Şimdi Ara

Tork - Beygir İlişkisi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
7.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bu sorum size olacak 1999 Siena 16 16V
    yazılarınızı okudum ve oldukça etkilendim
    bana hp / tork ilişkisini açıklarmısınız? basitçe ama !

    torku yüksek olan araç daha çok güç çeker
    peki hp si yüksek olan araçta ne fark eder ?

    neden araçlar satılırken sadece hp öne çıkarılırda tork hep en arka plandadır ?

    soruları çoğaltmak mümkün ?

    sizden güzel bir cevap geleceğinden eminim şimdiden teşekkür ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tilt2 -- 21 Ağustos 2007; 13:45:05 >



  • başlıkla ne alakası var bu konunun ? o arkadaşa mesaj atsan daha iyi olurdu
  • tilt2 böyle bir konu başlığı yerine 1999 siena .. ya direk pm atmak daha uygun olabilirdi.

    Soruna gelecek olursak kısa bilgi olması açısından
    Tork net ölçülebilir fiziksel büyüklüktür.

    Beygir ise dinamometre yada başka yöntemle direk olarak ölçülemez, bunun yerine diger fiziksel olarak ölçülebilen parametrelerin (devir/dakika, kg.m(Tork) ) matematiksel fonksiyonu olarak hesaplanarak bulunabilir.

    Motor gücü ölçüm istayonlarındaki bilgisayarlarda beygiri aynı mantıkla hesaplar yani bazı fiziksel degerleri ölçer ve beygir hesaplamasında bu degerleri kullanır.
  • belki konu dışında olacak ama bir sorum olacak. aracının performansı nasıl? o kasaya 100 hp çok gibi geliyor bana. motor herhalde aracı uçurur. mesela clio symbol ile kıyaslarsan hangisi daha performanslı?
  • TORK NEFES GİBİ BİŞEYDİR.EN AZ NEFESLE EN ENERJİK HAREKETLERİ YAPMAKTIR.DÜŞÜNÜN YOKUŞ YUKARI YÜRÜYORSUNUZ,DOĞAL OLARAK DERİN NEFES ALMA İHTİYACI DUYARSINIZ.BU SİZİN TORKUNUZDUR İŞTE,KAS GÜÇLERİNİZDE BEYGİR GÜÇLERİNİZDİR.EN AZ NEFESLE İYİ YÜRÜRSENİZ TORKUNUZ İYİDİR,AYNI NEFESLE KOŞABİLİRSENİZ BU YİNE TORKLA ALAKALIDIR.KASLA YANİ BEYGİR GÜCÜYLE ALAKALI DEĞİL. BİRAZ ENTERESAN OLDU AMA ANLATABİLDİĞİM BU KADAR.

    MESELA 150 TORKLUK 110 HP ARABA VE 200 TORKLUK 110 HP ARABA DÜŞÜNELİM.ÖZELLİKLE YOKU YUKARI GİDERKEN,ARABANIN 1000 DEVİRDE İVMELENMESİ 200 TORKLUDA DAHA HIZLIDIR.AMA YÜKSEK HIZI ETKİLEMEZ.TORK SADECE BEYGİR GÜCÜNÜ KULLANMAYI ETKİLER.

    İNŞALLAH ANLATABİLMİŞİMDİR:)

    BU ARADA YANLIŞ BİLMİYORSAM SİENA 146 TORK VE 102 HP OLMALI.SİENA İÇİN SÜPER BİR GÜÇTÜR BU.ÇOKTA YAKMAZ.
  • Tüh ben bunu çok geç gördüm. Arkadaş uyarılarınızdan sonra bana pm attı. Ben de dilim döndüğü kladar bildiğim kadar yazdım. Ben ona pm atıyım da hem başlığı değiştirsin hem yazdıklarımı buraya yapıştırsın dimi
  • BULDUM GİDEN MSJ LARDA VARMIŞ

    Hp yani motor gücü elektrikte kullanılan Watt dediğimiz enerji birimi ile de isimlendirilir. Mesela 736 watt = 1 beygir gücü = 1 Horse power

    Bildiğimiz gibi watt bir güç birimi dir ancak zaman mevhumu vardır. Yani bir ampülün anlık yaktığı elektriği değil saatte yaktığı elektriği hesaplartız yada saniyede yaktığı elektriği hesaplarız ancak anlık değeri ni hesaplayamayız. Çünküz amana bağımlıdır.. 77 Kwatt lık bir motor ister elektrik ister benzinli ister dizel farketmez 77 Kw ı 1 saatte üretir ve verilen devir sayısı ile üretir. Mesela benim aracım 4000 devirde 77 Kw gücünde ama o gücü enerjiyi 1 saat 4000 devirde çalışırsa verir. Anlık olarak veremez. Hesaplarsak 77000 Watt / 736Watt = 104,6 At gücü ediyor. Bu veri şu demek. 104,6 tane atın yaptığı işi aynı birim zamanda yapar demek. 1saat yada 5 saat.. Ama 104 tane atı peşpeşe bağlayın anlık momentinin aynısını verir demek değil. İŞ OLARAK AYNISINI YAPAR.

    Şimdi şu noktaya geldik. İş olarak yapabildiği iş kapasitesini at gücü ile kıyaslayıp bir sayı çıkarılıyor ve motoru gücü deniyor. Biz genelde bu güç değerini anlık güç sanarız ama öle değil. Toplam iş yapma becerisinin adı güç = Watt = Bg = Hp.

    Anlık gücün adı TORK. Bir an için uygulayabildiği döndürme momenti tork dur. Torku yüksek olan motorun gücü düşük olabilir. Bir kaldıraç düşünün kaldıracın bir ucunda yük var. Kaldıraç ile en fazla yükü kaldırabilen kişi ve kaldıracın torku büyük olur. Burada hem kaldıraç hem kişi var. Yani yükü kaldırmak için kullanılan mekanizmanın önemi ortaya çıkıyor. Sen ne kadar güçlü olursan ol, eğer mekanizma ii değilse fazla yük kaldıramazssın. Yada sen ne kadar güçsüz olursan ol kaldıraç düzeneği ii ise çok ağır yükleri kaldırabilirsin. İşte Kimin kaldıracı daha ii ise onun torku yüksektir. Ama torkunun yüksek olması gücünün yüksek olduğunu göstermez.

    Belirli zamanda iş yapabilme kapasitesi güç
    Anlık kuvvet uygulama kapasitesi tork

    104 tane atı peş peşe bağlarsak beraber 1 saat bir iş yapsalar 4000 devirde benzinli olan bu motor aynı işi 1 satte yapar.

    104 tane atı peşpeşe bağlasak ve anlık ne kadar yük kaldırıyo (tok çekme ile kıyaslanmaz) diye baksak bu motor o kadar yükü kaldıramaz. hatta 2 atın anlık kaldırabileceğini anca kaldırır.

    Motorun torkunun yüksek olması için tasarımının çok iyi olması lazım. Karışımın tam basınç verdiği noktadan sente sine kadar yağlamsından kol uzunluğna kursuna kadar çok ii yapılması lazım.

    En iyi motor silidir hacmine göre en yüksek GÜÇ ve TORK verendir. Biri yüksek diğeri düşük ii değildir. Neye göre kıyaslayabiliriz sınıfındaki diğer motorlar ile kıyaslayabiliriz sadece.

    Şekil çizebilsem daha anlaşılır olur da işte idare et...




  • torkları aynı, beygir farklı araçların 0-100 km zamanları aynı mıdır?


    not: iki araçta aynı türden (benzinli ile benzinli, dizel ile dizel gibi)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tilt2 -- 21 Ağustos 2007; 14:12:20 >
  • Torku aynı ise BG i yüksek olan daha çabuk hızlanır. Ama BG i yüksek araç ile BG i düşük aracın ikisini de aynı devir de belli bir rampada karşılaştırsan devir aynı olduğu için sonuç aynıdır. Eğer birinin torku az olsa deviri düşmeye başlar torku çok olanın BG i az olsa bile devirini korur yada devir yükselebilir. Yüksek BG üst devirlerde ortaya çıkıyor. Tork her devirde .....

    Yüksek devire ualaşamayınca BG bişy ifade etmiyo. O yüzden Düşük bg li yüksek torklu araçlar yaygınlaştı. Yüksek devirde alınan hava da fazla olduğundan yakıt sarfı da fazla oluyor...
  • beygir gücü düşükse yakıt sar fiyatı azdır
  • 0-100 km hızlanmayı etkileyen tek faktör beygir gücü değildir. bildiğim kadarıyla vites dişli oranları da hızlanmayı etkileyen fakltör. aynı güçteki iki araba birbirinden farklı 0-100 km hızlanmasına sahiptir. ayrıca ağırlıkta çok büyük bir etkendir. aynı güçteki iki arabayı kıyaslarken a-ğırlıklarını da dikkate almak gerekir.
  • Evet hocam dediğin gibi +++++++++
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.