ayrıca Bkz.Tesla'nın Teksas'ta kurduğu dev lityum rafinerisi faaliyete geçti



    Farasis'in yarı katı hal pilleri otomobil üreticilerine yollanmaya başladı



    Çinli pil üreticisi, 280-300 Wh/kg'a kadar enerji yoğunluğuna sahip birinci nesil yarı katı hal pillerin seri üretimine 2022'de başladı ve Dongfeng Motor, GAC Group ve Geely gibi müşterilerine yolladı. Farasis, ikinci nesil yarı katı hal pilinin ise 330 Wh/kg enerji yoğunluğuna, 3C'den fazla hızlı şarj kapasitesine ve 4.000'den fazla çevrim ömrüne sahip olduğunu belirtiyor. Şirket, tasarım ve ürün onayı tamamlanan bu hücreyi 2025'te iş ortaklarına tedarik etmeye başlayacak.



    Farasis'in üçüncü nesil yarı katı hal pili ise 400 Wh/kg'a kadar enerji yoğunluğuna sahip ve şu anda otomotiv sınıfı sertifikasyon ve geliştirme sürecinden geçiyor.



    2022'den beri ürettiği jel elektrolitli hücreler ile 280-300 Wh/kg enerji yoğunluğuna ulaşan firma, kese tipindeki hücreleri yerli otomobil Togg T10X'e de tedarik ediyor.




    Kaynak:https://cnevpost.com/2024/12/24/farasis-energy-solid-state-battery-testing-phase/
    Kaynak:https://x.com/DoluBatarya/status/1871446887376498953







  • Togg eskiyi kullanmıyor ki , Togg da 280-300Wh/kg kullanıyor ,NMC nin en iyisini kullanıyor diyebiliriz farasisin 1. nesil üretilenlerde aynısını veriyor ve 1. nesil 2022 den itibaren kullananlar bunu kullanıyor ,Togg da 2023 de kullanmaya başladı



    2. nesilleri 2025 den itibaren iş ortaklarına tedarik etmeye başlayacak yazıyor , yani Togg büyük ihtimal T10F de kullanmaya başlayabilir ,yada 2025 T10X lerde Ocaktan itibaren kullanmaya başlayabilir ,açıklama yapılmadı ama genelde üretici yeni ürünle yeterli testleri yapmadan değişiklik yapmıyor ,bunlar test ediliyor mu benim bilgim yok


    şuan Togg un kullandıkları kendini ıspatlamış denenmiş ürünler , toggteam paylaştı togg bunları 2.nesli kullanacakmış ama resmi açıklama görmedim ,güzel yanı Togg doğru ortak bulmuş  



    teslanın kullandığı bataryaların yoğunlukları - LR/Performance- NCA 260Wh/kg , SR 125Wh/kg


    LR ın kullandığı batarya





    Model Y ninde kullandığı LFP nin yoğunluğu ,değerler kötü ama bunlarında döngü sayısı çok yüksek


  • 800 Wh/kg aşağısı kurtarmaz. Bir otomobilde bataryanın 100kWh enerjiye sahip olabilmesi için 125 kg batarya ihtiyacı olacak. Bu çok iyi bir değer.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evil2302 -- 25 Aralık 2024; 11:22:17 >
  • evil2302 E kullanıcısına yanıt
    Matematik dersinde beden mi yaptin dostum nasil hesap bu :)

    Ya 100 kwh yazicaktin yada 1250 kg galiba 😁

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Niye Togg en eski tip kullanıyor ki o zaman, yarı katı hal bataryalı versiyonda çıkarsın çeşit olsun. Millete 1000 km isteyene satsın ne olacak.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • 4000 çevrim muazzam bir rakam. Ortalama haftada bir defa şarj edilen pilin ömrü, 70 yıldan fazla oluyor.

  • Önemli olan bataryanın maliyeti. Ne kadara maledeckler. Millet neden kullanılmıyor diyor mesele tamamen duygusal.

    Bu bataryalar nmc ve lfp batarya larda çok pahali lfp batarya daha uygun bu arada.

    Mesela örnek veriyorum togg nu bataryayı taksalar mesela 3.500 olur onunda alıcısı kisitli

    Bu tip haberler le heycanlanmayin. Parası olana zaten var, tahminimce 2030 yılına yaklaştıkça bu bataryaları üretimi alabileceğimiz seviyelere gelecektir. Teknoloji gelişimine göre dusunun,




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalaraz -- 24 Aralık 2024; 20:16:43 >
  • Devir değişti ürün geliştirme haberinden tutunda atölye'deki bir gelişimin haberini yada gelişitirilmekte olan bir ürünün modelin haberini okurduk son yıllarda hepsi yerini yeni nesil haberciklere bıraktı, bugün'de farasisten katı hal batarya haberi ile prim yaptırma reklamını okuyoruz, kim bilir ne zaman hayatımıa girecek ama cek cak'lı kelimelerle haberler okuyoruz.

    Neyse işte okuduk geçtik sadede gelelim 2025'te TOGG'un kullanacağı bataryaları söyleyin Farasis...

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • gun kullanıcısına yanıt

    Togg eskiyi kullanmıyor ki , Togg da 280-300Wh/kg kullanıyor ,NMC nin en iyisini kullanıyor diyebiliriz farasisin 1. nesil üretilenlerde aynısını veriyor ve 1. nesil 2022 den itibaren kullananlar bunu kullanıyor ,Togg da 2023 de kullanmaya başladı



    2. nesilleri 2025 den itibaren iş ortaklarına tedarik etmeye başlayacak yazıyor , yani Togg büyük ihtimal T10F de kullanmaya başlayabilir ,yada 2025 T10X lerde Ocaktan itibaren kullanmaya başlayabilir ,açıklama yapılmadı ama genelde üretici yeni ürünle yeterli testleri yapmadan değişiklik yapmıyor ,bunlar test ediliyor mu benim bilgim yok


    şuan Togg un kullandıkları kendini ıspatlamış denenmiş ürünler , toggteam paylaştı togg bunları 2.nesli kullanacakmış ama resmi açıklama görmedim ,güzel yanı Togg doğru ortak bulmuş Togg'un pil tedarikçisi, 400 Wh/kg yoğunluğa sahip katı hal pilinde önemli aşama kaydetti 



    teslanın kullandığı bataryaların yoğunlukları - LR/Performance- NCA 260Wh/kg , SR 125Wh/kg


    LR ın kullandığı batarya




    Togg'un pil tedarikçisi, 400 Wh/kg yoğunluğa sahip katı hal pilinde önemli aşama kaydetti


    Model Y ninde kullandığı LFP nin yoğunluğu ,değerler kötü ama bunlarında döngü sayısı çok yüksek

    Togg'un pil tedarikçisi, 400 Wh/kg yoğunluğa sahip katı hal pilinde önemli aşama kaydetti


    Togg'un pil tedarikçisi, 400 Wh/kg yoğunluğa sahip katı hal pilinde önemli aşama kaydetti



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alfa-x -- 24 Aralık 2024; 23:48:32 >




  • alfa-x kullanıcısına yanıt
    2025' e nekaldı şurada,bakalım Togg,2025 de 2.nesil bataryayı kullanmaya başlayacakmı?Dediğiniz gibi T10 F 'nin 600 km.olması acaba? dedirtiyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Tanjiro Kamado kullanıcısına yanıt

    İnşallah kullanılır , togg sahibi olarak memnun olurum ileride bataryanın garantilik durumu olursa (8 yıl garantili) yeni nesil takılır Togg'un pil tedarikçisi, 400 Wh/kg yoğunluğa sahip katı hal pilinde önemli aşama kaydetti 


    pazarda tutunmak içinde güncel batarya kullanılması çok önemli Togg'un pil tedarikçisi, 400 Wh/kg yoğunluğa sahip katı hal pilinde önemli aşama kaydetti  şuanki bile gayet iyi ama 2. nesil daha iyi görünüyor asıl bomba 3. nesil olanı olacak Togg'un pil tedarikçisi, 400 Wh/kg yoğunluğa sahip katı hal pilinde önemli aşama kaydetti 

  • alfa-x kullanıcısına yanıt
    yalnız batarya paketinin enerji yoğunluğuyla pil hücresinin enerji yoğunluğunu karıştırmayalım. 125Wh/kg olan paketin enerji yoğunluğu, hücrenin muhtemelen 160-180 arası bir değer.

  • homebird kullanıcısına yanıt
    Yada şehir dışı iş seyahati olanlar için haftada 4 kez şarj etse 17,5 yıl zaten o araba çöp olur.

    Diğer bir şekilde 400 km menzil ile 1.6 milyon km.

    Bunlar çok olacak şeyler değil zira o zamana araba hurdalık olur.

    Önemli olan bunu veren bir batarya hem daha az arıza yapar hemde araç ömrü sonunda bataryanın ekonomik değeri olur sabit depolama olarak ikinci hayatına başlar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Togg B-Suv +800km menzilli olursa şahane olur

  • Lityum demir fosfat bazlı pil patlamiyor yani güvenli. Gelecek için bu teknolojiye geçmeliyiz.

  • Togg batarya olarak cidden son teknoloji. Tesla 700 bin araç yenişen çağırdı. Togg 2 ci senede diğer firmalara göre cidden çok başarılı. En iyi mühendis amir işçi topladı. Şu 2 seneyi atlatsın cidden çok farklı şeyler konuşmaya baslicaz. Buda burda kalsın.

  • batarya dışarıdan motor dışarıdan kaporta sanayi osman usta montaj burada sonrada yerli milli bu millet bu kadar ahmak olamaz

  • DH Misafiri D kullanıcısına yanıt

    Yeniden çağırma dediğiniz şeyler yazılım güncellemesiyle çoktan çözülmüş oluyor. 700.000 aracın servise ‘çağırılıp’ birşeylerin düzeltilmesi gibi birşey değil. Yasal bilgilendirme tarzında mail atılıyor sadece


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Togg için beklediğim tek şey 1000+ km menzil. Herkes yapıyorsa biz de yapmalıyız.

  • alfa-x kullanıcısına yanıt
    Işte yoğunlukta bir sorun yok zaten ben keşke yatı katı hal bataryaya geçse diyorum. 3C yani 20 dakikada şarj, daha yüksek 400 Wh/kg ve daha güvenilir bir batarya hem 4000 çevrim hemde yanmaya karşı daha dayanıklı.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • gun kullanıcısına yanıt

    Togg'un pil tedarikçisi, 400 Wh/kg yoğunluğa sahip katı hal pilinde önemli aşama kaydetti  Daha 330Wh/kg olanları bile 2025 de ilk üretimleri vereceklermiş ,T10F de olabilir , 400 lüklerin piyasaya çıkması için daha 2-3 yıl var gibi

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.