Şimdi Ara

Tork mu Hp mi? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
1
Favori
3.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tork

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: ScoT.T

    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram
    Hızlanma hissiyatı! Kasayı çekme! Astra 1.3 cdti!

    Astra sürdünüz galiba?

    Uçakti değilmi?
    Hani şu 2. Vitesin ortalarına doğru havalanan 0-100 km hıza 15 saniye civarı çıkan araç.
    Soruyuda öyle bir sormuşki "astra sürdünüz sanırım" diyor. Yuh

    Bu sorudan uçak olduğunu mu anladınız ? Sadece sürüp sürmediğinizi merak ettim araç şöyle yada böyle demedim yanlış anlamışsınız




  • Sorma şekliniz çok garip. Bahsi geçen araç piyasada çok fazla olan hemen herkesin vaktinde sürdüğü veya bir yakınında olan bir araç.
    Siz öyle bir sordunuzki sanki ferrari sürdünüzmü gibi bir soru oldu.
    Haksızmıyım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ozbayram -- 26 Nisan 2014; 23:27:27 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şimdi sabit bir F kuvveti düşünün.

    Bu kuvvet r yarıcapli bir mile dakikada 10 defa etki etsin.

    Bu kuvveti r yarıcapi ile carparsaniz döndürme momenti yani torq elde edilir.

    T=Fxr torq formuludur ve birimi newtonmetre dir.

    Bulduğunuz torq değerini devir ile çarpıp sabit bir sayıya bolersek gücü bulmuş oluruz.

    F kuvvetini değiştirmeden devir sayısını 10 yerine 20 ye çıkarırsak torq değişmeyecek ama güç iki kat artacaktır.

    Devir artınca mildeki hız artacaktir. Dolayısı ile gücü artırmanın iki yolu vardır. Ya oluşan basınç kuvvetini artıracağız ( turbo veya kompresör ile basınç arttırılarak ki bu durumda otomatikmen kuvvet arttığı için tork artacaktir ) yada milin daha hızlı dönmesini sağlayacağız. Yani deviri arttiracagiz. Torq ve güç birbirinden bağımsız değildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ozbayram kullanıcısına yanıt
    Bahsettigim astra 2012 model arkadasimda aldiginda bu araba cekmez demisti ama ivmelenmesi hizlanmasi super bence kullanmadan yorum yapmayin. Dizel demek hizlanma demek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bahsettigim astra 2012 model arkadasimda aldiginda bu araba cekmez demisti ama ivmelenmesi hizlanmasi super bence kullanmadan yorum yapmayin. Dizel demek hizlanma demek

    Kullanmadigimi nerden biliyorsun. Süperi bırakın çekişi vasat araçlardan birisidir.
    Bu araba cekmez türü söylemlere bende zaten katılmıyorum ama formda ne yazikki bütür söylemler çok fazla. Bu devirde hiç bir marka kasayı çekmeyecek araba yapmıyor, ama kullanım şekline ve beklentilere göre de durum değişiyor. Tabi sizin süper aldınızı anlayamadım. 1.3 astra! Süper çekiş!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yüksek tork benden kork

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tork hp ikiside çook önemlidir bu ikisini ayırmak tam bir saçmalık burada herkes otomotiv mühendisi olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bahsettigim astra 2012 model arkadasimda aldiginda bu araba cekmez demisti ama ivmelenmesi hizlanmasi super bence kullanmadan yorum yapmayin. Dizel demek hizlanma demek

    0-100 km/h: 14,5 sn
    Max. Hız: 175 km/h

    Hızlanması ve performansı gerçekten süpermiş.

    Astra'yı beğenirim, severim. Tüketimi düşüktür, görünümü yakışıklıdır, motoru çok sorun çıkarmaz, iç mekanı ve ön konsolu güzeldir.
    Ama 1.3 cdti motoru ile kesinlikle performanslı değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 26 Nisan 2014; 23:51:32 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bilalöztkr B kullanıcısına yanıt
    Bende araya girmek isterim

    Hocam simdi hizlanmak icin eyvallah devir gerekiyor ne kadar cok devir cevirirsek o kadar hizlaniriz dusuncesi bi nebze yanlis gibi. Bu iste sanzuman ve torkta onemlidir bence

    Simdi bi arac dusunelim 3500 devirden 6500 E kadar 50 km yol aldi yani 100 le giderken 3500 devirde 6500 e kadar 150 ye ulasti. Ama oyle araclar vardirki 3500 den sadece 5000 e gelene kadar 50 kmden daha fazla yol kat etmistir. Bunlari ornek verdim attim yani.

    Mesela hpninde torkunda ne kadar onemsiz oldugunu baska turlu gosteren bi arac ise corvette zr1 dir. Acaba dunyada hangi arac 6500 de redline i olan (hondalar gibi bol devir ceviren hizlanan degil bakin ) 1. Viteste 110 u gorur ? En basitinden bugattinin 1000 beygirlik motoru sahsen O hizi goremez 1 de.

    Adam -arkadasinda dedigi gibi- devir araligini 1.6 arac kadar sabit birakmis ne acmis nede azaltmis ve 6500 devir araligina 1.Viteste 110 km koymus. Simdi bu arac hondadan az devir ceviriyor ama hondaya kalkista fark atti mesela az devirle

    simdi adam 6500 devir bandina bu kadar yuksek bi hiz koyduysa ben bunda hp degil torkun, hizlanmanin ne kadar yuksek oldugunu gorurum. Araci bildiginiz hurra firlatiyor. 110 u gordu diye 0-100 u 2 saniyede aliyormus gibi bi dusunce cikmasin. Tabi sanzuman oranininda payi buyukte orasi ayri konu.

    Simdi baska bi ornekte ise m3 e36 7500 devir ceviriyor 335d e90 4500 devir kalkista buyuk ihtimal 335d alir ama otobandaki kapismalarinda m3 biraz fark atarken -bu arada devirleri cevir babam cevir- 335d ne hikmetse 4500 devirle sinirli kalip m3 e36 ya cok rahat fark atiyor. Cunku tork araci alip firlatiyor

    Ayrica hondanin 8500 9000 devir cevirebilmesi mukemmel olabilir ama o devir araligina ulasincada halen 185 beygir verebilcekmi yoksa 6000 den sonra beygir ufak ufak azalicakmi buda onemli. Kendi aracim 5750 de max hp veriyor 6500 e kadar getirdigimde motorun sanki boş döndüğünü hissediyorum. Bu konu hp ve torkun disina cikip fazla devirmi iyi dusuk devirmi ona dondu biraz tartismamiz ama olsun.

    Sahsi gorusum fazla devir cevirmenin hizlanmaya pek etki edecegini zannetmem. Onemli olan hangi devir araliginda yuksek hp verdigi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 26 Nisan 2014; 23:56:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974

    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bahsettigim astra 2012 model arkadasimda aldiginda bu araba cekmez demisti ama ivmelenmesi hizlanmasi super bence kullanmadan yorum yapmayin. Dizel demek hizlanma demek

    0-100 km/h: 14,5 sn
    Max. Hız: 175 km/h

    Hızlanması ve performansı gerçekten süpermiş.

    Astra'yı beğenirim, severim. Tüketimi düşüktür, görünümü yakışıklıdır, motoru çok sorun çıkarmaz, iç mekanı ve ön konsolu güzeldir.
    Ama 1.3 cdti motoru ile kesinlikle performanslı değildir.

    +1
    Bunları söylediğimizde hiç kullandınızmı? Diye soruyla karşılaşıyoruz. Bahsi geçen araç piyasadaki en hantal, hızlanması ve max hızı en kötü araçlardan biri olmasına rağmen sanki yer uçağıymiş gibi anlatılıyor.tabi bunun sebebi kısa süreli arabanın ıleri atılma isteği. Turbonun etkisiyle 1-2-3. Vites koltuga yapisma hissi veren bir araç olsada ibreye bakınca sonuç hüsran. Bunu söyleye söyleye dilimizde tüy bitti ama ne yazikki anlatamadık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bal974 B kullanıcısına yanıt
    Daha gecen yaz kendisi yanimda 200 basti hocam o aracin max hizi 175 olmasi imkansiz. Arabama hakaret etmek gibi olmasin ama marea 1.6 103 beygir aracimda 180 i rahat gordumki 200 ude zorladim ne kadar uzun sursede.

    Arac bu arada 2013 mus. Bahsettigimiz 2013 1.3 cdti astra benim mareamdan az beygire sahip olmasina ragmen kalkista kac kere aldi. Arkadasim 4500 devir bile cevirmedi 3500 de atti ben 5500 6000 zorladim ilk 3 vitese kadar hep o aldi 130 dan sonra ben ona yaklastim sonrasindada aldim zaten

    Sonuc olarak tork/dizel araci komple tasiyor ben daha nasil anlatsam bilemedim ki arkadas.

    HP demek bence araci onden iple baglayip cekmek gibi dusunun lastiklere muazzam bi beygir katiyor ama araci iple cekiyor motor sizi bi koltuga yapistirma hissiyati yok

    Tork demek araci kucaginiza alip haldir haldir goturmek demek. Butun yuku aktarma organlarini sizi aracin saf agirligini motor hepsini cekiyor hizlaniyor yani arac! -hizi daha iyi demiyorum bakin-

    Umarim anlatabilmisimdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bende araya girmek isterim

    Hocam simdi hizlanmak icin eyvallah devir gerekiyor ne kadar cok devir cevirirsek o kadar hizlaniriz dusuncesi bi nebze yanlis gibi. Bu iste sanzuman ve torkta onemlidir bence

    Simdi bi arac dusunelim 3500 devirden 6500 E kadar 50 km yol aldi yani 100 le giderken 3500 devirde 6500 e kadar 150 ye ulasti. Ama oyle araclar vardirki 3500 den sadece 5000 e gelene kadar 50 kmden daha fazla yol kat etmistir. Bunlari ornek verdim attim yani.

    Mesela hpninde torkunda ne kadar onemsiz oldugunu baska turlu gosteren bi arac ise corvette zr1 dir. Acaba dunyada hangi arac 6500 de redline i olan (hondalar gibi bol devir ceviren hizlanan degil bakin ) 1. Viteste 110 u gorur ? En basitinden bugattinin 1000 beygirlik motoru sahsen O hizi goremez 1 de.

    Adam -arkadasinda dedigi gibi- devir araligini 1.6 arac kadar sabit birakmis ne acmis nede azaltmis ve 6500 devir araligina 1.Viteste 110 km koymus. Simdi bu arac hondadan az devir ceviriyor ama hondaya kalkista fark atti mesela az devirle

    simdi adam 6500 devir bandina bu kadar yuksek bi hiz koyduysa ben bunda hp degil torkun, hizlanmanin ne kadar yuksek oldugunu gorurum. Araci bildiginiz hurra firlatiyor. 110 u gordu diye 0-100 u 2 saniyede aliyormus gibi bi dusunce cikmasin. Tabi sanzuman oranininda payi buyukte orasi ayri konu.

    Simdi baska bi ornekte ise m3 e36 7500 devir ceviriyor 335d e90 4500 devir kalkista buyuk ihtimal 335d alir ama otobandaki kapismalarinda m3 biraz fark atarken -bu arada devirleri cevir babam cevir- 335d ne hikmetse 4500 devirle sinirli kalip m3 e36 ya cok rahat fark atiyor. Cunku tork araci alip firlatiyor

    Ayrica hondanin 8500 9000 devir cevirebilmesi mukemmel olabilir ama o devir araligina ulasincada halen 185 beygir verebilcekmi yoksa 6000 den sonra beygir ufak ufak azalicakmi buda onemli. Kendi aracim 5750 de max hp veriyor 6500 e kadar getirdigimde motorun sanki boş döndüğünü hissediyorum. Bu konu hp ve torkun disina cikip fazla devirmi iyi dusuk devirmi ona dondu biraz tartismamiz ama olsun.

    Sahsi gorusum fazla devir cevirmenin hizlanmaya pek etki edecegini zannetmem. Onemli olan hangi devir araliginda yuksek hp verdigi

    3. Paragraftan sonrasını okumadım. Tavsiyem ise bazı konularda örneği atmamaktan yanadır.

    Neden mi ?

    3500 d/d da 100 km/s hızla giden araç aynı viteste 6500 devirde 185 km/s hızla gider ve sizin örnek hemen suya düşer malesef.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bende araya girmek isterim

    Hocam simdi hizlanmak icin eyvallah devir gerekiyor ne kadar cok devir cevirirsek o kadar hizlaniriz dusuncesi bi nebze yanlis gibi. Bu iste sanzuman ve torkta onemlidir bence

    Simdi bi arac dusunelim 3500 devirden 6500 E kadar 50 km yol aldi yani 100 le giderken 3500 devirde 6500 e kadar 150 ye ulasti. Ama oyle araclar vardirki 3500 den sadece 5000 e gelene kadar 50 kmden daha fazla yol kat etmistir. Bunlari ornek verdim attim yani.

    Mesela hpninde torkunda ne kadar onemsiz oldugunu baska turlu gosteren bi arac ise corvette zr1 dir. Acaba dunyada hangi arac 6500 de redline i olan (hondalar gibi bol devir ceviren hizlanan degil bakin ) 1. Viteste 110 u gorur ? En basitinden bugattinin 1000 beygirlik motoru sahsen O hizi goremez 1 de.

    Adam -arkadasinda dedigi gibi- devir araligini 1.6 arac kadar sabit birakmis ne acmis nede azaltmis ve 6500 devir araligina 1.Viteste 110 km koymus. Simdi bu arac hondadan az devir ceviriyor ama hondaya kalkista fark atti mesela az devirle

    simdi adam 6500 devir bandina bu kadar yuksek bi hiz koyduysa ben bunda hp degil torkun, hizlanmanin ne kadar yuksek oldugunu gorurum. Araci bildiginiz hurra firlatiyor. 110 u gordu diye 0-100 u 2 saniyede aliyormus gibi bi dusunce cikmasin. Tabi sanzuman oranininda payi buyukte orasi ayri konu.

    Simdi baska bi ornekte ise m3 e36 7500 devir ceviriyor 335d e90 4500 devir kalkista buyuk ihtimal 335d alir ama otobandaki kapismalarinda m3 biraz fark atarken -bu arada devirleri cevir babam cevir- 335d ne hikmetse 4500 devirle sinirli kalip m3 e36 ya cok rahat fark atiyor. Cunku tork araci alip firlatiyor

    Ayrica hondanin 8500 9000 devir cevirebilmesi mukemmel olabilir ama o devir araligina ulasincada halen 185 beygir verebilcekmi yoksa 6000 den sonra beygir ufak ufak azalicakmi buda onemli. Kendi aracim 5750 de max hp veriyor 6500 e kadar getirdigimde motorun sanki boş döndüğünü hissediyorum. Bu konu hp ve torkun disina cikip fazla devirmi iyi dusuk devirmi ona dondu biraz tartismamiz ama olsun.

    Sahsi gorusum fazla devir cevirmenin hizlanmaya pek etki edecegini zannetmem. Onemli olan hangi devir araliginda yuksek hp verdigi

    Merhaba,

    E36 m3 ve e90 335d kıyaslamanız ile ilgili birkaç test verisi vermek istedim.
    Arada 15 yıl gibi bir fark olmasına rağmen.

    0 - 1 km.
    E36 m3 (286 hp) : 13,9 sn
    E36 m3 (321 hp) : 13,8 sn
    E90 335d : 14,2 sn

    0-400 m

    E36 m3 (286 hp) : 25,2 sn
    E36 m3 (321 hp) : 24,9 sn
    E90 335d : 25,9 sn

    335d aradaki 15 yıl teknoloji farkına ve 260 Nm tork farkına rağmen önde değil.

    Selamlar ve iyi forumlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • ozbayram kullanıcısına yanıt
    Bende buna mutemadiyen zaten havaalaninda arac surmuyoruz top speedi muazzam olsa ne fark eder dedim hp si muazzam olsa ne fark eder dedim. Sehir ici trafikte kirmizi isiklarda yokusta vs herseyde dizel araba torku yuksek olan arac gaza bastinmi seni firlatmali. Isterse 160 170 De yigilsin fark etmez yeterki tork yuksek olsun ben top speed yapmayacamki gaza dokundugumda beni koltuga yapistirsin yeter. Araba sollarken devir cevirmek zorunda kalmaktansa hizlanmaktansa 70 den 90 a cikarken koltuga yapistirsin sollarken hemen onundekine gecsin yeterki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bahsi geçen araca sahibim kesinlikle marka fanatikliği yapmıyorum evet haklısınız 1.3 motora performanslı demek yanlış ama şuana kadar bayıldığını görmedim o motor ve kasaya göre başarılı benim açımdan .. Türkiye şartlarında ideal bi araç konfor vergi yakıt .. Performans arayan kişi başka araçlara yönelsin sonuçta yarış arabası değil ekonomi odaklı ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ScoT.T -- 27 Nisan 2014; 0:15:22 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Daha gecen yaz kendisi yanimda 200 basti hocam o aracin max hizi 175 olmasi imkansiz. Arabama hakaret etmek gibi olmasin ama marea 1.6 103 beygir aracimda 180 i rahat gordumki 200 ude zorladim ne kadar uzun sursede.

    Arac bu arada 2013 mus. Bahsettigimiz 2013 1.3 cdti astra benim mareamdan az beygire sahip olmasina ragmen kalkista kac kere aldi. Arkadasim 4500 devir bile cevirmedi 3500 de atti ben 5500 6000 zorladim ilk 3 vitese kadar hep o aldi 130 dan sonra ben ona yaklastim sonrasindada aldim zaten

    Sonuc olarak tork/dizel araci komple tasiyor ben daha nasil anlatsam bilemedim ki arkadas.

    HP demek bence araci onden iple baglayip cekmek gibi dusunun lastiklere muazzam bi beygir katiyor ama araci iple cekiyor motor sizi bi koltuga yapistirma hissiyati yok

    Tork demek araci kucaginiza alip haldir haldir goturmek demek. Butun yuku aktarma organlarini sizi aracin saf agirligini motor hepsini cekiyor hizlaniyor yani arac! -hizi daha iyi demiyorum bakin-

    Umarim anlatabilmisimdir

    Göstergede göreceğiniz son hız aracın açıklanan fabrika verilerini değiştirmez.
    Eğim, arkadan alınan rüzgar, gösterge sapmaları ile 200'ü görebilirsiniz.

    Ama aracı üreten fabrikanın açıkladığı resmi değerler ortada.
    Fabrika kataloğa daha iyi performans değerleri yazmak istemez mi? Satışları artar.

    Ama ürettikleri araçla belki defalarca yaptıkları test sonuçları belli.
    0-100 km/h : 14,5 sn.
    Max hız : 175 km/h

    Siz nasıl hissederseniz hissedin, teknik veriler belli.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    Nerden cikardiniz bunu ? Ne kadar devir o kadar hizmi demek istiyorsunuz koru korune bu kadar savunuyorsunuz bunu yani

    Ben sana diyorumki corvette 6500 devirde 110 u goruyor ama 8000 9000 devir ceviren honda 1. Viteste 110 u gorsun bakiyim. 2000 2500 fazla devir nereye gitti ? Kayboldu o beygiri veremedi cunku

    Hadi bi ornek daha e36 328i birinci vites 6500 devirde 60 i goruyor m3te 1. Viteste 7500 devirde 62 yi goruyor. E hani nerde 1000 beygirin kattigi hiz ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Daha gecen yaz kendisi yanimda 200 basti hocam o aracin max hizi 175 olmasi imkansiz. Arabama hakaret etmek gibi olmasin ama marea 1.6 103 beygir aracimda 180 i rahat gordumki 200 ude zorladim ne kadar uzun sursede.

    Arac bu arada 2013 mus. Bahsettigimiz 2013 1.3 cdti astra benim mareamdan az beygire sahip olmasina ragmen kalkista kac kere aldi. Arkadasim 4500 devir bile cevirmedi 3500 de atti ben 5500 6000 zorladim ilk 3 vitese kadar hep o aldi 130 dan sonra ben ona yaklastim sonrasindada aldim zaten

    Sonuc olarak tork/dizel araci komple tasiyor ben daha nasil anlatsam bilemedim ki arkadas.

    HP demek bence araci onden iple baglayip cekmek gibi dusunun lastiklere muazzam bi beygir katiyor ama araci iple cekiyor motor sizi bi koltuga yapistirma hissiyati yok

    Tork demek araci kucaginiza alip haldir haldir goturmek demek. Butun yuku aktarma organlarini sizi aracin saf agirligini motor hepsini cekiyor hizlaniyor yani arac! -hizi daha iyi demiyorum bakin-

    Umarim anlatabilmisimdir

    Kusura bakmayın ama cirpindikca batiyorsunuz. Tavsiyem fazla bilgi sahibi olmadığıniz konularda kendinizden cok emin yorumlar yapmayın.
    Bu arada aracinizin 0-100 ü 11 saniye altında. Arkadasinizin aracına gecilmeniz için çok çaba harcamaniz gerekir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ScoT.T

    Bahsi geçen araca sahibim kesinlikle marka fanatikliği yapmıyorum evet haklısınız 1.3 motora performanslı demek yanlış ama şuana kadar bayıldığını görmedim o motor ve kasaya göre başarılı benim açımdan .. Türkiye şartlarında ideal bi araç konfor vergi yakıt .. Performans arayan kişi başka araçlara yönelsin sonuçta yarış arabası değil ekonomi odaklı ..

    1.3 cdti motoru, astra ile günlük kullanımda oldukça yeterli ve tüketimi çok başarılı.
    Benim de beğendiğim bir ikili.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.