Şimdi Ara

Tork mu Hp mi? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
123
Cevap
1
Favori
3.998
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    125 beygir Pajero'yu götürmez hmm... 2000 devirde 292 nm tork diyorsunuz. Ufacık bir matematik hesabı yapalım.

    292 nm * 2000 rpm = 584.000 / 7121 = 82.01 Bg

    Yani 125 beygir yürütmez dediğiniz aracınızın, 82 beygir güç ürettiği anda hızlanmaya başlıyor diyorsunuz.
    Ben demiyorum bunu siz diyorsunuz. 2000 devirde Pajero motoru 82 beygir güç üretiyor ki hiç de fena bir güç değil. Benim 2.0 atmosferik 3000 devirde 71 beygir falan üretiyor. Tabii ki turbo dizel o devirlerde daha iyi yürüyecek. Sizin 154 nm torklu 117 beygir aracınız da taş çatlasın 3000 devirde 64 beygir güç üretiyordur o da olabileceğinin en fazlası. Tahminim 58-59 beygir anca üretiyordur. 82 beygir ile 59 beygir arasında ciddi fark var.

    Şunu söylemem lazım, Güç ve Tork birbirinin karşıtı ya da birbirinden farklı şeyler değiller. Tam aksine; güç, torkun ve devrin sonucudur. Eşitliğin diğer tarafıdır. Tork * Devir = Güç olarak ifade edilir.

    Mesela sizin 154 nm torklu aracınızı, aynı Haramidere rampasına 4000 devirle vurursanız, 86 beygir güç üretir. Bu da Pajero'nun ürettiği güce oldukça yakın. Performans olarak da aynı performansı alırsınız. Üstelik torkunuz hala en fazla 154 nm olduğu halde, 292 nm torklu araç ile aynı performansı alırsınız. Hatta bir tık daha iyi olur performansı. Burada tork anlamsızlaştı fark ettiyseniz. Çünkü yarı yarıya olan torka karşın iki kat devir, aynı gücü verdi.

    Ha derseniz ki gündelik kullanımda alt devirde gelecek tork iyidir, o kabulüm. Zaten bu istenilen bir şeydir. Alt devirde gelen tork = erken gelen güçtür. Aracı götüren şey de güçtür.

    Alıntıları Göster
    teşekkür ederim ayrıntılı bilgi için.

    son maddede duygularıma tercüman olmuşsunuz. alt devirde gelen tork gerçekten iyi 117 hp'lik araçta üst devirlere çıkman gerekiyor, bu da yakıt tüketimini artırıyor. hoş pajero'da alt üst devir fark etmiyor çok yakıyor, şehir içi kafadan 18 litresi var en az




  • Jeremy Klakson kullanıcısına yanıt
    18 litre de hakikaten çok yakıyormuş ya.

    Gündelik kullanımda alt devir torku daha iyidir zira ortalama bir 1.6 turbo dizel alt devirlede 2.4 atmosferik kadar güç verebiliyor. Turbo dizelin koltuğa yapıştırma hissi kısa süreliğine 2.4 atmosferik kadar güç vermesinden ibaret. Tabii devir artınca gücün devamı gelmiyor, araç yığılıyor ve performansı 1.6 atmosferik ile kafa kafaya düşüyor ama gündelik kullanımda gani gani yetiyor.
  • Tork iyidir zenginsen ama

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.