Şimdi Ara

Tork mu Hp mi? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
123
Cevap
1
Favori
4.049
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Nerden cikardiniz bunu ? Ne kadar devir o kadar hizmi demek istiyorsunuz koru korune bu kadar savunuyorsunuz bunu yani

    Ben sana diyorumki corvette 6500 devirde 110 u goruyor ama 8000 9000 devir ceviren honda 1. Viteste 110 u gorsun bakiyim. 2000 2500 fazla devir nereye gitti ? Kayboldu o beygiri veremedi cunku

    Hadi bi ornek daha e36 328i birinci vites 6500 devirde 60 i goruyor m3te 1. Viteste 7500 devirde 62 yi goruyor. E hani nerde 1000 beygirin kattigi hiz ?

    Yazdıklarından hic bir sey anlamadım.

    Ne kadar devir o kadar hız diyorum tabiki.

    5. Viteste 2 bin devirde 100 yapan arac 4 bin devirde 200 yapar emin ol.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bende araya girmek isterim

    Hocam simdi hizlanmak icin eyvallah devir gerekiyor ne kadar cok devir cevirirsek o kadar hizlaniriz dusuncesi bi nebze yanlis gibi. Bu iste sanzuman ve torkta onemlidir bence

    Simdi bi arac dusunelim 3500 devirden 6500 E kadar 50 km yol aldi yani 100 le giderken 3500 devirde 6500 e kadar 150 ye ulasti. Ama oyle araclar vardirki 3500 den sadece 5000 e gelene kadar 50 kmden daha fazla yol kat etmistir. Bunlari ornek verdim attim yani.

    Mesela hpninde torkunda ne kadar onemsiz oldugunu baska turlu gosteren bi arac ise corvette zr1 dir. Acaba dunyada hangi arac 6500 de redline i olan (hondalar gibi bol devir ceviren hizlanan degil bakin ) 1. Viteste 110 u gorur ? En basitinden bugattinin 1000 beygirlik motoru sahsen O hizi goremez 1 de.

    Adam -arkadasinda dedigi gibi- devir araligini 1.6 arac kadar sabit birakmis ne acmis nede azaltmis ve 6500 devir araligina 1.Viteste 110 km koymus. Simdi bu arac hondadan az devir ceviriyor ama hondaya kalkista fark atti mesela az devirle

    simdi adam 6500 devir bandina bu kadar yuksek bi hiz koyduysa ben bunda hp degil torkun, hizlanmanin ne kadar yuksek oldugunu gorurum. Araci bildiginiz hurra firlatiyor. 110 u gordu diye 0-100 u 2 saniyede aliyormus gibi bi dusunce cikmasin. Tabi sanzuman oranininda payi buyukte orasi ayri konu.

    Simdi baska bi ornekte ise m3 e36 7500 devir ceviriyor 335d e90 4500 devir kalkista buyuk ihtimal 335d alir ama otobandaki kapismalarinda m3 biraz fark atarken -bu arada devirleri cevir babam cevir- 335d ne hikmetse 4500 devirle sinirli kalip m3 e36 ya cok rahat fark atiyor. Cunku tork araci alip firlatiyor

    Ayrica hondanin 8500 9000 devir cevirebilmesi mukemmel olabilir ama o devir araligina ulasincada halen 185 beygir verebilcekmi yoksa 6000 den sonra beygir ufak ufak azalicakmi buda onemli. Kendi aracim 5750 de max hp veriyor 6500 e kadar getirdigimde motorun sanki boş döndüğünü hissediyorum. Bu konu hp ve torkun disina cikip fazla devirmi iyi dusuk devirmi ona dondu biraz tartismamiz ama olsun.

    Sahsi gorusum fazla devir cevirmenin hizlanmaya pek etki edecegini zannetmem. Onemli olan hangi devir araliginda yuksek hp verdigi

    Merhaba,

    E36 m3 ve e90 335d kıyaslamanız ile ilgili birkaç test verisi vermek istedim.
    Arada 15 yıl gibi bir fark olmasına rağmen.

    0 - 1 km.
    E36 m3 (286 hp) : 13,9 sn
    E36 m3 (321 hp) : 13,8 sn
    E90 335d : 14,2 sn

    0-400 m

    E36 m3 (286 hp) : 25,2 sn
    E36 m3 (321 hp) : 24,9 sn
    E90 335d : 25,9 sn

    335d aradaki 15 yıl teknoloji farkına ve 260 Nm tork farkına rağmen önde değil.

    Selamlar ve iyi forumlar.



    1.37 yi izleyin ve bir daha dusunun. Kamera araci m3 en soldaki 335d. Onceki sahnede ayni kapışma

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • günlük kullanımda tork daha avantajlıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Daha gecen yaz kendisi yanimda 200 basti hocam o aracin max hizi 175 olmasi imkansiz. Arabama hakaret etmek gibi olmasin ama marea 1.6 103 beygir aracimda 180 i rahat gordumki 200 ude zorladim ne kadar uzun sursede.

    Arac bu arada 2013 mus. Bahsettigimiz 2013 1.3 cdti astra benim mareamdan az beygire sahip olmasina ragmen kalkista kac kere aldi. Arkadasim 4500 devir bile cevirmedi 3500 de atti ben 5500 6000 zorladim ilk 3 vitese kadar hep o aldi 130 dan sonra ben ona yaklastim sonrasindada aldim zaten

    Sonuc olarak tork/dizel araci komple tasiyor ben daha nasil anlatsam bilemedim ki arkadas.

    HP demek bence araci onden iple baglayip cekmek gibi dusunun lastiklere muazzam bi beygir katiyor ama araci iple cekiyor motor sizi bi koltuga yapistirma hissiyati yok

    Tork demek araci kucaginiza alip haldir haldir goturmek demek. Butun yuku aktarma organlarini sizi aracin saf agirligini motor hepsini cekiyor hizlaniyor yani arac! -hizi daha iyi demiyorum bakin-

    Umarim anlatabilmisimdir

    Kusura bakmayın ama cirpindikca batiyorsunuz. Tavsiyem fazla bilgi sahibi olmadığıniz konularda kendinizden cok emin yorumlar yapmayın.
    Bu arada aracinizin 0-100 ü 11 saniye altında. Arkadasinizin aracına gecilmeniz için çok çaba harcamaniz gerekir

    Çırpındıkça battıgımı falan dusunmuyorum burda herkes goruslerini karşılaştırıyor ve ben tecrubem olduğum konularda buraya mesaj yazma ihtiyacı hissediyorum. Yoksa banane tork mu hp mi bunun gibi binlerce kez konu var.

    Tekrar belirtiyorum benim için önemli olan teknik veri değil aracı gerçek hayatta kullandığım veri önemlidir. Sonuçta ben dynoya bağlı fabrikada kapalı ortamda aracı sürmüycem. Benim aracıma -max hız 185 demiş banane ben kendim 200 gördüm 210 yapanıda

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bende araya girmek isterim

    Hocam simdi hizlanmak icin eyvallah devir gerekiyor ne kadar cok devir cevirirsek o kadar hizlaniriz dusuncesi bi nebze yanlis gibi. Bu iste sanzuman ve torkta onemlidir bence

    Simdi bi arac dusunelim 3500 devirden 6500 E kadar 50 km yol aldi yani 100 le giderken 3500 devirde 6500 e kadar 150 ye ulasti. Ama oyle araclar vardirki 3500 den sadece 5000 e gelene kadar 50 kmden daha fazla yol kat etmistir. Bunlari ornek verdim attim yani.

    Mesela hpninde torkunda ne kadar onemsiz oldugunu baska turlu gosteren bi arac ise corvette zr1 dir. Acaba dunyada hangi arac 6500 de redline i olan (hondalar gibi bol devir ceviren hizlanan degil bakin ) 1. Viteste 110 u gorur ? En basitinden bugattinin 1000 beygirlik motoru sahsen O hizi goremez 1 de.

    Adam -arkadasinda dedigi gibi- devir araligini 1.6 arac kadar sabit birakmis ne acmis nede azaltmis ve 6500 devir araligina 1.Viteste 110 km koymus. Simdi bu arac hondadan az devir ceviriyor ama hondaya kalkista fark atti mesela az devirle

    simdi adam 6500 devir bandina bu kadar yuksek bi hiz koyduysa ben bunda hp degil torkun, hizlanmanin ne kadar yuksek oldugunu gorurum. Araci bildiginiz hurra firlatiyor. 110 u gordu diye 0-100 u 2 saniyede aliyormus gibi bi dusunce cikmasin. Tabi sanzuman oranininda payi buyukte orasi ayri konu.

    Simdi baska bi ornekte ise m3 e36 7500 devir ceviriyor 335d e90 4500 devir kalkista buyuk ihtimal 335d alir ama otobandaki kapismalarinda m3 biraz fark atarken -bu arada devirleri cevir babam cevir- 335d ne hikmetse 4500 devirle sinirli kalip m3 e36 ya cok rahat fark atiyor. Cunku tork araci alip firlatiyor

    Ayrica hondanin 8500 9000 devir cevirebilmesi mukemmel olabilir ama o devir araligina ulasincada halen 185 beygir verebilcekmi yoksa 6000 den sonra beygir ufak ufak azalicakmi buda onemli. Kendi aracim 5750 de max hp veriyor 6500 e kadar getirdigimde motorun sanki boş döndüğünü hissediyorum. Bu konu hp ve torkun disina cikip fazla devirmi iyi dusuk devirmi ona dondu biraz tartismamiz ama olsun.

    Sahsi gorusum fazla devir cevirmenin hizlanmaya pek etki edecegini zannetmem. Onemli olan hangi devir araliginda yuksek hp verdigi

    Merhaba,

    E36 m3 ve e90 335d kıyaslamanız ile ilgili birkaç test verisi vermek istedim.
    Arada 15 yıl gibi bir fark olmasına rağmen.

    0 - 1 km.
    E36 m3 (286 hp) : 13,9 sn
    E36 m3 (321 hp) : 13,8 sn
    E90 335d : 14,2 sn

    0-400 m

    E36 m3 (286 hp) : 25,2 sn
    E36 m3 (321 hp) : 24,9 sn
    E90 335d : 25,9 sn

    335d aradaki 15 yıl teknoloji farkına ve 260 Nm tork farkına rağmen önde değil.

    Selamlar ve iyi forumlar.



    1.37 yi izleyin ve bir daha dusunun. Kamera araci m3 en soldaki 335d. Onceki sahnede ayni kapışma

    Youtube kapalı. Koyduğunuz videoyu da izleyemedim.

    Ama üzerinde ne kadar oynama/modifiye olduğunu bilmediğim araçların kapışma veya hızlanma videoları beni ilgilendirmiyor.
    Biri Chiplenmiştir, diğerinin motoru iyi durumda değildir, vs vs vs. Hiçbir bilgimiz yok.

    Bir makina mühendisi olarak teknik verileri baz alırım.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    Tekrar özet geçeyim şimdi e36 328i aracımız var. Bu arac 6500 devir çeviriyor. 1. Viteste 6500 e kadar tapagazda araç 60 km hızı gördü ve 2. Vitese taktı
    Şimdi bu sefer e36 m3ü ele alalım. Araç 7500 devire kadar devir çevirebiliyor bu araç şimdi 1. Viteste 7500 devire kadar tapagaz yaptı ve sadece 62 yi gördü yani 2km hız tık önde. E bende diyorumki bu 1000 devir fazlalık niye 328i e aman aman bi fark atamadı ?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Tekrar özet geçeyim şimdi e36 328i aracımız var. Bu arac 6500 devir çeviriyor. 1. Viteste 6500 e kadar tapagazda araç 60 km hızı gördü ve 2. Vitese taktı
    Şimdi bu sefer e36 m3ü ele alalım. Araç 7500 devire kadar devir çevirebiliyor bu araç şimdi 1. Viteste 7500 devire kadar tapagaz yaptı ve sadece 62 yi gördü yani 2km hız tık önde. E bende diyorumki bu 1000 devir fazlalık niye 328i e aman aman bi fark atamadı ?

    Ustad sanziman oranı diye birsey duymadın mı sen ? Her arac aynı devirde aynı hızı yapacak diye bir kural yokki.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bende araya girmek isterim

    Hocam simdi hizlanmak icin eyvallah devir gerekiyor ne kadar cok devir cevirirsek o kadar hizlaniriz dusuncesi bi nebze yanlis gibi. Bu iste sanzuman ve torkta onemlidir bence

    Simdi bi arac dusunelim 3500 devirden 6500 E kadar 50 km yol aldi yani 100 le giderken 3500 devirde 6500 e kadar 150 ye ulasti. Ama oyle araclar vardirki 3500 den sadece 5000 e gelene kadar 50 kmden daha fazla yol kat etmistir. Bunlari ornek verdim attim yani.

    Mesela hpninde torkunda ne kadar onemsiz oldugunu baska turlu gosteren bi arac ise corvette zr1 dir. Acaba dunyada hangi arac 6500 de redline i olan (hondalar gibi bol devir ceviren hizlanan degil bakin ) 1. Viteste 110 u gorur ? En basitinden bugattinin 1000 beygirlik motoru sahsen O hizi goremez 1 de.

    Adam -arkadasinda dedigi gibi- devir araligini 1.6 arac kadar sabit birakmis ne acmis nede azaltmis ve 6500 devir araligina 1.Viteste 110 km koymus. Simdi bu arac hondadan az devir ceviriyor ama hondaya kalkista fark atti mesela az devirle

    simdi adam 6500 devir bandina bu kadar yuksek bi hiz koyduysa ben bunda hp degil torkun, hizlanmanin ne kadar yuksek oldugunu gorurum. Araci bildiginiz hurra firlatiyor. 110 u gordu diye 0-100 u 2 saniyede aliyormus gibi bi dusunce cikmasin. Tabi sanzuman oranininda payi buyukte orasi ayri konu.

    Simdi baska bi ornekte ise m3 e36 7500 devir ceviriyor 335d e90 4500 devir kalkista buyuk ihtimal 335d alir ama otobandaki kapismalarinda m3 biraz fark atarken -bu arada devirleri cevir babam cevir- 335d ne hikmetse 4500 devirle sinirli kalip m3 e36 ya cok rahat fark atiyor. Cunku tork araci alip firlatiyor

    Ayrica hondanin 8500 9000 devir cevirebilmesi mukemmel olabilir ama o devir araligina ulasincada halen 185 beygir verebilcekmi yoksa 6000 den sonra beygir ufak ufak azalicakmi buda onemli. Kendi aracim 5750 de max hp veriyor 6500 e kadar getirdigimde motorun sanki boş döndüğünü hissediyorum. Bu konu hp ve torkun disina cikip fazla devirmi iyi dusuk devirmi ona dondu biraz tartismamiz ama olsun.

    Sahsi gorusum fazla devir cevirmenin hizlanmaya pek etki edecegini zannetmem. Onemli olan hangi devir araliginda yuksek hp verdigi

    Merhaba,

    E36 m3 ve e90 335d kıyaslamanız ile ilgili birkaç test verisi vermek istedim.
    Arada 15 yıl gibi bir fark olmasına rağmen.

    0 - 1 km.
    E36 m3 (286 hp) : 13,9 sn
    E36 m3 (321 hp) : 13,8 sn
    E90 335d : 14,2 sn

    0-400 m

    E36 m3 (286 hp) : 25,2 sn
    E36 m3 (321 hp) : 24,9 sn
    E90 335d : 25,9 sn

    335d aradaki 15 yıl teknoloji farkına ve 260 Nm tork farkına rağmen önde değil.

    Selamlar ve iyi forumlar.



    1.37 yi izleyin ve bir daha dusunun. Kamera araci m3 en soldaki 335d. Onceki sahnede ayni kapışma

    Youtube kapalı. Koyduğunuz videoyu da izleyemedim.

    Ama üzerinde ne kadar oynama/modifiye olduğunu bilmediğim araçların kapışma veya hızlanma videoları beni ilgilendirmiyor.
    Biri Chiplenmiştir, diğerinin motoru iyi durumda değildir, vs vs vs. Hiçbir bilgimiz yok.

    Bir makina mühendisi olarak teknik verileri baz alırım.

    O zaman bende size iyi forumlar diyorum. Kağıt üzerindeki teknik verilerde benim için önemli değil. Motoru iyi değildir chipli falan bunlara kadar bakacaksak o zaman torkmu daha iyi beygirmi konusunda koyduğumuz benzine kadar motorun segmanına kadar inceleyelim. Kağıt üzerindeki bütün hesaplarda iki taraf birbirini ezmeye çalışır durur. Onun enjektörü daha iyidir öbürünün pistonu daha iyi vs.

    Sonuç olarak gerçek hayatta kullandığımız veri daha önemli benim içinde.

    İyi geceler

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Daha gecen yaz kendisi yanimda 200 basti hocam o aracin max hizi 175 olmasi imkansiz. Arabama hakaret etmek gibi olmasin ama marea 1.6 103 beygir aracimda 180 i rahat gordumki 200 ude zorladim ne kadar uzun sursede.

    Arac bu arada 2013 mus. Bahsettigimiz 2013 1.3 cdti astra benim mareamdan az beygire sahip olmasina ragmen kalkista kac kere aldi. Arkadasim 4500 devir bile cevirmedi 3500 de atti ben 5500 6000 zorladim ilk 3 vitese kadar hep o aldi 130 dan sonra ben ona yaklastim sonrasindada aldim zaten

    Sonuc olarak tork/dizel araci komple tasiyor ben daha nasil anlatsam bilemedim ki arkadas.

    HP demek bence araci onden iple baglayip cekmek gibi dusunun lastiklere muazzam bi beygir katiyor ama araci iple cekiyor motor sizi bi koltuga yapistirma hissiyati yok

    Tork demek araci kucaginiza alip haldir haldir goturmek demek. Butun yuku aktarma organlarini sizi aracin saf agirligini motor hepsini cekiyor hizlaniyor yani arac! -hizi daha iyi demiyorum bakin-

    Umarim anlatabilmisimdir

    Kusura bakmayın ama cirpindikca batiyorsunuz. Tavsiyem fazla bilgi sahibi olmadığıniz konularda kendinizden cok emin yorumlar yapmayın.
    Bu arada aracinizin 0-100 ü 11 saniye altında. Arkadasinizin aracına gecilmeniz için çok çaba harcamaniz gerekir

    Çırpındıkça battıgımı falan dusunmuyorum burda herkes goruslerini karşılaştırıyor ve ben tecrubem olduğum konularda buraya mesaj yazma ihtiyacı hissediyorum. Yoksa banane tork mu hp mi bunun gibi binlerce kez konu var.

    Tekrar belirtiyorum benim için önemli olan teknik veri değil aracı gerçek hayatta kullandığım veri önemlidir. Sonuçta ben dynoya bağlı fabrikada kapalı ortamda aracı sürmüycem. Benim aracıma -max hız 185 demiş banane ben kendim 200 gördüm 210 yapanıda

    Tabiki herkes görüşünü söylemekte özgür ama yanlış bilgi tehlikelidir. Astrayi kullanmak düşük devirde verdigi torktan dolayı daha işlevseldir daha kolaydir daha zevklidir felan desen başım üstüne kabul ederim ve saygı duyarım çünkü bunlar kişiden kişiye değişir. Ama hızlanma ve performans süper dersen o zaman bir yerde yanlışlik vardir. Hatta 0-100 hızlanması 4 saniye dqha kötü olan bir aracın kalkışta sizi gecmeside kabul edilir bir durum degildir. Birde not ekleyim; fabrika verileri dynoya bağlı kapalı ortamda yapılmıyor. Reel kullanimdaki degerlerlede tamamen örtüşüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • umutsirvan kullanıcısına yanıt
    O zaman ikimizde haksısız ? ne 8000 9000 devir çevirmenin hıza bi etkisi yok nede 6500 devirdeki hızlanmanın vs.

    Şanzumana bağlayıp gidelim konuyu bana uyar

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar torku zayıf arabanın bir yanı eksik kalır. 150 nm torku olan aracın beygiri yüksek de olsa, yüklü kullanımda, rampa çıkarken, klima açıkken, araba sollarken eziyet olur. Sürekli yüksek devirde gitmeniz gerekir. ve atıyorum 4400 devirde 150 nm tork veren bir araç, 5500 devirde giderken çok daha düşük tork verir. yani arabayı bağırtmak arabanın daha güçlü bir şekilde rampa çıkmasını da sağlamaz. 200 üzeri tork, 100 üzeri hp olan arabaların sürüşü daha konforlu daha keyifli daha ekonomik olur. drag yarışçılarını , babalarının benzin istasyonu olanları bi kenara bırakırsak; düşük devir güçlü sürüş konforlu yolculuklar için torku yüksek arabalar idealdir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    O zaman ikimizde haksısız ? ne 8000 9000 devir çevirmenin hıza bi etkisi yok nede 6500 devirdeki hızlanmanın vs.

    Şanzumana bağlayıp gidelim konuyu bana uyar

    Ben haksız oldugumu düşünmüyorum

    Saglicakla kalın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    O zaman ikimizde haksısız ? ne 8000 9000 devir çevirmenin hıza bi etkisi yok nede 6500 devirdeki hızlanmanın vs.

    Şanzumana bağlayıp gidelim konuyu bana uyar

    Ben haksız oldugumu düşünmüyorum

    Saglicakla kalın.

    E o zaman bana şanzuman oranı demeyin hocam ?

    Fazla devrin hiç bi gereği yok saygılar tekrardan tabi siz düşüncenizi savunmakta yine özgürsünüz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 27 Nisan 2014; 0:57:38 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Arkadaşlar torku zayıf arabanın bir yanı eksik kalır. 150 nm torku olan aracın beygiri yüksek de olsa, yüklü kullanımda, rampa çıkarken, klima açıkken, araba sollarken eziyet olur. Sürekli yüksek devirde gitmeniz gerekir. ve atıyorum 4400 devirde 150 nm tork veren bir araç, 5500 devirde giderken çok daha düşük tork verir. yani arabayı bağırtmak arabanın daha güçlü bir şekilde rampa çıkmasını da sağlamaz. 200 üzeri tork, 100 üzeri hp olan arabaların sürüşü daha konforlu daha keyifli daha ekonomik olur. drag yarışçılarını , babalarının benzin istasyonu olanları bi kenara bırakırsak; düşük devir güçlü sürüş konforlu yolculuklar için torku yüksek arabalar idealdir.

    Hocam hoşgeldin. Bende ne zaman geleceksin diye bekliyordum
    Konu tork olunca daha önce gelirsin diye bekliyordum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Arkadaşlar torku zayıf arabanın bir yanı eksik kalır. 150 nm torku olan aracın beygiri yüksek de olsa, yüklü kullanımda, rampa çıkarken, klima açıkken, araba sollarken eziyet olur. Sürekli yüksek devirde gitmeniz gerekir. ve atıyorum 4400 devirde 150 nm tork veren bir araç, 5500 devirde giderken çok daha düşük tork verir. yani arabayı bağırtmak arabanın daha güçlü bir şekilde rampa çıkmasını da sağlamaz. 200 üzeri tork, 100 üzeri hp olan arabaların sürüşü daha konforlu daha keyifli daha ekonomik olur. drag yarışçılarını , babalarının benzin istasyonu olanları bi kenara bırakırsak; düşük devir güçlü sürüş konforlu yolculuklar için torku yüksek arabalar idealdir.

    Hocam hoşgeldin. Bende ne zaman geleceksin diye bekliyordum
    Konu tork olunca daha önce gelirsin diye bekliyordum

    eyvallah üstad, yeni gördüm geldim hemen. iyi gelecer, sonra devam ederiz:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06


    quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bende araya girmek isterim

    Hocam simdi hizlanmak icin eyvallah devir gerekiyor ne kadar cok devir cevirirsek o kadar hizlaniriz dusuncesi bi nebze yanlis gibi. Bu iste sanzuman ve torkta onemlidir bence

    Simdi bi arac dusunelim 3500 devirden 6500 E kadar 50 km yol aldi yani 100 le giderken 3500 devirde 6500 e kadar 150 ye ulasti. Ama oyle araclar vardirki 3500 den sadece 5000 e gelene kadar 50 kmden daha fazla yol kat etmistir. Bunlari ornek verdim attim yani.

    Mesela hpninde torkunda ne kadar onemsiz oldugunu baska turlu gosteren bi arac ise corvette zr1 dir. Acaba dunyada hangi arac 6500 de redline i olan (hondalar gibi bol devir ceviren hizlanan degil bakin ) 1. Viteste 110 u gorur ? En basitinden bugattinin 1000 beygirlik motoru sahsen O hizi goremez 1 de.

    Adam -arkadasinda dedigi gibi- devir araligini 1.6 arac kadar sabit birakmis ne acmis nede azaltmis ve 6500 devir araligina 1.Viteste 110 km koymus. Simdi bu arac hondadan az devir ceviriyor ama hondaya kalkista fark atti mesela az devirle

    simdi adam 6500 devir bandina bu kadar yuksek bi hiz koyduysa ben bunda hp degil torkun, hizlanmanin ne kadar yuksek oldugunu gorurum. Araci bildiginiz hurra firlatiyor. 110 u gordu diye 0-100 u 2 saniyede aliyormus gibi bi dusunce cikmasin. Tabi sanzuman oranininda payi buyukte orasi ayri konu.

    Simdi baska bi ornekte ise m3 e36 7500 devir ceviriyor 335d e90 4500 devir kalkista buyuk ihtimal 335d alir ama otobandaki kapismalarinda m3 biraz fark atarken -bu arada devirleri cevir babam cevir- 335d ne hikmetse 4500 devirle sinirli kalip m3 e36 ya cok rahat fark atiyor. Cunku tork araci alip firlatiyor

    Ayrica hondanin 8500 9000 devir cevirebilmesi mukemmel olabilir ama o devir araligina ulasincada halen 185 beygir verebilcekmi yoksa 6000 den sonra beygir ufak ufak azalicakmi buda onemli. Kendi aracim 5750 de max hp veriyor 6500 e kadar getirdigimde motorun sanki boş döndüğünü hissediyorum. Bu konu hp ve torkun disina cikip fazla devirmi iyi dusuk devirmi ona dondu biraz tartismamiz ama olsun.

    Sahsi gorusum fazla devir cevirmenin hizlanmaya pek etki edecegini zannetmem. Onemli olan hangi devir araliginda yuksek hp verdigi

    Merhaba,

    E36 m3 ve e90 335d kıyaslamanız ile ilgili birkaç test verisi vermek istedim.
    Arada 15 yıl gibi bir fark olmasına rağmen.

    0 - 1 km.
    E36 m3 (286 hp) : 13,9 sn
    E36 m3 (321 hp) : 13,8 sn
    E90 335d : 14,2 sn

    0-400 m

    E36 m3 (286 hp) : 25,2 sn
    E36 m3 (321 hp) : 24,9 sn
    E90 335d : 25,9 sn

    335d aradaki 15 yıl teknoloji farkına ve 260 Nm tork farkına rağmen önde değil.

    Selamlar ve iyi forumlar.



    1.37 yi izleyin ve bir daha dusunun. Kamera araci m3 en soldaki 335d. Onceki sahnede ayni kapışma

    Youtube kapalı. Koyduğunuz videoyu da izleyemedim.

    Ama üzerinde ne kadar oynama/modifiye olduğunu bilmediğim araçların kapışma veya hızlanma videoları beni ilgilendirmiyor.
    Biri Chiplenmiştir, diğerinin motoru iyi durumda değildir, vs vs vs. Hiçbir bilgimiz yok.

    Bir makina mühendisi olarak teknik verileri baz alırım.

    O zaman bende size iyi forumlar diyorum. Kağıt üzerindeki teknik verilerde benim için önemli değil. Motoru iyi değildir chipli falan bunlara kadar bakacaksak o zaman torkmu daha iyi beygirmi konusunda koyduğumuz benzine kadar motorun segmanına kadar inceleyelim. Kağıt üzerindeki bütün hesaplarda iki taraf birbirini ezmeye çalışır durur. Onun enjektörü daha iyidir öbürünün pistonu daha iyi vs.

    Sonuç olarak gerçek hayatta kullandığımız veri daha önemli benim içinde.

    İyi geceler

    Konuyu saçmasapan yerlere çekiyorsunuz.
    Segman, biyel vs çok saçma.

    Adamın birinin çektiği videoya göre, araçların teknik olarak ne durumda olduklarını bilmeden, sürücülerinin yeterliliklerini bilmeden, performans kıyaslaması yapamazsınız.

    Fabrikaların açıkladığı katalog değerleri standart üretim araçlarla belli standartlara göre yapılır.
    Açıklanan veriler herkes tarafından kabul görmüş belirleyici değerlerdir.

    Yok ben 200 gördüm, 210 yapan da varmış gibi kişisel yorumlarla performans belirlenmez.
    Uzun bir rampa bul, 215 de görürsün, merak etme. Ama bir de hassas gps ile gerçek hızını ölçmeyi unutma.

    İyi geceler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozbayram


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Arkadaşlar torku zayıf arabanın bir yanı eksik kalır. 150 nm torku olan aracın beygiri yüksek de olsa, yüklü kullanımda, rampa çıkarken, klima açıkken, araba sollarken eziyet olur. Sürekli yüksek devirde gitmeniz gerekir. ve atıyorum 4400 devirde 150 nm tork veren bir araç, 5500 devirde giderken çok daha düşük tork verir. yani arabayı bağırtmak arabanın daha güçlü bir şekilde rampa çıkmasını da sağlamaz. 200 üzeri tork, 100 üzeri hp olan arabaların sürüşü daha konforlu daha keyifli daha ekonomik olur. drag yarışçılarını , babalarının benzin istasyonu olanları bi kenara bırakırsak; düşük devir güçlü sürüş konforlu yolculuklar için torku yüksek arabalar idealdir.

    Hocam hoşgeldin. Bende ne zaman geleceksin diye bekliyordum
    Konu tork olunca daha önce gelirsin diye bekliyordum

    Bende arkadasın mesajini farketmemisim hala neden gelmedi diye düşünüyordum. Sizin alıntıyı görünce farkettim. :))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Simdi kesin biri gelir

    Beygir araba satırır tork yarış kazandırır der

    Beygir araba satırır tork yarış kazandırır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tork yüksek G kuvvetine sebep olduğu için sanal bir çekiş hissi yaratır. Önemli olan tork ve devirin çarpımı olan güçtür. Tabi bunun dengeli olması gerekir. Düşük devirdeki yüksek tork devir ihtiyacı duymaksızın ivmelenme sağlarken torku düşük araçta aynı ivmelenme için iki bileşenden düşük olan torku yüksek devir ile dengelersiniz.

    KÜçük bir grafik üzeriden konuşalım.
    Aşağıdaki 2. grafikte 2.2Dizel 140HP Civic HB (Yeşil renk) ile 1.8Benzinli 140HP Civic HB(mor renk) benzinli araçta 0km'den hızlanma esnasında ölçülen G kuvvetlerinin grafikleri verilmiş.
    Dizel olan aracın torku sayesinde yeşil grafikte neredeyse 0,8g ile aracı fırlatırken benzinlide yani mor grafikte 0.4g üzerine çıkamıyor. Yani dizel Civic'te koltuğa çivilenmiş gibi giderken diğer araçta standart bir ivme ile gidiyorsunuz. Dizel araç çok daha performanslı çok daha atik gibi bir izlenim oluşuyor. Ancak söyleyeyim iki aracın 0-160km/h hızlanmalarında benzinli olan salise olarak da olsa önde.
     Tork mu Hp mi?

    Tork kesinlikle önemlidir. Ancak verdiği his yaptığı işin çok üzerindedir.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Nerden cikardiniz bunu ? Ne kadar devir o kadar hizmi demek istiyorsunuz koru korune bu kadar savunuyorsunuz bunu yani

    Ben sana diyorumki corvette 6500 devirde 110 u goruyor ama 8000 9000 devir ceviren honda 1. Viteste 110 u gorsun bakiyim. 2000 2500 fazla devir nereye gitti ? Kayboldu o beygiri veremedi cunku

    Hadi bi ornek daha e36 328i birinci vites 6500 devirde 60 i goruyor m3te 1. Viteste 7500 devirde 62 yi goruyor. E hani nerde 1000 beygirin kattigi hiz ?

    Evet ne kadar devir o kadar hız. Corvettin 6500 devirde 110 görmesini sağlayan son dişli oranı ve 1. vites dişli oranlarıdır. Aynı oranları Civic'e koysanız 6500 motor devrinde o da 110 görür hatta 8000-9000 devire gelene kadar hız 130 km/h hızı bile geçer ancak motor gücünden dolayı Corvett 110'a 4 sn'de ulaşırken Civic'in o motor gücüyle çok daha fazla süreye ihtiyacı vardır. Bu yüzden Civic'in şanzımanı daha kısa ayarlanmıştır.
    Motor devir sayısını tekerleğe ileten şanzıman oranlarıdır.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.