Şimdi Ara

Tork mu Hp mi? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
1
Favori
3.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Torkun yüksek olması otomobilin ataletten kurtulması ve ivmelenmesi için avantaj sağlar, ayrıca daha fazla yük taşımanıza sebebiyet verir düşük torklu araçlara nazaran.

    Ancak belli bir km'nin üzerine çıkmak istiyorsanız, kaputun altında endülüs atlarından en az 300 tane lazım. Ha hem tork hem beygir varsa, dahası tork düşük devirlerde başlayıp 4000 devire kadar üretmeye devam ediyorsa, beygirlerde 300 ve üzerindeyse oh yeah baby, oh yeah :)
  • arkadaşlar krank mili diye bişeyden haberiniz var mı bilmiyorum ama yok heralde.o zaman ben resmini koyayım.aşağıdaki kırmızı olan şey krank milidir ve motor onu döndürür devir onun dönme devir tork onun bükme gücüdür.motor bir güç üretir ve bu güç krank milinin belli bir devirle ve belli bir kuvvetle dönmesinde kullanılır, ama ne kadar gücünüz varsa o kadar devir veya tork vardır güç yoksa tork da yoktur.

    MAKSİMUM 90 hplik dizel motorun MAKSİMUM 105 hplik benzinli motoru belli bir yere kadar geçmesinin sebebi ilk devirlerde beygir gücünün daha yüksek olmasıdır.atmosferik benzinli motor diğer motor tam gücünü kullanırken ona yetişip geçmesi zaman alır.burda belli bir yere kadar önemli olan kullanılan devir aralığındaki ortalama beygir gücüdür.mesela 90hplik motor ortalama 65hp güç kullanırken 105 hp lik motor 55hp kullanır ve maksimum gücü fazla olmasına rağmen ortalama güçte ve alt devirlerde güçsüz kalır.
    Beygir gücü "1 beygir: 75 kg’lık ağırlığı 1 sn’de 1 metre yukarı kaldırabilecek güç miktarı olarak tanımlanır. "
    gördüğünüz gibi tork dediğiniz şey zaten beygir gücünün içinde var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Tork yüksek G kuvvetine sebep olduğu için sanal bir çekiş hissi yaratır. Önemli olan tork ve devirin çarpımı olan güçtür. Tabi bunun dengeli olması gerekir. Düşük devirdeki yüksek tork devir ihtiyacı duymaksızın ivmelenme sağlarken torku düşük araçta aynı ivmelenme için iki bileşenden düşük olan torku yüksek devir ile dengelersiniz.

    KÜçük bir grafik üzeriden konuşalım.
    Aşağıdaki 2. grafikte 2.2Dizel 140HP Civic HB (Yeşil renk) ile 1.8Benzinli 140HP Civic HB(mor renk) benzinli araçta 0km'den hızlanma esnasında ölçülen G kuvvetlerinin grafikleri verilmiş.
    Dizel olan aracın torku sayesinde yeşil grafikte neredeyse 0,8g ile aracı fırlatırken benzinlide yani mor grafikte 0.4g üzerine çıkamıyor. Yani dizel Civic'te koltuğa çivilenmiş gibi giderken diğer araçta standart bir ivme ile gidiyorsunuz. Dizel araç çok daha performanslı çok daha atik gibi bir izlenim oluşuyor. Ancak söyleyeyim iki aracın 0-160km/h hızlanmalarında benzinli olan salise olarak da olsa önde.
     Tork mu Hp mi?

    Tork kesinlikle önemlidir. Ancak verdiği his yaptığı işin çok üzerindedir.

    Harika bir yazı olmuş. Tebrik ve teşekkür ederim.

    Selamlar ve iyi forumlar.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Tork yüksek G kuvvetine sebep olduğu için sanal bir çekiş hissi yaratır. Önemli olan tork ve devirin çarpımı olan güçtür. Tabi bunun dengeli olması gerekir. Düşük devirdeki yüksek tork devir ihtiyacı duymaksızın ivmelenme sağlarken torku düşük araçta aynı ivmelenme için iki bileşenden düşük olan torku yüksek devir ile dengelersiniz.

    KÜçük bir grafik üzeriden konuşalım.
    Aşağıdaki 2. grafikte 2.2Dizel 140HP Civic HB (Yeşil renk) ile 1.8Benzinli 140HP Civic HB(mor renk) benzinli araçta 0km'den hızlanma esnasında ölçülen G kuvvetlerinin grafikleri verilmiş.
    Dizel olan aracın torku sayesinde yeşil grafikte neredeyse 0,8g ile aracı fırlatırken benzinlide yani mor grafikte 0.4g üzerine çıkamıyor. Yani dizel Civic'te koltuğa çivilenmiş gibi giderken diğer araçta standart bir ivme ile gidiyorsunuz. Dizel araç çok daha performanslı çok daha atik gibi bir izlenim oluşuyor. Ancak söyleyeyim iki aracın 0-160km/h hızlanmalarında benzinli olan salise olarak da olsa önde.
     Tork mu Hp mi?

    Tork kesinlikle önemlidir. Ancak verdiği his yaptığı işin çok üzerindedir.

    Harika bir yazı olmuş. Tebrik ve teşekkür ederim.

    Selamlar ve iyi forumlar.

    Tesekkurler rica ederim. Artik bazen biseyler yazarken ne kadar yazsam da anlasilmayacak nasil olsa diyorum ama anlayan anlayacak birilerininde olacagi gercegi gozardi edilmiyor. Bazi cok net kavramlarda bile bunca yazilmis kaynaga ve referans yaziya ragmen kisir tartismalara devam edilmesi yukaridaki mesaj dahil yazilanlarin bazilari icin anlamsizligini gosteriyor bence.
    Saygilar...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saykojan

    Merhaba arkadaslar bu ikisi hakkında beni aydınlatabilir misiniz?

    Bir aracın ivmesinin iyi olması ara hızlanmalar hangisiyle alakalıdır?

    Aracın maksimum hızını hangisi etkiler?


    Şimdiden tsk ederim

    50. geleneksel tork mu hp mi konusuna hoşgeldiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Arkadaşlar torku zayıf arabanın bir yanı eksik kalır. 150 nm torku olan aracın beygiri yüksek de olsa, yüklü kullanımda, rampa çıkarken, klima açıkken, araba sollarken eziyet olur. Sürekli yüksek devirde gitmeniz gerekir. ve atıyorum 4400 devirde 150 nm tork veren bir araç, 5500 devirde giderken çok daha düşük tork verir. yani arabayı bağırtmak arabanın daha güçlü bir şekilde rampa çıkmasını da sağlamaz. 200 üzeri tork, 100 üzeri hp olan arabaların sürüşü daha konforlu daha keyifli daha ekonomik olur. drag yarışçılarını , babalarının benzin istasyonu olanları bi kenara bırakırsak; düşük devir güçlü sürüş konforlu yolculuklar için torku yüksek arabalar idealdir.

    Turbolu araçların kamu spotu gibi olmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bana laf uzatan arkadaslarim varmi yokmu mesajlarindan sezemiyorum ama halen torkun/hizlanmanin savunucusuyum en basindan beri. Hp benim icin oncelik degil

    Saygilar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tekerlegi cevirsinde torkmu hp mi hic onemi yok :d

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Rampa/bayır farketmez,her halülarda beygir gücü önemlidir.Beygir/ağırlık oranı daha iyi olan,ortalama beygiri daha yüksek olan,her halükarda geçer.Bir kere tork şanzıman oranları ve lastik çapı ile değişen bir şeydir.Tek başına değerlendiremezsiniz.Benzinli araçlar yüksek devir çevirebildiği için uzun süre aynı viteste kalabilir ve yere aktarılan tork daha fazla çıkar.

    Tralles hocam şöyle demişti konusunda;

    'Hız için rpm e,hızlanma ve yük çekme için torka ihtiyaç duyarız.İkisi bize beygir gücünü verir'

    Şu konuya girip,baştan sona okuyun.Gerçekten faydalı bilgiler var ve aklınızda soru işareti de kalmaz.

    https://forum.donanimhaber.com/showTopic.asp?m=38360434



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Anthony Hopkins -- 27 Nisan 2014; 9:21:06 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • günlük kullanım için yüksek tork hp den daha kullanışlı, daha verimli.
  • Torku yüksek araba daha esnek ve yolda akıcı her zaman yüksek tork iyidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    nihayet pc ye geçebildim hocam şimdi düzgün yazabilirim

    atmosferik 9-10bin çevirir. bu konuda eski honda motorları çığır açmış makinelerdir.

    96-2000 aracı civic vti ler 1.6 -160hp dir. 25 den felan başlarlar. 8500 devir civarı dönerler.


    resimdeki kadran honda civic'e ait.(1997 ek9)

    turbo atmosferik konusuna gelince bence tamamen zevk meselesi.ben atmosferiğin sesini seviyorum,sürüş dinamikleri daha uygun gibi geliyor bana.

    bide ne demişler atmosferiğin tadı,turbonun adı. güzel bir devir videosuyla son verelim konuya.

    http://www.youtube.com/watch?v=1pK6JE0M0AY


     Tork mu Hp mi?

    bir sorum var attığınız linkteki araç 230 hp yi 8500 rpm de veriyor torkunuda 7500 devirde bu araç 2000-3000 rpm de çok ölü olmaz mı ? yani max torku 190 nm olan bir araç ve 7500 rpm de veriyor 2000 devirde gitmemesi lazım bu aracın ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: spinattimyalnizliga


    quote:

    Orijinalden alıntı: BojanBogdanovic

    Arkadaşlar torku zayıf arabanın bir yanı eksik kalır. 150 nm torku olan aracın beygiri yüksek de olsa, yüklü kullanımda, rampa çıkarken, klima açıkken, araba sollarken eziyet olur. Sürekli yüksek devirde gitmeniz gerekir. ve atıyorum 4400 devirde 150 nm tork veren bir araç, 5500 devirde giderken çok daha düşük tork verir. yani arabayı bağırtmak arabanın daha güçlü bir şekilde rampa çıkmasını da sağlamaz. 200 üzeri tork, 100 üzeri hp olan arabaların sürüşü daha konforlu daha keyifli daha ekonomik olur. drag yarışçılarını , babalarının benzin istasyonu olanları bi kenara bırakırsak; düşük devir güçlü sürüş konforlu yolculuklar için torku yüksek arabalar idealdir.

    Turbolu araçların kamu spotu gibi olmuş.

    Güzel tespit :) ama 20 yıl atmosferik kullanıp sonra turboluya geçince, torkun ne olduğunu resmen yaşadım ve yaşıyorum. bir de geçen bir video koymuştu bir arkadaş. yarım saatti hepsini izleyemedim ama bir yerde diyorlar ki "arabaların ömürleri km üzerinden değil, devir üzerindendir. atıyorum 3 milyar devir yapar bu motor" demişlerdi. eğer doğruysa , turbo motorların ömrü de illa ki çok uzun olacaktır.




  • quote:

    Aracın maksimum hızını hangisi etkiler?


    Şanzıman dişli oranı + Red line
  • quote:

    Orijinalden alıntı: o.lut03

    quote:

    Orijinalden alıntı: bilalöztkr

    nihayet pc ye geçebildim hocam şimdi düzgün yazabilirim

    atmosferik 9-10bin çevirir. bu konuda eski honda motorları çığır açmış makinelerdir.

    96-2000 aracı civic vti ler 1.6 -160hp dir. 25 den felan başlarlar. 8500 devir civarı dönerler.


    resimdeki kadran honda civic'e ait.(1997 ek9)

    turbo atmosferik konusuna gelince bence tamamen zevk meselesi.ben atmosferiğin sesini seviyorum,sürüş dinamikleri daha uygun gibi geliyor bana.

    bide ne demişler atmosferiğin tadı,turbonun adı. güzel bir devir videosuyla son verelim konuya.

    http://www.youtube.com/watch?v=1pK6JE0M0AY


     Tork mu Hp mi?

    bir sorum var attığınız linkteki araç 230 hp yi 8500 rpm de veriyor torkunuda 7500 devirde bu araç 2000-3000 rpm de çok ölü olmaz mı ? yani max torku 190 nm olan bir araç ve 7500 rpm de veriyor 2000 devirde gitmemesi lazım bu aracın ?

    bu araç safkan pist ve performans aracı sayılır,bu aracı alan adam 2000rpmde sürmez zaten,sürsede dediğiniz gibi alt devirler ölüdür.

    kimse pistte 2000 rpmde araba sürmez.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MeGaDave06

    Bende araya girmek isterim

    Hocam simdi hizlanmak icin eyvallah devir gerekiyor ne kadar cok devir cevirirsek o kadar hizlaniriz dusuncesi bi nebze yanlis gibi. Bu iste sanzuman ve torkta onemlidir bence

    Simdi bi arac dusunelim 3500 devirden 6500 E kadar 50 km yol aldi yani 100 le giderken 3500 devirde 6500 e kadar 150 ye ulasti. Ama oyle araclar vardirki 3500 den sadece 5000 e gelene kadar 50 kmden daha fazla yol kat etmistir. Bunlari ornek verdim attim yani.

    Mesela hpninde torkunda ne kadar onemsiz oldugunu baska turlu gosteren bi arac ise corvette zr1 dir. Acaba dunyada hangi arac 6500 de redline i olan (hondalar gibi bol devir ceviren hizlanan degil bakin ) 1. Viteste 110 u gorur ? En basitinden bugattinin 1000 beygirlik motoru sahsen O hizi goremez 1 de.

    Adam -arkadasinda dedigi gibi- devir araligini 1.6 arac kadar sabit birakmis ne acmis nede azaltmis ve 6500 devir araligina 1.Viteste 110 km koymus. Simdi bu arac hondadan az devir ceviriyor ama hondaya kalkista fark atti mesela az devirle

    simdi adam 6500 devir bandina bu kadar yuksek bi hiz koyduysa ben bunda hp degil torkun, hizlanmanin ne kadar yuksek oldugunu gorurum. Araci bildiginiz hurra firlatiyor. 110 u gordu diye 0-100 u 2 saniyede aliyormus gibi bi dusunce cikmasin. Tabi sanzuman oranininda payi buyukte orasi ayri konu.

    Simdi baska bi ornekte ise m3 e36 7500 devir ceviriyor 335d e90 4500 devir kalkista buyuk ihtimal 335d alir ama otobandaki kapismalarinda m3 biraz fark atarken -bu arada devirleri cevir babam cevir- 335d ne hikmetse 4500 devirle sinirli kalip m3 e36 ya cok rahat fark atiyor. Cunku tork araci alip firlatiyor

    Ayrica hondanin 8500 9000 devir cevirebilmesi mukemmel olabilir ama o devir araligina ulasincada halen 185 beygir verebilcekmi yoksa 6000 den sonra beygir ufak ufak azalicakmi buda onemli. Kendi aracim 5750 de max hp veriyor 6500 e kadar getirdigimde motorun sanki boş döndüğünü hissediyorum. Bu konu hp ve torkun disina cikip fazla devirmi iyi dusuk devirmi ona dondu biraz tartismamiz ama olsun.

    Sahsi gorusum fazla devir cevirmenin hizlanmaya pek etki edecegini zannetmem. Onemli olan hangi devir araliginda yuksek hp verdigi

    bu mevzuda şanzumanında çok önemi var tabiki,ancak ben basitçe devirin önemini anlatmak istedim,tork dediğimiz şey zaten devirle dönüşen bir netiliktir.deviri azalttığımızda tork,torku azalttığımızda devir elde ederiz.

    örnek verdiğiniz corvette motoru ise honda dan çok üstün beygir ve tork gücüne sahip,bu kıyaslamayı yapmak için aynı güçteki motorlar olması lazım.

    corvette motorunu 185 begire düşürelim 6500 rpm de yine 1.viteste 110 yapabilecek mi?,

    bu kıyaslamada motorların aynı güçlere yakın olması çok önemlidir.

    ayrıca hızlanma formülünden:Tekerlek Taban Kuvveti (N) = 820,275 x (Güç (HP) / Hız (Kms)


    formüldende anlaşıldığı gibi hızlanmada arcın son hızı çok önemlidir.

    corvette 1.viteste 110 yapıyor, eyvallah bugatti bunu yapamaz onada tamam.o zaman corvette son viteste 6500rpm de bugatti gibi 430 yapsın?

    yapamaz çünkü aracın hızlanması için son hız düşük tutuluyor.

    ÖRN:HONDA CİVİC EK9 TYP-R 185 HP SON HIZI 180KMH(1.6LT)

    UZAY KASA OPEL VECTRA 135HP SON HIZI 260 MKH

    ŞİMDİ OPEL HONDADAN oldukça düşük hp ye sahip olmasına rağmen 260 kadran konulmuş.

    fakat honda 0-180 i 20snden kısa bir sürede tamamlıyor,20 snde opel ise muhtemelen 140 yeni gelmiştir.

    yani hondanın son hızı düşük tutulduğu için ciddi bir hızlanmaya sahip,opel ise günlük hayat için üretildiğinden

    hızlanmaya aşırı önem verilmemiş ve son hız yüksek tutulmuş.

    tam bilmiyorum ama corvette nin son hızı 300-330 civarıdır harelde. corvette mühendisleri son 360 yapar ise aracı hızlanması düşer.





    üste bir arkadaş daha iyi anlatmış size durumu: yazısını yazıyorum.

    Evet ne kadar devir o kadar hız. Corvettin 6500 devirde 110 görmesini sağlayan son dişli oranı ve 1. vites dişli oranlarıdır. Aynı oranları Civic'e koysanız 6500 motor devrinde o da 110 görür hatta 8000-9000 devire gelene kadar hız 130 km/h hızı bile geçer ancak motor gücünden dolayı Corvett 110'a 4 sn'de ulaşırken Civic'in o motor gücüyle çok daha fazla süreye ihtiyacı vardır. Bu yüzden Civic'in şanzımanı daha kısa ayarlanmıştır.
    Motor devir sayısını tekerleğe ileten şanzıman oranlarıdır.
    Paylaş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bilalöztkr -- 27 Nisan 2014; 11:44:47 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: supremum

    Tork yüksek G kuvvetine sebep olduğu için sanal bir çekiş hissi yaratır. Önemli olan tork ve devirin çarpımı olan güçtür. Tabi bunun dengeli olması gerekir. Düşük devirdeki yüksek tork devir ihtiyacı duymaksızın ivmelenme sağlarken torku düşük araçta aynı ivmelenme için iki bileşenden düşük olan torku yüksek devir ile dengelersiniz.

    KÜçük bir grafik üzeriden konuşalım.
    Aşağıdaki 2. grafikte 2.2Dizel 140HP Civic HB (Yeşil renk) ile 1.8Benzinli 140HP Civic HB(mor renk) benzinli araçta 0km'den hızlanma esnasında ölçülen G kuvvetlerinin grafikleri verilmiş.
    Dizel olan aracın torku sayesinde yeşil grafikte neredeyse 0,8g ile aracı fırlatırken benzinlide yani mor grafikte 0.4g üzerine çıkamıyor. Yani dizel Civic'te koltuğa çivilenmiş gibi giderken diğer araçta standart bir ivme ile gidiyorsunuz. Dizel araç çok daha performanslı çok daha atik gibi bir izlenim oluşuyor. Ancak söyleyeyim iki aracın 0-160km/h hızlanmalarında benzinli olan salise olarak da olsa önde.
     Tork mu Hp mi?

    Tork kesinlikle önemlidir. Ancak verdiği his yaptığı işin çok üzerindedir.

    üstad çok güzel açıklamışsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saykojan

    Merhaba arkadaslar bu ikisi hakkında beni aydınlatabilir misiniz?

    Bir aracın ivmesinin iyi olması ara hızlanmalar hangisiyle alakalıdır?

    Aracın maksimum hızını hangisi etkiler?


    Şimdiden tsk ederim

    Aracın maksimum hızı için beygir daha önemli ama her zaman 200-250 gezmiyoruz, şehir içinde aracın gaz tepkisi bence önemli olan onun için de tork derim, arabanın ara hızlanmaları iyi olsun yeter..
  • her ay açılan tork mu hp mi konusuna hoş geldiniz.
  • ""Cabuk hizlansin zaten adam gibi yol yok Trde.. en azindan sollamalarda risk olusmaz"". Bunu istiyorsan cok iyi cunku ben de bunu istiyorum. En guzel birsey bu bence

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.